Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Eens, dat werd genoemd onder t bericht van avenged sevenfold. Heb t niet zelf gehoord, zal dus wel bullshit zijn. Waarvoor mijn excuses
The podcast exists but apparently it's a fake?! According to M Shadows twitter.

What an eventful evening.

Potential plottwist: M. Shadows' twitter and the discord-lady's account are the ones that have been hacked 😂
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en RubenJS

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Voor de leken onder ons (incl ik): wat bepaalt of een band of main, marquee of Jupiler stage staat? Grootte van de band (whatever that may be), stijl?
Donderdag zeker mainstage: Alter Bridge, ghost, GNR, Papa Roach.
Marquee afsluiters kunnen zijn: Arch Enemy (anders mainstage), COF, My Dying Bride, At The Gates of As i lay Dying..

Vrijdag main: airbourne amon amarth disturbed gojira,
Main afsluiter: behemoth, watain, Messugah Vv?

Zaterdag main: architects, halestorm, inflames, pantera, parkway drive, slipknot (vended opener?)

Zondag main: def leppard motley crue, hollywood vampires, kreator three days grace en avatar waarsch.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Super update: alle NFT's zijn ook fake, mensen hebben geld gegeven voor niets! :ROFLMAO:

Eerlijk, ik vind wel dat zo'n band dat eventjes verdient met al hun digitale brol waar ze geld uitslaan om zo even aan te tonen dat alles online eigenlijk fake is. Al vind ik het ook een optie dat ze om een of andere reden helemaal niet onder die contracten uit kunnen (Amerika is Europa niet) en dus nu maar beweren dat de melding van de cancels fake is.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
857
2.515
The podcast exists but apparently it's a fake?! According to M Shadows twitter.

What an eventful evening.

Potential plottwist: M. Shadows' twitter and the discord-lady's account are the ones that have been hacked 😂
Imagine, I’d be so sad 😂. But not as sad as the people with tickets to the American shows
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
857
2.515
Donderdag zeker mainstage: Alter Bridge, ghost, GNR, Papa Roach.
Marquee afsluiters kunnen zijn: Arch Enemy (anders mainstage), COF, My Dying Bride, At The Gates of As i lay Dying..

Vrijdag main: airbourne amon amarth disturbed gojira,
Main afsluiter: behemoth, watain, Messugah Vv?

Zaterdag main: architects, halestorm, inflames, pantera, parkway drive, slipknot (vended opener?)

Zondag main: def leppard motley crue, hollywood vampires, kreator three days grace en avatar waarsch.
Denk dat je met vrijdag main afsluiter, de marquee afsluiters bedoelt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Spreek je jezelf nu niet tegen? :unsure:😜

Helemaal niet naar genres kijken is praktisch onmogelijk. Onbewust denken we allemaal in hokjes, over alles, zo zitten onze hersenen nu eenmaal in elkaar (het lange betoog over evolutionair voordeel enzo zal ik maar weglaten.. 😉 ).

Genres zijn nu eenmaal verrekte handig. De meeste mensen willen toch wel graag vooraf weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Natuurlijk kun je volkomen willekeurig alle soorten muziek gaan beluisteren, maar het scheelt toch wel als je de kans dat je het leuk gaat vinden kan vergroten.
Ook een niet-hokjesdenker als jij doet dat, bv. door bewust naar een metalfestival als GMM te gaan i.p.v. naar een mainstream festival als Werchter (of een dance, R&B, folk festival of wat dan ook).

Er zullen maar heel weinig mensen zijn die blind een kaartje kopen voor een bepaald concert of festival, zonder vooraf al iets te weten over de muziek die er wordt gespeeld of een bepaalde verwachting daarvan (zoals bij Hellfest, waar de tickets al zijn uitverkocht voordat ook maar één naam bekend is).

Hokjesdenken kan inderdaad beperkingen opleggen, zoals je suggereert, waardoor je minder in aanraking komt met andere genres, en daardoor een hoop 'goede' muziek zou kunnen mislopen.

Dat hoeft echter lang niet altijd het geval te zijn. Ook 'hokjesdenkers' als ik kunnen een zeer brede oriëntatie op muziekgebied hebben, zonder enige beperking.
Zo beluister ik vooraf altijd intensief en herhaaldelijk ALLE namen die op het affiche staan van een festival waar ik naar toe ga, zonder uitzondering, ook de genres waar ik normaal gesproken minder mee heb.
En ook voor mij geldt: "wat ik persoonlijk goed vind klinken, dat zijn voor mij de bands." 😉
Eigenlijk ben ik het ook wel helemaal met je eens. Wel mooi dat het " Hokjesdenken" toch een fijne discussie opleverd. Zoals ik misschien eerder al wel aangaf. Ik kom uit een wat simpeler tij qua rock en metal. Vroeger had je gewoon een aantal hoofd-genres en daar pasten de meeste bands wel ergens in. Rick, Trash, Death, Glam, Punk, mainstream etc. In mijn beleving willen we elk bandje tegenwoordig in een genre drukken. Kijk naar Meshuggah. Past in Doom/Trash/Death, maar we noemen het Djent. Het blijft nog steeds zo dat wij met zijn allen een bepaalde muziekstroming uitdragen waar we gek van zijn. Hoeveel namen en genres we er ook aan geven, als we straks weer met zijn allen op de weide staan spreken we allemaal weer dezelfde taal. Dat is ook het mooie aan "onze" muziek. Als het dan toch een hokje moet zijn, dan dekt de naam metal voor de meeste de lading wel. Buitenstaanders vinden onze muziek en hoe we ons kleden toch wel eng of bizar. Dat is altijd al de kracht van metal geweest. We zijn geen volgers. Metal is a way of life.🤘🤘
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
857
2.515
als de social media posts gehacked zijn begrijp ik deze niet, ze hadden het toch gezegd in de podcast begreep ik?
metalinjection refereert nu ook naar de podcast waarin het volgende gezegd zou zijn: “
Hey, Trax listeners, we're so sorry to bring bad news to you all, but I wanted you to hear it straight from the horse's mouth. We've had some unexpected delays on the new album and have decided to cancel our appearances at Welcome to Rockville and Sonic Temple to focus on finishing it up. It breaks our heart to do this, but some things have to be done.

"I understand this is disappointing news for everyone, and I want to let you know that we are truly sorry for any inconvenience this may have caused. Creating new music is a passion we have dedicated our lives to, and we believe our fans deserve nothing but the best from us. We put our hearts and souls into this new project to make it the best it can be.

"We've been working tirelessly on this new music and are committed to bringing it to you as soon as possible. We know that cancelling more shows is a major disappointment, and I want to assure you that this is a decision we did not make lightly. Many of you will be let down and frustrated. And for that we are deeply sorry.

"We want to thank you for your understanding and support during this time. Your dedication to our music and your unwavering enthusiasm for our shows inspire us every day. We promise to make it up to you, and we will see you soon. Once again, we apologize for any inconvenience this may have caused, and we thank you for your patience and understanding." (Link: https://metalinjection.net/news/ave...-festival-appearances-due-to-new-album-delays)

Kan zelf de podcast nu even niet luisteren.
Begrijp er zelf geen reet meer van. In t artikel van metal injection geven ze ook aan dat A7X eerder bij de release van The Stage ook een vreemde marketing campagne had. En dat dit misschien een nieuwe vreemde campagne is.
Een fake news themed album? :p
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Normaal gesproken zou dit een typische Metal Dome naam zijn, maar het zou inderdaad kunnen dat ze al zover zijn gegroeid dat ze in de Marquee neer worden gezet.

Het is echter maar de vraag in hoeverre GMM op de hoogte is van de actuele grootte/populariteit van een bepaalde band. Regelmatig staan bands op een plek die ze eigenlijk zijn ontgroeid.
Zo was de JS duidelijk te klein voor Jinjer vorig jaar (waarbij de oorlog in Oekraïne vast een rol gespeeld zal hebben. En ook de MD barstte uit zijn voegen bij The Hu in 2019 (en dat al zo vroeg op de dag).
Of dat komt door onderschatting of door organisatorische/logistieke/contractuele redenen weet ik echter niet.
Heb ooit wel eens begrepen, dat de volgorde van bands ook onderdeel is van afspraken bij het boeken. En dat bij wijzigingen alle partijen ook akkoord moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201

Gebruikers die dit onderwerp bekijken