Graspop Metal Meeting 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
549
737
Uiteraard is dit allemaal ingegeven door persoonlijke smaak.
Denk ik net niet. Ik denk vooral dat het imago dat de band uitstraalt (en ook uitspeelt) bepalend is. Bon Jovi zien eruit als gepensioneerde autoverkopers, zingen vnl over liefde, verbondenheid, thuis,... Ze creeëren geen rock n roll gevoel. ZZ Top zijn dan eerder die coole opa rockers met baarden en zonnebrillen.

Zelf ben ik grote Bon Jovi fan, ZZ Top ken ik mss 3 nummers.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
362
650
Ik wilde je een like geven tot je Solstafir ging bashen. Dat is een grens😔

Ik zei op voorhand al sorry, is gewoon niet mijn ding al hoorde ik van een maat van me die er bij was en ze eerder had gezien dat dat toen heeeeeeel anders was in zijn beleving.

Ik kende ze niet en vond het niet slecht maar paste niet op die plek in het midden.

Was wat rustig en dan liever om mee te starten snapte zou het zelfde zijn als je een toto ( als pauze muziekje ) tussen een Pantera en SOAD zou zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Hopper

Playlistbediener
6 sep 2023
17
51
Ik wilde je een like geven tot je Solstafir ging bashen. Dat is een grens😔
Hahaha voor mij was Solstafir een hele aangename verrassing, had ze nog nooit gehoord. Maar het was inderdaad wel een achtbaan van stylen met hen tussen Lost Society en Amorphis in...
 
  • Leuk
Waarderingen: Crusader

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Denk ik net niet. Ik denk vooral dat het imago dat de band uitstraalt (en ook uitspeelt) bepalend is. Bon Jovi zien eruit als gepensioneerde autoverkopers, zingen vnl over liefde, verbondenheid, thuis,... Ze creeëren geen rock n roll gevoel. ZZ Top zijn dan eerder die coole opa rockers met baarden en zonnebrillen.

Zelf ben ik grote Bon Jovi fan, ZZ Top ken ik mss 3 nummers.
Dit korte betoog van je bevestigt toch juist dat het om persoonlijke smaak gaat?
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
146
287
Het lijkt me ook vaak subjectief als het gaat om die oude (hard)rock bands.

Nog terzijde:

Wat deze discussie wel wat vermoeiend maakt, is dat telkens wanneer zo'n band ter sprake komt als optie voor Graspop ook de Toto's en Bon Jovi's van deze wereld er nog maar eens worden bijgehaald om een punt te maken.

De meningen zijn duidelijk verdeeld van band tot band en dat is zeker oké, maar die eerdere discussies hoeven wat mij betreft niet meer opgerakeld te worden.

We zullen wel zien wat de Graspop organisatie er van maakt. Zij hebben altijd gelijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.843
7.809
Het lijkt me ook vaak subjectief als het gaat om die oude (hard)rock bands.

Nog terzijde:

Wat deze discussie wel wat vermoeiend maakt, is dat telkens wanneer zo'n band ter sprake komt als optie voor Graspop ook de Toto's en Bon Jovi's van deze wereld er nog maar eens worden bijgehaald om een punt te maken.

De meningen zijn duidelijk verdeeld van band tot band en dat is zeker oké, maar die eerdere discussies hoeven wat mij betreft niet meer opgerakeld te worden.

We zullen wel zien wat de Graspop organisatie er van maakt. Zij hebben altijd gelijk.

Het ging mij nu ook verder niet om de discussie, maar alleen een stukje bewustwording en zelfreflectie voor iedereen
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
383
868
Het is hier al bijna 100 pagina's discussies over bands terwijl we op 2-3 bands na nog amper iets weten... Een beetje speculeren en discussie mag (daarvoor dient dit forum ook lijkt me) maar elke 2 weken dezelfde discussie over dezelfde bands en dezelfde argumenten doen mij afknappen hier.
Hoog tijd dat er iets van beweging komt van GMM uit zodat deze komkommertijd even door is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.488
4.665
miljaar wat een prijzen voor Bruce Springsteen zeg, is er al iets van prijzen voor graspop bekend? Ik hou men hart al vast
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.843
7.809
Het is hier al bijna 100 pagina's discussies over bands terwijl we op 2-3 bands na nog amper iets weten... Een beetje speculeren en discussie mag (daarvoor dient dit forum ook lijkt me) maar elke 2 weken dezelfde discussie over dezelfde bands en dezelfde argumenten doen mij afknappen hier.
Hoog tijd dat er iets van beweging komt van GMM uit zodat deze komkommertijd even door is.

De komkommertijd is een terugkerend forumbreed fenomeen :p
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
362
650
Laten we idd als er "nieuwe oude namen komen" zoals nu LS en ZZ niet meer terug vallen op ja maar dan kan die en die ook

Even hebben over de nieuwe namen zonder vergelijk lijkt me een nuttige discussie en laten we aub dan geen bands meer met elkaar vergelijken
Dus bands die er nooit gestaan hebben en we nu al veelvuldig hebben besproken pas weer bespreken als ze op de aankondigen lijst staan
 
  • Leuk
Waarderingen: SneakyDevill

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.843
7.809
Laten we idd als er "nieuwe oude namen komen" zoals nu LS en ZZ niet meer terug vallen op ja maar dan kan die en die ook

Even hebben over de nieuwe namen zonder vergelijk lijkt me een nuttige discussie en laten we aub dan geen bands meer met elkaar vergelijken
Dus bands die er nooit gestaan hebben en we nu al veelvuldig hebben besproken pas weer bespreken als ze op de aankondigen lijst staan

Ook zonder de namen die er nog niet hebben gestaan, blijft het stukje bewustwording en zelfreflectie staan. Van mij mag het er verder allemaal gewoon staan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.296
7.658
Laten we gewoon stoppen met rollator rock boeken, dan moeten we tenminste niet meer discussieren over welke naam wel of niet

Had trouwens geen problemen met de boeking van Def Leppard maar het was geen geschikte boeking als afsluiter van het festival. Dat hadden ze toch even anders moeten plannen.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Ik wilde dit ook al plaatsen ja :)
Maar vanaf half juli t/m eind september touren ze in Amerika. Is t dan realistisch om daarvoor nog Europa rond te gaan? Ik zou het wel heel tof vinden

Vraag me af of ze dat vóór USA willen doen. Creed was toch vooral groot in USA, daarbuiten niet zo. Is qua sound ook typisch Amerikaans, beetje 'generic' ook. Volgens mij zijn het ook vooral zaalshows die ze doen, één of twee festivals tussendoor. Als ze iets in Europa willen gaan doen zou ik dat zelf pas na de USA tour verwachten.
 

Nietje

Playlistbediener
17 okt 2023
12
25
Wie o wie weet op onderstaande vraag het antwoord?
Zie dat Dropkick Murphys op zowel Copenhell als Hellfest staan, hoe aannemelijk is het dan nog dat ze ook GMM aandoen?
Staan toch wel op mijn wensenlijst om ze te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.752
2.442
Wie o wie weet op onderstaande vraag het antwoord?
Zie dat Dropkick Murphys op zowel Copenhell als Hellfest staan, hoe aannemelijk is het dan nog dat ze ook GMM aandoen?
Staan toch wel op mijn wensenlijst om ze te zien.
50/50. Ze stonden er vorig jaar (editie 2022). Dus het kan, al zie ik ze ook wel richting Werchter gaan dit jaar.
Hetzelfde voor The Offspring bijvoorbeeld.

Voor mij mogen beide zeker opnieuw naar GMM. Heb me kostelijk geamuseerd bij beide bands!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nietje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.843
7.809
Wie o wie weet op onderstaande vraag het antwoord?
Zie dat Dropkick Murphys op zowel Copenhell als Hellfest staan, hoe aannemelijk is het dan nog dat ze ook GMM aandoen?
Staan toch wel op mijn wensenlijst om ze te zien.

Het is in ieder geval niet meer alle drie in hetzelfde weekend, dus lijkt me een logische boeking
 
  • Leuk
Waarderingen: Nietje

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
383
868
De komkommertijd is een terugkerend forumbreed fenomeen :p
Dat snap ik ook wel, en een beetje zeveren enzo hoort erbij. Daar heb ik ook geen probleem mee.
Maar het is tegenwoordig niets anders meer, en op elke post of elk gerucht is er hier wel commentaar.
Nu ook door mij (ik weet het, hypocriet dat ik ben) maar ben het hier momenteel echt een beetje beu.
Als de eerste namen erzijn probeer ik het nog eens... Tot dan, geniet ervan hier
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.562
3.160
50/50. Ze stonden er vorig jaar (editie 2022). Dus het kan, al zie ik ze ook wel richting Werchter gaan dit jaar.
Hetzelfde voor The Offspring bijvoorbeeld.

Voor mij mogen beide zeker opnieuw naar GMM. Heb me kostelijk geamuseerd bij beide bands!
Ik denk zelf wel 75/25. Anno 2024 zie ik Dropkick Murphys niet zo snel meer naar Rock Werchter trekken, terwijl Graspop dit soort bands (en ook Alestorm, Flogging Molly, Three Days Grace, The Offspring) vaker en vaker zal boeken. Ik vermoed dat Blink-182 en eventueel Kaiser Chiefs ook langzaam van Rock Werchter richting de main stages van Graspop zullen worden overgeheveld.

Je kunt het ermee eens zijn of het een duidelijke verkeerde afslag vinden, maar ik merk toch echt dat het hiernaartoe aan het groeien is. Voor mij zou het wel vrij welkom zijn want ik heb wel wat behoefte aan afwisseling op de main stages tussen de rollatorrock en metalcore waarvan ik vrij zeker weet dat de tweede groep een nog veel grotere toevlucht zal maken de komende jaren op de hogere plekken van de Main Stages.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nietje en jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.488
4.665
Ik denk zelf wel 75/25. Anno 2024 zie ik Dropkick Murphys niet zo snel meer naar Rock Werchter trekken, terwijl Graspop dit soort bands (en ook Alestorm, Flogging Molly, Three Days Grace, The Offspring) vaker en vaker zal boeken. Ik vermoed dat Blink-182 en eventueel Kaiser Chiefs ook langzaam van Rock Werchter richting de main stages van Graspop zullen worden overgeheveld.

Je kunt het ermee eens zijn of het een duidelijke verkeerde afslag vinden, maar ik merk toch echt dat het hiernaartoe aan het groeien is. Voor mij zou het wel vrij welkom zijn want ik heb wel wat behoefte aan afwisseling op de main stages tussen de rollatorrock en metalcore waarvan ik vrij zeker weet dat de tweede groep een nog veel grotere toevlucht zal maken de komende jaren op de hogere plekken van de Main Stages.
kaiser chiefs? dat zie ik dan weer helemaal niet, die gaan toch gewoon de rock zottegem, suikerrock, lokerse feesten doen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken