Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
834
2.422
Even nog wat gedachtes vanuit mijn kant:
  • Grappig hoe rustig het vandaag was op het forum voor 16:00, alsof velen toch geen nieuws verwachtten vandaag (ik overigens ook niet).
  • Erg tevreden met deze nieuwe lading namen! Genoeg variatie en verassend grote namen nog wel voor zo'n drop.
  • Die zondag wordt voor mij ook (zoals meerderen hier) lekker rustig aan met heel veel biertjes worden, alhoewel ik wel helemaal los zal gaan op Enter Shikari! - wie zie ik daar in de pit?
  • En erg controversieel, maar ik ben dus wel tevreden ook met het hoge metalcore gehalte dit jaar (wordt voor het eerst een combi voor mij)
Ik zie je in de pit! Als ik nog heel ben zondag..
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
NIET, I repeat, NIET:
Mimi Barks (flashbacks naar Dana Dentata vorig jaar, er moet blijkbaar ieder jaar zoiets vreselijks tussen zitten... :sick: )
Ik heb vorig jaar gepolst wat die Dana er in godsnaam deed en het antwoord was 'verplichting van livenation. Ze moesten die boeken en hebben die dan weg gezet op graspop'. Elk festival heeft altijd wel zo enkele bizarre namen die opgelegd worden door booking agents als pakketten of iets dergelijks. Meestal is dat in lijn van en voelt dat niet als een straf maar af en toe krijg je dus rare dingen. Dat antwoord toen doet me vermoeden dat dat een combi was met (een) band(s) die niet op graspop stond(en). Zou niet verbazen als dit weer zoiets is.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.688
Ik heb vorig jaar gepolst wat die Dana er in godsnaam deed en het antwoord was 'verplichting van livenation. Ze moesten die boeken en hebben die dan weg gezet op graspop'. Elk festival heeft altijd wel zo enkele bizarre namen die opgelegd worden door booking agents als pakketten of iets dergelijks. Meestal is dat in lijn van en voelt dat niet als een straf maar af en toe krijg je dus rare dingen. Dat antwoord toen doet me vermoeden dat dat een combi was met (een) band(s) die niet op graspop stond(en). Zou niet verbazen als dit weer zoiets is.
Klinkt plausibel. Heb zelf jaren terug als programmeur in een weliswaar vele malen kleinere setting dan Graspop gewerkt. En bij ons werden inderdaad ook regelmatig bands in packages aangeboden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Metalcore verkoopt op dit moment gewoon tickets. Als je het vergelijkt tegenover bv trash of dark metal.
Ieder zn ding natuurlijk, kan niet elk jaar voor iedereen de perfecte lineup zijn. Ze zijn natuurlijkbij graspop ook heel afhankelijk van de beschikbare bands op dat moment.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
834
2.422
Als je niet van metalcore houdt kun je toch nog steeds meer dan 100 bands checken? Het is niet dat ze de hele main stage ‘s avonds overnemen.

Graspop heeft in mijn ogen de beste affiche van alle metalfestivals weten neer te zetten, Hellfest inclusief.
Graspop line up is super, maar hellfest is ook idioot goed..
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.841
Maar is het wel metalcore? Dat genre is ernstig misbruikt de laatste 10 jaar (en meer). Maak er dan nu-metalcore van. Het heeft niks meer te maken met de oorspronkelijke metalcore van Merauder, All Out War, Heaven Shall Burn, Shai Hulud, Arkangel, Length Of Time, Liar, Congress en zelfs Killswitch Engage.
 
  • Winning
  • Geweldig
Waarderingen: Robbr en Dovytn

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Vooral blij met alter bridge, haken symphony x en vele anderen.. Ben wel benieuwd of ze disturbed gaan doorduwen naar headliner. Of gaat ozzy toch komen? Of wie weet toch een bmth of evanescence als headliner? Hoop stiekem nog op...
laat maar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Ik hoop op een paar mooie signing sessions en benieuwd hoe ze de ducks of trash gaan invullen…

Signing van Beast in Black om de discography weer compleet gesigneerd te hebben, zou het mooist zijn.

Hopelijk ook Skid Row en misschien zelfs Def Leppard, al zie ik het niet gebeuren. Een man mag dromen uiteraard. Zal niet de eerste headliner zijn met signeersessie op een festival.

Afgelopen editie zowel Within Temptation en Sabaton en al eerder geluk gehad met Nightwish op FortaRock.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik hoop op een paar mooie signing sessions en benieuwd hoe ze de ducks of trash gaan invullen…

Signing van Beast in Black om de discography weer compleet gesigneerd te hebben, zou het mooist zijn.

Hopelijk ook Skid Row en misschien zelfs Def Leppard, al zie ik het niet gebeuren. Een man mag dromen uiteraard. Zal niet de eerste headliner zijn met signeersessie op een festival.

Afgelopen editie zowel Within Temptation en Sabaton en al eerder geluk gehad met Nightwish op FortaRock.
Ik hoop op een signeersessie van Lorna, kan ik ff fangirlen bij Will :LOL:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Denk dat er ook gewoon een flink aantal powermetal bands afgelopen editie al stonden met Sabaton, Powerwolf, Alestorm en Gloryhammer. Geen idee of er nog meer waren, maar dit zijn de vier die me zo bijstaan.
Battle Beast en Majestica stonden er ook nog.
Ik zou het nog steeds geen 'flink aantal' willen noemen, maar het was in ieder geval meer dan nu het geval is..

Maar zo schaars is het power metal genre ook niet, er zijn/waren genoeg kandidaten voor handen die in de buurt touren:
Stratovarius
Helloween
Myrath
Nanowar Of Steel
Angra
Angus McSix

Of bands uit aanverwante/hybride genres:
Amaranthe
Lacuna Coil
Evanescence
Ensiferum

En dan zijn er natuurlijk nog een hele hoop namen die wellicht mogelijk waren geweest, zoals:
Sonata Arctica
HammerFall
DragonForce
Orden Ogan
Unleash The Archers
Rhapsody Of Fire
Orphaned Land
Bloodbound
Ashes Of Ares

Of misschien wel:
Blind Guardian
Gamma Ray
Avantasia
Kamelot

Het hoeven er natuurlijk geen 20 te zijn zoals met metalcore, maar een paar meer had toch wel gemogen.
Idem voor symphonic metal.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Ik heb vorig jaar gepolst wat die Dana er in godsnaam deed en het antwoord was 'verplichting van livenation. Ze moesten die boeken en hebben die dan weg gezet op graspop'. Elk festival heeft altijd wel zo enkele bizarre namen die opgelegd worden door booking agents als pakketten of iets dergelijks. Meestal is dat in lijn van en voelt dat niet als een straf maar af en toe krijg je dus rare dingen. Dat antwoord toen doet me vermoeden dat dat een combi was met (een) band(s) die niet op graspop stond(en). Zou niet verbazen als dit weer zoiets is.
Klinkt inderdaad heel aannemelijk.
Maar toch wel een beetje bizar ook, dat je als organisatie zoiets door je strot krijgt geduwd.
Als een lelijke vaas die je van je schoonmoeder krijgt, en die ook nog ergens moet neerzetten voor als ze op bezoek komt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken