Zo zag het er inderdaad uit. Ik vond het een verbetering ten opzichte van eerdere jaren.Ik heb intussen nog even zitten puzzelen met die nieuwe terrein en camping indeling, omdat ik er naar aanleiding van de uitleg van @MetalLimbo op de vorige pagina achter kwam dat ik de nieuwe layout nog niet helemaal goed in mijn hoofd had. Ik dacht dat de camping en het festival terrein van positie gewisseld waren, en het hele festival terrein andersom was komen te liggen, maar het geheel is gewoon opgeschoven naar het westen lijkt het, en het oude festivalterrein is nu niet meer in gebruik, of alleen als backstage wellicht?
Dit is in ieder geval wat ik er, op basis van satalietbeelden van google maps en de plattegronden van 2019 en 2022, van begrijp. Op basis van de positie van de omliggende wegen op de Graspop plattegronden ben ik er vrij zeker van dat dit vrij exact de oude en nieuwe ligging van het festival terrein is, camping terrein heb ik rood gekleurd, al is het voor de nieuwe situatie een beetje een aanname want daar ben ik dus zelf nog niet bij geweest.
Oude situatie
Nieuwe situatie
De weg die nu naar de hoofdingang leidt, was op eerdere edities ook nog wel eens als zij ingang van de camping in gebruik, op de aankomstdag in ieder geval om drukte te spreiden. Maar de camping lijkt zo in de nieuwe situatie inderdaad iets compacter te zijn, wat fijn is. Kunnen mensen die er vorig jaar bij waren bevestigen dat het er zo uitzag?
Waar vroeger de weide was, is nu iets gebouwd volgens mij. Maar dat kunnen locals vast beter vertellen