Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.695
Woah maar die show van the Who van 17 juni in Italië is met een orkest? Dat klinkt wel als iets waar GMM een extra dagje voor bereid zou zijn te plakken...
Weet je, ik stel voor dat Graspop gewoon jouw suggesties gaat volgen. Op donderdag komt The Who + orkest headlinen. Op vrijdag komt SOAD speciaal voor een exclusieve show over om de South Stage af te sluiten. En zondag doet Avantasia een lange set als afsluiter in de Marquee. Deal? :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.695
Dank!! Ben tot een mengelmoes van old skool. Motley (jeugdzonde) Cinderella, Metallica( vandaag is de dag) Guns ( als er niets anders is, maar toch wel lekker)
Kiss( been there seen it. Donington 96)

Ozzy, Pantera etc. Horns up!!!
Ha, kijk! Zo te lezen ga je een verdraaid welkome aanvulling op dit forum zijn! :)
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Weet je, ik stel voor dat Graspop gewoon jouw suggesties gaat volgen. Op donderdag komt The Who + orkest headlinen. Op vrijdag komt SOAD speciaal voor een exclusieve show over om de South Stage af te sluiten. En zondag doet Avantasia een lange set als afsluiter in de Marquee. Deal? :)
Stop hou op :love:
Straks kan ik niet meer slapen zo meteen ghehe
En dan moeten we nog 182 nachtjes slapen!
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Weet je, ik stel voor dat Graspop gewoon jouw suggesties gaat volgen. Op donderdag komt The Who + orkest headlinen. Op vrijdag komt SOAD speciaal voor een exclusieve show over om de South Stage af te sluiten. En zondag doet Avantasia een lange set als afsluiter in de Marquee. Deal? :)
Als SOAD komt is alles goed, voor mijn part worden de resterende 20 sets ingevuld door MGK. Zal me alsnog wel lukken om hem te ontwijken. Voor SOAD heb ik dat wel over
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.398
2.925
Het mooiste aan dit forum is toch de saamhorigheid. Vrijdag met beide zoons naar Volbeat geweest. Voor de oudste de 2e keer. Jongste van 14 voor het eerst mee naar een Rock/metal concert. Hij is gelijk "verpest" oudste volgend jaar voor het eerst met de ouwe mee naar een festival. Wat beter dan 4 dagen GMM. Klokje rond. Zelf ooit begonnen met Dynamo Open Air. Word ik oud? Hahaha. Metal is Timeless
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Doodseskader, Wolvennest, My Diligence,...
Afgelopen week nog eens meerdere keren Wolvennest beluisterd, omdat ze i.i.g. op DRF staan.
Wat een geweldige band is me dat zeg!
(Ja, ik lig weer eens een pagina of 10 achter.. 😒 Vanochtend vertrokken voor lang weekendje Parijs, zaterdag Alcest in Bataclan. Kan helaas maar onregelmatig bijlezen, dus als ik met random reacties op oude posts kom, vandaar.. 💁‍♂️;) )
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Niet echt waar.
Dat was alleen afgelopen jaar het geval met dat (eenmalige, uitzonderlijke) extra weekend.
In een normaal jaar heeft Hellfest net zoveel 'hits' en 'misses' als GMM een andere festivals.
Ok, ze hebben wel een podium meer, en plannen meer bands per podium dan GMM, maar in de eerste uren hebben ze relatief wel heel veel onbekende (lokale?) namen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
540
735
Is vandaag de dag?

Lokerse komt met aankondiging? Naar traditie is de line-up van metaldag vroeg bekend, al doet de roos/tulp niets metal vermoeden.

Edit: inderdaad geen metal; goldband en opposites

Alcatraz vermoedelijk ook? Dagindeling komt vandaag bekend. Volgens de organisatie zou dit komen als alle bands bekend zijn. Vandaag dus mogelijks laatste headliner + namen?

Hellfest geeft geen duidelijkheid (althans niet in de laatste 10 forumpagina's 😉) en doet ook geen aankondiging verwachten voor mij.
 
Laatst bewerkt:

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Is vandaag de dag?

Lokerse komt met aankondiging? Naar traditie is de line-up van metaldag vroeg bekend, al doet de roos/tulp niets metal vermoeden.

Edit: inderdaad geen metal; goldband en opposites

Alcatraz vermoedelijk ook? Dagindeling komt vandaag bekend. Volgens de organisatie zou dit komen als alle bands bekend zijn. Vandaag dus mogelijks laatste headliner + namen?

Hellfest geeft geen duidelijkheid (althans niet in de laatste 10 forumpagina's 😉) en doet ook geen aankondiging verwachten voor mij.
Roos lokerse feesten = a rose tattoo Dropkick's Murphy's
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Is vandaag de dag?
Jimmy meldde al dat vandaag niet de dag is voor graspop.
Dus nieuws voor Alcatraz normaal wel. Aangezien de dagtickets in verkoop gaan, moet de dagindeling bekend zijn en dus volgens hen de 3e headliner.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Beetje aangevuld

zit maar aan't brainstormen,dus niet alles is relevant.


Maken grote kans om nog toegevoegd te worden:
Lamb Of God
Vended
Alter Bridge



wat ik verder nog mogelijk acht
BMTH (heeft ook Europese tour in het voorjaar gereleased dacht ik)
Porcupine Tree
Evanescence
Volbeat
Lacuna Coil
GNR
Airbourne

Fear Factory
Wage War
Clawfinger
Within Destruction (kunnen ook Alcatraz want ze touren tijdens die periode in Europa)




groot vraagteken
AC/DC
SOAD
The Prodigy (zonder Flint heb ik mijn twijfels en vind ze niet headliner waardig voor GMM,voor Werchter,Les Ardentes,Dour,Lokerse Feesten en PKP wel)
Cypress Hill
Tool
A7X
Faith No More
IDLES


Breaking Benjamin (vliegangst zanger)
Sisters Of Mercy (wilde gok)
Nine Inch Nails (zou leuke verrassing zijn)
RATM (eerder voor Werchter)
Dream Theater
Pearl Jam (om eens op de verrassing te spelen)
Bon Jovi
Moonspell
The Who
Opeth
Dorothy
Limp Bizkit
Marilyn Manson (denk wel beetje persona non grata tegenwoordig)
Staind
Green Day
Ozzy Osbourne
Mudvayne
Sum41



onmogelijk
Slayer
Tenacious D
Kiss
Metallica
Iron Maiden
Twisted Sister
Linkin Park
Manowar
Iced Earth

Turnstile
Static X
Foo Fighters
Type O Negative
Nirvana
Soundgarden
Motörhead
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221216_081654_Twitter.jpg
    Screenshot_20221216_081654_Twitter.jpg
    219,7 KB · Weergaven: 6

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.687
7.469
Wat ik op zich wel interessant zou vinden is om met elkaar te bedenken welke headliner opties nog totaal onbesproken zijn hier, omdat de betreffende band nog helemaal geen data heeft aangekondigd. Laten we immers niet vergeten dat o.a. Rar/RiP en Sweden Rock nog op zoek is naar tenminste één headliner.

Ik begin: Nine Inch Nails.

Aerosmith (gat in tourschema Hollywood Vampires)
Avantasia
Within Temptation of Scorpions op herhaling
Faith No More

Maar zal gewoon GNR en BMTH worden

Is vandaag de dag?

Lokerse komt met aankondiging? Naar traditie is de line-up van metaldag vroeg bekend, al doet de roos/tulp niets metal vermoeden.

Edit: inderdaad geen metal; goldband en opposites

Alcatraz vermoedelijk ook? Dagindeling komt vandaag bekend. Volgens de organisatie zou dit komen als alle bands bekend zijn. Vandaag dus mogelijks laatste headliner + namen?

Hellfest geeft geen duidelijkheid (althans niet in de laatste 10 forumpagina's 😉) en doet ook geen aankondiging verwachten voor mij.

Wie is de tweede headliner daar dan? Powerwolf en ?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.458
4.619
Aerosmith (gat in tourschema Hollywood Vampires)
Avantasia
Within Temptation of Scorpions op herhaling
Faith No More

Maar zal gewoon GNR en BMTH worden



Wie is de tweede headliner daar dan? Powerwolf en ?
powerwolf en KK's priest
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Ik schat de kans nie groot in, maar voor de gein: ik gok op Dream Theater!

Met Portnoy's andere band op de donderdag ( Winery Dogs, zeker?) kunnen ze een soortement exclusieve reünie-set doen voor een nummer of twee (dus half de set 😁).

En nu voor echt: ik hoop vurig op GnR. Heb ze 2x gezien, de eerste keer was geweldig en de tweede keer middelmatig. Exact zoals het hoort bij die band. Maar zou graag kunnen zeggen: "2x was het geweldig"...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.687
7.469
powerwolf en KK's priest

Die KK Downing kan ik ook niet meer serieus nemen na al zijn gezeur in elk interview dat ie geeft… zonde.

Verder nog van Hellfest affiche graag Myrath over laten komen. Ook The Cult en Skid Row mogen om nog even wat oudjes erbij te zetten. Dan wel op de donderdag of zondag uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en Rick1617899545

Gebruikers die dit onderwerp bekijken