Graspop Metal Meeting 2023

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Ik mis het toch een beetje, dus gooi het er toch nog een keertje in: vandaag is de dag! Is het niet Graspop, dan misschien wel het eerste live optreden van AC/DC in jaren dat wordt aangekondigd, omgerekend ook 16.00 hier? 7 uur ‘s ochtends in Californië?



Volgens mij is Carpenter Brut ook een Franse act
Idd 16u deze namiddag wordt programma bekend gemaakt, tickets zullen maar vanaf volgende week beschikbaar zijn, zo juist appartement voor 4 personen gereserveerd minder dan 4 km van de pelouse! 🤘
 
  • Geweldig
  • Wow
Waarderingen: jonasvh en Koekdoos

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
95
175
Parkway Drive is voor mij de openbaring met hun laatste cd. Glitch is een fantastisch nummer
Meen je dit nu serieus? Persoonlijk vind ik Darker Still echt een van de slechtste/ meest teleurstellende albums die de laatste paar jaren uit is gekomen. Deep Blue vond ik echt het hoogtepunt van de band, Reverence had ook nog wel een paar hele goeie nummers, maar Darker Still kan ik echt niks mee.
Ik dacht dat veel mensen er ook zo over dachten, maar het kan natuurlijk zijn dat als je meer van arena rock houdt en minder van metalcore dat het je wel aanspreekt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
These acts are selling out huge stadiums in Germany, so their headlining status is undisputed. Channel Zero aren't quite that big in Belgium, are they?
Indeed it is a very odd comparison. Channel Zero played below At the gates and Cradle of Filth on their last belgian festival show. No way they are headlining Graspop
Meen je dit nu serieus? Persoonlijk vind ik Darker Still echt een van de slechtste/ meest teleurstellende albums die de laatste paar jaren uit is gekomen. Deep Blue vond ik echt het hoogtepunt van de band, Reverence had ook nog wel een paar hele goeie nummers, maar Darker Still kan ik echt niks mee.
Ik dacht dat veel mensen er ook zo over dachten, maar het kan natuurlijk zijn dat als je meer van arena rock houdt en minder van metalcore dat het je wel aanspreekt.
Ik vind zelf ook de oudere albums beter, maar het is duidelijk dat de nieuwere albums het beter doen gezien hun populariteit. groot deel van de fans tegenwoordig zal de oudere nummers niets eens kennen.
van mij mogen ze nog wel eens Sleepwalker live spelen, die intro met die bass komt zo hard binnen in een live setting, heerlijk!
alsnog is het wel het optreden waar ik het meest naar uit kijk van het festival. denk dat bepaalde nummers als Glitch en The Greatest Fear het live beter zullen doen dan op album.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
41
18
Gisteren WASP in Zwolle, prima show met de nodige energie en een mooie setlist!!
Mogen wat mij betreft een plekje vullen dit jaar op Graspop!!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en banzai

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik vind zelf ook de oudere albums beter, maar het is duidelijk dat de nieuwere albums het beter doen gezien hun populariteit. groot deel van de fans tegenwoordig zal de oudere nummers niets eens kennen.
van mij mogen ze nog wel eens Sleepwalker live spelen, die intro met die bass komt zo hard binnen in een live setting, heerlijk!
alsnog is het wel het optreden waar ik het meest naar uit kijk van het festival. denk dat bepaalde nummers als Glitch en The Greatest Fear het live beter zullen doen dan op album.

Heel logisch vervolg op Reverence, inderdaad meer arenarock dan hun oudere, rauwe metalcore. Op zich goed dat ze niet blijven hangen en hetzelfde kunstje herhalen. Gevolg is wel dat je je fans van het eerste uur een beetje vervreemd. Zie je ook bij Architects, laatste twee albums zijn wat toegankelijker en hebben niet meer dan rauwe, compromisloze geluid. Ook hier zie je trouwens dat het live beter uit de verf komt dan op de plaat, verwacht dit ook bij PWD. Ze zullen ook zeker oudere nummers ten gehore brengen (Carrion, hopelijk!), denk dat de live shows zowel oude als nieuwe fans kunnen bekoren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Heel logisch vervolg op Reverence, inderdaad meer arenarock dan hun oudere, rauwe metalcore. Op zich goed dat ze niet blijven hangen en hetzelfde kunstje herhalen. Gevolg is wel dat je je fans van het eerste uur een beetje vervreemd. Zie je ook bij Architects, laatste twee albums zijn wat toegankelijker en hebben niet meer dan rauwe, compromisloze geluid. Ook hier zie je trouwens dat het live beter uit de verf komt dan op de plaat, verwacht dit ook bij PWD. Ze zullen ook zeker oudere nummers ten gehore brengen (Carrion, hopelijk!), denk dat de live shows zowel oude als nieuwe fans kunnen bekoren.
heb parkway drive vorig jaar nog in vorst gezien, die nieuwe nummers werken gewoon zo goed live. En jammer voor te zeggen maar bij karma en carrion was er het minste beweging in het publiek (wat nog altijd veel was natuurlijk)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Vandaag is het toch wel echt de meest logische dag voor nieuws uit Dessel. Het is alweer van 23 februari. Volgende week is iedereen paaseieren aan het zoeken en die week daarop is het nog steeds vakantie. Gevoelsmatig klinkt de laatste donderdag van maart sowieso als een geschikt tijdstip.

Het lijkt me echt uitzonderlijk als we medio april nog steeds een headliner missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en RubenJS

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste plaat van Parkway Drive veruit de minst goede vind, maar neemt niet weg dat ze een schitterende liveband zijn.

Om even terug te komen op de speeltijd van de headliner... Hangt ook allemaal van de setlist af. Zo stond Slipknot zowel op Knotfest Germany 2022 als op Pukkelpop 2022 1u45 geprogrammeerd. Echter duurde hun set "slechts" 90 minuten, waarvan de eerste 5 minuten vlotjes ingevuld werden door 2 nummers op tape. Ze namen ook zo'n 2 tot 3 keer een kleine pauze van een minuutje waar alle leden van het podium verdwenen terwijl ze een "video" afspeelden. Kortom... Is allemaal ook maar een beetje relatief, denk ik :D

EDIT: Tijden aangepast!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Vandaag is het toch wel echt de meest logische dag voor nieuws uit Dessel. Het is alweer van 23 februari. Volgende week is iedereen paaseieren aan het zoeken en die week daarop is het nog steeds vakantie. Gevoelsmatig klinkt de laatste donderdag van maart sowieso als een geschikt tijdstip.

Het lijkt me echt uitzonderlijk als we medio april nog steeds een headliner missen.
Maar was er dan niet om 10 uur bericht geweest? Dat was toch de tijd van alle aankondigingen tot nu toe, behalve de tour van MC/DL? Verwacht niet echt iets om 16:00 nu opeens. Medio april it is! 🥲
 
  • Verdrietig
Waarderingen: xRoossie

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Als ze eindelijk de gelegenheid hebben om die headliner aan te kondigen denk ik niet dat ze 2 weken gaan wachten tot de paasvakantie in België voorbij is.
Lijkt me dat ze voor de verkoop die naam er zelf ook zo snel mogelijk uit willen gooien, samen met de poster.
De aankondiging van GNR kwam ook in de vakantie geloof ik? Al was dat wel door de band zelf natuurlijk.
tijdschema zal dan wel later volgen ergens in Mei zoals vorig jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Vandaag is het toch wel echt de meest logische dag voor nieuws uit Dessel. Het is alweer van 23 februari. Volgende week is iedereen paaseieren aan het zoeken en die week daarop is het nog steeds vakantie. Gevoelsmatig klinkt de laatste donderdag van maart sowieso als een geschikt tijdstip.

Het lijkt me echt uitzonderlijk als we medio april nog steeds een headliner missen.
Ik weet niet of het dit jaar nog steeds is maar de laatste jaren was het De Zwaarste Lijst op Studio Brussel en Studio Brussel Bruut. Ik moet wel zeggen ik heb er nog niets over voorbij zien komen op internet en sociale media. Stel het is nog wel zou dat ook een mooie gelegenheid zijn iets aan te kondigen voor GMM? Ik weet dat ze jaren geleden ook kaarten weggegeven hebben (en tijdens Corona een tijdelijke GMM zender waren). Weet iemand of De Zwaarste Lijst überhaupt doorgaat?
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste plaat van Parkway Drive veruit de minst goede vind, maar neemt niet weg dat ze een schitterende liveband zijn.

Om even terug te komen op de speeltijd van de headliner... Hangt ook allemaal van de setlist af. Zo stond Slipknot zowel op Knotfest Germany 2022 als op Pukkelpop 2022 anderhalf uur geprogrammeerd. Echter duurde hun set "slechts" 75 minuten, waarvan de eerste 5 minuten vlotjes ingevuld werden door 2 nummers op tape. Ze namen ook zo'n 2 tot 3 keer een kleine pauze van een minuutje waar alle leden van het podium verdwenen terwijl ze een "video" afspeelden. Kortom... Is allemaal ook maar een beetje relatief, denk ik :D
Ze speelden weldegelijk 90 minuten ipv 75 minuten? Ze stonden eerst op alle data van de EU 2022 zomertour geprogrammeerd voor 1u45 min, maar ze hebben uiteindelijk overal 90 minuten gespeeld, behalve hun eerste datum van die tour in Bulgarije, daar speelden ze ook oa Snuff. Ik denk dat het ook wel het plan was om overal 1u45 te spelen, maar dat ze dan na het eerste concert hebben beslist om het toch maar niet te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Heb nog geen officieel bericht terug gehad van Dieth, maar zag op de website van Kings of Thrash dat ze de dubbele data weggehaald hebben. Daar staan nu alleen nog de 4 optredens in Australië. Denk dat we er dus wel van uit kunnen gaan dat alleen Dieth op GMM speelt en Kings of Thrash niet.
Haha, denk dat mijn vermoeden hiermee wel is bevestigd, daar heeft iemand zitten blunderen met datums.. 😅
Vond het ook maar een vreemd verhaal..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Piebe71

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ze speelden weldegelijk 90 minuten ipv 75 minuten? Ze stonden eerst op alle data van de EU 2022 zomertour geprogrammeerd voor 1u45 min, maar ze hebben uiteindelijk overal 90 minuten gespeeld, behalve hun eerste datum van die tour in Bulgarije, daar speelden ze ook oa Snuff. Ik denk dat het ook wel het plan was om overal 1u45 te spelen, maar dat ze dan na het eerste concert hebben beslist om het toch maar niet te doen.
Och, juist! Helemaal over het hoofd gezien dat ze oorspronkelijk 1u45 geprogrammeerd stonden. Ik pas het even aan in mijn originele bericht!
Was té gefixeerd op het feit dat ze een kwartier minder speelden dan aangekondigd 😥 Mea culpa!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Maar was er dan niet om 10 uur bericht geweest? Dat was toch de tijd van alle aankondigingen tot nu toe, behalve de tour van MC/DL? Verwacht niet echt iets om 16:00 nu opeens. Medio april it is! 🥲
Ja en nee. De headliners kwamen over de hele dag verspreid dit jaar. De pakketjes doorgaans echt pas 16u. Om 16u is er al iets groots, stel dat dat is omdat Ozzy dan zijn tour aankondigt. Of was Ozzy echt compleet uitgesloten voor Graspop inmiddels? Ja, zijn gezondheid is broos. Maar als hij toch iets aankondigt, dan kan hij misschien nog wel een selectie maken.
Met een beetje mazzel gooien ze er dan meteen een podiumindeling en poster uit.

Kunnen ze eind april - begin mei de laatste aankondigingen met voornamelijk de coverbands + tijdschema delen.

Klinkt allemaal vrij logisch voor mij.

Van die zes namen die voor Amerika gepland staan is Ozzy natuurlijk wel de meest logische mocht er iets van overlappen met Graspop naast GNR.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Meen je dit nu serieus? Persoonlijk vind ik Darker Still echt een van de slechtste/ meest teleurstellende albums die de laatste paar jaren uit is gekomen. Deep Blue vond ik echt het hoogtepunt van de band, Reverence had ook nog wel een paar hele goeie nummers, maar Darker Still kan ik echt niks mee.
Ik dacht dat veel mensen er ook zo over dachten, maar het kan natuurlijk zijn dat als je meer van arena rock houdt en minder van metalcore dat het je wel aanspreekt.
Als een band van stijl/sound verandert, zijn er altijd mensen die het minder aanspreekt, en mensen die het juist meer aanspreekt.
Ik vind Darker Still een heerlijk album, maar ik heb dan inderdaad ook niet zoveel met metalcore (ook niet met arena rock overigens).
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Heel logisch vervolg op Reverence, inderdaad meer arenarock dan hun oudere, rauwe metalcore. Op zich goed dat ze niet blijven hangen en hetzelfde kunstje herhalen. Gevolg is wel dat je je fans van het eerste uur een beetje vervreemd. Zie je ook bij Architects, laatste twee albums zijn wat toegankelijker en hebben niet meer dan rauwe, compromisloze geluid. Ook hier zie je trouwens dat het live beter uit de verf komt dan op de plaat, verwacht dit ook bij PWD. Ze zullen ook zeker oudere nummers ten gehore brengen (Carrion, hopelijk!), denk dat de live shows zowel oude als nieuwe fans kunnen bekoren.
Dit is toch de evolutie die heel veel bands doormaken? Het lijkt mij dat je als artiest/band niet altijd dezelfde cd opnieuw wil opnemen. Uitgezonderd bijvoorbeeld AC/DC en Maiden groeien de meeste bands toch uit het muzikale jasje waar ze ooit mee gestart zijn. Mensen worden nu eenmaal ouder en daardoor vaak ook wat milder.
Dus dat daardoor een aantal fans van het eerste uur afhaken dat zei dan maar zo. De meeste bands maken de muziek toch ook in eerste instantie voor zichzelf en niet om ons als fans maar te pleasen. Ik persoonlijk vind het een mooi proces om te zien hoe een artiest en zijn muziek evolueert. Als voorbeeld: Kill 'm All vond ik geweldig, maar the Black Album ook. Kill 'm All zou het vandaag de dag niet meer doen voor mij als het nu werd uitgebracht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken