Graspop Metal Meeting 2023

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Ik heb intussen nog even zitten puzzelen met die nieuwe terrein en camping indeling, omdat ik er naar aanleiding van de uitleg van @MetalLimbo op de vorige pagina achter kwam dat ik de nieuwe layout nog niet helemaal goed in mijn hoofd had. Ik dacht dat de camping en het festival terrein van positie gewisseld waren, en het hele festival terrein andersom was komen te liggen, maar het geheel is gewoon opgeschoven naar het westen lijkt het, en het oude festivalterrein is nu niet meer in gebruik, of alleen als backstage wellicht?

Dit is in ieder geval wat ik er, op basis van satalietbeelden van google maps en de plattegronden van 2019 en 2022, van begrijp. Op basis van de positie van de omliggende wegen op de Graspop plattegronden ben ik er vrij zeker van dat dit vrij exact de oude en nieuwe ligging van het festival terrein is, camping terrein heb ik rood gekleurd, al is het voor de nieuwe situatie een beetje een aanname want daar ben ik dus zelf nog niet bij geweest.

Oude situatie

Nieuwe situatie

De weg die nu naar de hoofdingang leidt, was op eerdere edities ook nog wel eens als zij ingang van de camping in gebruik, op de aankomstdag in ieder geval om drukte te spreiden. Maar de camping lijkt zo in de nieuwe situatie inderdaad iets compacter te zijn, wat fijn is. Kunnen mensen die er vorig jaar bij waren bevestigen dat het er zo uitzag?
Zo zag het er inderdaad uit. Ik vond het een verbetering ten opzichte van eerdere jaren.

Waar vroeger de weide was, is nu iets gebouwd volgens mij. Maar dat kunnen locals vast beter vertellen
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Het is nu wel een klere-end lopen van de mainstages naar de Jupiler Stage.
Eens, maar die wandeling heb ik maar weinig gemaakt dus dat was voor mij minder een issue. Ik pendelde tussen Jupiler, Dome en Marquee en kwam sporadisch dichtbij de Mainstages. Behalve bij Europe dan, want daar stond ik onbeschaamd te fanboy-en en bijna vooraan😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Rockbeer

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Hebben die eigenlijk al een concert dit jaar? Tenzij ik dat ergens heb gemist denk ik van niet?
Nee geloof ik en ik dacht zelfs gelezen te hebben dat ze dit jaar en zelfs volgend jaar zouden overgeslagen maar ben niet meer zeker. Mij lijkt het voor de stad Oostende een uitzonderlijke kans om Ac/Dc naar daar te halen al zullen er ook wel Oostendenaars ze liever kwijt dan rijk zijn.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Wat me opvalt: zowel Lorna Shore als Voivod speelt zaterdagavond op Hellfest. Dan lijkt het me sterk als die bands de dag erna een vroege set doen op Graspop.
Dat biedt hoop. Zegt ook wel iets over de grootte van de bands nu. Wellicht dat dat zich op Graspop ook vertaalt naar een goeie slot!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dat biedt hoop. Zegt ook wel iets over de grootte van de bands nu. Wellicht dat dat zich op Graspop ook vertaalt naar een goeie slot!
Lorna Shore als afsluiter van de Metaldome tijdens glamfest op de mainstages, zou even angstaanjagend als een droom zijn. Daar wil ik best een uurtje voor wachten in de Metaldome.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
TGI is headliner Warzone op Hellfest dus WSS bij ons headliner Jupiler. Samen dus met Slipknot of PWD dus mogelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Lorna Shore als afsluiter van de Metaldome tijdens glamfest op de mainstages, zou even angstaanjagend als een droom zijn. Daar wil ik best een uurtje voor wachten in de Metaldome.
Lijkt me eerder dat Voivod die hoge Metal Dome positie pakt, wellicht wordt het laatste Marquee rijtje van die dag iets in de trant van Lorna Shore - Insomnium - Katatonia? Ook niet verkeerd...
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Hellfest opent op donderdag pas om 16u30, Graspop zal toch vroeger zijn denk ik. De timetable bevestigd dat de lineup van graspop gewoon beter is voor mij. Heb al twee dagen waar ik voor 18u niet perse een band wil zien. Is wel persoonlijk natuurlijk.
Clash TGI, PWD, Slipknot zit eraan te komen, was al grote kans toe. Je moet alle bands ergens kwijtraken en er zal altijd wel ergens een clash zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Hellfest opent op donderdag pas om 16u30, Graspop zal toch vroeger zijn denk ik.
Vrij zeker van dat het gewoon een volle festival dag gaat zijn op Graspop ja, aantal acts wijst sowieso wel op, en daar moeten nog Red Bull bandjes bij komen geloof ik? Of zouden die wellicht op woensdag spelen dit jaar? Er staan op vrijdag al 34 bands, terwijl er eerdere edities totaal slechts 33 per dag waren, dus heel veel ruimte is er niet meer over. Vrijdag is nu ook 34 maar komt nog een headliner bij, komt overeen met de zaterdag waar er ook 35 staan, en op donderdag neemt GnR een dubbele slot in beslag waarschijnlijk. Zondag valt nog uit de toon met 32 bevestigde namen, zouden nog 3 namen bij kunnen als je het schema van de andere dagen aanhoudt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MarcoReusel

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Dark angel clasht met Pantera op Hellfest,hopelijk niet op Graspop.The Cult niet meer op Hellfest,die had ik toch nog graag erbij gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
@Loek123 was je trouwens gisteren ook in AB? wat een machtige show die motionless in white gespeeld heeft. heel sterke vocals.
Beartooth was dan vocaal wat minder sterk maar wat een energie heeft die man
Ik moest helaas mijn ticket verkopen omdat er iets tussen was gekomen, waar ik erg van baalde. ik zou naar de show in Tilburg gaan.
Fijn om te horen dat MiW het goed deed, in juni zal je mij vinden ergens voorin tegen het hek, maakt niet uit met wie ze clashen! Erg veel zin in.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken