Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
849
2.477
Ik vind het grappig dat juist op de dag dat niemand heeft geroepen dat dit de dag is Graspop komt met nieuwe namen.


Hoe dan ook, zeer blij met deze nieuwe worp. Kijk vooral uit naar The Distillers, Code Orange en VV aangezien dit bands zijn die ik nog nooit zag en mij zeer hard aanspreken. Voor de niet kenners trouwens, VV is Ville Vallo, een nieuw project van de vroegere H.I.M zanger dus. Daarnaast ook nog blij met Airbourne, Vended en Municipal Waste van de bands die ik wel eerder live zag.


Volgens mij is de line up nu ook zo goed als compleet. We verwachten nog een headliner op vrijdag en de rest zal denk ik vooral opvulling zijn. Cover bands en tribute bands, Red Bull bed room jam bands en verder verwacht ik niks te speciaal meer.
Geloof dat we gisteravond riepen, morgen is de dag ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Volgens mij is de line up nu ook zo goed als compleet. We verwachten nog een headliner op vrijdag en de rest zal denk ik vooral opvulling zijn. Cover bands en tribute bands, Red Bull bed room jam bands en verder verwacht ik niks te speciaal meer.
Cover/tribute bands tellen nooit mee bij de line-up, staan ook nooit op de poster.
Die worden pas bekend met de timetable.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Ik hoop nog heel hard dat ze eindelijk eens het poster format van Hellfest gaan overnemen, met de podium indeling erop.
zal wel kleine kans zijn dat dat ook echt gaat gebeuren helaas
Zou idd mooi zijn, maar ik ben allang blij met de posters met dagindeling, vergeleken met de oude posters waar alles op een hoopje stond..
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.183
1.243
Cover/tribute bands tellen nooit mee bij de line-up, staan ook nooit op de poster.
Die worden pas bekend met de timetable.
Staan nooit op de poster inderdaad, dat klopt. Dan mogelijks nu nog gewoon een headliner voor april vermoed ik en dan rond mei het tijdschema en nog wat opvulnamen? Of BMTH als nog binnen de week wanneer de niet uitverkochte Amsterdamse show afgewerkt is?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Ben het eens dat vrijdag minder dik is dan de donderdag. Maar vind vrijdag nog best aardig met:
- Amon Amarth
- Behemoth
- Gojira
- Meshuggah
En dan heb je ook nog Asking Alexandria/ Delain/ Disturbed/ Fintroll/ Hatebreed/ Heidevolk/ Hollywood Undead en Ice nine kills, die ik nog mee probeer te pakken :)
Edit: Wat moet ik de zaterdag zien?
Naast Dark Angel/ Draconian/ In flames/ Korpiklaani/ Pantera/ Slipknot?
Mja, je hebt ook wel gelijk. Ook op vrijdag staat er al met al genoeg moois. Ik had alleen op die ene extra múst see gehoopt, naast Gojira. My Dying Bride, Symphony X of Haken in plaats van donderdag op vrijdag erbij was voor mij perfect geweest.

Zaterdag sowieso proberen om Antimatter, Soen en Sleep Token te gaan zien, wat mij betreft. Verder staan ook Solstafir en Fields of the Nephilim hoog op mijn lijstje, als het tijdschema het toelaat. En dan hebben we ook nog vette Thrash metal als Exodus en Legion of the Damned, die beiden live altijd de moeite waard zijn. En dan zijn vandaag Noctem en Vended er nog bij gekomen als hele toffe bands. Plus die jij nog noemt. Man, er staat zoveel tofs op die zaterdag. Janken gewoon.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Veel "super"-groups dit jaar. Mij boeit dat soort samenwerkingen eigenlijk geen zak, doch hoop ik dat de trend zich niet uitbreidt volgend jaar. Hollywood Vampires vind ik De Toppers van de metal, ik hoef er niet nog meer bij. Een paar succesvolle artiesten bij elkaar maakt het nog niet super. Soms zijn het niet eens de personen die de succesfactor waren bij hun oude band, of hebben ze allang bewezen dat de creativiteit om nieuwe, goede nummers/albums te maken verdwenen is. Het is ronduit betreurenswaardig tegenover andere (met name nieuwe en/of jonge) bands dat dit soort projecten gelijk een plek krijgen, en dan vaak nog op de mainstage ook, zonder dat ze krediet hebben opgebouwd met nieuwe nummers/albums onder hun nieuwe naam. Talloze goede bands die niet kunnen teren op oude naamsbekendheid, maar wel een verrijking zouden zijn op Graspop en het nakijken hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.734
7.553
Die zaterdag wordt een verschrikkelijk clashfestijn. Met die toevoegingen van vandaag is dat ook enkel sterker geworden

Ik blijf het leuk vinden hoe groot de verschillen soms kunnen zijn. Voor mij is de zaterdag verreweg de slechtste dag met geen enkele must.

Denk dat voor mij de donderdag en zondag inmiddels elkaar ook weinig meer ontlopen met de toevoeging van GNR, Alter Bridge en Mammoth WVH. Maar zondag is denk ik net iets beter nu ook Skid Row erbij is gekomen. Donderdag de jongere generatie en zondag de oude knarren.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
228
Nog meer metalcore en nogsteeds niet meer power metal, zelfs 1tje minder als je vicious rumors mee telt.
Wel paar leuke bands zoals Symphony X, Generation Sex, nothing more en VV.
Over het algemeen prima line up, maar toch zonde dat ze er niet eventjes een Helloween of Blind Guardian tussen hebben gegooid.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.734
7.553
Nog meer metalcore en nogsteeds niet meer power metal, zelfs 1tje minder als je vicious rumors mee telt.
Wel paar leuke bands zoals Symphony X, Generation Sex, nothing more en VV.
Over het algemeen prima line up, maar toch zonde dat ze er niet eventjes een Helloween of Blind Guardian tussen hebben gegooid.

Denk dat er ook gewoon een flink aantal powermetal bands afgelopen editie al stonden met Sabaton, Powerwolf, Alestorm en Gloryhammer. Geen idee of er nog meer waren, maar dit zijn de vier die me zo bijstaan.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Maar even... Wtf is Mimi Barks? 🤨
Zo te zien een beginnende artiest, wellicht enkel geprogrammeerd om de Jupiler Stage even op te warmen.

Ook dit zal zeker zijn publiek hebben. Heb in 2022 Ghostemane op Knotfest gezien, ik begreep er zelf niets van, maar het publiek vond het geweldig. Gelukkig speelt er op Graspop altijd wat om van te genieten! En anders kunnen we langer in ons tentje blijven liggen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.734
7.553
Avantasia heeft enige show aangekondigd voor Europa in 2023. In Oberhausen.

Kan helaas verder nog geen website zien waar de tickets worden verkocht en wat de prijs is. Maar is dan ook pas vandaag door Avantasia zelf aangekondigd
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en won666

Rock is alive

Campingartiest
18 jun 2021
50
103
Even nog wat gedachtes vanuit mijn kant:
  • Grappig hoe rustig het vandaag was op het forum voor 16:00, alsof velen toch geen nieuws verwachtten vandaag (ik overigens ook niet).
  • Erg tevreden met deze nieuwe lading namen! Genoeg variatie en verassend grote namen nog wel voor zo'n drop.
  • Die zondag wordt voor mij ook (zoals meerderen hier) lekker rustig aan met heel veel biertjes worden, alhoewel ik wel helemaal los zal gaan op Enter Shikari! - wie zie ik daar in de pit?
  • En erg controversieel, maar ik ben dus wel tevreden ook met het hoge metalcore gehalte dit jaar (wordt voor het eerst een combi voor mij)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken