Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
Als je het hebt over diversiteit bovenaan het affiche denk ik dat je dat alleen maar kan bereiken met oude bands die er nog nooit of lang niet hebben gestaan.

Ghost als headliner heeft er nog nooit gestaan, Ghost gewoon op het affiche al wel 5x
Sabaton dus 3x als headliner, maar 8x in totaal.
Volbeat ook al 7x in totaal.

Dus op zich de lijst die je noemt is natuurlijk divers, maar dat betekent verder niet dat het dan ook meteen vernieuwend is, of jonge bands een kans geeft. Al is dat waarschijnlijk ook niet waar deze discussie om moet gaan.
nee inderdaad, deze lijst ging vooral over bands laten headlinen die er nog nooit gestaan hebben of toch al heel lang geleden zijn. Wat niet wil zeggen dat ik geen fan ben van ghost of parkway drive promoveren tot headliner ofzo en daar onder een dikke affiche ipv dikke headliner en magere affiche
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.239
3.804
Porcupine tree ken ik eigenlijk totaal niet. Enige recommendations?
In Absentia is wat mij betreft hun beste album. Met een paar stevige nummers ertussen.
Daarna zijn Fear Of A Blank Planet, Deadwing en The Incident aan te raden. Nieuwe album vind ik zeer sterk, maar is voor de niet Porcupine Tree liefhebbers wellicht even moeilijk om in te komen.

Oudere albums als Stupid Dream en Lightbulb Sun luister ik ook nog regelmatig, maar klinken toch wel een beetje gedateerd inmiddels. De live versies op Anesthetize zijn dan weer enorm goed.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
stylistisch zie ik procupine tree wel werken. we hebben natuurlijk ook al anathema en consoorten gezien op graspop. Maar ik denk niet dat het als headliner zal werken. Geen idee hoe groot deze band is, ik had er alleszins nog niet van gehoord. zie dit eerder in de marquee werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.239
3.804
stylistisch zie ik procupine tree wel werken. we hebben natuurlijk ook al anathema en consoorten gezien op graspop. Maar ik denk niet dat het als headliner zal werken. Geen idee hoe groot deze band is, ik had er alleszins nog niet van gehoord. zie dit eerder in de marquee werken.
Is zeker geen headliner voor de mainstage. Passen inderdaad beter in de Marquee als headliner. Al verwacht ik dat, mochten ze op festivaltour zijn, Werchter ze dan in de Barn neerzet. Ik vind ze zelf beter op GMM passen. Zijn ook meer progfans aanwezig normaliter.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
hoe dan ook moet graspop het wel van dit soort bands hebben. iets wat je op een ander niet kan zien. vraag me af als ayreon niet nog eens mogelijk is.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
stylistisch zie ik procupine tree wel werken. we hebben natuurlijk ook al anathema en consoorten gezien op graspop. Maar ik denk niet dat het als headliner zal werken. Geen idee hoe groot deze band is, ik had er alleszins nog niet van gehoord. zie dit eerder in de marquee werken.
100% akkoord, zo'n band wil je liever niet op een van de mains, geef hen een ayreon / opeth plekje tijdens motley crue ofzo, dan hoef ik die hun gejank niet te horen :D
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
100% akkoord, zo'n band wil je liever niet op een van de mains, geef hen een ayreon / opeth plekje tijdens motley crue ofzo, dan hoef ik die hun gejank niet te horen :D
in de marquee hoor je die bands wel hoor, zie opeth tijdens rob zombie een paar jaar geleden.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
stylistisch zie ik procupine tree wel werken. we hebben natuurlijk ook al anathema en consoorten gezien op graspop. Maar ik denk niet dat het als headliner zal werken. Geen idee hoe groot deze band is, ik had er alleszins nog niet van gehoord. zie dit eerder in de marquee werken.
It seems their Berlin show is currently at about 8000-9000 tickets sold. Big name but not a GMM headliner.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Ayreon zou een toffe boeking zijn. Staan volgend jaar in september op drie dagen in de 013 in Tilburg.
Dat zie ik Arjen niet doen, op graspop staan voor de eigen shows gespeeld zijn.
Een klein kansje dat ze er het jaar erop staan zoals bij de vorige show...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
ja, bij de trage stukken hoor je gewoon los de mainstage door het geluid
Oei nee, dat willen we ook niet. Ghost dan ofzo, die hun muziek is wat monotoner, dat geeft hopelijk geen problemen.
En anders moet Steven Wilson maar wat harder op zijn gitaar rammen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Porcupine Tree is de perfecte Marque headliner. Of net als A Perfect Circle als mainstagr afsluiter voor de liefhebber.

Open Car, Even Less en Blackedt Eyes zijn hele fijne nummers van hen en relatief makkelijk op te pakken. Begin daar eens
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken