Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Hebben die niet op een van de Corona-posters gestaan?
Of ooit aangekondigd en gecanceld?
nee, is nooit aangekondigd geweest voor Graspop, heeft ook nooit op een poster gestaan
er was een gerucht dat Graspop met ze in gesprek was voor een headline spot, ik dacht in 2020.
toen is uiteindelijk die tour niet door gegaan omdat RATM ineens weer bij elkaar kwam en prophets hierdoor nietmeer gingen touren
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Misschien kunnen we een wishlist bij hem indienen?
Ben wel benieuwd naar:
  • Ghost love score (Nightwish)
  • Born again (Beast In Black)
  • Through the hellfire (Lorna Shore)
Of anders wat goregrind van Gutalax ofzo.. 😝
Het zou hilarisch zijn als hij verzoekjes deed en Graspop een poll zou houden welk nummer hij moet coveren.
Lorna Shore, ik ga heel goed op het idee alleen al. Even oefenen voor mr. Lotti, maar dat zou een groot feest kunnen worden.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en RubenJS

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Hebben die niet op een van de Corona-posters gestaan?
Of ooit aangekondigd en gecanceld?
ze moesten 2020 er staan maar toen kwam plots de RATM reunie en werden al die shows gecancelled. zo goed als zeker dat ze door graspop geboekt waren alleen nog niet officieel aangekondigd
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Nee die zijn natuurlijk hun headline status niet kwijt
Het gebeurt regelmatig dat de north stage headliner lager op de poster staan dan de sub van de south stage.
was daarom vroeger ook zo onmogelijk om te voorspellen wie de mainstages ging afsluiten. gelukkig weten we dat nu al
Klopt idd.
Ze benoemen nu dus 2 bands tot headliner, een op de South Stage en een op de North Stage.
Soms kan echter wel eens een band die lager op South Stage staat, groter zijn dan de headliner/afsluiter van de North Stage.
'Headliner' lijkt nu dan ook samen te vallen met 'afsluiter van een main stage'.
Ik had persoonlijk Disturbed niet hoger dan Gojira ingeschat, maar GMM doet dat dus blijkbaar wel, ondanks dat ze blijkbaar geen officiële headliner zijn.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
100
293
Vast wat tips aan nummers die je kunt luisteren:
- Is there anybody out there
- Locust
- Davidian
- imperium
- Old
- Circle the drain
- Halo
- Days Turn Blue to Gray
Vast wat tips aan nummers die je kunt luisteren:
- Is there anybody out there
- Locust
- Davidian
- imperium
- Old
- Circle the drain
- Halo
- Days Turn Blue to Gray
Waar

the fuck

staat

AESTHETICS OF HATE???

Die kwam niet als eerste in mij op hahaha. Gaf al aan dat ik iets vergeten kon zijn. Sorry als ik niet aan de verwachtingen heb voldaan 🤪
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Special Monkey

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Klopt idd.
Ze benoemen nu dus 2 bands tot headliner, een op de South Stage en een op de North Stage.
Soms kan echter wel eens een band die lager op South Stage staat, groter zijn dan de headliner/afsluiter van de North Stage.
'Headliner' lijkt nu dan ook samen te vallen met 'afsluiter van een main stage'.
Ik had persoonlijk Disturbed niet hoger dan Gojira ingeschat, maar GMM doet dat dus blijkbaar wel, ondanks dat ze blijkbaar geen officiële headliner zijn.
Ja, vergelijkbaar met Deftones en Deep Purple vorig jaar.
Deep Purple werd eerst genoemd op de poster, terwijl Deftones de North stage mocht afsluiten.
ook Lamb of God stond in 2019 erg laag op de line up, terwijl ze gewoon een mainstage mochten afsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Ja, vergelijkbaar met Deftones en Deep Purple vorig jaar.
Deep Purple werd eerst genoemd op de poster, terwijl Deftones de North stage mocht afsluiten.
ook Lamb of God stond in 2019 erg laag op de line up, terwijl ze gewoon een mainstage mochten afsluiten.
Eens, denk dat het puur marketing technisch is, Deep Purple en eerder genoemde Disturbed spreken een grotere (mainstream) massa aan dan Deftones en Gojira.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Toch vooral als je nu dan de hele poster zo bekijkt kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Graspop gewoon de beste line up heeft van in ieder geval de Europese metal festivals. Naar mijn mening ook boven die van grotere festivals als Hellfest, Wacken en Download.
Europese metalfestivals zijn sowieso met afstand de beste van de wereld, dus is GMM dat ook! 🤘
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Piebe71, Joe en Ties23

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Hier zat ik op te wachten, vrijdag tickets zijn in de pocket!!

Voor de eerste keer naar Graspop, eerste keer vanaf 2017 niet naar Pinkpop🫣
Top zeg! Ik weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen. Welke bands hebben je over de streep getrokken?
 
  • Leuk
Waarderingen: BetterDays

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik begrijp sowieso nooit goed waarom er altijd zo lacherig wordt gedaan over namen als Helmut Lotti? 🫤🤷‍♂️
Ik weet niet zo goed of er lacherig over gedaan wordt. Denken dat onze Belgische forumvrienden dat wat beter in kunnen schatten. Maar ik kan me zo voorstellen dat als André Rieu opeens besluit om een Apocalyptica-achtige set neer te gaan zetten op een metalfestival, dat de reacties dan ook behoorlijk gemengd zullen zijn. En andersom trouwens ook, toen Floor Jansen meedeed aan Beste Zangers is dat duet met Henk Poort ook behoorlijk over de tongen gegaan. Al was dat 99% positief. Maar het is gewoon bijzonder als dergelijke muzikale combinaties zich opeens aandienen.

Daarover gesproken: Henk Poort zijn gastoptreden bij Nightwish is meer dan uitstekend ontvangen. Ik denk dat veel metalheads het alleen maar kunnen waarderen als dat soort artiesten opeens 'uit de kast' komen als metalhead. Om nog maar niet te spreken over de overeenkomsten die tussen de luisterbelevingen van klassieke muziek en metal zitten. Daar zijn zelfs studies in gedaan. Ik weet ook van veel metalheads dat klassieke muziek een guilty pleasure is. Mezelf incluis.

Dus ja, kortom: ik vind het een geweldige zet en hoop dat ik erbij kan zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
@jimmywe Nu de gehele line up bekend is, kan je toevallig iets delen over wie er in de running was als laatste headliner?
vooral benieuwd of Avenged Sevenfold nou ooit in de running was voor dit festival seizoen
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Machine Head heeft jaren geweigerd om op festivals te spelen omdat zij te weinig werden betaald om er van te leven, godzijdank was dit een heel goeie zet want hun zaaloptredens waren subliem en kwamen veel meer tot hun recht dan ergens in de namiddag op een festivalleke. En kiekt er iere, nu komen ze terug door de grote poort, headliner op Graspop, kan het nog altijd nie geloven. HELL YEAH 🤘
🤘 🤘 👊
Ja ik zag ze toen met de burn my eyes tour toen ze in halverwege de set van line up wisselden en het hele burn my eyes album integraal speelden( in mijn ogen met stip en hoofdletters hun allerbeste plaat) dat was echt een geweldige show net voor Covid toen🤘🤘🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik weet niet zo goed of er lacherig over gedaan wordt. Denken dat onze Belgische forumvrienden dat wat beter in kunnen schatten. Maar ik kan me zo voorstellen dat als André Rieu opeens besluit om een Apocalyptica-achtige set neer te gaan zetten op een metalfestival, dat de reacties dan ook behoorlijk gemengd zullen zijn. En andersom trouwens ook, toen Floor Jansen meedeed aan Beste Zangers is dat duet met Henk Poort ook behoorlijk over de tongen gegaan. Al was dat 99% positief. Maar het is gewoon bijzonder als dergelijke muzikale combinaties zich opeens aandienen.
In de Vlaamse equivalent van Beste Zangers zaten Sharon Den Adel en Helmut Lotti al samen in hetzelfde seizoen, waarbij ze elkaar coverden. Dat was het jaar vóór Floor Jansen in Nederland meedeed, vraag me af of die daar het idee kregen door Den Adel.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Hij zal wel Priest, Maiden, Dio, Manowar en andere Volbeats gaan coveren, maar 't zou wel geinig zijn als Lotti er ergens een Cannibal Corpse tussen gooide, met gutturals à la Corpsegrinder.
Yes zat ik ook al te denken. Trouwens ook benieuwd of hij gast muzikanten meeneemt. Waarschijnlijk wel, muziek zal wel niet van tape komen. Maar zouden het bekenden zijn (bv Brides Of Lucifer deed Joeri van Evil Invaders mee) of niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken