Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
zag de naam journey een aantal pagina's terug voorbij komen, maar had ergens gelezen dat zij zowel in amerika als europa volgend jaar support act zullen zijn van toto.

Interessant, geen idee of Toto na dit jaar nog een keer zal touren. En of ze daarnaast een voorprogramma zullen meenemen, de vorige twee keren dat ik ze zag (2015 en 2022 uit t hoofd), hadden ze geen voorprogramma, dus weet niet in hoeverre dat zal kloppen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Aub zeg. Stel u voor, het zou nog lachen kunnen worden maar laat ze dan aub niet met een hoge spot gaan lopen.
liever toto op een deftige plek die eigenlijk gewoon nog heel strakke show spelen en nog goed kunnen zingen dan whatever whitesnake moest voorstellen of wat dat hollywood vampires weer gaan voorstellen bijvoorbeeld.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
liever toto op een deftige plek die eigenlijk gewoon nog heel strakke show spelen en nog goed kunnen zingen dan whatever whitesnake moest voorstellen of wat dat hollywood vampires weer gaan voorstellen bijvoorbeeld.

Enige waar ik me aan stoorde bij Toto was de uitgerekte improv solo’s aan het einde van elk nummer
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
niets mis met een beetje foute muziek, of gaan we doen alsof twisted sister niet fout was? zijn uiteindelijk een aantal van de beste optredens geweest die graspop ooit gehad heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Toto kan best een heavy set ervan maken als ze niet alleen de bekende radionummers spelen. Niet dat het dan meteen zwaar metaal is, maar gewoon het standaard ding dat bands hun setlist aanpassen aan wat het publiek is, zoals Skillet
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Van mij hoeft die rollatorrock echt niet meer. Dus bijvoorbeeld geen:
- Def Leppard
- Whitesnake
- Judas Priest
- Twisted Sister
- Toto
- Aerosmith
- Foreigner
- Europe
- Ozzy Osbourne / Black Sabbath
- Guns N' Roses
- Marilyn Manson
- Korn
- Megadeth
- Anthrax
- Alice Cooper / Hollywood Vampires
- Deep Purple
- Journey
- Kiss
- Lynyrd Skynyrd
- Motley Crue
- Queensryycche
- etc.

Wat dan wel? Acts als Gojira, Lamb of God, Slipknot, Disturbed, Nightwish, Porcupine Tree, Avatar, Alter Bridge, SOAD, Opeth, Amon Amarth, Jinjer, Delain, Sonata Arctica, Billy Talent.

Ben wel echt benieuwd naar de eerste namen. Slipknot zal wel headlinen, maar wie worden de andere twee? Avenged Sevenfold (die wil ik eigenlijk wel weer een herkansing geven) en Ghost? Of zullen ze toch een GNR weer opgraven? Zou het ook wel mooi vinden als ze Avatar, Amon Amarth en Nightwish benoemen tot headliners van MS2. MS1 kun je dan hebben: Slipknot, Gojira, SOAD.

Maar ik vrees dat ze ook weer een grote greep doen uit het rijtje van de rollatorrock, die dan de Main Stage weer vervuilen mede doordat de doorgangen van de tent back-stage te smal zijn voor hun hulpmiddelen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Tsja, smaken verschillen, zullen we maar zeggen. :D

Voor mij hoeft vergane glorie, wat puur geboekt wordt vanwege de naam, maar totaal niet meer in staat is om een fatsoenlijk klinkende show neer te zetten ook niet meer terug te komen. Lees: Ozzy en Scorpions, bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant hebben bands als Aerosmith, Twisted Sister, KISS en GnR voor mijn meest memorabele optredens aller tijden op Graspop gezorgd. Ik vind de combinatie van mijn favoriete metalbands, nieuwe ontdekkingen en 'gouwe ouwe' waarmee mijn vader me heeft opgevoed juist wat Graspop grotendeels maakt. Alice Cooper vond ik afgelopen editie bijvoorbeeld echt heel erg gaaf om eens live te zien. Vond hem uitstekend bij stem en de show was vermakelijk. En hoewel het niet mijn eigen smaak is, heb ik mensen enthousiast gehoord over bvb Korn en Megadeth. Zou niet weten waarom die dan vanwege hun leeftijd opeens niet meer mogen komen?

Voor aankomende editie lijkt Motley Crue de belangrijkste gegadigde als 'oude headliner'. Ik heb vrij weinig met die muziek, maar heb van de week wel even beelden opgezocht van recente shows in de USA van hun. Ziet er behoorlijk spectaculair uit. Dus volgens mij zouden die gasten best een headliner-waardige show kunnen neerzetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Van mij hoeft die rollatorrock echt niet meer. Dus bijvoorbeeld geen:
- Def Leppard
- Whitesnake
- Judas Priest
- Twisted Sister
- Toto
- Aerosmith
- Foreigner
- Europe
- Ozzy Osbourne / Black Sabbath
- Guns N' Roses
- Marilyn Manson
- Korn
- Megadeth
- Anthrax
- Alice Cooper / Hollywood Vampires
- Deep Purple
- Journey
- Kiss
- Lynyrd Skynyrd
- Motley Crue
- Queensryycche
- etc.

Wat dan wel? Acts als Gojira, Lamb of God, Slipknot, Disturbed, Nightwish, Porcupine Tree, Avatar, Alter Bridge, SOAD, Opeth, Amon Amarth, Jinjer, Delain, Sonata Arctica, Billy Talent.

Ben wel echt benieuwd naar de eerste namen. Slipknot zal wel headlinen, maar wie worden de andere twee? Avenged Sevenfold (die wil ik eigenlijk wel weer een herkansing geven) en Ghost? Of zullen ze toch een GNR weer opgraven? Zou het ook wel mooi vinden als ze Avatar, Amon Amarth en Nightwish benoemen tot headliners van MS2. MS1 kun je dan hebben: Slipknot, Gojira, SOAD.

Maar ik vrees dat ze ook weer een grote greep doen uit het rijtje van de rollatorrock, die dan de Main Stage weer vervuilen mede doordat de doorgangen van de tent back-stage te smal zijn voor hun hulpmiddelen.

Een compromis dan: wel rollators en dan de rest wat jij wil😜

Oke, ik geef je wel gelijk, Whitesnake en Ozzy kan en hoeft niet meer. En Twisted Sister is met pensioen. Dat scheelt al weer. Scorpions is inmiddels ook op het randje, maar die stonden niet in de lijst, blij dat dat dan nog wel mag!

Maar het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die nog wel op deze namen zit te wachten…

Er zit wel een heel groot verschil in kwaliteit in de rollatorwereld. Een Def Leppard steekt er wat dat betreft wel met kop en schouders bovenuit (ookal is dat volgens mij qua muziek de ergste als ik @Joslittel moet geloven?). Binnen Kiss merk je ook een enorm verschil tussen Gene en Paul, maar dat is verder natuurlijk de totale show die telt, net als Alice Cooper, geweldige show en daar wordt het gebrek aan zang opgelost door de backing vocals actief mee te laten doen.

Het hoort er allemaal toch gewoon bij vind ik. Mainstage is voor mij dé stage qua namen altijd, mede door de oudjes, maar ook het andere lijstje is mooi
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Van mij hoeft die rollatorrock echt niet meer. Dus bijvoorbeeld geen:
- Def Leppard
- Whitesnake
- Judas Priest
- Twisted Sister
- Toto
- Aerosmith
- Foreigner
- Europe
- Ozzy Osbourne / Black Sabbath
- Guns N' Roses
- Marilyn Manson
- Korn
- Megadeth
- Anthrax
- Alice Cooper / Hollywood Vampires
- Deep Purple
- Journey
- Kiss
- Lynyrd Skynyrd
- Motley Crue
- Queensryycche
- etc.

Wat dan wel? Acts als Gojira, Lamb of God, Slipknot, Disturbed, Nightwish, Porcupine Tree, Avatar, Alter Bridge, SOAD, Opeth, Amon Amarth, Jinjer, Delain, Sonata Arctica, Billy Talent.

Ben wel echt benieuwd naar de eerste namen. Slipknot zal wel headlinen, maar wie worden de andere twee? Avenged Sevenfold (die wil ik eigenlijk wel weer een herkansing geven) en Ghost? Of zullen ze toch een GNR weer opgraven? Zou het ook wel mooi vinden als ze Avatar, Amon Amarth en Nightwish benoemen tot headliners van MS2. MS1 kun je dan hebben: Slipknot, Gojira, SOAD.

Maar ik vrees dat ze ook weer een grote greep doen uit het rijtje van de rollatorrock, die dan de Main Stage weer vervuilen mede doordat de doorgangen van de tent back-stage te smal zijn voor hun hulpmiddelen.
Ik moet zeggen dat ik me in deze comment wel het meest kan vinden. Van mij hoeft dat allemaal ook niet meer. Denk niet dat de toekomst van graspop is om andere oude bands te boeken. beter goede jonge bands promoten

(Behalve Korn dan, dat was misschien wel de beste show die ik ooit heb gezien (dit jaar op graspop) en zijn in topvorm. geen idee wat die in dat rijtje doen)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
Korn is inderdaad zeker de vreemde eend in dat rijtje.
Als die al niet meer zouden kunnen/mogen, dan blijft er wel heel weinig over...

Uit nieuwsgierigheid toch even wat leeftijden van bands en muzikanten opgezocht, voor een eerlijke vergelijking.
En daar zaten best wat verrassingen tussen, bands die je veel jonger zou inschatten.

Porcupine Tree - 1987 (Steven Wilson - 54)
Marilyn Manson - 1989 (Marilyn Manson - 53)
Opeth - 1990 (Mikael Åkerfeldt - 48)
Amon Amarth - 1992 (Johan Hegg - 49)
Korn - 1993 (Jonathan Davis - 51)
Billy Talent - 1993 (Benjamin Kowalewicz - 46)
System Of A Down - 1994 (Serj Tankian - 55)
Lamb of God - 1994 (Randy Blythe - 51)
Disturbed - 1994 (David Draiman - 49)
Slipknot - 1995 (Corey Taylor - 48)
Sonata Arctica - 1995 (Tony Kakko - 47)
Gojira - 1996 (Joe Duplantier - 45)
Nightwish - 1996 (Tuomas Holopainen - 45, Floor Jansen - 41)
Avenged Sevenfold - 1999 (M. Shadows - 41)
Avatar - 2001 (Johannes Eckerström - 36)
Delain - 2002 (Martijn Westerholt - 43)
Alter Bridge - 2004 (Myles Kennedy - 52, Mark Tremonti - 48)
Ghost - 2006 (Tobias Forge - 41)
Jinjer - 2008 (Tatiana Shmayluk - 35)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Korn is inderdaad zeker de vreemde eend in dat rijtje.
Als die al niet meer zouden kunnen/mogen, dan blijft er wel heel weinig over...

Uit nieuwsgierigheid toch even wat leeftijden van bands en muzikanten opgezocht, voor een eerlijke vergelijking.
En daar zaten best wat verrassingen tussen, bands die je veel jonger zou inschatten.

Porcupine Tree - 1987 (Steven Wilson - 54)
Marilyn Manson - 1989 (Marilyn Manson - 53)
Opeth - 1990 (Mikael Åkerfeldt - 48)
Amon Amarth - 1992 (Johan Hegg - 49)
Korn - 1993 (Jonathan Davis - 51)
Billy Talent - 1993 (Benjamin Kowalewicz - 46)
System Of A Down - 1994 (Serj Tankian - 55)
Lamb of God - 1994 (Randy Blythe - 51)
Disturbed - 1994 (David Draiman - 49)
Slipknot - 1995 (Corey Taylor - 48)
Sonata Arctica - 1995 (Tony Kakko - 47)
Gojira - 1996 (Joe Duplantier - 45)
Nightwish - 1996 (Tuomas Holopainen - 45, Floor Jansen - 41)
Avenged Sevenfold - 1999 (M. Shadows - 41)
Avatar - 2001 (Johannes Eckerström - 36)
Delain - 2002 (Martijn Westerholt - 43)
Alter Bridge - 2004 (Myles Kennedy - 52, Mark Tremonti - 48)
Ghost - 2006 (Tobias Forge - 41)
Jinjer - 2008 (Tatiana Shmayluk - 35)
Ja als we 40-50 al te oud vinden blijft er zeker niets meer van over, leeftijdslimiet van 60 lijkt me prima, of we houden gewoon de pensioen leeftijd aan van 65 dan zijn we tenminste af van ozzy/judas/scorpions/maiden etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Ik moet zeggen dat ik me in deze comment wel het meest kan vinden. Van mij hoeft dat allemaal ook niet meer. Denk niet dat de toekomst van graspop is om andere oude bands te boeken. beter goede jonge bands promoten

(Behalve Korn dan, dat was misschien wel de beste show die ik ooit heb gezien (dit jaar op graspop) en zijn in topvorm. geen idee wat die in dat rijtje doen)
Voeg Megadeth daar maar aan toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Bruce Dickinson is pas 64 :)
Tegen Graspop 2024 is hij dan boven de pensioenleeftijd :)
Waarom zou je afwillen van Maiden? 😳 Laat die toch maar flexiejob doen.
Ik begrijp dat het een controversiële mening is hier op het forum, maar heb niet zo veel met die band. Heb ze dit jaar voor het eerst gezien en vind 1 keer wel genoeg. wil natuurlijk niet zeggen dat het een slechte band is maar niet mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken