Volgens mij valt dat wel mee.De meesten delen je mening wel hoor. Maar headliners op een festival zijn nu eenmaal de "trekpleisters" voor het gros van het publiek. En vorige edities konden we al langer de vinger op de pols houden betreffende wie de headliners zouden gaan worden. Nu zitten we al vast na Avenged Sevenfold en Judas Priest
Er zijn al veel meer namen genoemd.
Within Temptation verwachten veel niet meer omdat ze de Bleed Out tour hebben aangekondigd in het najaar van 2024. Maar daar kun je naar mijn mening geen conclusie uit trekken, want WT had een headlinerspot in 2022 en een najaartour met Evanescene (weliswaar verplaatst maar toch).- Nightwish / Within Temptation
- Deep Purple, Scorpions, Judas Priest en Alice Cooper zijn natuurlijk al vaker de revue gepasseerd, maar misschien dat bands zoals ZZ Top, The Who en Journey een keer aan mogen sluiten.
Nightwish komt met een nieuw album met daarna een live-pauze voor onbepaalde tijd. Dus die komen niet.
Van zztop, the who en Journey zou ik alleen ZZ-Top verwachten als headliner mits ze uberhaupt touren. The Who verwacht ik eerder op werchter classic en Journey is een stuk kleiner dan Motley Crue en Def Leppard in europa (die al niet super groot zijn). Dus wellicht ooit main 2, maar dan verwacht ik bands als Helloween en Europe datzelfde jaar ook op die spot.
Ze zijn tenslotten nieuwe headliners aan het zoeken.
Klopt. Nu kosten de headliners als Black Sabbath, Maiden, Rammstein, Kiss, Aerosmith ook een stuk meer..dus hebben deze individuele bands natuurlijk meer invloed op het prijskaartje.Eens. Bijna iedereen hier zit er zo in geloof ik. De undercard vind ik altijd veel boeiender dan de headliners. Maar over de headliners is het in deze fase simpelweg wat makkelijker speculeren dan de kleinere namen.
De undercard is wel minstens zo belangrijk. Anders kun je ook naar een los concert gaan.
Als de headliners goedkoper worden, zullen veel festivalgangers het terug willen zien in de undercard.
2018 is voor mij bijvoorbeeld een extreem jaar geweest met grote "relatief dure" acts. Met GNR Reunie en Maiden als vaandeldragers. Dan ozzy, volbeat, Limp bizkit, A7x, Priest, Megadethen Marlyn Manson die in eerdere jaren al als headliners waren geweest.
Tel daar A Perfect Circle, Hollywood Vampires, Iced Earth , Ghost, Rise Against en een exclusieve festivalshow van Ayreon bij op.
Niet allemaal mijn favoriete bands, maar prijstechnisch zeker het geld waard.
Laatst bewerkt: