Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.906
'Update: Avenged Sevenfold frontman M. Shadows has taken to Twitter to say that the band was hacked, the festival appearances have not been cancelled, and the podcast from the band with Shadows reading off the cancelations is "not him." So it's probably safe to assume that something is up with Avenged Sevenfold at the moment. Maybe this is the start of a new album cycle?'
https://metalinjection.net/news/ave...-festival-appearances-due-to-new-album-delays
Nouja als het echt een marketing stunt is dan hebben ze de aandacht wel goed te pakken in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Haha, dat had ik alleen al vanuit nostalgisch oogpunt wel mee willen maken!

Verder eens met wat je zegt; sommige acts lenen zich bij uitstek beter voor een donkere setting. Daarom kijk ik bijvoorbeeld ook zo uit naar de show van Ghost, omdat die naar alle waarschijnlijkheid in de nacht gaat zijn. Dat gaat geweldig worden!
Om even de feestvreugde te breken: voor hetzelfde geld staan die vlak voor de Gunners :ROFLMAO:
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Iemand dacht dat het een AI gegenereerde stem was in de podcast...
Mogelijk een thema van de plaat met ook de NFT dingen.
Vaag verhaal
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Doet me denken aan de Fortarock waar Babymetal stond, die stonden ook in een tent die ondertussen al veel te klein was geworden.

Moeten die trouwens ook eens niet terugkeren om een gecancelled Covid-optreden goed te maken?
Spelen met Sabaton een maand er voor in onderandere het Sportpaleis. Ik denk dat die na die tour terug vliegen naar Japan om dan niet binnen de maand terug te vliegen naar Europa. Misschien 2024?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.906
Dan klinkt het nog belachelijker 😜.

Maar jullie worden oprecht enthousiast van Avenge Sevenfold?
Ik word er niet warm of koud van eerlijk gezegd. Vond die muziek wel vet toen ze in hun "Hail to the King" tijd zaten, en ik net voor het eerst naar Graspop ging waar zij ook speelden. Sindsdien de interesse toch wat verloren, en al die NFT onzin van ze heeft mijn mening over de band niet per se verbeterd. Maar het zou vanuit het perspectief van Graspop een hele nette boeking zijn (die ik overigens nog steeds niet heel waarschijnlijk acht).
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Dan klinkt het nog belachelijker 😜.

Maar jullie worden oprecht enthousiast van Avenge Sevenfold?

Grappig. Heel grappig. Ik kom niet meer bij van het lachen *kuch kuch*


Ik vind die twin solo's bij AS wel altijd heel graaf maar het geheel op zich is niks voor mij. In dat opzicht vind ik het jammer dat die gitaristen in deze band spelen. Want ook van vette riffs schrijven hebben die wel verstand. Maar helaas als geheel met bas, ritme, drum en zang is het niet meer mijn cup of tea.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.645
5.099
Nog een mooie ontdekking gedaan tussen de nieuwe album-release van afgelopen vrijdag: het album ATM Revised van de Russische band Kauan (omschreven op Wiki als 'Folk metal, doom metal, ambient, post-rock, neofolk'):
https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_mRzPlMGpzksgyFI7ElPr7-EKjVWpr1uv4&feature=share

Wat een heerlijke, atmosferische wegdroommuziek!
Niet dat ik ze snel op een festival als GMM zie staan, zeker gezien hun nationaliteit...
Hebben blijkbaar ooit wel eens in Nederland gespeeld, op ProgPower in Baarlo in 2017.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Niks, tijdens mijn laatste GMM in 2014 toen ze (co)headliner waren, leek de interesse toch minder te zijn. Heb ze daarna ook niet meer gevolgd, dus ben benieuwd of ze nog iets interessants te brengen hebben.
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Avenged sevenfold lijkt me erg leuk om een keer te zien maar ik overleef het ook wel zonder. En anders is er genoeg te zien :D Heb al pak 'm beet 25 bands die ik wil zien, mijn partner 40, dus kom vast een heel eind
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.906
Niks, tijdens mijn laatste GMM in 2014 toen ze (co)headliner waren, leek de interesse toch minder te zijn. Heb ze daarna ook niet meer gevolgd, dus ben benieuwd of ze nog iets interessants te brengen hebben.
Grappig, jouw laatste, mijn eerste dus. Ik herinner me ook nog wel dat het toen niet heel druk was bij hun show. Wij waren dus toen wel fan dus voor ons was het best chill, makkelijk om een goede plek te bemachtigen. Maar hoewel ik ze zelf dus ook een beetje uit het oog verloren ben, lijken ze wel in status gegroeid sinds die tijd.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Voila, m'n tickets voor de donderdag zijn binnen! Twee vrienden meegekregen, een derde heeft nog niks laten weten maar daar wacht ik nie op. Als die alsnog meegaat, ga ik em zeggen dat em een paar rijen achter ons moet staan, want hij heeft z'n ticket later gekocht 😁

Ik kijk in alfabetische volgorde uit naar deze bands: Alter Bridge, Arch Enemy, Carpenter Brut, GnR, Haken , Symphony X, The Raven Age, The Winery Dogs ... Maar ik ga me dit jaar deftig inluisteren. Heb ik in 2022 nie gedaan en daardoor toch wat slechte keuzes gemaakt, waardoor ik het allemaal maar wat matigjes vond.

Anyway, als iemand op donderdag wilt afspreken, ge weet het eh: zoekt ne kleinen dikke met een Iron Maiden t-shirt 🤘😁
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.906
Voila, m'n tickets voor de donderdag zijn binnen! Twee vrienden meegekregen, een derde heeft nog niks laten weten maar daar wacht ik nie op. Als die alsnog meegaat, ga ik em zeggen dat em een paar rijen achter ons moet staan, want hij heeft z'n ticket later gekocht 😁

Ik kijk in alfabetische volgorde uit naar deze bands: Alter Bridge, Arch Enemy, Carpenter Brut, GnR, Haken , Symphony X, The Raven Age, The Winery Dogs ... Maar ik ga me dit jaar deftig inluisteren. Heb ik in 2022 nie gedaan en daardoor toch wat slechte keuzes gemaakt, waardoor ik het allemaal maar wat matigjes vond.

Anyway, als iemand op donderdag wilt afspreken, ge weet het eh: zoekt ne kleinen dikke met een Iron Maiden t-shirt 🤘😁
Ik ga sowieso die dag iedereen die ik tegenkom die aan die beschrijving voldoet vragen of ie Eddie heet en bas speelt :LOL:

Alle gekheid op een stokje, leuk dat je erbij bent! Er staan sowieso een paar bands in dat rijtje waar ik je waarschijnlijk wel tegen ga komen dan ;)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Grappig, jouw laatste, mijn eerste dus. Ik herinner me ook nog wel dat het toen niet heel druk was bij hun show. Wij waren dus toen wel fan dus voor ons was het best chill, makkelijk om een goede plek te bemachtigen. Maar hoewel ik ze zelf dus ook een beetje uit het oog verloren ben, lijken ze wel in status gegroeid sinds die tijd.
Mijn toenmalige vriendin was superfan, maar vond het toch wat tegenvallen. Tijdens dat weekend heb ik haar medefan gemaakt van Amenra, Cult of Luna, Opeth en Neurosis (toen nog niet bekend was dat Scott een psychopaat was voor zijn gezin).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken