Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Tja, inschattingsfoutje (van formaat!).
Ik dacht dat niemand nog zo'n deftige worp van 28 namen had voorspeld, toch?
Nou ja, het zou natuurlijk veel te makkelijk zijn om te zeggen dat iemand dat had voorspeld, maar er was altijd nog wel de verwachting dat er een paar mooie, redelijk grote namen in de laatste worp zouden zitten, zoals dat altijd wel het geval is.

De 'vette vis' is natuurlijk Alter Bridge (die touren met Mammoth WVH), een naam die hier al maanden werd genoemd als dikke kanshebber, en ook al een tijdje gelekt was voor de aankondiging.
Verder heb je nog wat relatief grote namen als Airbourne, Bad Wolves, Generation Sex die eveneens al kansrijk waren door aankondigingen van andere festivals.
En GnR als een van de twee resterende headliners kwam uiteraard ook bepaald niet als een verrassing.

De laatste worp was voor mij inderdaad ook deftiger dan gedacht, maar dat komt vooral door verrassendere namen als My Dying Bride, Symphony X, Haken, Coheed And Cambria, VV.
Edit: Oh, en de grootte van de worp, die was natuurlijk ook verrassend.

Natuurlijk was er op geen enkele naam een garantie, maar er gingen wel degelijk al een hoop namen rond.
Dan komt het dus inderdaad vooral aan op wat meer geduld en faith... 😉
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Nou ja, het zou natuurlijk veel te makkelijk zijn om te zeggen dat iemand dat had voorspeld, maar er was altijd nog wel de verwachting dat er een paar mooie, redelijk grote namen in de laatste worp zouden zitten, zoals dat altijd wel het geval is.

De 'vette vis' is natuurlijk Alter Bridge (die touren met Mammoth WVH), een naam die hier al maanden werd genoemd als dikke kanshebber, en ook al een tijdje gelekt was voor de aankondiging.
Verder heb je nog wat relatief grote namen als Airbourne, Bad Wolves, Generation Sex die eveneens al kansrijk waren door aankondigingen van andere festivals.
En GnR als een van de twee resterende headliners kwam uiteraard ook bepaald niet als een verrassing.

De laatste worp was voor mij inderdaad ook deftiger dan gedacht, maar dat komt vooral door verrassendere namen als My Dying Bride, Symphony X, Haken, Coheed And Cambria, VV.
Edit: Oh, en de grootte van de worp, die was natuurlijk ook verrassend.

Natuurlijk was er op geen enkele naam een garantie, maar er gingen wel degelijk al een hoop namen rond.
Dan komt het dus inderdaad vooral aan op wat meer geduld en faith... 😉
Tuurlijk, de laatste weken zat ik zelf ook op het spoor van Alter Bridge en Airbourne en zo.

Maar goed, we moesten op een kleine 5 dagen beslissen (bij de aankondiging van ticketverkoop) en toen lagen de kaarten toch nog net iets anders en hebben we dus beslist om het "zekere voor het onzekere" te pakken en enkel voor die zondag te gaan.

En daarnaast had ik ook nog de hoop dat een Airbourne of zo ook nog op de zondag gingen geplaatst worden. Maar die hoop was dus tevergeefs. Wel zeer blij met Skid Row er nog bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Tuurlijk, de laatste weken zat ik zelf ook op het spoor van Alter Bridge en Airbourne en zo.

Maar goed, we moesten op een kleine 5 dagen beslissen (bij de aankondiging van ticketverkoop) en toen lagen de kaarten toch nog net iets anders en hebben we dus beslist om het "zekere voor het onzekere" te pakken en enkel voor die zondag te gaan.

En daarnaast had ik ook nog de hoop dat een Airbourne of zo ook nog op de zondag gingen geplaatst worden. Maar die hoop was dus tevergeefs. Wel zeer blij met Skid Row er nog bij!
Zou "het zekere voor het onzekere pakken" dan niet juist een weekendticket zijn geweest?
Die had je immers altijd nog makkelijk kunnen verkopen mocht het programma tegenvallen?

Nu ja, ik heb wellicht makkelijk praten, ik koop de laatste jaren sowieso altijd direct weekendtickets, zelfs al zou nog geen enkele naam bekend zijn gemaakt. Ik weet toch al dat er altijd meer dan genoeg staat wat ik wil zien, zelfs op een relatief 'slechte' dag zoals de zondag dit jaar. :)

Edit: voor mij is die zondag dan ook allesbehalve slecht, met must-sees als Lorna Shore, Bloodywood, Eluveitie, Avatar, Deathstars, Coheed And Cambria, Insomnium, Hippotraktor, Generation Sex, en leuke namen als The Halo Effect, Chelsea Grin, Kissin' Dynamite, Voivod, en meer..
En dat is dan nog mijn 'minste' dag van de 4... :D
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Zou "het zekere voor het onzekere pakken" dan niet juist een weekendticket zijn geweest?
Die had je immers altijd nog makkelijk kunnen verkopen mocht het programma tegenvallen?

Nu ja, ik heb wellicht makkelijk praten, ik koop de laatste jaren sowieso altijd direct weekendtickets, zelfs al zou nog geen enkele naam bekend zijn gemaakt. Ik weet toch al dat er altijd meer dan genoeg staat wat ik wil zien, zelfs op een relatief 'slechte' dag zoals de zondag dit jaar. :)
Tja. Het was alle factoren in rekening houden. €300 + huisje in Metal Park + 3 dagen extra eten/drinken. Het woog iets te veel door met de toen gekende line-up. Voor jou en de meesten is die zaterdag steengoed. Voor mij zegt die, buiten een 3-tal leuk-om-eens-gezien-te-hebben-bandjes helemaal niets. Donderdag en vrijdag waren vóór de drop van vorige week echt wel nog redelijk mager.

Dit plus het feit dat m'n verloofde en ik trouwen later dit jaar (met dus een huwelijkreis eraan gekoppeld) zorgen toch dat we kozen voor enkel die zondag te verzekeren. Maar niets sluit uit dat we inderdaad nog die donderdag even meepikken, als ik alles op het werk rond krijg en slaapplek kan vinden en zo.

Zal dus wel worden vervolgd! :p
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
506
1.243
Tja. Het was alle factoren in rekening houden. €300 + huisje in Metal Park + 3 dagen extra eten/drinken. Het woog iets te veel door met de toen gekende line-up. Voor jou en de meesten is die zaterdag steengoed. Voor mij zegt die, buiten een 3-tal leuk-om-eens-gezien-te-hebben-bandjes helemaal niets. Donderdag en vrijdag waren vóór de drop van vorige week echt wel nog redelijk mager.

Dit plus het feit dat m'n verloofde en ik trouwen later dit jaar (met dus een huwelijkreis eraan gekoppeld) zorgen toch dat we kozen voor enkel die zondag te verzekeren. Maar niets sluit uit dat we inderdaad nog die donderdag even meepikken, als ik alles op het werk rond krijg en slaapplek kan vinden en zo.

Zal dus wel worden vervolgd! :p
Huwelijk uitstellen tot een jaar met mindere line-up zal zeker geen optie meer zijn. ;)
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
420
725
Zou "het zekere voor het onzekere pakken" dan niet juist een weekendticket zijn geweest?
Die had je immers altijd nog makkelijk kunnen verkopen mocht het programma tegenvallen?

Nu ja, ik heb wellicht makkelijk praten, ik koop de laatste jaren sowieso altijd direct weekendtickets, zelfs al zou nog geen enkele naam bekend zijn gemaakt. Ik weet toch al dat er altijd meer dan genoeg staat wat ik wil zien, zelfs op een relatief 'slechte' dag zoals de zondag dit jaar. :)

Edit: voor mij is die zondag dan ook allesbehalve slecht, met must-sees als Lorna Shore, Bloodywood, Eluveitie, Avatar, Deathstars, Coheed And Cambria, Insomnium, Hippotraktor, Generation Sex, en leuke namen als The Halo Effect, Chelsea Grin, Kissin' Dynamite, Voivod, en meer..
En dat is dan nog mijn 'minste' dag van de 4... :D
Net show van lorna score gekeken op youtube. Dit kan wel eens een dikke fuif gaan worden. Luister het genre nog zelden en stem ff wennen maar wat een breaks en sfeer. Dat word rechts vooraan met een halve liter..😝
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Now that the hype has somewhat cooled off, I thought I'd post my own ranking of bands I'm looking forward to.

Must-See: red
Excited about: green
Looking forward to: blue
Somewhat interested in: orange

I also underlined the bands I haven't seen in concert yet.

Thursday
Friday
Saturday
Sunday
Ghost
Guns N' Roses
Spiritbox
Marduk
Carpenter Brut

Cradle Of Filth
Papa Roach
Motionless In White
Alter Bridge
End
1914

As I Lay Dying
At The Gates

Beast In Black
Arch Enemy
Elegant Weapons
Haken
Stray From The Path
Gojira
Watain
Loathe

Fever 333
Ice Nine Kills
The Amity Affliction

Behemoth
Disturbed
Meshuggah
Landmvrks
Amon Amarth
Hollywood Undead
Crowbar
VV

Municipal Waste
Hatebreed
The Distillers
Pantera
Code Orange

Slipknot
Architects
Sleep Token
Parkway Drive
The Ghost Inside

Exodus
I Prevail
Sólstafir

In Flames
Nothing More
Vended

Legion Of The Damned
Danko Jones
Noctem
Dark Angel

Testament
Soen
Mötley Crüe
Billy Talent
Avatar
Lorna Shore
Def Leppard

Enter Shikari
Polaris
Generation Sex

Hollywood Vampires
Kreator
Katatonia
Greg Puciato
Novelists
Chelsea Grin

Three Days Grace
Voivod
The Halo Effect
Insomnium
Coheed & Cambria

Any suggestions? :)

Edit: The Ghost Inside
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Now that the hype has somewhat cooled off, I thought I'd post my own ranking of bands I'm looking forward to.

Must-See: red
Excited about: green
Looking forward to: blue
Somewhat interested in: orange

I also underlined the bands I haven't seen in concert yet.

Thursday
Friday
Saturday
Sunday
Ghost
Guns N' Roses
Spiritbox
Marduk
Carpenter Brut

Cradle Of Filth
Papa Roach
Motionless In White
Alter Bridge
End
1914

As I Lay Dying
At The Gates

Beast In Black
Arch Enemy
Elegant Weapons
Haken
Stray From The Path
Gojira
Watain
Loathe

Fever 333
Ice Nine Kills
The Amity Affliction

Behemoth
Disturbed
Meshuggah
Landmvrks
Amon Amarth
Hollywood Undead
Crowbar
VV

Municipal Waste
Hatebreed
The Distillers
Pantera
Code Orange

Slipknot
Architects
Sleep Token
Parkway Drive

Exodus
I Prevail
Sólstafir

In Flames
Nothing More
Vended

Legion Of The Damned
Danko Jones
Noctem
Dark Angel

Testament
Soen
Mötley Crüe
Billy Talent
Avatar
Lorna Shore
Def Leppard

Enter Shikari
Polaris
Generation Sex

Hollywood Vampires
Kreator
Katatonia
Greg Puciato
Novelists
Chelsea Grin

Three Days Grace
Voivod
The Halo Effect
Insomnium
Coheed & Cambria

Any suggestions? :)
the ghost inside :)
not much chance to see them and breakdowns that hit like a truck
and clutch I just like the groove
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Net show van lorna score gekeken op youtube. Dit kan wel eens een dikke fuif gaan worden. Luister het genre nog zelden en stem ff wennen maar wat een breaks en sfeer. Dat word rechts vooraan met een halve liter..😝
Daar sta ik ook doorgaans (of links natuurlijk)! 😎 🍺
Meestal net buiten schot van moshpits en crowdsurfers, en maar een paar rijen mensen voor me.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Now that the hype has somewhat cooled off, I thought I'd post my own ranking of bands I'm looking forward to.

Must-See: red
Excited about: green
Looking forward to: blue
Somewhat interested in: orange

I also underlined the bands I haven't seen in concert yet.

Thursday
Friday
Saturday
Sunday
Ghost
Guns N' Roses
Spiritbox
Marduk
Carpenter Brut

Cradle Of Filth
Papa Roach
Motionless In White
Alter Bridge
End
1914

As I Lay Dying
At The Gates

Beast In Black
Arch Enemy
Elegant Weapons
Haken
Stray From The Path
Gojira
Watain
Loathe

Fever 333
Ice Nine Kills
The Amity Affliction

Behemoth
Disturbed
Meshuggah
Landmvrks
Amon Amarth
Hollywood Undead
Crowbar
VV

Municipal Waste
Hatebreed
The Distillers
Pantera
Code Orange

Slipknot
Architects
Sleep Token
Parkway Drive

Exodus
I Prevail
Sólstafir

In Flames
Nothing More
Vended

Legion Of The Damned
Danko Jones
Noctem
Dark Angel

Testament
Soen
Mötley Crüe
Billy Talent
Avatar
Lorna Shore
Def Leppard

Enter Shikari
Polaris
Generation Sex

Hollywood Vampires
Kreator
Katatonia
Greg Puciato
Novelists
Chelsea Grin

Three Days Grace
Voivod
The Halo Effect
Insomnium
Coheed & Cambria

Any suggestions? :)
Polaris, Bloodywood, Epica, Molybaron, orbit culture
my favourite new band that I have discovered so far, thank to this forum: Any Given Day. Think you would enjoy them too based on your list
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Daar sta ik ook doorgaans (of links natuurlijk)! 😎 🍺
Meestal net buiten schot van moshpits en crowdsurfers, en maar een paar rijen mensen voor me.
Ik ook. Heel vreemd fenomeen dat het gros van het publiek zich ophoopt in het midden, terwijl er aan de zijkant altijd veel ruimte is. Vind ik echt ideaal. Prima zicht en geen bezweette mensen tegen me aangeplakt. (En nu maar hopen dat er niet heel veel mensen op ideeën komen voor aankomende editie).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ik ook. Heel vreemd fenomeen dat het gros van het publiek zich ophoopt in het midden, terwijl er aan de zijkant altijd veel ruimte is. Vind ik echt ideaal. Prima zicht en geen bezweette mensen tegen me aangeplakt. (En nu maar hopen dat er niet heel veel mensen op ideeën komen voor aankomende editie).
De halve liter bar staan nu eenmaal in het midden van het plein.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
the ghost inside :)
not much chance to see them and breakdowns that hit like a truck
Oh yeah, I actually forgot about adding them :D certainly excited about their set! first time for me.

and clutch I just like the groove
I will give them a shot, thanks!
my favourite new band that I have discovered so far, thank to this forum: Any Given Day. Think you would enjoy them too based on your list

Hmm, maybe I need to check out some of their newer stuff. I've seen them a couple of times when they were still mostly known for their cover of Rihanna's Diamonds (most recently in 2015 I think, supporting Eskimo Callboy?) and thought of them as this by-the-numbers-metalcore band ever since. Any recommendations?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Ik ook. Heel vreemd fenomeen dat het gros van het publiek zich ophoopt in het midden, terwijl er aan de zijkant altijd veel ruimte is. Vind ik echt ideaal. Prima zicht en geen bezweette mensen tegen me aangeplakt. (En nu maar hopen dat er niet heel veel mensen op ideeën komen voor aankomende editie).
Bij sommige shows sta ik liever in het midden en wat verder weg, als ik goed zicht op de hele productie wil hebben. Maar dan moet die wel echt van toegevoegde waarde zijn. Veel dingen krijg je prima van de zijkant mee inderdaad. Nog een tipje voor mensen die weleens Paradiso bezoeken: op het balkon blijven de stoelen links en rechts direct naast het podium vaak lang leeg, omdat mensen ook daar graag recht op het podium willen kijken. Maar bij veel bands is het heel leuk op juist zo direct op een podium te zitten, met heel goed zicht op de artiesten en hun instrumenten. Je kan opeens zo'n beetje elke noot gespeeld zien worden, en de mimiek van de bandleden volgen enzo. Toch moeilijker vanaf de vloer vind ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Bij sommige shows sta ik liever in het midden en wat verder weg, als ik goed zicht op de hele productie wil hebben. Maar dan moet die wel echt van toegevoegde waarde zijn. Veel dingen krijg je prima van de zijkant mee inderdaad. Nog een tipje voor mensen die weleens Paradiso bezoeken: op het balkon blijven de stoelen links en rechts direct naast het podium vaak lang leeg, omdat mensen ook daar graag recht op het podium willen kijken. Maar bij veel bands is het heel leuk op juist zo direct op een podium te zitten, met heel goed zicht op de artiesten en hun instrumenten. Je kan opeens zo'n beetje elke noot gespeeld zien worden, en de mimiek van de bandleden volgen enzo. Toch moeilijker vanaf de vloer vind ik.
Gast... Sst...!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken