Graspop Metal Meeting 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Even snel opgezocht. Er zit totaal geen verband tussen aankondigingen van Graspop en Rock Werchter de voorgaande edities. De ene keer is Graspop een maand na Rock Werchter pas, de andere keer een maand ervoor en soms ook gewoon de week erop...
Heb is geweten dat aankondiging Tool een dagje werd verzet voor Slipknot en Graspop. Want Tool en Slipknot kwamen op dezelfde dag met al hun data (door Hellfest dacht ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.698
7.491
Heb is geweten dat aankondiging Tool een dagje werd verzet voor Slipknot en Graspop. Want Tool en Slipknot kwamen op dezelfde dag met al hun data (door Hellfest dacht ik).

Ja, ze houden wel rekening met elkaar, maar bedoel vooral dat het niet zo is in de vorm van Werchter komt met een headliner, dus dat betekent dat Graspop de week erop komt. Ze zullen niet snel tegelijk aankondigen, maar er zit niet een vaste periode tussen aankondigingen van elkaar in een bepaalde volgorde
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.462
4.624
Bekijk bijlage 2701
Kwam dit festival in mexico tegen, wel interessante line up. Zal wel een groot deel hiervan in juni in Europa te vinden zijn gok ik.
Lijkt er trouwens op dat die gewoon de huisstijl van hellfest hebben overgenomen?
voor zo'n lineup teken ik direct, heel sterk dat ze dit in zuid amerika kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
VANDAAG IS wellicht niet DE DAG!

Amberian Dawn heeft ook een nieuwe single uit: een catchy Abba-cover. Ze komen ook volgende maand met een nieuw album. Lijkt me ook nog wel een Metal Dome-kanshebber volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
ben ik hier de enige die niet rouwig zou zijn om nog eens KISS te zien?
Op zich mag het wel van mij, alleen om dan nog eens "Last show ever in Belgium"... 🙄
Is dat dan niet eerder een kanshebber dan voor Rock Werchter?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.462
4.624
Op zich mag het wel van mij, alleen om dan nog eens "Last show ever in Belgium"... 🙄
Is dat dan niet eerder een kanshebber dan voor Rock Werchter?
werchter houdt zich vrij ver weg van classic rock, denk , moesten die nog een optie zijn enkel graspop in aanmerking komt.

over het muzikale zijn we het eens dat het niet super is, maar qua show zijn er maar weinig die daaraan kunnen tippen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.462
4.624
oke, hoe moeten we avantasia inschatten (is dit een mogelijkheid) afsluiten ms2, marquee of toch headliner ? lekker duits samen met helloween en blind guardian.
positie whitesnake dit jaar vermoed ik, headliner is toch wat hoog gegrepen
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Electric callboy neemt het relatief onbekende holding absence mee als voorprogramma. Denk dat dit betekend dat de ticketverkoop goed gaat? Andere metalcore acts die vorst of lotto arena doen hebben toch meestal een sterke support nodig voor dat enigszins uit te verkopen. Versterkt voor mij alleen maar het gevoel dat deze band best hoog gaat staan op de lineup
Middenplein is al eventjes uitverkocht. Holding absence is momenteel aan het uitbreken. Die band zien we binnen een paar jaar op de festivals.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.462
4.624
Middenplein is al eventjes uitverkocht. Holding absence is momenteel aan het uitbreken. Die band zien we binnen een paar jaar op de festivals.
ja, bedoel gewoon, architects had bijvoorbeeld beartooth en polaris nodig in hun lotto arena show, parkway drive had while she sleeps en lorna shore en vorige keer killswitch engage en thy art is murder nodig. Dit is waarschijnlijk de enige keer dat ik een metalcore band een lotto arena zie dragen op zichzelf zonder dikke support mee te nemen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.698
7.491
oke discussie , hoe moeten we avantasia inschatten (is dit een mogelijkheid) afsluiten ms2, marquee of toch headliner ? lekker duits samen met helloween en blind guardian.

Volgens mij vond Graspop Avantasia niet passen op Graspop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken