Graspop Metal Meeting 2023

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik schat de kans nie groot in, maar voor de gein: ik gok op Dream Theater!

Met Portnoy's andere band op de donderdag ( Winery Dogs, zeker?) kunnen ze een soortement exclusieve reĆ¼nie-set doen voor een nummer of twee (dus half de set šŸ˜).

En nu voor echt: ik hoop vurig op GnR. Heb ze 2x gezien, de eerste keer was geweldig en de tweede keer middelmatig. Exact zoals het hoort bij die band. Maar zou graag kunnen zeggen: "2x was het geweldig"...
Ik zat gisteren ook nog aan DT te denken, maar die zijn toch never noiit niet headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Aerosmith moet je toch niet willen. Hoe graag ik ze ook nog van de bucketlist wil afstrepen, Steven is niet meer van de jongste...
Hun laatste concerten in Vegas hebben ze ook noodgedwongen moeten cancelen vanwege z'n gezondheid. :s

Wat me verder ook opvalt: DL & MC spelen niet meteen na elkaar maar met nog een band (Sum41) tussen op Hellfest. Beetje de combinatie die we ook wel verwachtten op Graspop, maar dus niet het geval is. Vreemd, toch?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.462
Aerosmith moet je toch niet willen. Hoe graag ik ze ook nog van de bucketlist wil afstrepen, Steven is niet meer van de jongste...
Hun laatste concerten in Vegas hebben ze ook noodgedwongen moeten cancelen vanwege z'n gezondheid. :s

Wat me verder ook opvalt: DL & MC spelen niet meteen na elkaar maar met nog een band (Sum41) tussen op Hellfest. Beetje de combinatie die we ook wel verwachtten op Graspop, maar dus niet het geval is. Vreemd, toch?

Genoeg geld bieden om het zo neer te zetten? Iets dat Hellfest wel zou kunnen doen, maar Graspop niet, omdat Graspop geen extra geld aan dat soort dingen wil uitgeven?
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.522
3.024
Mƶtley CrĆ¼e en Def Leppard geven aan dat bij hun tour door Amerika Alice Cooper als special guest meekomt. Het zal me niet verbazen als dit ook op Graspop gebeurt (Hollywood Vampires staat er ook op de zondag tenslotte).
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Mƶtley CrĆ¼e en Def Leppard geven aan dat bij hun tour door Amerika Alice Cooper als special guest meekomt. Het zal me niet verbazen als dit ook op Graspop gebeurt (Hollywood Vampires staat er ook op de zondag tenslotte).
Dat denk ik dan weer net niet, anders zou die ook wel zijn aangekondigd voor hun EU-leg. De niet-festivals, zeg maar.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Genoeg geld bieden om het zo neer te zetten? Iets dat Hellfest wel zou kunnen doen, maar Graspop niet, omdat Graspop geen extra geld aan dat soort dingen wil uitgeven?
Je zou dan toch net denken dat GMM meer geld zou betalen om ze allebei een stage te laten headlinen (= allebei een volwaardige productie en stage setup)?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
540
734
Die KK Downing kan ik ook niet meer serieus nemen na al zijn gezeur in elk interview dat ie geeftā€¦ zonde.
Inderdaad... šŸ˜„ jammere boeking

Also:
Five finger death punch komt naar zwitserland (staat exclusieve show maar exclusief zwitserland of...), laat dat aub geen voorbode zijn.. Al geloof ik dat zelf niet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.462
Mƶtley CrĆ¼e en Def Leppard geven aan dat bij hun tour door Amerika Alice Cooper als special guest meekomt. Het zal me niet verbazen als dit ook op Graspop gebeurt (Hollywood Vampires staat er ook op de zondag tenslotte).

Denk niet dat Alice Cooper twee keer op een dag gaat zingen. En hij stond er dit jaar al

Je zou dan toch net denken dat GMM meer geld zou betalen om ze allebei een stage te laten headlinen (= allebei een volwaardige productie en stage setup)?

Ik denk dat beide een stage afsluiten een vereiste van MC en DL was en dat je dus extra moet betalen om dat op te breken
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Airbourne werd hier ook genoemd. Ze kunnen er zeker nog staan. Spelen vaker 3 dagen na elkaar in verschillende landen, dus da's voor hen geen dealbreaker. Alleen zullen ze toch (nog) niet als headliner worden gepromoveerd. Toch nog net in dat segment eronder.

Geef hen nog een ijzersterk album en misschien wat meer show-elementen, en ik zie ze wel nog doorgroeien. Nu blijven ze wat vasthangen met z'n solo door het publiek (en het kapotslaan van een blik bier) en de Lemmy-tribute met whiskey-cola.
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Mƶtley CrĆ¼e en Def Leppard geven aan dat bij hun tour door Amerika Alice Cooper als special guest meekomt. Het zal me niet verbazen als dit ook op Graspop gebeurt (Hollywood Vampires staat er ook op de zondag tenslotte).
Gebeurd toch vaak dat de special guests/voorprogramma's verschillen van US op EU?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
540
734
Airbourne werd hier ook genoemd. Ze kunnen er zeker nog staan. Spelen vaker 3 dagen na elkaar in verschillende landen, dus da's voor hen geen dealbreaker. Alleen zullen ze toch (nog) niet als headliner worden gepromoveerd. Toch nog net in dat segment eronder.

Geef hen nog een ijzersterk album en misschien wat meer show-elementen, en ik zie ze wel nog doorgroeien. Nu blijven ze wat vasthangen met z'n solo door het publiek (en het kapotslaan van een blik bier) en de Lemmy-tribute met whiskey-cola.
Zou een goeie Alcatraz-headliner zijn denk ik. Hadden ze beter geboekt ipv KK's Priest šŸ™ƒ
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: wess en jonasvh

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Denk niet dat Alice Cooper twee keer op een dag gaat zingen. En hij stond er dit jaar al



Ik denk dat beide een stage afsluiten een vereiste van MC en DL was en dat je dus extra moet betalen om dat op te breken
Op Hellfest staan ze gwn beiden op hetzelfde podium, dus zou daar niet van uitgaan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.453
Ik denk dat de festivals zelf beslissen hoe ze die combi plaatsen en dat Graspop voor de goedkope optie is gegaan.

Door Def Leppard ook te laten headlinen moeten ze geen dure andere headliner erbij boeken. Waarschijnlijk denken ze dat die zondag wel zal uitverkopen met het trio van Motley/DL/Hollywood Vampires

Al heeft Hellfest gewoon een middag mainstage bandje gebombardeerd tot headliner, dat zal ook niet bepaald veel geld hebben gekost.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hardcore GMM fanboys be like
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221216_080622_Twitter.jpg
    Screenshot_20221216_080622_Twitter.jpg
    390,7 KB · Weergaven: 45

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Peterpan Speedrock mag gerust op de terugweg vanuit Hellfest wel even langskomen op graspop, ze moeten toch weer richting Eindhoven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.522
3.024
Ik denk dat de festivals zelf beslissen hoe ze die combi plaatsen en dat Graspop voor de goedkope optie is gegaan.

Door Def Leppard ook te laten headlinen moeten ze geen dure andere headliner erbij boeken. Waarschijnlijk denken ze dat die zondag wel zal uitverkopen met het trio van Motley/DL/Hollywood Vampires

Al heeft Hellfest gewoon een middag mainstage bandje gebombardeerd tot headliner, dat zal ook niet bepaald veel geld hebben gekost.
Volgens mij verkoopt die zondag toch nog niet zo heel erg goed? Als de zaterdag het kan met de vip-tickets, dan de zondag toch ook... Ik denk dat de organisatie zich er een beetje op verkeek hoe (niet) populair de combi MC-DL is. Voor mij voelt het als een behoorlijke smet op een festival met afsluiters Gojira, Ghost, Parkway Drive en Slipknot op andere dagen. Al zou een Billy Talent als headliner van de Marquee (mocht Porcupine Tree niet lukken op deze spot of in zijn totaliteit niet) me ook zeer zeker kunnen bekoren. Persoonlijk zie ik Billy Talent als volwaardige headliner. De tijd van full-punk hebben ze al een tijdje achter zich gelaten. De liveshows neigen meer naar metal i.m.o.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken