Graspop Metal Meeting 2024

I suspect we'll know more soon when Hellfest comes out with its first batch of names. I suspect that the 2nd series of tickets will be announced at the end of this month. And they usually produce an almost complete poster by then. I'm really curious to see what they'll come up with. Who knows, maybe 2 festivals in 11 days:cool:
Wrong. There is no first batch of names. They will announce all at once in December. Okay, not all, but 98%

Het is niet echt een wishfull thing..maar de headliners/grote namen die nieuw materiaal hebben uitgebracht in 2013/2014. Het zou dus aardig realistisch kunnen zijn voor komend jaar.
Al denk ik dat er wel hier en daar een numetal/metalcore band hoog gezet wordt. Dan zouden BMTH en EC mijn beste gok zijn voor deze genres.

Helloween staat er ook weinig trouwens.
Wat zou je een realistische line-up vinden?

SoAD zou ik wel gaver vinden..maar verwacht ik eerlijk gezegd eerder op werchter. De keer dat graspop SOAD had (2005) had werchter een overload aan grote rocknamen (Rammstein, Greenday, Foo Fighters, Velvet Revolver, Audioslave, Nine ince Nails, Queens ot Stone age en Within Temptation)

NIEUWE ontdekking voor mij: All For Metal. Het komt op mij over als een beetje sarcastische tribute op Manowar.
Twee zangers, waarvan er een echt kan zingen.
OF
Toen was Rock Werchter nog effectief ROCK Werchter. Met de nadruk op ROCK

• Haha
Waarderingen: Mark's Kal
Het is niet echt een wishfull thing..maar de headliners/grote namen die nieuw materiaal hebben uitgebracht in 2013/2014. Het zou dus aardig realistisch kunnen zijn voor komend jaar.
Al denk ik dat er wel hier en daar een numetal/metalcore band hoog gezet wordt. Dan zouden BMTH en EC mijn beste gok zijn voor deze genres.

Helloween staat er ook weinig trouwens.
Wat zou je een realistische line-up vinden?

SoAD zou ik wel gaver vinden..maar verwacht ik eerlijk gezegd eerder op werchter. De keer dat graspop SOAD had (2005) had werchter een overload aan grote rocknamen (Rammstein, Greenday, Foo Fighters, Velvet Revolver, Audioslave, Nine ince Nails, Queens ot Stone age en Within Temptation)

NIEUWE ontdekking voor mij: All For Metal. Het komt op mij over als een beetje sarcastische tribute op Manowar.
De gitariste is een (semi-) bekende youtubester. Zij vertelde eerder al dat de band onstaan was uit een soort parodie op o.a. Manowar en de powermetal-scene (a la gloryhammer) maar dat ze wel een serieuze band willen worden. Voorlopig klinkt het voor mij dozijnengoed maar misschien dat de albums wel meer kwaliteit zullen bieden?

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Jij was vast ook bij Wind Rose!
All For Metal heb ik een tijd terug ontdekt, blijkbaar hebben die nu pas iets van 20 shows gehad in totaal, waaronder Wacken en Pilsen Metalfest.
Hun gitaristen Jassy kende ik al van jaren gelden op YouTube
Ik moet zeggen, live waren ze echt steengoed! Heel strak op het podium, alsof ze al jaren samen speelden, en ook allemaal goed zuiver met de juiste gimmicks binnen de powermetal.
Danseressen op het podium vond ik een aparte keus, maar was niet heel misplaatst.
Zou ze graag op Graspop willen zien. Openers van een main, of evt in de Metal Dome!

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piet
Jij was vast ook bij Wind Rose!
All For Metal heb ik een tijd terug ontdekt, blijkbaar hebben die nu pas iets van 20 shows gehad in totaal, waaronder Wacken en Pilsen Metalfest.
Hun gitaristen Jassy kende ik al van jaren gelden op YouTube
Ik moet zeggen, live waren ze echt steengoed! Heel strak op het podium, alsof ze al jaren samen speelden, en ook allemaal goed zuiver met de juiste gimmicks binnen de powermetal.
Danseressen op het podium vond ik een aparte keus, maar was niet heel misplaatst.
Zou ze graag op Graspop willen zien. Openers van een main, of evt in de Metal Dome!
Kijk we hebben weer wat nieuws om te ontdekken vandaag

Ik ga dan toch voor:
- Donderdag: SOAD - Korn
- Vrijdag: Metallica - Lamb of God
- Zaterdag: Iron Maiden - Electric Callboy
- Zondag: Metallica - Alestorm

;)
Welja joh, en de ticketprijs wordt verdubbeld zeker? :)
Ik ga waarschijnlijk dit jaar weer voor:
- Donderdag: Bier-Bier
- Vrijdag: Bier-Bier
- Zaterdag: Long Island Iced Tea - Wazige Momenten
- Zondag: Herstel-Bier
;)
is dat specifiek een Graspop planning, of gewoon ieder weekend?

Dag 1: Aerosmith - Machinehead
Dag 2: System of a Down - Limp Bizkit
Dag 3: Iron Maiden - Scorpions

En dan nog een extra dag voor Metallica

Jaja... zo simpel kan het zijn
Scorpions gaan denk ik niet gauw als 2e headliner staan. Ik denk dat het budget ook ver op is met SOAD, Maiden en Afscheidstour Aerosmith. Dan zit je waarschijnlijk al over de 3 mil aan headliners. Zet daarnaast Metallica en het is het duurste jaar ooit qua headliners.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Op dit moment toch weinig indicatie van de headliners...heb het gevoel dat we vorig jaar met dit topic de helft al goed beredeneerd konden gokken. Heel weinig geruchten op dit moment.

Edit, geloofwaardigste:
Avenged sevendold, moet wel bijna
Bmth, moet er ook eens van komen
Judas priest, vaste klant

En dan stokt het wat bij mij.
het wordt inderdaad steeds moeilijker
kansen op Aerosmith, Iron Maiden zijn een stukje kleiner geworden de afgelopen week
Rammstein is nu uitgesloten
buiten de bands die je hier boven noemt weet ik het eigenlijk ook niet meer

van alle bands die op herhaling van 2022 kunnen komen denk ik dat Sabaton de grootste kans heeft. na dat ze die video hebben gemaakt over de relatie tussen de band en het festival enzo, heb gewoon het gevoel dat die mannen er in 2024 weer gaan staan. Al is het nergens op gebaseerd.

ben ook benieuwd of de organisatie in BMTH een South Stage headliner ziet of een North Stage headliner. beiden spots lijken me prima voor die band.
zelfde vraag eigenlijk voor judas priest, kunnen sub staan of north stage headliner of south stage headliner.

waar denken jullie trouwens dat Bruce zou staan solo? gewoon ergens 's middags op de mainstage?

Users who are viewing this thread