Graspop Metal Meeting 2024

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
700
641
Ik heb juist gelezen dat Godsmack erg veel moeite heeft om geld te verdienen aan Europese tours. Oftewel traden met name op voor naamsbekendheid wereldwijd. Bovenstaande vlieger gaat dus niet voor iedere band uit de USA op. Schijnbaar slaat de muziek van Godsmack in Amerika dus veel beter aan dan hier…

Edit: link erbij, zodat jullie weten dat ik niet uit mijn nek zit te lullen 😜

P.s. ik had mij enorm verheugd om Godsmack voor de eerste keer op Graspop te zien (2019 dacht ik?) en dat viel mij enorm tegen. Te weinig energie / flair die ik juist wel tegenkwam bij de oudere concerten van ze.

In Amerika steeds (sub)headliner en hier met moeite de AB vol gekregen.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
2015 op Fortarock, 2012 Graspop. Zie ook nog 1999 (voorprogramma Black Sabbath en Pukkelpop), 2001 (HMH en Sportpaleis). Tussen 2003 en 2012 wel een heel groot gat, daarna elke 3/4 jaar.

Ze hebben na I Stand Alone, 20 jaar geleden, toch niet veel meer released wat bij het grote (metal)publiek bekend is? Persoonlijk vind ik het een dertien-in-een dozijn band, heeft geen typisch eigen geluid. Erg Amerikaans, dat wel. Misschien dat ze daarom in Europa wat minder groot zijn?
Oh dat is inderdaad een groot gat. Ik zal straks eens kijken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.719
7.522
Waarschijnlijk niet, maar wie weet hebben we geluk en zitten er toch wat festivals bij?
Dan had Graspop al wel de profielfoto's etc aangepast zou je zeggen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
heb van Godsmack eens gelezen dat ze een lange tijd gedoe hebben gehad met hun label waardoor touren buiten VS bijna niet meer mogelijk was. Vandaar de lange afwezigheid in onze contreien. Pas de laatste jaren lukt dat weer maar dat heeft hun populariteit hier geen goed gedaan natuurlijk. Ben zelf wel redelijk fan van die band. Something Different vind ik een topnummer bijvoorbeeld die hier nog geregeld voorbij komt.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Geluid van deze telefoon is sowieso niet al te best. En ‘really bad’ valt ook wel mee imo. De vergelijking met Axl is al gemaakt. Reacties op sociale media waren juist positief.
I really don't mean to be a dick but I'm puzzled by the warm reception, he can't reach half the notes. How people don't (want to?) hear this is beyond me.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.719
7.522
I really don't mean to be a dick but I'm puzzled by the warm reception, he can't reach half the notes. How people don't (want to?) hear this is beyond me.

Omdat je niet moet uitgaan van dit soort beelden. En volgens mij was men sowieso al niet tevreden over het geluid op powertrip
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.225
7.491
Misschien dat Bruce dan toch gewoon een solo tour gaat doen en dat we geen maiden moeten verwachten

AC/DC discussies kunnen beter in het Hardrock topic lijkt me, heeft niets met graspop te maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Misschien dat Bruce dan toch gewoon een solo tour gaat doen en dat we geen maiden moeten verwachten

AC/DC discussies kunnen beter in het Hardrock topic lijkt me, heeft niets met graspop te maken.
Rammstein kunnen we vandaag wegstrepen en als we dat ook met Maiden moeten doen dan word ik alsmaar nieuwsgieriger naar wat wel de grote vissen tussen de 8 headliners zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Timmetje

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Rammstein kunnen we vandaag wegstrepen en als we dat ook met Maiden moeten doen dan word ik alsmaar nieuwsgieriger naar wat wel de grote vissen tussen de 8 headliners zijn.
Volgens mij zal het wel de bedoeling geweest zijn dat Aerosmith bij die headliners zat. Maar met de aanhoudende problemen weet ik dus niet of dit plan al volledig van tafel zal geveegd zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.225
7.491
Rammstein kunnen we vandaag wegstrepen en als we dat ook met Maiden moeten doen dan word ik alsmaar nieuwsgieriger naar wat wel de grote vissen tussen de 8 headliners zijn.
ja ik zat precies hetzelfde te denken inderdaad.
ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
we zullen over een paar weken wel meer weten lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken