Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.979
8.051
Ben het helemaal met je eens, maar in principe is het best logisch dat men herhaling niet erg vind als het gaat om hun favoriete band en wel erg vind als het gaat om een band waar ze niks mee hebben.

Als Slipknot 2 jaar achter elkaar komt dan denk ik: "Oh, leuk!". Jij zal denken "ah niet weer die waren er vorig jaar al"
Als Kiss 2 jaar achter elkaar komt dan denk jij waarschijnlijk: "Oh, Leuk!", terwijl ik denk "nee niet weer"

Dingen als Parkway Drive, Slipknot, Nightwish mogen van mij ieder jaar komen terwijl Iron Maiden of Kiss van mij best 5 a 10 jaar mag wachten om terug te keren. Het is misschien hypocriet, maar zo zullen de meeste mensen denken over verschillende bands.

Precies, persoonlijk hoeft het niet, maar ik zou begrijpen als ze Slipknot wel elk jaar boeken, uiteindelijk is er altijd wel minimaal 1 geschikte dag, en als je op twee geschikte dagen zit, dan wordt een combi ticket gewoon al voordeliger.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.979
8.051
Ik ben benieuwd of het nu pas vanaf morgen weer kans op een naam is, of dat ze nu nog om 16.00 de andere zaterdag headliner eruit gooien
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.394
7.891
Zou kunnen, maar dan hadden ze dus ook gelijk de North Stage headliner voor de zaterdag kunnen aankondigen (net als met DL+MC)?
Ik heb wel het idee dat ze vroeger altijd statements maakten als "Slipknot is de zaterdag headliner"
Nu zeggen ze "New Name for Gmm23: Slipknot" en vervolgens
"None other than Slipknot will close out the South Stage on Saturday 17 June."
Klinkt voor mij wel echt alsof ze nog een headliner gaan aankondigen voor de zaterdag. Al verwacht ik wel dat die gewoon in een pakketje zal zitten, met de tekst dat ze de north stage headliner zijn voor de zaterdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Simoni

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
470
664
Ik ben benieuwd of het nu pas vanaf morgen weer kans op een naam is, of dat ze nu nog om 16.00 de andere zaterdag headliner eruit gooien
Misschien moeten we weer de geschiedenis pagina in het oog houden, of zouden ze die mogelijke leaks ons ook niet meer gunnen? :sneaky:
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Tot nu toe lees ik in jullie verwachtingen / geruchten vooral Metallica en GNR voor de donderdag. Zijn er eigenlijk nog andere namen waarvoor ze zo'n extra dag zouden inplannen?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
hadden ze op Pukkelpop een andere show mee of was de stage setup exact hetzelfde als op GMM 2019?
Volgens mij was die hetzelfde, toch van wat ik me herinner op de Wacken livestream.
Slipknot speelt inderdaad ook nooit erg veel 'nieuwe nummers', die set zit gewoon barstensvol met hun hardste werk (de 4 eerste albums leveren zo'n 90% van de set op).
Hoeveel nummers werden er gespeeld met WANYK? 2 of 3 - op graspop was er daar nog eentje van over (tenzij je all out life wil meerekenen).
In het voorjaar speelden ze The Chapeltown Rag van het nieuwe album en dat hebben ze nu vervangen door The dying song. Er staan ook niet zoveel kanshebbers op voor hun energieke, harde livesets.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Tot nu toe lees ik in jullie verwachtingen / geruchten vooral Metallica en GNR voor de donderdag. Zijn er eigenlijk nog andere namen waarvoor ze zo'n extra dag zouden inplannen?
Natuurlijk, Sabaton, Volbeat, Ozzy, Kiss :ROFLMAO: alsof graspop per se een grote naam geboekt heeft om er gewoon 4 dagen van te willen maken.
Laat ons dromen joh!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.704
1.245
Turnstile is weer rare dingen aant doen, touren tot eind mei in VS om dan midden juni weer in de VS te touren en ondertussen komen ze dan even naar Duitsland zo blijkt
Hebben vorig jaar een klein deel van hun EU tour moeten cancellen (waaronder RAR als ik het me goed herinner).

Dus die komen hun cancels gewoon snel even goed maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
211
109
Slipknot is een zalige boeking. Ik hoop ook nog op Metallica ( zou men 8ste keer zijn dat ik ze zie)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.394
7.891
Guns op donderdag, Ozzy en Ghost op vrijdag en Parkway Drive naast Slipknot op zaterdag?

Lijkt me meest logische.
Hopelijk is dit een gokje en niet gebaseerd op iets, is wel de slechtste headline combi die ik voorbij heb zien komen op dit forum :ROFLMAO:
zitten wij te speculeren over GNR OF Ozzy, komen ze straks allebei. De horror.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.781
5.397
Ik heb wel het idee dat ze vroeger altijd statements maakten als "Slipknot is de zaterdag headliner"
Nu zeggen ze "New Name for Gmm23: Slipknot" en vervolgens
"None other than Slipknot will close out the South Stage on Saturday 17 June."
Klinkt voor mij wel echt alsof ze nog een headliner gaan aankondigen voor de zaterdag. Al verwacht ik wel dat die gewoon in een pakketje zal zitten, met de tekst dat ze de north stage headliner zijn voor de zaterdag.
Maar als die in een pakketje zit, dan is die toch per definitie al niet gelijkwaardig aan Slipknot als headliner (wat ook geheel onlogisch zou zijn)?
GMM is normaal gesproken altijd heel specifiek met het woord 'headliner'. Zelfs Korn of Deep Purple kregen dat predikaat niet de afgelopen editie(s).

Zie ook de aankondigingen van afgelopen jaar:

1667472404518.png
1667472416786.png
1667472425051.png
1667472434047.png
1667472443427.png
1667472451612.png
1667472458216.png
1667472464739.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.394
7.891
Dit tekstje van de organisatie klinkt ook wel veelbelovend trouwens, al zullen ze dat wellicht zeggen over iedere editie:

In 2023 GMM will once again open the floodgates of metal heaven for four days straight with an all-star line-up. Graspop Metal Meeting 2023 takes place from 15 through 18 June. For the 26th time, the Stenehei festival venue in Dessel will rock to its foundations! True to form, the line-up will burst at the seams with the best of a variety of metal genres: from hardcore to hard rock, from black metal to thrash, from punk to metalcore and tons more. GMM2023 is the metal high mass of the year no metalhead can afford to miss. The countdown continues!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.131
2.877
Ik heb net de data van Ozzy bekeken: Denemarken, Frankrijk en België staan er dus niet in. De eerste 2 zouden nochtans logische locaties zijn denk ik.
Copenhell-Hellfest-Graspop?

Als GnR en Ozzy komen, dan hoop ik dat ze beiden op dezelfde dag geboekt worden, dan hoef ik de apres ski hut niet uit te komen.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Ik heb net de data van Ozzy bekeken: Denemarken, Frankrijk en België staan er dus niet in. De eerste 2 zouden nochtans logische locaties zijn denk ik.
Copenhell-Hellfest-Graspop?

Als GnR en Ozzy komen, dan hoop ik dat ze beiden op dezelfde dag geboekt worden, dan hoef ik de apres ski hut niet uit te komen.
Kind of unlikely, he already did GMM and Copenhell in 2018 with same tour + Download in FR. All tour dates are arenas, not festivals, so I don't think he'll be back. Exception can be for HF, as they want to say farewell, but it's a risky booking anyway.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken