Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
Dan ben ik heel benieuwd naar de reacties moest blijken dat Bring me the horizon één van de laatste headliners.
daar ben ik ook best benieuwd naar. voor mij is er geen ontkomen aan dat ze super populair hebben en een show hebben waarmee ze de meeste andere headline acts al mee naar huis sturen. Maar het stigma is er inderdaad nog steeds
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.694
7.482
allemaal afhankelijk van wie je het vraagt natuurlijk, voor sommige mensen kan ghost ook zogezegd niet op graspop

Zeker afhankelijk wie je het vraagt, Foreigner is dan wat verder gezocht, maar Aerosmith en Def Leppard horen gewoon thuis op een metal festival. Net als een Europe, wordt hier ook nog wel eens gebruikt als voorbeeld van “wat doen die hier?”
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Raar dat Muse dan niet kan, maar een def leppard, foreigner of aerosmith wel…
Heeft toch ook te maken met de tijd waar ze uit komen? Toen die bands groot werden lag die hardrock scene veel dichter tegen de metal uit die tijd aan, qua fanbase dan. Als je daar de gemiddelde leeftijd van het Graspop publiek bij optelt, snap ik best dat ze daar makkelijker mee wegkomen dan met Muse. Al waren die in hun jonge jaren meer metal dan de bands die jij noemt ooit geweest zijn idd…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
De show factor zal ongetwijfeld gigantisch hoog zijn, ze spelen hun muziek live ook steeds heel strak, daar ligt het allemaal niet aan. Maar ik weet niet of je hun laatste album gehoord hebt? Het meest tegenvallende album van dit jaar imo. Een keer geluisterd en daarna nooit meer. En daar zullen ze natuurlijk toch het leeuwendeel van hun nieuwe set mee vullen. Gezien het feit dat die dalende lijn er al jaren in zit, en nu dus een absoluut dieptepunt bereikt heeft, maakt dat ik ze persoonlijk voorlopig afgeschreven heb.

Wel heel jaloers op jouw Lowlands 2006 ervaring trouwens! Dat waren nog eens tijden ja, wat Muse betreft! Ik hoop van harte dat je het op het Malieveld komend jaar net zo leuk gaat hebben, maar ik kan het niet laten je te waarschuwen je verwachtingen iets bij te stellen… 😅
Ik luister eigenlijk al jaren niet meer echt naar nieuwe albums van Muse. Inderdaad, qua songwriting is het al heel lang niet meer wat het ooit geweest is. Maar mijn beeld is dat hun huidige setlist nog steeds de classics van weleer bevat, elke tour weer aangevuld met nieuwe nummers van dat moment. Maar goed, of ik ga dat wordt sowieso een last-minute beslissing, op basis van ticketswap, mijn agenda en uiteraard ook de setlist die ze in de weken ervoor speelden. Als het alleen maar nieuw werk is, ga ik niet.

Pfoeh, Lowlands 2006 was magisch. Was trouwens wel de moeder aller clashes toen. Less Than Jake speelde tegelijkertijd elders. Wij waren met een grote vriendengroep naar ons eerste festival en iedereen, op ikzelf en een andere gast na, ging naar Less Than Jake. Ik heb letterlijk maanden moeten horen van die hele groep hoe dat by far de tofste show van het weekend was en hoe ze hard ze het naar hun zin hadden gehad in de circle pit enzo. Tuurlijk, Muse was zelf ook legendarisch. Maar had één van de twee het liefst ingeruild met elke andere band dat weekend. :LOL:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.694
7.482
Heeft toch ook te maken met de tijd waar ze uit komen? Toen die bands groot werden lag die hardrock scene veel dichter tegen de metal uit die tijd aan, qua fanbase dan. Als je daar de gemiddelde leeftijd van het Graspop publiek bij optelt, snap ik best dat ze daar makkelijker mee wegkomen dan met Muse. Al waren die in hun jonge jaren meer metal dan de bands die jij noemt ooit geweest zijn idd…

Hoeveel echt zware metal had je begin jaren 80 al? Alle extreme metal, death metal, black metal etc. Had je al zoveel bands toen in dat genre?

Dat lijkt me gewoon het ding zoals een Beatles die toen ze actief waren heel heftig waren voor de tijd waarin ze leefden.

Over 40 jaar denken we “pffft Behemoth, was dat nou echt zo zwaar?”
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Heeft toch ook te maken met de tijd waar ze uit komen? Toen die bands groot werden lag die hardrock scene veel dichter tegen de metal uit die tijd aan, qua fanbase dan. Als je daar de gemiddelde leeftijd van het Graspop publiek bij optelt, snap ik best dat ze daar makkelijker mee wegkomen dan met Muse. Al waren die in hun jonge jaren meer metal dan de bands die jij noemt ooit geweest zijn idd…
Denk dat hardrock een beetje uit noodzaak op metalfestivals is beland omdat het nergens anders terecht kon en dat we dat ondertussen zo gewend zijn dat we 't allemaal normaal en logisch vinden dat het er staat (voor de duidelijkheid: dat geldt ook voor mij). Tussendoor heeft men voor enkele van die bands dan even de term glam metal bedacht, zodat men kon doen alsof het toch metal was, terwijl het gewoon arena rock vol meezingers is.

Hoort dat op een metalfestival? Ja. Is dat metal? Nee. Net zoals als die hardcore en punkbands ook op een metalfestival horen, maar ook geen metal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: kaiser en nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.694
7.482
Denk dat hardrock een beetje uit noodzaak op metalfestivals is beland omdat het nergens anders terecht kon en dat we dat ondertussen zo gewend zijn dat we 't allemaal normaal en logisch vinden dat het er staat (voor de duidelijkheid: dat geldt ook voor mij). Tussendoor heeft men voor enkele van die bands dan even de term glam metal bedacht, zodat men kon doen alsof het toch metal was, terwijl het gewoon arena rock vol meezingers is.

Hoort dat op een metalfestival? Ja. Is dat metal? Nee. Net zoals als die hardcore en punkbands ook op een metalfestival horen, maar ook geen metal zijn.

Uiteindelijk is rock geen metal, maar metal wel rock, als je kijkt naar genres en subgenres
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Het mooiste aan dit forum is toch de saamhorigheid. Vrijdag met beide zoons naar Volbeat geweest. Voor de oudste de 2e keer. Jongste van 14 voor het eerst mee naar een Rock/metal concert. Hij is gelijk "verpest" oudste volgend jaar voor het eerst met de ouwe mee naar een festival. Wat beter dan 4 dagen GMM. Klokje rond. Zelf ooit begonnen met Dynamo Open Air. Word ik oud? Hahaha. Metal is Timeless
Goed bezig Piebe om je kids een stuk cultuur(rock) bij te brengen.
Volgend jaar ga ik ook 4 dagen met mijn zoon(17) naar GMM.
Dit jaar al een aantal concerten en festivals met hem bezocht onder het mom van cultuureducatie.
Zo leren de oude en nieuwe generaties van elkaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
409
695
Benieuwd of seether in de tent staat of buiten...binnen volgepakt lijkt me toch vetter. Kreator zal wel buiten in de namiddag maar die kunnen dat nu wel dragen denk...zin in.😝😝😝
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
503
1.238
Pfoeh, Lowlands 2006 was magisch. Was trouwens wel de moeder aller clashes toen. Less Than Jake speelde tegelijkertijd elders. Wij waren met een grote vriendengroep naar ons eerste festival en iedereen, op ikzelf en een andere gast na, ging naar Less Than Jake. Ik heb letterlijk maanden moeten horen van die hele groep hoe dat by far de tofste show van het weekend was en hoe ze hard ze het naar hun zin hadden gehad in de circle pit enzo. Tuurlijk, Muse was zelf ook legendarisch. Maar had één van de twee het liefst ingeruild met elke andere band dat weekend. :LOL:
Heb ze de eerste keer in 2000 op Pinkpop in de 3FM tent gezien toen ze alleen nog Showbiz hadden als cd. Heb op advies van een kennis daarvoor Korn geskipt en tot op heden nog nooit een seconde spijt van gehad. Met oud werk van voor 2010 zou ik ze graag op GMM zien.
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
Heb ze de eerste keer in 2000 op Pinkpop in de 3FM tent gezien toen ze alleen nog Showbiz hadden als cd. Heb op advies van een kennis daarvoor Korn geskipt en tot op heden nog nooit een seconde spijt van gehad. Met oud werk van voor 2010 zou ik ze graag op GMM zien.
Damn, jaloers...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Waarschijnlijk is het het hier al helaas vermeld. Maar dankzij hellfest vergroot helaas de kans op kiss op graspop. kiss + guns'n roses.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.694
7.482
kiss staat als exclusive in paleis 12 dus de kans blijft 0 gelukkig

Is het echt exclusive? Of maken wij dat ervan? Lijkt me logisch dat ze inderdaad alleen daar spelen verder, maar wordt door de venue of ticketmaster ook gesproken over exclusive?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Is het echt exclusive? Of maken wij dat ervan? Lijkt me logisch dat ze inderdaad alleen daar spelen verder, maar wordt door de venue of ticketmaster ook gesproken over exclusive?
Ahja dat is waar ook. Ik zag het zonder aandacht voorbij komen in mijn reclame. Was ik blij mee dat het neit naar graspop komt persoonlijk. Op deze site zie ik niets staan van exclusief. maar de kans lijkt mij niet nul maar eerder bijzonder klein.
 

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Nee, lijkt mij ook niet.

Wat is die Machine Gun Kelly eigenlijk? Ik ben nog altijd nie aan Nickelback begonnen, dus ben bang om het te vragen 😁
Sjefke is uit de rap scène gezet omdat hij ruzie zocht, dus hij is pop-punk gaan maken en ruzie gaan zoeken met Slipknot.

Zonder gekkigheid, hij verkoopt wel. Niet mijn smaak maar voor Pinkpop/Lowlands trekt ie volk
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken