Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Ik ben opgegroeid met Green Day, eerste band waardoor ik muziek ging luisteren.
Luister nog steeds geregeld het oudere werk!
Maar laat ze alsjeblieft van Graspop weg, vooral door de reden die ik laatst hier heb gegeven.
Die nemen enorm veel tienermeisjes mee die enkel daarvoor komen en dus de hele dag de eerste 5+ rijen bezet houden door daar te gaan zitten.

Ik ga graag naar een Green Day show, en vooral nu met 30 years of Dookie dat ik zeker een show ga opzoeken die ze in de buurt doen, maar houd van weg van GMM please
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Ik zou Green Day ook wel lachen vinden op Graspop idd. (zal vast geen populaire opinie zijn, maar goed)
Wat mij betreft ook, toch een van die bands die er in ieder geval voor gezorgd heeft dat ik uiteindelijk metal(core) fan ben geworden. Door bands als Green Day, Sum41, Foo Fighters en Linkin Park krijg je denk ik wel een grote aanwas nieuwe fans.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.542
3.080
_gl=1*rs07f9*_up*MQ..*_ga*NzgzMDkxMjQ5LjE2OTgxNTYwNjI.*_ga_67RN05Z06G*MTY5ODE1NjA2MS4xLjAuMTY5ODE1NjA2MS4wLjAuMA..

Nee, dit is geen spam. Maar dit zijn dingen die nu de website-url toont als je op de homeknop klinkt. Deze tekst verandert steeds (het laatste deel lijkt wel gelijk te blijven). Er gaat iets gebeuren op die server.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Chronicbias en Nietje

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Ik ben opgegroeid met Green Day, eerste band waardoor ik muziek ging luisteren.
Luister nog steeds geregeld het oudere werk!
Maar laat ze alsjeblieft van Graspop weg, vooral door de reden die ik laatst hier heb gegeven.
Die nemen enorm veel tienermeisjes mee die enkel daarvoor komen en dus de hele dag de eerste 5+ rijen bezet houden door daar te gaan zitten.

Ik ga graag naar een Green Day show, en vooral nu met 30 years of Dookie dat ik zeker een show ga opzoeken die ze in de buurt doen, maar houd van weg van GMM please
To be fair naar de Green Day tienermeisjes; hetzelfde kan gezegd worden voor Iron Maiden en Guns 'n Roses fanopa's die we de laatste twee editie's hebben gezien. Is dit niet gewoon standaard bij elke grote headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
_gl= is een parameter passthrough voor cookies, hoeft helaas dus op niks anders te wijzen dan de click rate op de website

Nee, dit is geen spam. Maar dit zijn dingen die nu de website-url toont als je op de homeknop klinkt. Deze tekst verandert steeds (het laatste deel lijkt wel gelijk te blijven). Er gaat iets gebeuren op die server.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Rockbeer

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Hebben mensen echt zoveel problemen met 'anderen'? Ik vind het soms lastig dat men pretendeert dat rock en metal "voor iedereen is" en vervolgens niet willen dat bepaalde bands komen omdat er ander publiek op afkomt dan dat je gewend bent.
Voor mij persoonlijk is het gewoon gezellig als er mensen zijn die de muziek tof vinden en uit hun dak gaan. Hoe cool is het dat er hordes mensen op een band afkomen die het hartstikke tof vinden en een gezellige dag of avond hebben?
Iedereen geniet op zn eigen manier en ik juich zowel de tienermeisjes aan de barrier als de oude lul op zn stoeltje met 10 bier achter zn kiezen toe dat ze gekomen zijn en het moment met elkaar willen delen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
To be fair naar de Green Day tienermeisjes; hetzelfde kan gezegd worden voor Iron Maiden en Guns 'n Roses fanopa's die we de laatste twee editie's hebben gezien. Is dit niet gewoon standaard bij elke grote headliner?
True true. Maiden heb ik ook soms een hekel eraan dat de frontrow al de hele dag vol staat.
Maar bij Green Day had ik paar jaar geleden op festivals dat je het voorvak niet eens in komt omdat 't al vol staat, 3 acts ervoor...
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
To be fair naar de Green Day tienermeisjes; hetzelfde kan gezegd worden voor Iron Maiden en Guns 'n Roses fanopa's die we de laatste twee editie's hebben gezien. Is dit niet gewoon standaard bij elke grote headliner?
Shit, nu voel ik mij ineens heel oud.

Als er ook losse stadion shows zijn elders dan vind ik het meestal wel meevallen eigenlijk. Voor 1 band in het bijzonder ga je niet een hele dag naar een festival toch? En de eerste 5 rijen zijn altijd de hele dag vol, ongeacht wie er staat. Met Kiss en Ghost is het hele vak zwart/wit en met Steel Panther staan er ook bepaalde mensen al in de ochtend vooraan. Maar dat zijn dan volgens mij eerder de mensen die de rest het weekend ook nog wat te zien hebben en niet perse dagjesmensen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.715
7.513
Hoe groot is Avantasia in België? ZIjn die groter dan bijvoorbeeld Blind Guardian?
Wat voor spot zouden die innemen? ergens in de middag op de mainstage of avond marquee? of onderschat ik de band dan?
Avantasia heeft Alcatraz geheadlined in 2016 en 2019. Groter dus lijkt me.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Hebben mensen echt zoveel problemen met 'anderen'? Ik vind het soms lastig dat men pretendeert dat rock en metal "voor iedereen is" en vervolgens niet willen dat bepaalde bands komen omdat er ander publiek op afkomt dan dat je gewend bent.
Voor mij persoonlijk is het gewoon gezellig als er mensen zijn die de muziek tof vinden en uit hun dak gaan. Hoe cool is het dat er hordes mensen op een band afkomen die het hartstikke tof vinden en een gezellige dag of avond hebben?
Iedereen geniet op zn eigen manier en ik juich zowel de tienermeisjes aan de barrier als de oude lul op zn stoeltje met 10 bier achter zn kiezen toe dat ze gekomen zijn en het moment met elkaar willen delen.
Ja en nee. Het mooie aan de metalwereld is dat iedereen er welkom is, boeit niet hoe je eruit ziet. Dus wat dat betreft is ook iedereen welkom op een metalfestival. Ik ben er ook gekomen voor het eerst in 2017 door Rammstein, als niet (volledige) metalhead. 'We' moeten ook open blijven staan voor nieuwkomers anders is het genre snel dood.

Maar ik reageer ook met 'nee'. In de metalwereld lopen ook veel buitenbeentjes die zich niet thuis voelen in de normale wereld maar wel in de metalcommunity. Via Baroeg spreek ik er veel en hoor daar geregeld het geluid dat ze zich minder thuis voelen op Graspop omdat er steeds meer niet metalfans rondlopen die hen bewust of onbewust vreemd aankijken. He kijk nou, een jongen met nagellak enzo. Dat bedoelde ik in een eerdere post met de opmerking aapjes kijken. Een bredere programmering zorgt voor een breder publiek en dit zal ertoe leiden dat een deel van het publiek zich er juist minder thuis gaat voelen. En dat vind ik een jammerlijke ontwikkeling.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Hebben mensen echt zoveel problemen met 'anderen'? Ik vind het soms lastig dat men pretendeert dat rock en metal "voor iedereen is" en vervolgens niet willen dat bepaalde bands komen omdat er ander publiek op afkomt dan dat je gewend bent.
Voor mij persoonlijk is het gewoon gezellig als er mensen zijn die de muziek tof vinden en uit hun dak gaan. Hoe cool is het dat er hordes mensen op een band afkomen die het hartstikke tof vinden en een gezellige dag of avond hebben?
Iedereen geniet op zn eigen manier en ik juich zowel de tienermeisjes aan de barrier als de oude lul op zn stoeltje met 10 bier achter zn kiezen toe dat ze gekomen zijn en het moment met elkaar willen delen.
Als ze komen voor de gezelligheid en sfeer als ze komen voor een bepaalde band, graag! Daar zijn festivals voor.
Maar altijd als je Maiden bijvoorbeeld hebt spelen, komen er mensen van overal over de wereld die Maiden volgen op tour. Die blijven dan frontrow staan met hun vlag, en bij elke artiest buiten Maiden staan ze non stop op hun telefoon, of te kijken of ze iemand van de band/crew kunnen spotten. Dat zijn de mensen waar ik me dan weer aan irriteer.
Als je frontrow wilt staan bij je favo band die halverwege de dag speelt op dat podium moet je vaker al eerder zijn dan die fans want die gunnen ook bijna niemand voor 1 optreden de frontrow, en vaker krijgen die dan ook dingen als setlists, etc omdat ze vooraan staan.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.406
2.944
Ik ben ouwe lul van de oude stempel. Ik weet niet beter dan dat ik vreemd aan wordt gekeken. Maar ik heb daarin een totale schijt aan mentaliteit. Daarom heb ik juist alle mensen die er "anders" uitzien leren waarderen. Kortom ik ben er totaal niet mee bezig wie en hoe er op een festival komen. Of dat nou Graspop is of vroeger al Dynamo
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Maar ik reageer ook met 'nee'. In de metalwereld lopen ook veel buitenbeentjes die zich niet thuis voelen in de normale wereld maar wel in de metalcommunity. Via Baroeg spreek ik er veel en hoor daar geregeld het geluid dat ze zich minder thuis voelen op Graspop omdat er steeds meer niet metalfans rondlopen die hen bewust of onbewust vreemd aankijken. He kijk nou, een jongen met nagellak enzo. Dat bedoelde ik in een eerdere post met de opmerking aapjes kijken.
Tijdens de vrijdag in 22 toen Scorpions en Whitesnake speelden was er in de ochtend volgens mij een Boomer Busje dat rond reed, want het was echt net een oude lullen bijeenkomst.
Het was toen ook gruwelijk heet waardoor veel dames met wat minder kleding dan normaal rondliepen (Steel Panther speelde ook toevallig die dag). De meiden in onze groep zijn ook gewoon meerdere keren vervelend aangesproken die dag en ik heb toch ook wel verschillende vrouwonvriendelijke opmerkingen moeten aanhoren. Dus helaas herken ik het verhaal van aapjes kijken maar al te goed.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.715
7.513
Tijdens de vrijdag in 22 toen Scorpions en Whitesnake speelden was er in de ochtend volgens mij een Boomer Busje dat rond reed, want het was echt net een oude lullen bijeenkomst.
Het was toen ook gruwelijk heet waardoor veel dames met wat minder kleding dan normaal rondliepen (Steel Panther speelde ook toevallig die dag). De meiden in onze groep zijn ook gewoon meerdere keren vervelend aangesproken die dag en ik heb toch ook wel verschillende vrouwonvriendelijke opmerkingen moeten aanhoren. Dus helaas herken ik het verhaal van aapjes kijken maar al te goed.

Ongepaste opmerkingen hebben verder dan natuurlijk niks te maken met nieuw publiek dat komt aapjes kijken. Dat soort mensen lopen er jammer genoeg altijd wel tussen, al dan niet door de alcohol consumptie. Dat is niet de schuld van de meerderheid van fans van “normale bands”

Edit: of ongepast gedrag, neem afgelopen editie de beenplasser of die ene die Ruben een klap in het gezicht gaf
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Ik ben ouwe lul van de oude stempel. Ik weet niet beter dan dat ik vreemd aan wordt gekeken. Maar ik heb daarin een totale schijt aan mentaliteit. Daarom heb ik juist alle mensen die er "anders" uitzien leren waarderen. Kortom ik ben er totaal niet mee bezig wie en hoe er op een festival komen. Of dat nou Graspop is of vroeger al Dynamo
Snap ik hoor en goed dat het jou wel lukt. Maar er zijn er ook veel, en vooral van jongere leeftijden, die die mentaliteit nog moeten ontwikkelen. Voor hen ligt het dus wel anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Ongepaste opmerkingen hebben verder dan natuurlijk niks te maken met nieuw publiek dat komt aapjes kijken. Dat soort mensen lopen er jammer genoeg altijd wel tussen, al dan niet door de alcohol consumptie. Dat is niet de schuld van de meerderheid van fans van “normale bands”

Edit: of ongepast gedrag, neem afgelopen editie de beenplasser of die ene die Ruben een klap in het gezicht gaf
Ik heb sinds 2008 echt nog nooit iets gezien of gehoord wat met ongepast gedrag jegens vrouwen te maken heeft. En afgelopen editie opeens diverse malen. Geen idee of dat toeval is, maar het viel me wel op. Ook nooit een vechtpartij gezien en dan het verhaal van Ruben inderdaad en hoorde toevallig van de week ook het één en ander over vechtpartijen op zaterdag. Hoop uiteraard dat het allemaal toeval was en met 98% van het publiek was het weer één groot feest.

De beenplasser was trouwens op Werchter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.368
5.959
Ongepaste opmerkingen hebben verder dan natuurlijk niks te maken met nieuw publiek dat komt aapjes kijken. Dat soort mensen lopen er jammer genoeg altijd wel tussen, al dan niet door de alcohol consumptie. Dat is niet de schuld van de meerderheid van fans van “normale bands”

Edit: of ongepast gedrag, neem afgelopen editie de beenplasser of die ene die Ruben een klap in het gezicht gaf
De beenplasser was op Werchter geloof ik, daar komt sws meer vervelend volk in mijn ervaring. Waardoor ik toch statistisch gezien helaas zelf ook de link leg tussen meer mainstream publiek en asociaal gedrag. Ook op basis van concert bezoeken: hoe obscuurder de band, hoe beter de sfeer, meestal. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel en kom je in grote groepen altijd op een gegeven moment wel nare lui tegen, maar er zijn wel degelijk verbanden te leggen en algemene uitspraken te doen over hoe verschillende groepen mensen zich gedragen imo.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.715
7.513
Ik heb sinds 2008 echt nog nooit iets gezien of gehoord wat met ongepast gedrag jegens vrouwen te maken heeft. En afgelopen editie opeens diverse malen. Geen idee of dat toeval is, maar het viel me wel op. Ook nooit een vechtpartij gezien en dan het verhaal van Ruben inderdaad en hoorde toevallig van de week ook het één en ander over vechtpartijen op zaterdag. Hoop uiteraard dat het allemaal toeval was en met 98% van het publiek was het weer één groot feest.

De beenplasser was trouwens op Werchter.

En afgelopen editie had nou niet echt bands die een nieuw soort publiek meebrachten, denk ik. Of Helmut Lotti moet zijn fanbase hebben meegenomen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken