Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
vreemde gedachte trouwens: moest electric callboy nu eens een tour doen met special guest: alestorm, en in belgië/nederland coheadline tour ofzo en misschien nog een deftige opener, vended of bloodywood ofzo. kan die party combo dan een sportpaleis aan?

Die vraag komt niet uit het niets, in een podcast heeft de zanger van alestorm al aangegeven fan te zijn van electric callboy en dat hij een tour met hen niet zou afslaan.
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Even iets anders; Nieuwe single van Powerwolf - My Will Be Done klinkt lekker... Alleen is die pre chorus alweer 13 in een dozijn van Powerwolf.
En een nummer maken zonder het woord "sacrifice" erin, ligt blijkbaar ook moeilijk.

Maargoed, sta het nummer waarschijnlijk van begin tot eind, woord voor woord mee te zingen de eerstvolgende keer...
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Volgens mij vond Graspop Avantasia niet passen op Graspop
Klopt, dat had ik een keer gelezen in een interview. Hopelijk komen ze daarop terug. Ik geef het zelf Marque headliner vanwege de productie erbij die in het donker beter tot zijn recht komt. Mercyful Fate kon daar dit jaar ook staan
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.695
7.485
vreemde gedachte trouwens: moest electric callboy nu eens een tour doen met special guest: alestorm, en in belgië/nederland coheadline tour ofzo en misschien nog een deftige opener, vended of bloodywood ofzo. kan die party combo dan een sportpaleis aan?

Die vraag komt niet uit het niets, in een podcast heeft de zanger van alestorm al aangegeven fan te zijn van electric callboy en dat hij een tour met hen niet zou afslaan.

Ik denk dat ik die combinatie als ticket hier nog wel erdoor zou krijgen. We zijn al zo ver dat we Electric Callboy op Graspop wel zouden gaan bekijken
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
heel erg 'gojira' nummer, kan het niet anders omschrijven. klinkt weer lekker, maar klinkt ook niet anders dan andere gojira nummers als je begrijpt wat ik bedoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Moest het nog niet vermeld zijn geweest. HammerFall speelt 13 juli op een festival in Oostenrijk. In combinatie met hun nieuw album geef ik ze ook kans voor gmm.
HammerFall speelt samen met Kreator, beast in black op het festival.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Except they did not.
"Of course our band announcements for 2023 have to continue as brilliantly as we started. In 3 days we will spill the beans [...]." - @wackenopenair.official on 11.10.

Followed by multiple Story-posts teasing the announcement.

They started with Iron Maiden and Megadeth btw.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
Mannen, nog maar eens herhalen, luister het nieuwe Lorna shore album. Meesterwerk van begin tot einde
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
heel erg 'gojira' nummer, kan het niet anders omschrijven. klinkt weer lekker, maar klinkt ook niet anders dan andere gojira nummers als je begrijpt wat ik bedoel.
Yes, eens. Vrij weinig mis met dit nummer. Maar wederom mis ik de echte magie van From Mars to Sirius en The Way of All Flesh. Fortitude vond ik al wel weer wat sterker dan Magma en L'Enfant Sauvage, maar op de één of andere manier toch ook net teveel binnen de lijntjes ofzo.

Die nieuwe Lorna Shore klinkt daarentegen wel zeer goed. Moet dat hele album nog luisteren, maar het laatste nummer van het album heb ik net even opgezet en die klinkt megavet. Ik ben normaal helemaal niet van de Deathcore, maar deze band heeft echt iets. Niet alleen een waanzinnige vocalist, maar ook hele interessante composities. Die gasten gaan heel groot worden in het genre, kan niet anders. Knap dat ze zo'n vervolg schrijven op de hype To the Hellfire.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Nog even over Architects. Indien ze op Graspop spelen, main stage of headliner marquee? Zou ze liever eens in de marquee zien, kunnen toch iets van lichtshow meebrengen.

Ghost idd hopelijk na de headliner, is het moment voor hen om een straffe show neer te zetten en hun live reputatie wat te verhogen. Die was de laatste tijd wat gezakt. Las hier en daar bij hun laatste tours dat ze de pedalen wat kwijt zijn. Hun populariteit is de snel gegroeid. Geen idee of dit klopt. Maar met het concept ghost kan er ook wel een sterke visuele show gemaakt worden neem ik aan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Nog even over Architects. Indien ze op Graspop spelen, main stage of headliner marquee? Zou ze liever eens in de marquee zien, kunnen toch iets van lichtshow meebrengen.

Ghost idd hopelijk na de headliner, is het moment voor hen om een straffe show neer te zetten en hun live reputatie wat te verhogen. Die was de laatste tijd wat gezakt. Las hier en daar bij hun laatste tours dat ze de pedalen wat kwijt zijn. Hun populariteit is de snel gegroeid. Geen idee of dit klopt. Maar met het concept ghost kan er ook wel een sterke visuele show gemaakt worden neem ik aan.
Ik vond hun set en show in Vorst Nationaal zeer zeker headliner-waardig. Toch al een paar treden beter op vlak van headline-show dan pakweg een Volbeat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Nog even over Architects. Indien ze op Graspop spelen, main stage of headliner marquee? Zou ze liever eens in de marquee zien, kunnen toch iets van lichtshow meebrengen.

Ghost idd hopelijk na de headliner, is het moment voor hen om een straffe show neer te zetten en hun live reputatie wat te verhogen. Die was de laatste tijd wat gezakt. Las hier en daar bij hun laatste tours dat ze de pedalen wat kwijt zijn. Hun populariteit is de snel gegroeid. Geen idee of dit klopt. Maar met het concept ghost kan er ook wel een sterke visuele show gemaakt worden neem ik aan.
Architects zouden eerder de jupiler stage headlinen dan de marquee denk ik? Of zijn ze daar te groot voor?
Grote kans dat ze gewoon op de mainstage staan in het daglicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken