Graspop Metal Meeting 2024

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
ja ik zat precies hetzelfde te denken inderdaad.
ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
we zullen over een paar weken wel meer weten lijkt me.
idd, alleen wachten duurt lang :ROFLMAO: geduld is een schone zaak. houd ik me zolang toch maar vast aan mijn voorspelling:
aerosmith - avenged sevenfold - iron maiden - sabaton
BMTH - judas priest - within temptation - emperor
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Over Godsmack nog, heb het idee dat die juist heel veel touren hier, maar misschien is het omdat die steeds op Graspop waren in de jaren dat ik er ook was
ik ken de band door mijn vader, en vind ze altijd wel sterk live.
heb ze 3 keer op Graspop gezien en 1 keer in een concert, dus 4 keer in totaal in een periode van 10 jaar
hopelijk komen die volgend jaar weer eens terug, is altijd een garantie voor een goed optreden.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
2015 op Fortarock, 2012 Graspop. Zie ook nog 1999 (voorprogramma Black Sabbath en Pukkelpop), 2001 (HMH en Sportpaleis). Tussen 2003 en 2012 wel een heel groot gat, daarna elke 3/4 jaar.

Ze hebben na I Stand Alone, 20 jaar geleden, toch niet veel meer released wat bij het grote (metal)publiek bekend is? Persoonlijk vind ik het een dertien-in-een dozijn band, heeft geen typisch eigen geluid. Erg Amerikaans, dat wel. Misschien dat ze daarom in Europa wat minder groot zijn?
Ik vond juist het album “When Legends Rise” dat destijds net was uitgebracht een vet album. Title track, eye of the storm, say my name, bulletproof, take it to the edge als voorbeelden. Een hit als I stand alone krijgen ze ook niet meer, want hard rock en metal worden mainstream gewoon niet meer gedraaid, terwijl I Stand Alone destijds op MTV en The Box voorbij kwam…
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Dag1: Aerosmith - Sabaton - Europe - Electric Callboy
Dag2: Bring Me The Horizon - Judas Priest - Rob Zombie
Dag3: Deep Purple - Avenged Sevenfold - Dream Theater - Immortal
Dag 4: Iron Maiden - Alice Cooper - Helloween - Saxon
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Dag1: Aerosmith - Sabaton - Europe - Electric Callboy
Dag2: Bring Me The Horizon - Judas Priest - Rob Zombie
Dag3: Deep Purple - Avenged Sevenfold - Dream Theater - Immortal
Dag 4: Iron Maiden - Alice Cooper - Helloween - Saxon
ik mis wat vernieuwing.
Buiten electric Callboy en bring me the horizon hebben we al de rest al tig keer gezien op graspop. ik denk dat we toch groter mogen denken dan dit
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
ik mis wat vernieuwing.
Buiten electric Callboy en bring me the horizon hebben we al de rest al tig keer gezien op graspop. ik denk dat we toch groter mogen denken dan dit
ja ik hoop het wel, met deze line up zou ik wel een jaartje over slaan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
ik mis wat vernieuwing.
Buiten electric Callboy en bring me the horizon hebben we al de rest al tig keer gezien op graspop. ik denk dat we toch groter mogen denken dan dit
Ja ik ook maar alle suggesties zijn welkom. Volgens mij komen we allemaal niet heel veel verder dan dit rijtje. Alleen Metallica, Tool en Soad kunnen voor verrassingen gaan zorgeb
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Donderdag soad
Vrijdag bmth
Zaterdag lamb of god
Zondag iron maiden
Verwacht gewoon zoiets.
Zaterdag wat Belgische hoogvliegers.
Cannibal corpse , frozen soul , urne , dying fetus , crypta .rotting christ : denk allemaal wel zekerheidje voor graspop 24 .
Ik heb er al weer zin in.
Volgens het geruchtenoverzicht van festileaks kunnen we SOAD voor het volgend jaar wel vergeten op GMM
Volgens festileaks ( en mijn zoon) heeft Sergj aangegeven om volgend jaar met SOAD op Sick new World te staan.
Heeft niet over Europa gehad.
Helaas😢
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
ik mis wat vernieuwing.
Buiten electric Callboy en bring me the horizon hebben we al de rest al tig keer gezien op graspop. ik denk dat we toch groter mogen denken dan dit
Het is niet echt een wishfull thing..maar de headliners/grote namen die nieuw materiaal hebben uitgebracht in 2013/2014. Het zou dus aardig realistisch kunnen zijn voor komend jaar.
Al denk ik dat er wel hier en daar een numetal/metalcore band hoog gezet wordt. Dan zouden BMTH en EC mijn beste gok zijn voor deze genres.

Helloween staat er ook weinig trouwens.
Wat zou je een realistische line-up vinden?

SoAD zou ik wel gaver vinden..maar verwacht ik eerlijk gezegd eerder op werchter. De keer dat graspop SOAD had (2005) had werchter een overload aan grote rocknamen (Rammstein, Greenday, Foo Fighters, Velvet Revolver, Audioslave, Nine ince Nails, Queens ot Stone age en Within Temptation)

NIEUWE ontdekking voor mij: All For Metal. Het komt op mij over als een beetje sarcastische tribute op Manowar.
Twee zangers, waarvan er een echt kan zingen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
After February!

They are on tour this month and next month and then again in January/February 2024

If they go on EU tour, it will be probably Werchter. But I think that Graspop will get A Perfect Circle.
Klopt inderdaad! Ik had het artikel iets te snel gelezen. Okt./nov. Van dit jaar. Volgend jaar januari en februari in de usa
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik vermoed dat we binnenkort meer zullen weten als Hellfest met de eerste lading namen komt. Ik vermoed dat de 2de reeks tickets eind deze maand zullen aangekondigd worden. En meestal brengen ze dan al een bijna volledige affiche af. Ik ben echt benieuwd wat ze uit hun hoge hoed gaan schudden. Wie weet straks 2 festivals op 11 dagen tijd :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
139
109
After February!

They are on tour this month and next month and then again in January/February 2024

If they go on EU tour, it will be probably Werchter. But I think that Graspop will get A Perfect Circle.
A Perfect Circle toert de hele maand april.

Vraag 1 is of Maynard James Keenan nog zin heeft in zomerfestivals in Europa na een vol jaar in 2023 en een krap voorjaar in 2024?

Vraag 2 is, zo ja, dan met TOOL of A Perfect Circle?
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
123
167
Dag1: Aerosmith - Sabaton - Europe - Electric Callboy
Dag2: Bring Me The Horizon - Judas Priest - Rob Zombie
Dag3: Deep Purple - Avenged Sevenfold - Dream Theater - Immortal
Dag 4: Iron Maiden - Alice Cooper - Helloween - Saxon
Lijkt mij wel realistisch.
Note:
Alice zie ik alleen niet snel meer headlinen. Dus daar mis je nog een headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Piet

Gebruikers die dit onderwerp bekijken