Graspop Metal Meeting 2023

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
444
234
Do we have any recent information about how well tickets are selling? I'm a little surprised a festival with a line-up this strong isn't selling out sooner.
Apparently the economical situation is impacting people a lot.

Rock Am Ring and Rock Im Park ticket sales are miserable, it seems: Their tickets are already part of a 30% discount.
Then again, their line-up and communication is very sub-par.
I guess it is running ok for Graspop, Saturday has been sold out completely for a few weeks and VIP for Thursday is sold out as well.
I expect it to be sold out completely a few weeks (maybe few months) before the festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.017
2.622
Heb ik dat nu zo mis, maar er is toch wel een variant van die campingwinkel op de Boneyard?
Waar je nog zo'n matrasje of klapstoeltje kan halen. Of een pompje of weet ik veel. Althans, ik dacht dat gezien te hebben. Maar evengoed had ik last van een zonneslag en/of te veel promille alcohol, dat kan ook.

De laatste keer dat ik er was wel ja. Heb nog steeds een gasbrandertje en een camping koekepan die ik daar gekocht heb toen, omdat we onze burgers niet op een wegwerp bbq mochten klaarmaken van de security. Nu is dat ook alweer 5 jaar geleden, maar in ieder geval geen 10 😅

Blijft wel zo dat je voor bier beter buiten de camping wat kan inslaan natuurlijk.

klopt, op boneyard naast de merchandisestand was een campingstore met tentjes slaapzakken matjes zonnebrand stoeltjes ed. en ook zeer handig: ducktape :ROFLMAO:

Voor mij lijkt het dat @Nightrage vraagt naar een winkel met bier en voedsel ipv campingspullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
385
652
Vroeg op...regen.
Katatonia zondag op graspop dus vandaag maar weer eens alle albums ingedoken.
Heb ze denk allemaal ooit wel geluisterd en het laatste album gaat er weer in als zoete koek.
Er is ook een maar.😁
Ik word er niet vrolijk van en verdwaal vaak in duistere kanten van het leven en ben totaal niet gezellig.
Beetje forums in gedoken en kom nu op 31 sterke nummers die me raken.
Zullen er met wandelen vast nog afvallen maar kijk er zeker naar uit om ze te zien.
Hopelijk niet gelijk met Kreator en lekker met een frietje met over me heen laten komen.
#katatonia
#gmm23
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
101
177
Die campingwinkel is al 10 jaar weg :p

Je hebt enkel een bar en een frituurbarak, maar daar betaal je festivalprijzen. In de bar krijg je dan wel een liter water of een 33'er bier voor een bonnetje, maar dat is nog steeds duur.

Best naar Dessel gaan of zelf meenemen.
Bedankt voor je reactie. Het was 2008/2012 dat ik elk jaar ging en 2016 nog een keer maar kon me al niet meer herinneren hoe het toen zat.

Ik zal zelf een flinke voorraad mee nemen en gedurende het weekend nog een keertje naar Dessel lopen, al is dat volgens mij nog best een eindje.

Jammer dat Graspop de kans laat liggen om zelf met een goeie betaalbare camping supermarkt te komen, je zou toch zeggen dat daar veel mee te verdienen valt.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Jammer dat Graspop de kans laat liggen om zelf met een goeie betaalbare camping supermarkt te komen, je zou toch zeggen dat daar veel mee te verdienen valt.
Tgoh, 'k weet niet of er daar zoveel aan te verdienen valt als je alle kosten ervan zou aftrekken.

Je moet toch een stabiele stand hebben (dus goede, stevige constructie en ondergrond), beveiliging zodat niemand gaat lopen met een niet-betaalde-sixpack, rekken, kassa's, koelkasten,... Lijkt me toch al een duur grapje te worden om dat daar 4 dagen te laten staan. Denk niet dat je zoiets rap ophaalt met 't verkopen van wat blikjes bier eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

RubenJS

Support act
18 feb 2023
812
2.304
Tgoh, 'k weet niet of er daar zoveel aan te verdienen valt als je alle kosten ervan zou aftrekken.

Je moet toch een stabiele stand hebben (dus goede, stevige constructie en ondergrond), beveiliging zodat niemand gaat lopen met een niet-betaalde-sixpack, rekken, kassa's, koelkasten,... Lijkt me toch al een duur grapje te worden om dat daar 4 dagen te laten staan. Denk niet dat je zoiets rap ophaalt met 't verkopen van wat blikjes bier eigenlijk.
Vraag me ook af hoe er in Dessel naar gekeken wordt. De super daar zal dan best wat omzet mislopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en jonasvh

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
359
812
Vraag me ook af hoe er in Dessel naar gekeken wordt. De super daar zal dan best wat omzet mislopen.
Graspop kan zich in Dessel denk ik niet veel fratsen meer veroorloven. De afschaffing van de shuttlebus naar het centrum vorig jaar was ook al een heikel punt voor de ondernemers en inwoners daar. En ook van veel Festivalgangers :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Bwa, in ons genre is dat inderdaad 'laat'. Maar ik zag 2 weken geleden dat Post Malone een hele tour aankondigd en die begint al in april :D dus het is wel een nieuw fenomeen denk ik.
Ik denk ook dat A7X veel liever eerder een tour had aangekondigd, maar ze wilden per se eerst het album helemaal af hebben, wat dus de nodige vertragingen heeft opgelopen.
Desondanks denk ik dat er nog genoeg venues hen met alle plezier wel een plekje willen bieden.
En mocht er in West-Europa nauwelijks plek meer zijn, dan toch zeker in Midden-/Oost-Europa, daar staan ze altijd te springen om zulke optredens (die zijn niet zo verwend als wij hier 😉 ).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Denk dat na de laatste optredens in NL 2017/2014 en BE 2018/2014 dat het niet eens zo veel uitmaakt dat het pas laat is aangekondigd.

Verschilletje met Volbeat die 17x in de Benelux heeft gespeeld in dezelfde periode. Ten opzichte van de 4x van A7x
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
359
812
Denk dat na de laatste optredens in NL 2017/2014 en BE 2018/2014 dat het niet eens zo veel uitmaakt dat het pas laat is aangekondigd.

Verschilletje met Volbeat die 17x in de Benelux heeft gespeeld in dezelfde periode. Ten opzichte van de 4x van A7x
Ik zou echt als er ook nog een zaalshow in de buurt is twijfelen om daar ook nog te gaan zien! Toch altijd nog een heel ander gegeven dan een festival!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.438
2.902
Mijn voorspelling voor deze week:

Vanmiddag 16.00 uur: Aankondiging missende headliner Avenged Sevenfold

Donderdag 16:00 uur: Poster + podiumindeling

Op een later moment (eind maart) blokkenschema.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Mijn voorspelling voor deze week:

Vanmiddag 16.00 uur: Aankondiging missende headliner Avenged Sevenfold

Donderdag 16:00 uur: Poster + podiumindeling

Op een later moment (eind maart) blokkenschema.

Ik denk ook dat er nog een 4 a 5 namen missen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ik denk ook dat er nog een 4 a 5 namen missen
Denk ik ook ongeveer.

Vorig jaar zag een typische dag er als volgt uit:
  • South Stage: 6
  • North Stage: 6
  • Marquee: 8
  • Metal Dome: 7
  • Jupiler Stage: 6
  • Totaal: 33

Over 4 dagen zijn dat dus in principe 132 bands.
Vorig jaar stonden er uiteindelijk 129 (2 minder op donderdag, 1 minder op zondag).

Momenteel zijn er echter al 135 namen aangekondigd:
  • Do.: 34
  • Vr.: 34
  • Za.: 35
  • Zo.: 32
Op vrijdag komt sowieso nog een headliner erbij, dus dat worden er ook minimaal 35.
Op donderdag zal GnR mogelijk voor 2 gaan tellen, dus eveneens 35.
Als 35 de nieuwe 'standaard' wordt (dus 2 meer per dag), dan zou je er naast de vrijdag-headliner nog 3 bands op zondag bij kunnen verwachten.

In dat scenario is echter nog geen rekening gehouden met de 3 door Red Bull gekozen bands die normaal gesproken de Metal Dome op de 1e dag openen.
Mogelijk komen deze te vervallen?
Of zouden deze voor de verandering op zondag geplaatst worden?
Of komen er misschien nog wel meer bands bij per dag, wie weet zelfs op een nieuw, kleiner podium (lijkt me niet heel waarschijnlijk)?

In ieder geval betekent de toename van het aantal bands per dag dat er ergens uitgebreid zal moeten worden.
Ik verwacht dat zowel Metal Dome (8) als Jupiler Stage (7) er een optreden bij gaan krijgen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
we lopen nu toch al enkele jaren met 5 podia, hoop ergens wel dat graspop net zoals alcatraz een extra podia voor belgische bands zou inlassen. Denk dat dit zelfs origineel de bedoeling was voor de jupilerstage
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken