Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hellfest opent op donderdag pas om 16u30, Graspop zal toch vroeger zijn denk ik. De timetable bevestigd dat de lineup van graspop gewoon beter is voor mij. Heb al twee dagen waar ik voor 18u niet perse een band wil zien. Is wel persoonlijk natuurlijk.
Clash TGI, PWD, Slipknot zit eraan te komen, was al grote kans toe. Je moet alle bands ergens kwijtraken en er zal altijd wel ergens een clash zijn.
met TGI bedoel je The Ghost Inside?
Die laten clashen met architects of PWD kan je toch niet maken lijkt me, ik ga wel een beetje huilen als ik The ghost inside moet missen door de headliners.

Ik keek laatst nog naar de line up van Hellfest en viel me op dat er zo weinig bands stonden op de donderdag. Gelukkig doet Graspop dat niet
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ons north stage rijtje van de zaterdag is hetzelfde als die van Hellfest donderdag, Parkway Drive krijgt daar echter maar 70 minuten speeltijd. vind ik wel bizar weinig voor een headline show. Ik hoop wel echt dat Parkway Drive op Graspop wat meer speeltijd krijgt.

EDIT: Carpenter Brut sluiten daar ook nog gewoon een mainstage af trouwens.
EDIT 2: Electric Callboy heeft ook een mooie spot gekregen, staan op dezelfde plek als In Flames en Arch enemy de andere dagen!
Ook altijd vreemd om die poster te vergelijken met de timetable. Pantera krijgt daar dus wel een headline show in de nacht, en Tenacious D speelt als sub terwijl die bovenaan staan op de poster. net als MC/DL die op de poster ineens omgedraaid zijn
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Zo zag het er inderdaad uit. Ik vond het een verbetering ten opzichte van eerdere jaren.

Waar vroeger de weide was, is nu iets gebouwd volgens mij. Maar dat kunnen locals vast beter vertellen
Op het oude festivalterrein is nu het bezoekers- en ontmoetingscentrum Tabloo gevestigd (ongeveer op de vroegere plek van de main stages), een initiatief van NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen), de instelling die instaat voor het veilige beheer van radioactief afval in België (en die pal naast het GMM-terrein ligt).
Tabloo biedt een interactieve expo om mensen (met name ook kinderen) te leren over radioactiviteit, het beheer van radioactief afval en het onderzoek naar nucleaire toepassingen:
https://tabloo.com/nl

De rest van het oude festival terrein is nu omgevormd tot een landschapspark.
Dit terrein was altijd al eigendom van NIRAS.
GMM is dan ook noodgedwongen moeten verhuizen als gevolg van de plannen van NIRAS:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Dessel en Mol vormen het nucleaire hart van België, met naast NIRAS en Tabloo ook o.a. Belgoprocess (industriële dochteronderneming van NIRAS) en het SCK CEN (Studiecentrum voor Kernenergie / Centre d'étude de l'énergie nucléaire), het Belgisch nucleair onderzoekscentrum, waar zich de eerste in België gebouwde kernreactor bevindt (alleen voor wetenschappelijk onderzoek).

(N.B.: geen local, wel belangstellende uit het stralingsvakgebied 😉)

1680119291726.png
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Op het oude festivalterrein is nu het bezoekers- en ontmoetingscentrum Tabloo gevestigd (ongeveer op de vroegere plek van de main stages), een initiatief van NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen), de instelling die instaat voor het veilige beheer van radioactief afval in België (en die pal naast het GMM-terrein ligt).
Tabloo biedt een interactieve expo om mensen (met name ook kinderen) te leren over radioactiviteit, het beheer van radioactief afval en het onderzoek naar nucleaire toepassingen:
https://tabloo.com/nl

De rest van het oude festival terrein is nu omgevormd tot een landschapspark.
Dit terrein was altijd al eigendom van NIRAS.
GMM is dan ook noodgedwongen moeten verhuizen als gevolg van de plannen van NIRAS:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Dessel en Mol vormen het nucleaire hart van België, met naast NIRAS en Tabloo ook o.a. Belgoprocess (industriële dochteronderneming van NIRAS) en het SCK CEN (Studiecentrum voor Kernenergie / Centre d'étude de l'énergie nucléaire), het Belgisch nucleair onderzoekscentrum, waar zich de eerste in België gebouwde kernreactor bevindt (alleen voor wetenschappelijk onderzoek).

(N.B.: geen local, wel belangstellende uit het stralingsvakgebied 😉)

Bekijk bijlage 4487
Interessant! Viel me inderdaad op dat er veel nucleaire organisaties etc. direct naast het terrein zitten toen ik eerder vandaag op google maps zat te struinen. Nu heb ik behoefte aan een playlist met alle nummers in dat thema van de line up van dit jaar, lol… zijn altijd wel wat metal nummers over te vinden toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Op het oude festivalterrein is nu het bezoekers- en ontmoetingscentrum Tabloo gevestigd (ongeveer op de vroegere plek van de main stages), een initiatief van NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen), de instelling die instaat voor het veilige beheer van radioactief afval in België (en die pal naast het GMM-terrein ligt).
Tabloo biedt een interactieve expo om mensen (met name ook kinderen) te leren over radioactiviteit, het beheer van radioactief afval en het onderzoek naar nucleaire toepassingen:
https://tabloo.com/nl

De rest van het oude festival terrein is nu omgevormd tot een landschapspark.
Dit terrein was altijd al eigendom van NIRAS.
GMM is dan ook noodgedwongen moeten verhuizen als gevolg van de plannen van NIRAS:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Dessel en Mol vormen het nucleaire hart van België, met naast NIRAS en Tabloo ook o.a. Belgoprocess (industriële dochteronderneming van NIRAS) en het SCK CEN (Studiecentrum voor Kernenergie / Centre d'étude de l'énergie nucléaire), het Belgisch nucleair onderzoekscentrum, waar zich de eerste in België gebouwde kernreactor bevindt (alleen voor wetenschappelijk onderzoek).

(N.B.: geen local, wel belangstellende uit het stralingsvakgebied 😉)

Bekijk bijlage 4487
Vind t nu toch wel spannend worden om daar een week door te brengen, had je dit niet even ná het festival kunnen posten? ;)
Ik zal er maar op vertrouwen dat ze bij de instelling die instaat voor veilig beheer van radioactief afval, veilig omgaan met het radioactief afval ;P

Edit: @Dr. Hannibal
- Overreaction / Nuclear War van Voivod
- Wolves of Chernobyl van Muncipal Waste
- And then there were none van Exodus
- Total Death van Kreator

En wellicht komt Metallica toch nog, die hebben in ieder geval Blackened ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Ons north stage rijtje van de zaterdag is hetzelfde als die van Hellfest donderdag, Parkway Drive krijgt daar echter maar 70 minuten speeltijd. vind ik wel bizar weinig voor een headline show. Ik hoop wel echt dat Parkway Drive op Graspop wat meer speeltijd krijgt.
Valt op zich wel mee, toch? Komt best vaak voor dat de op een na grootste naam van de dag ongeveer een uur en een kwartier speeltijd krijgt.
Zo speelden Korn en Deep Purple vorig jaar 75, en Within Temptation 80 minuten.
Ook de meeste headliners krijgen meestal niet meer dan 90 minuten speeltijd.
Vorig jaar was enkel Iron Maiden de uitzondering met 2 uur.

70 minuten is inderdaad niet heel lang, maar wel te verwachten voor kleinere headliners als Parkway Drive, Gojira en waarschijnlijk ook Ghost (zeker door lange optreden GnR).

Ik verwacht zoiets:
  • GnR - 120-180 min. (in 2018 maar liefst 210 min.!)
  • Ghost - 75 min. (in 2018 slechts 60 min.)
  • ??? - ? min.
  • Gojira - 75 min.
  • Slipknot - 90 min.
  • Parkway Drive - 75 min.
  • Def Leppard - 90 min.
  • Mötley Crüe - 90 min.
 
Laatst bewerkt:

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Ik moest helaas mijn ticket verkopen omdat er iets tussen was gekomen, waar ik erg van baalde. ik zou naar de show in Tilburg gaan.
Fijn om te horen dat MiW het goed deed, in juni zal je mij vinden ergens voorin tegen het hek, maakt niet uit met wie ze clashen! Erg veel zin in.
zullen we samen een biertje drinken! ik zal er 1 extra meenemen :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Valt op zich wel mee, toch? Komt best vaak voor dat de op een na grootste naam van de dag ongeveer een uur en een kwartier speeltijd krijgt.
Zo speelden Korn en Deep Purple vorig jaar 75, en Within Temptation 80 minuten.
Ook de meeste headliners krijgen meestal niet meer dan 90 minuten speeltijd.
Vorig jaar was enkel Iron Maiden de uitzondering met 2 uur.

70 minuten is inderdaad niet heel lang, maar wel te verwachten voor kleinere headliners als Parkway Drive, Gojira en waarschijnlijk ook Ghost (zeker door lange optreden GnR).

Ik verwacht zoiets:

GnR - 120-180 min. (in 2018 maar liefst 210 min.!)
Ghost - 75 min. (in 2018 slechts 60 min.)
??? - ? min.
Gojira - 75 min.
Slipknot - 90 min.
Parkway Drive - 75 min.
Def Leppard - 90 min.
Mötley Crüe - 90 min.
Ja, dat is waar. Maar vind 75 minuten toch wel het minimum. Ben benieuwd, ze moeten maar eens het tijdschema bekend maken zodat we er niet meer over moeten speculeren :)
Vorige headline show van PWD op graspop was 90 minuten, hopelijk krijgen ze dat weer :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Vind t nu toch wel spannend worden om daar een week door te brengen, had je dit niet even ná het festival kunnen posten? ;)
Ik zal er maar op vertrouwen dat ze bij de instelling die instaat voor veilig beheer van radioactief afval, veilig omgaan met het radioactief afval ;P
Haha, je kunt absoluut gerust zijn. 😉
Radioactiviteit en nucleaire energie zijn veel veiliger dan de meeste mensen denken, maar er blijft toch een hardnekkig en onterecht taboe-sfeertje omheen hangen.

Een van de redenen voor het opzetten van dat Tabloo-centrum (waar het woord taboo niet geheel toevallig in zit) zal dan ook zijn om mensen meer te informeren over radioactiviteit, kernenergie en ioniserende straling, en de vele toepassingen en voordelen ervan, om zo dat taboe beetje bij beetje te doorbreken.

Hier een mooi, informatief filmpje van Arjen Lubach over kernenergie:

 
Laatst bewerkt:

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Ons north stage rijtje van de zaterdag is hetzelfde als die van Hellfest donderdag, Parkway Drive krijgt daar echter maar 70 minuten speeltijd. vind ik wel bizar weinig voor een headline show. Ik hoop wel echt dat Parkway Drive op Graspop wat meer speeltijd krijgt.

EDIT: Carpenter Brut sluiten daar ook nog gewoon een mainstage af trouwens.
EDIT 2: Electric Callboy heeft ook een mooie spot gekregen, staan op dezelfde plek als In Flames en Arch enemy de andere dagen!
Ook altijd vreemd om die poster te vergelijken met de timetable. Pantera krijgt daar dus wel een headline show in de nacht, en Tenacious D speelt als sub terwijl die bovenaan staan op de poster. net als MC/DL die op de poster ineens omgedraaid zijn
Playlist parkway Drive van laatste optredens is 1 uur 3 minuten als je uitgaat van de nummers om de cd. Maar ik ga akkoord dat het voor parkway Drive langer mag. Parkway Drive is voor mij de openbaring met hun laatste cd. Glitch is een fantastisch nummer
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313 en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Ja, dat is waar. Maar vind 75 minuten toch wel het minimum. Ben benieuwd, ze moeten maar eens het tijdschema bekend maken zodat we er niet meer over moeten speculeren :)
Vorige headline show van PWD op graspop was 90 minuten, hopelijk krijgen ze dat weer :)
Dat is ook waar, in 2018 kregen ze 90 minuten, ondanks de 2 uur daarvoor van Maiden, en nog eens 90 minuten daarvoor van A7X.
Het zou dus makkelijk kunnen inderdaad (idem voor Gojira en Ghost), gewoon alle headliners min. 90 minuten, ik hoop met je mee! :)🤘
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Dat is ook waar, in 2018 kregen ze 90 minuten, ondanks de 2 uur daarvoor van Maiden, en nog eens 90 minuten daarvoor van A7X.
Het zou dus makkelijk kunnen inderdaad (idem voor Gojira en Ghost), gewoon alle headliners min. 90 minuten, ik hoop met je mee! :)🤘
Gojira minimaal 90 hoop ik ja :)
Verder, over de geannuleerde tour van 1914 n.a.v. de situatie in hun thuisland. Ze staan vooralsnog wel op de Hellfest time table, hopelijk kunnen ze de festival zomer wel touren. Vrees dat de inval in Oekraïne voor die tijd echter niet voorbij is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Ik mis het toch een beetje, dus gooi het er toch nog een keertje in: vandaag is de dag! Is het niet Graspop, dan misschien wel het eerste live optreden van AC/DC in jaren dat wordt aangekondigd, omgerekend ook 16.00 hier? 7 uur ‘s ochtends in Californië?

EDIT: Carpenter Brut sluiten daar ook nog gewoon een mainstage af trouwens.

Volgens mij is Carpenter Brut ook een Franse act
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
232
Ik mis het toch een beetje, dus gooi het er toch nog een keertje in: vandaag is de dag! Is het niet Graspop, dan misschien wel het eerste live optreden van AC/DC in jaren dat wordt aangekondigd, omgerekend ook 16.00 hier? 7 uur ‘s ochtends in Californië?



Volgens mij is Carpenter Brut ook een Franse act
Correct
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
232
Eigenlijk iets waar ik aan dacht doordat amenra de Lokerse feesten afsluit, zou channel zero geen mogelijke headliner zijn? Voor mij hoeft het zeker niet, en zal waarschijnlijk ook maar een optie zijn als ze niks beters vinden, maar het lijkt me niet onrealistisch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Eigenlijk iets waar ik aan dacht doordat amenra de Lokerse feesten afsluit, zou channel zero geen mogelijke headliner zijn? Voor mij hoeft het zeker niet, en zal waarschijnlijk ook maar een optie zijn als ze niks beters vinden, maar het lijkt me niet onrealistisch?
Is al vaker voorgesteld maar gaat niet gebeuren, als je al ziet hoe laag die stonden op alcatraz 2021. Je kan die echt niet boven Gojira en Disturbed zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Om nog even voort te borduren op mijn verhaal. Dieth heeft mij net geantwoord met de vraag welke data dan dubbel zouden zijn.
Heb ze van beide websites ff screenshot gedaan. Wordt vervolgd....

P.S. en heb ze even vriendelijk bedankt voor de snelle reactie😜
Heb nog geen officieel bericht terug gehad van Dieth, maar zag op de website van Kings of Thrash dat ze de dubbele data weggehaald hebben. Daar staan nu alleen nog de 4 optredens in Australië. Denk dat we er dus wel van uit kunnen gaan dat alleen Dieth op GMM speelt en Kings of Thrash niet.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Is er eigenlijk een reden dat iedereen er van uit gaat dat Gojira de vrijdag afsluit, terwijl we nog niet eens de andere headliner weten?
of is dat meer een wens dan een voorspelling?
Zal wel op basis zijn van voorafgaande jaren. Er staat nog niks vast..het gaat puur om beschikbaarheid.
Tenacious d, Europe,
Is al vaker voorgesteld maar gaat niet gebeuren, als je al ziet hoe laag die stonden op alcatraz 2021. Je kan die echt niet boven Gojira en Disturbed zetten
Ik vind Channel Zero wel te rechtvaardigen.
Veel landen gebruiken een headlinerpositie om een naam uit eigen streek in de picture te zetten. Kijk naar Die Artze en Toten Hosen in Duitsland, Trust in Frankrijk of Def Leppard en Biffy Clyro in de UK.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken