Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
It's still kind of ironic that Gojira is considered a young headliner. The band has been around for 25 years and most members are starting to approach their fifties.
Yeah it's a bit weird haha I've explained my stance on this a few hundred pages ago:

To me, a young headliner doesn't necessarily mean that they're all 16 year olds or 3 years into their career. It means that they're relatively new to headlining status and are currently on top of their game.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
stond er vorig jaar al, zou me verbazen om dit 2 jaar na elkaar te plaatsen
Klopt inderdaad.. Zal meer iets voor een Rock Zottegem ofzo zijn.
Toch benieuwd wat Graspop nog uit zijn hoed gaat toveren.. Misschien de verrassing van 2010 overdoen.. Soulfly!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.695
Wel ze staan voorlopig als hoogste band op de donderdag. Maar ik zie nergens een bevestiging dat ze ook effectief headliner zijn. Vandaar noemde ik het een voorlopige headliner :)
Ah, zo! Ik was al op zoek gegaan naar een nieuwsbericht waarin ze zoiets schreven, maar kon het niet vinden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
320220087_678578470340877_2412906110324648207_n.jpg


heel veel overlap, vreemde headliner combinatie wel
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Ik zou Muse dan wel weer een unieke boeking vinden voor GMM, brengen ook een fantastische show.

Al zijn die kansen ook wel Metallica AC/DC Rammstein, gezien genre en Werchter
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
muse zou ik ook graag op graspop zien, maar denk dat mijn hoop voor bands als muse, green day, foo fighters, etc beetje tevergeefs is
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Ik zou Muse dan wel weer een unieke boeking vinden voor GMM, brengen ook een fantastische show.

Al zijn die kansen ook wel Metallica AC/DC Rammstein, gezien genre en Werchter
10-20 jaar terug misschien. Inmiddels is het een opgeblazen poppenkast. Ik was vroeger groot fan, maar Werchter 2019 was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ze heb gezien, totaal geen behoefte meer aan. Blij dat ze weer op Werchter staan dit jaar, dan hoeven wij ons daar verder geen zorgen om te maken. Niet dat ik denk dat Graspop ze anders wel zou boeken. Op een mainstream “rock for the people” festival kun je zoiets prima naast Slipknot zetten, maar niet op een metal festival.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.695
Ik zou Muse ook graag een keer op Graspop zien, maar dat is op basis van de enige show van hun waar ik ooit bij was: Lowlands 2006. En op basis van HD live registraties op Youtube, die ook al een aantal jaar oud zijn. Op basis daarvan zijn ze in mijn hoofd misschien wel de beste liveband van de 21e eeuw.

Ik ben van plan om ze volgend jaar te gaan zien in Den Haag, op het Malieveld. Dat concert is al maanden in de verkoop en nog steeds niet uitverkocht, wat wel een teken aan de wand is. Aan de andere kant is dat wel een mooie ticketswap gelegenheid en het is vlakbij mijn huis. Dus een ideale kans om zelf te beoordelen hoe goed ze inmiddels nog zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
10-20 jaar terug misschien. Inmiddels is het een opgeblazen poppenkast. Ik was vroeger groot fan, maar Werchter 2019 was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ze heb gezien, totaal geen behoefte meer aan. Blij dat ze weer op Werchter staan dit jaar, dan hoeven wij ons daar verder geen zorgen om te maken. Niet dat ik denk dat Graspop ze anders wel zou boeken. Op een mainstream “rock for the people” festival kun je zoiets prima naast Slipknot zetten, maar niet op een metal festival.
Raar dat Muse dan niet kan, maar een def leppard, foreigner of aerosmith wel…
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Ik zou Muse ook graag een keer op Graspop zien, maar dat is op basis van de enige show van hun waar ik ooit bij was: Lowlands 2006. En op basis van HD live registraties op Youtube, die ook al een aantal jaar oud zijn. Op basis daarvan zijn ze in mijn hoofd misschien wel de beste liveband van de 21e eeuw.

Ik ben van plan om ze volgend jaar te gaan zien in Den Haag, op het Malieveld. Dat concert is al maanden in de verkoop en nog steeds niet uitverkocht, wat wel een teken aan de wand is. Aan de andere kant is dat wel een mooie ticketswap gelegenheid en het is vlakbij mijn huis. Dus een ideale kans om zelf te beoordelen hoe goed ze inmiddels nog zijn.
De show factor zal ongetwijfeld gigantisch hoog zijn, ze spelen hun muziek live ook steeds heel strak, daar ligt het allemaal niet aan. Maar ik weet niet of je hun laatste album gehoord hebt? Het meest tegenvallende album van dit jaar imo. Een keer geluisterd en daarna nooit meer. En daar zullen ze natuurlijk toch het leeuwendeel van hun nieuwe set mee vullen. Gezien het feit dat die dalende lijn er al jaren in zit, en nu dus een absoluut dieptepunt bereikt heeft, maakt dat ik ze persoonlijk voorlopig afgeschreven heb.

Wel heel jaloers op jouw Lowlands 2006 ervaring trouwens! Dat waren nog eens tijden ja, wat Muse betreft! Ik hoop van harte dat je het op het Malieveld komend jaar net zo leuk gaat hebben, maar ik kan het niet laten je te waarschuwen je verwachtingen iets bij te stellen… 😅
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
De show factor zal ongetwijfeld gigantisch hoog zijn, ze spelen hun muziek live ook steeds heel strak, daar ligt het allemaal niet aan. Maar ik weet niet of je hun laatste album gehoord hebt? Het meest tegenvallende album van dit jaar imo. Een keer geluisterd en daarna nooit meer. En daar zullen ze natuurlijk toch het leeuwendeel van hun nieuwe set mee vullen. Gezien het feit dat die dalende lijn er al jaren in zit, en nu dus een absoluut dieptepunt bereikt heeft, maakt dat ik ze persoonlijk voorlopig afgeschreven heb.

Wel heel jaloers op jouw Lowlands 2006 ervaring trouwens! Dat waren nog eens tijden ja, wat Muse betreft! Ik hoop van harte dat je het op het Malieveld komend jaar net zo leuk gaat hebben, maar ik kan het niet laten je te waarschuwen je verwachtingen iets bij te stellen… 😅
Oh ik vind het nieuwe album juist wel erg leuk! Met name de Halloweentrack en de paar stevigere nummers zoals We are Fucking Fucked vind ik wel erg lekker
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken