Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Volgens mij verkoopt die zondag toch nog niet zo heel erg goed? Als de zaterdag het kan met de vip-tickets, dan de zondag toch ook... Ik denk dat de organisatie zich er een beetje op verkeek hoe (niet) populair de combi MC-DL is.
dit denk ik ook inderdaad ben het 100% met je eens. We hebben ook het bewijs al met die verkoopcijfers van de eerste dag.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Volgens mij verkoopt die zondag toch nog niet zo heel erg goed? Als de zaterdag het kan met de vip-tickets, dan de zondag toch ook... Ik denk dat de organisatie zich er een beetje op verkeek hoe (niet) populair de combi MC-DL is. Voor mij voelt het als een behoorlijke smet op een festival met afsluiters Gojira, Ghost, Parkway Drive en Slipknot op andere dagen. Al zou een Billy Talent als headliner van de Marquee (mocht Porcupine Tree niet lukken op deze spot of in zijn totaliteit niet) me ook zeer zeker kunnen bekoren. Persoonlijk zie ik Billy Talent als volwaardige headliner. De tijd van full-punk hebben ze al een tijdje achter zich gelaten. De liveshows neigen meer naar metal i.m.o.
Billy Talent staat toch gewoon op de main stage? Plekje van The Offspring?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Lees hier al een tijdje mee, zal ook maar eens iets posten.

BMTH heeft zojuist een show aangekondigd begin Juni in Parijs, met Motionless in White en Spiritbox, twee bands die op donderdag ook al voor graspop bevestigd zijn, zou dit iets kunnen betekenen?
denk het niet, spiritbox speelt in ghosts voorprogramma. denk dat voorprogramma en hoofdband bijna altijd los van mekaar staat tijdens festivalshows

wel goed dat ze beginnen aankondigen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Billy Talent staat toch gewoon op de main stage? Plekje van The Offspring?
Daar verwacht ik ze wel ja, maar ik heb op dit moment nog geen logische tegenhanger van MC-DL kunnen ontdekken. Avatar of Billy Talent komen van de gekende namen nog het meest in de buurt, maar van beide verwacht ik dat ze 'gewoon' op de Main Stages belanden. Dit is ook waarom ik echt verwacht dat we nog een zeer grote prog-band gaan krijgen. Porcupine Tree tourt en is de dag ervoor zelfs op Hellfest te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik zie daar een band staan op hellfest die ik niet ken: generation sex. eens verder opgezocht, heeft toch ook een serieuze lineup: Billy Idol, Tony James(sisters of mercy), Steve Jones(sex pistols) & Paul Cook(sex pistols).

maakt mij toch wel nieuwsgierig
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
...

Wat me verder ook opvalt: DL & MC spelen niet meteen na elkaar maar met nog een band (Sum41) tussen op Hellfest. Beetje de combinatie die we ook wel verwachtten op Graspop, maar dus niet het geval is. Vreemd, toch?

Sum41 staat toch op een ander podium? DL&MC spelen achter elkaar op de mainstage.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Sum41 staat toch op een ander podium? DL&MC spelen achter elkaar op de mainstage.
door dat er 2 mainstages zijn is het telkens afwisselend main 1, main2 shows, daardoor zal er dus een band tussen DL en MC spelen waarschijnlijk sum 41
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Sum41 staat toch op een ander podium? DL&MC spelen achter elkaar op de mainstage.
Precies wat ik bedoel dus...

Bij ons is DL headliner op de ene mainstage, MC op de andere.
Op hellfest is MC headliner met daarvoor DL. Sum41 headliner op de andere mainstage

Edit: wat @xydroh dus ook zegt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Ja, snap ik, maar wat is er vreemd aan? Zo is hun hele tour. Dat Sum41 op een andere stage tussendoor komt, maakt toch niet uit. Ik verwacht dat DL gewoon dezelfde show weggeeft als op Graspop.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
ik zie daar een band staan op hellfest die ik niet ken: generation sex. eens verder opgezocht, heeft toch ook een serieuze lineup: Billy Idol, Tony James(sisters of mercy), Steve Jones(sex pistols) & Paul Cook(sex pistols).

maakt mij toch wel nieuwschierig
Nu je het zegt. Je vind er online toch wel bitterweinig van terug. Geen website of iets.
Hun facebookpagina is mid-november pas aangemaakt. :eek:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
door dat er 2 mainstages zijn is het telkens afwisselend main 1, main2 shows, daardoor zal er dus een band tussen DL en MC spelen waarschijnlijk sum 41
Zou Sum 41 dan niet na MC terecht komen, en MGK tussen MC en DL in? Volgens mij is het daar ook gebruikelijk dat de MS2 afsluiter na de MS1 afsluiter speelt. Herinner mij daar althans een heerlijke Kreator show op MS2 midden in de nacht na Aerosmith, in 2017.

Maar misschien draaien ze het voor deze gelegenheid om hoor. Doet Graspop natuurlijk ook weleens. Linksom of rechtsom, ik zou die mainstages toch de hele avond ontwijken…
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ja, snap ik, maar wat is er vreemd aan? Zo is hun hele tour. Dat Sum41 op een andere stage tussendoor komt, maakt toch niet uit. Ik verwacht dat DL gewoon dezelfde show weggeeft als op Graspop.
"vreemd" is misschien niet het juiste woord.

Toen de aankondiging van Graspop kwam dat ze elk een mainstage gingen headlinen waren we met z'n allen wat geschrokken. Ik dacht dat wij ook eenzelfde constructie gingen krijgen zoals Hellfest nu doet. Met Def Leppard (MS1) > Band X (MS2) > Motley Crue (MS1). Maar dat was dus niet het geval.

Ging in ieder geval toch iets logischer zijn imo. Uiteraard doen ze gewoon dezelfde show.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Zou Sum 41 dan niet na MC terecht komen, en MGK tussen MC en DL in? Volgens mij is het daar ook gebruikelijk dat de MS2 afsluiter na de MS1 afsluiter speelt. Herinner mij daar althans een heerlijke Kreator show op MS2 midden in de nacht na Aerosmith, in 2017.

Maar misschien draaien ze het voor deze gelegenheid om hoor. Doet Graspop natuurlijk ook weleens. Linksom of rechtsom, ik zou die mainstages toch de hele avond ontwijken…
Ik wou 't alleen even spiegelen met Graspop. Waarbij wij hoe dan ook DL en MC na elkaar krijgen, elk op de andere stage. Geen band ertussen.

That's it :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik wou 't alleen even spiegelen met Graspop. Waarbij wij hoe dan ook DL en MC na elkaar krijgen, elk op de andere stage. Geen band ertussen.

That's it :p
Ja dat is duidelijk hoor, en wel een beetje apart dat het niet hetzelfde gaat bij allebei inderdaad. Verder zullen we het fijne ervan wel zien als hun timetable online komt. Ik denk op zich dat de aanpak van Graspop passender is, dat ze back to back spelen. Al had ik zelf liever nog een gave MS2 afsluiter er achteraan gehad, maar so be it.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
BMTH heeft zojuist een show aangekondigd begin Juni in Parijs, met Motionless in White en Spiritbox, twee bands die op donderdag ook al voor graspop bevestigd zijn, zou dit iets kunnen betekenen?
The more I think about it, the more I like the idea of BMTH & Gojira headlining on friday.

Both bands are incredibly relevant right now and put on extremely energetic shows. After so many years of old headliners that are way past their prime (no offense), a young headliner duo would be a nice change of pace.

GNR on Thursday and you'd have a great mix of both old and new.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Zou sum41 een co headliner kunnen zijn?
Alle co-headliners (afsluiters North stage) zijn al bekend volgens mij. Kleine headliner South stage op vrijdag zou misschien kunnen, maar denk eerder dat ze een sub-headliner positie zouden krijgen als ze nog komen. Een of twee posities onder de afsluiter van die mainstage. Geen idee waarom ze op Hellfest zo hoog staan eigenlijk. Misschien populairder in Frankrijk?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
The more I think about it, the more I like the idea of BMTH & Gojira headlining on friday.

Both bands are incredibly relevant right now and put on extremely energetic shows. After so many years of old headliners that are way past their prime (no offense), a young headliner duo would be a nice change of pace.

GNR on Thursday and you'd have a great mix of both old and new.

It's still kind of ironic that Gojira is considered a young headliner. The band has been around for 25 years and most members are starting to approach their fifties.
 
  • Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
It's still kind of ironic that Gojira is considered a young headliner. The band has been around for 25 years and most members are starting to approach their fifties.
Damn, I would never have guessed they’re that old! About time they get to headline then. And still, the typical Graspop headliners have been around for 40-50 years and are approaching their seventies lol so they are still relatively young.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken