Graspop Metal Meeting 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
het wordt inderdaad steeds moeilijker
kansen op Aerosmith, Iron Maiden zijn een stukje kleiner geworden de afgelopen week
Rammstein is nu uitgesloten
buiten de bands die je hier boven noemt weet ik het eigenlijk ook niet meer

van alle bands die op herhaling van 2022 kunnen komen denk ik dat Sabaton de grootste kans heeft. na dat ze die video hebben gemaakt over de relatie tussen de band en het festival enzo, heb gewoon het gevoel dat die mannen er in 2024 weer gaan staan. Al is het nergens op gebaseerd.

ben ook benieuwd of de organisatie in BMTH een South Stage headliner ziet of een North Stage headliner. beiden spots lijken me prima voor die band.
zelfde vraag eigenlijk voor judas priest, kunnen sub staan of north stage headliner of south stage headliner.

waar denken jullie trouwens dat Bruce zou staan solo? gewoon ergens 's middags op de mainstage?
Sabaton inderdaad over het hoofd gezien.
Sabaton met Judas Priest op 1 dag lijkt me nog wel te doen. Bij BMTH zou ik eerder gokken op North headliner, als ze al die status krijgen. Blijft wel gokken natuurlijk.

Bruce solo op een slot rond 17u-18u?
Als ze dit jaar zelfs een later slot geven aan Generation Sex moet dat wel te doen zijn voor Bruce. Met erna Alice Cooper en dan twee headliners, idealiter mss wel Aerosmith maarja...
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
het wordt inderdaad steeds moeilijker
kansen op Aerosmith, Iron Maiden zijn een stukje kleiner geworden de afgelopen week
Rammstein is nu uitgesloten
buiten de bands die je hier boven noemt weet ik het eigenlijk ook niet meer

van alle bands die op herhaling van 2022 kunnen komen denk ik dat Sabaton de grootste kans heeft. na dat ze die video hebben gemaakt over de relatie tussen de band en het festival enzo, heb gewoon het gevoel dat die mannen er in 2024 weer gaan staan. Al is het nergens op gebaseerd.

ben ook benieuwd of de organisatie in BMTH een South Stage headliner ziet of een North Stage headliner. beiden spots lijken me prima voor die band.
zelfde vraag eigenlijk voor judas priest, kunnen sub staan of north stage headliner of south stage headliner.

waar denken jullie trouwens dat Bruce zou staan solo? gewoon ergens 's middags op de mainstage?
Bruce rond 17u op de main en de dag erna Corey taylor op hetzelfde uur.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Welke albums van potentiële Graspop bands staan nog op de planning?
En welke potentiële bands hebben een nieuw album uit?

Met name in het harde segment is het lastig om een duidelijke nieuwe headliner te zien.
Machine Head werd geweldig ontvangen.Wat zouden bands zijn die dat ook kunnen?

Mijn opzetje:
Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon - Electric Callboy - Architects
Sabaton - Judas Priest - Powerwolf - Babymetal
Lamb of God - Mastodon - Lorna Shore - Amon Amarth
AC/DC - Iron Maiden - Volbeat - Avatar

Waarschijnlijk is het wensdenken, maar je geeft wel ruimte aan nieuwere bands.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517
Welke albums van potentiële Graspop bands staan nog op de planning?
En welke potentiële bands hebben een nieuw album uit?

Met name in het harde segment is het lastig om een duidelijke nieuwe headliner te zien.
Machine Head werd geweldig ontvangen.Wat zouden bands zijn die dat ook kunnen?

Mijn opzetje:
Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon - Electric Callboy - Architects
Sabaton - Judas Priest - Powerwolf - Babymetal
Lamb of God - Mastodon - Lorna Shore - Amon Amarth
AC/DC - Iron Maiden - Volbeat - Avatar

Waarschijnlijk is het wensdenken, maar je geeft wel ruimte aan nieuwere bands.
Zou je mij erg blij mee maken, op de zondag na dan.
Naast het wensdenken speelden Architects, Lorna Shore en Amon Amarth alleen dit jaar ook al op Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Zou je mij erg blij mee maken, op de zondag na dan.
Naast het wensdenken speelden Architects, Lorna Shore en Amon Amarth alleen dit jaar ook al op Graspop.
Denk dat je nooit de perfecte lijst kan maken.

Goed gespot. Hmm dan maar even nadenken wat leuke namen zouden zijn. Vaak komen bands niet twee keer achter elkaar he?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Denk dat je nooit de perfecte lijst kan maken.

Goed gespot. Hmm dan maar even nadenken wat leuke namen zouden zijn. Vaak komen bands niet twee keer achter elkaar he?
Lorna Shore zie ik na het succesverhaal van afgelopen editie best terugkomen voor een hogere spot. Architects en Amon Amarth zitten meer in de geruchtenmolen voor Alcatraz geloof ik, en zijn inderdaad niet heel waarschijnlijke kandidaten om twee keer achter elkaar te komen.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517
Denk dat je nooit de perfecte lijst kan maken.

Goed gespot. Hmm dan maar even nadenken wat leuke namen zouden zijn. Vaak komen bands niet twee keer achter elkaar he?
Uit m’n hoofd speelde alleen Spiritbox in 2022 en 2023. Naast de Rooie Jager en het verdere zijprogramma.
Perfecte lijst is inderdaad nooit mogelijk, zou voor dat lijstje zeker een weekend ticket halen ;)
Vrees alleen dat AC/DC + Iron Maiden op 1 dag onrealistisch is.
Lorna zou inderdaad misschien wel wéér kunnen, gezien de snelle groei.
Wellicht weer Within Temptation erbij, en dan nog Alestorm ofzo ipv Amon en Architects.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517
Ach Ruben, vorig jaar heb jij vooral bewezen zelfs blij te zijn met Mimi.😉 Zonder gekheid. We maken er sowieso wel een feestje van!!🤘🤘
Uiteraard, aan mij zal t niet liggen ;)
Dat het weer geweldig zal worden geloof ik ook zeker. Zal alleen lastig zijn om dit jaar te evenaren. Die lineup was voor mij persoonlijk ongelooflijk sterk.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: festivalryo en Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.588
Welke albums van potentiële Graspop bands staan nog op de planning?
En welke potentiële bands hebben een nieuw album uit?

Met name in het harde segment is het lastig om een duidelijke nieuwe headliner te zien.
Machine Head werd geweldig ontvangen.Wat zouden bands zijn die dat ook kunnen?

Mijn opzetje:
Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon - Electric Callboy - Architects
Sabaton - Judas Priest - Powerwolf - Babymetal
Lamb of God - Mastodon - Lorna Shore - Amon Amarth
AC/DC - Iron Maiden - Volbeat - Avatar

Waarschijnlijk is het wensdenken, maar je geeft wel ruimte aan nieuwere bands.
De zaterdag heeft geen enkele grote headliner en de zondag heeft er 3 :unsure:

AC/DC zal nooit gebeuren, Volbeat heeft aangegeven volgend jaar niet te touren en Amon Amarth en Architects stonden er dit jaar al en zullen wellicht op Alcatraz staan

verder wel een realistisch rijtje als je AC/DC, Volbeat, Amon Amarth, Architects weghaalt en op de zaterdag een headliner erbij zet

Ik zou voor die donderdag zo een dagticket halen trouwens.
Ik geloof er nog in :geek:
waarin?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Avatar was er dit jaar ook al bij. Blijft een leuke en mooie show om te zien, maar ik denk niet dat ze er komend jaar weer bij zullen zijn.
 

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Ik denk dat we in onze zoektocht naar headliners en sub-headliners toch ook naast het al genoemde wel iets meer in de symphonic/gothic metal en de classic rock uit zullen komen:
- Nightwish / Within Temptation
- Deep Purple, Scorpions, Judas Priest en Alice Cooper zijn natuurlijk al vaker de revue gepasseerd, maar misschien dat bands zoals ZZ Top, The Who en Journey een keer aan mogen sluiten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.640
Persoonlijk vind ik de meer dan 100 andere bands, naast de 8 headliners, veel interessanter want die bepalen of ik een ticket koop en niet de headliners. De enige 2 headliners waarvoor ik een ticket koop los van de rest van de line-up zijn SOAD en TOOL en die kans is klein.

Klopt ook wel, maar als de headliners goed zijn, hoef ik er op een dag bijvoorbeeld wel maar 1 tot 3 namen extra bij te hebben om een goed gevuld dagprogramma te maken, terwijl zonder leuke headliners ik de volledige dag dan wel moet kunnen vullen om het de prijs waard te maken
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Persoonlijk vind ik de meer dan 100 andere bands, naast de 8 headliners, veel interessanter want die bepalen of ik een ticket koop en niet de headliners. De enige 2 headliners waarvoor ik een ticket koop los van de rest van de line-up zijn SOAD en TOOL en die kans is klein.
De meesten delen je mening wel hoor. Maar headliners op een festival zijn nu eenmaal de "trekpleisters" voor het gros van het publiek. En vorige edities konden we al langer de vinger op de pols houden betreffende wie de headliners zouden gaan worden. Nu zitten we al vast na Avenged Sevenfold en Judas Priest :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ik zou dan weer meer geneigd zijn om een ticketje te kopen moest BMTH komen of parkway drive ofzo. bands waarvan je weet dat ze een goeie show hebben en het naar een niveau zal gaan als ze een spot in het donker krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en JK79

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
De meesten delen je mening wel hoor. Maar headliners op een festival zijn nu eenmaal de "trekpleisters" voor het gros van het publiek. En vorige edities konden we al langer de vinger op de pols houden betreffende wie de headliners zouden gaan worden. Nu zitten we al vast na Avenged Sevenfold en Judas Priest :oops:
Eens. Bijna iedereen hier zit er zo in geloof ik. De undercard vind ik altijd veel boeiender dan de headliners. Maar over de headliners is het in deze fase simpelweg wat makkelijker speculeren dan de kleinere namen.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Undercard is inderdaad de reden dat vele effectief hun kaartje kopen.
Was voor een collega van mij vorig het geval. De meeste headliners konden hem zeker ook smaken, maar toen was hij niet van plan om te komen.
Toen de 100+ namen gedropt werden en hij er toch 20+ van wou zien, toen pas begon hij na te denken om een combiticket te kopen.
Ik denk dat als je echt mega-fan bent van een headliner dat het een opstap kan zijn om een dagkaart te kopen (GNR vorig jaar bijvoorbeeld voor de fans)
Maar als je echt meerdere bands wilt zien/ontdekken is de undercard meer je ding. Maar HL zijn belangrijk voor de dagtickets uit te verkopen ook lijkt me vooral.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.640
Vorig jaar Motley Crue + Def Leppard als headliner duo was voor mij al voldoende om een dagticket te kopen.
Met alleen Kiss, Aerosmith, Iron Maiden zou ik ook al wel een dagticket aanschaffen.

Ik bedenk er ook wel bij dat een dagticket qua prijs niet heel veel duurder is dan een los concert van deze bands (en veelal ook de andere headliners)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken