Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
stevige basis en nog steeds de laatste dag om uit te verkopen. Hoop dat de graspop organisatie dit onthouden heeft.
Zal zondag hoe dan ook geen moeilijke dag worden, met dat 'The Boss' dan een paar km verder in Werchter staat?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Ayreon is aangekondigd hoor. Gek genoeg is er nog geen prijs bekend. Verkoop start dus 27 oktober 15.00 en er is ook een mogelijkheid om op 14 september de generale repetitie bij te wonen (maar daar moet, denk ik, nog informatie over volgen).
Na 4 uitverkochte ‘Ayreon - Electric Castle Live & other Tales’ shows in poppodium 013 in 2019 (bezocht door 12.000 Ayreon fans uit 64 landen) en 3 uitverkochte ‘Ayreon Universe’ shows in 2017, is Ayreon klaar om weer een volgend hoofdstuk aan zijn live-geschiedenis toe te voegen met ‘01011001 - Live Beneath the Waves’. Deze aankomende productie is gebaseerd op het veelgeprezen concept album ’01011001’, die stamt uit 2008. Het album zal in zijn geheel ten gehore worden gebracht, plus een aantal extra nummers. Het belooft een enorme liveproductie te worden, met een overweldigend decor op het podium, fantastische visuals, special FX en… een unieke live surround sound ervaring!

Ayreon mastermind Arjen Lucassen en toetsenist Joost van den Broek hebben een groot aantal van de originele cast van het 01011001 album weten te verzamelen, plus veel speciale gasten. Daarnaast is er een band bestaande uit de beste instrumentalisten in het genre om het 01011001 album uit te voeren op het hoogst mogelijke muzikale niveau. Arjen zelf zal ook als zanger aan de show deelnemen. Het ziet ernaar uit dat dit de grootste cast van de Ayreon live shows wordt tot op heden. Bezoekers mogen een enorme live productie van het hoogste niveau verwachten met een uniek decor, vuurwerk en special FX. Bovendien zal deze show live surround audio hebben, een uniek en pionierende techniek die een extra dimensie aan de muziek zal toevoegen.

Arjen: “Ik moet eerlijk zeggen dat de grote opwinding om 1 van mijn favoriete Ayreon albums 01011001 live op het podium tot leven te zien komen mijn niet-zo-geheime angst om live te spelen aan de kant schuift! Toen ik de muzikanten en crew benaderende voor deze show kreeg ik binnen enkele minuten de meest hartverwarmende reacties terug. Ik weet zeker dat het net zo hartverwarmend zal zijn om de grote golf van blije gezichten in het publiek in de 013 te gaan zien. Zoals altijd zullen we ons uiterste best doen om iedereen goed te verwennen. Ik hoop je daar te zien!”
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik denk alsnog wel dat de kans groot is dat Ozzy komt hoor. Het is zeker een risico om hem te programmeren, maar het past precies in zijn tourschema. Zijn huidige tour eindigt vlak voor Hellfest en Graspop, en in zijn huidige tour zitten geen Franse of Belgische shows verder
Lijkt me ook niet toevallig.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ik denk alsnog wel dat de kans groot is dat Ozzy komt hoor. Het is zeker een risico om hem te programmeren, maar het past precies in zijn tourschema. Zijn huidige tour eindigt vlak voor Hellfest en Graspop, en in zijn huidige tour zitten geen Franse of Belgische shows verder
If that is the case...aren't Judas Priest a likely candidate as well? Probably not as a headliner (again), but they are supporting Ozzy on his EU/UK tour dates.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Bij Gojira zou dat wel jammer zijn. Niet dat ze 't niet verdienen, maar hun (véruit) beste optreden was in de Marquee. Hoop dat die niet op een Main belanden, daar zijn ze "gewoon" goed.
Stonden de laatste keer al op de main toch? Die gaan niet de marquee weer in.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Denk echt niet dat GMM terug Motley Crue gaat doen, is echt een serieus trauma.
Maar we gaan ook geen 1.5 maand op Graspop moeten wachten.
eindelijk iemand die bevestigt wat ik al weken, maanden probeer duidelijk te maken (xydroh heeft mij daar ook in bijgestaan geloof ik). Hopelijk nemen jullie het van Jimmy wel aan 😅

En ik blijf ook geloven dat dat na 13-14 jaar niet uit hun hoofd is, vooral omdat ik altijd hoor wat een geweldige sfeer daar backstage hangt en hoe vriendelijk de bands allemaal zijn naar de ganse graspop-crew. Als dat je standaard is, waarom dan mannen nemen die de volledige andere mogelijkheid kwamen demonstreren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: duck, Joslittel en Jamel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
eindelijk iemand die bevestigt wat ik al weken, maanden probeer duidelijk te maken (xydroh heeft mij daar ook in bijgestaan geloof ik). Hopelijk nemen jullie het van Jimmy wel aan 😅

En ik blijf ook geloven dat dat na 13-14 jaar niet uit hun hoofd is, vooral omdat ik altijd hoor wat een geweldige sfeer daar backstage hangt en hoe vriendelijk de bands allemaal zijn naar de ganse graspop-crew. Als dat je standaard is, waarom dan mannen nemen die de volledige andere mogelijkheid kwamen demonstreren.
Het was Bob Schoenmakers zelf die het is vertelde in een interview. Nochtans was Motley Crue lang een bucketlist act van hem.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
In afwachting van bands om mijn spotify afspeellijst te vullen voor de donkere koude dagen door te komen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Heel de band is sober + Sixx:AM stond eerder opnieuw op ‘t podium + ze deden een “Live Nation presents”-stadium tour samen met Def Leppard. En die laatste is ook kind aan huis bij GMM.

Lijken me wel redenen tot verzoening.
 
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Heel de band is sober + Sixx:AM stond eerder opnieuw op ‘t podium + ze deden een “Live Nation presents”-stadium tour samen met Def Leppard. En die laatste is ook kind aan huis bij GMM.

Lijken me wel redenen tot verzoening.

Precies. Het feit dat Sixx AM er heeft gestaan moet ook iets betekenen. Partner geeft aan dat aan de hand van het boek van Nikki Sixx hij zelf de ergste leek te zijn qua drank en drugs. Maarja, veel zullen ze voor elkaar toch niet onder hebben gedaan.

Maar het kan natuurlijk ook dat we in de eerste fase van rouwverwerking zitten rondom een nieuwe Ozzy headline editie.
Fase 1: ontkenning
Fase 2: woede
Fase 3: ticket kopen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Electric callboy neemt het relatief onbekende holding absence mee als voorprogramma. Denk dat dit betekend dat de ticketverkoop goed gaat? Andere metalcore acts die vorst of lotto arena doen hebben toch meestal een sterke support nodig voor dat enigszins uit te verkopen. Versterkt voor mij alleen maar het gevoel dat deze band best hoog gaat staan op de lineup
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Precies. Het feit dat Sixx AM er heeft gestaan moet ook iets betekenen. Partner geeft aan dat aan de hand van het boek van Nikki Sixx hij zelf de ergste leek te zijn qua drank en drugs. Maarja, veel zullen ze voor elkaar toch niet onder hebben gedaan.

Maar het kan natuurlijk ook dat we in de eerste fase van rouwverwerking zitten rondom een nieuwe Ozzy headline editie.
Fase 1: ontkenning
Fase 2: woede
Fase 3: ticket kopen
Hahaha, echt he! Ik zit ook echt niet te wachten op alweer Ozzy en z'n meelijwekkende performance. Maar als ik vanwege een in mijn ogen matige headliner steeds geen ticket zou kopen, was ik weinig op Graspop te vinden geweest in al die jaren.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Het was Bob Schoenmakers zelf die het is vertelde in een interview. Nochtans was Motley Crue lang een bucketlist act van hem.
Exact! Dat is dus ook hoe ik het weet. Super trots dat hij die eindelijk had binnen gehaald en dat werd dan het grootste disaster dat ze ooit hadden meegemaakt, hij bedoelde backstage dan. Hoewel ik toen dacht 'on stage was het anders ook niet veel soeps'. Helaas vind ik dat interview nergens meer, durf ook niet meer te zeggen of het een geschreven of gesproken interview was, maar het was wel heftig genoeg om bij te blijven. 😅

Anyway, we'll see! Laat het inderdaad maar geen anderhalve maand meer duren voor die eerste namen komen. Met al die internationale aankondigingen en Werchter dat gestart is, het mag voor ons ook starten!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Even snel opgezocht. Er zit totaal geen verband tussen aankondigingen van Graspop en Rock Werchter de voorgaande edities. De ene keer is Graspop een maand na Rock Werchter pas, de andere keer een maand ervoor en soms ook gewoon de week erop...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken