Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Tegen Graspop 2024 is hij dan boven de pensioenleeftijd :)

Hij is in augustus jarig. Dus na de komende Graspop editie wordt hij pas 65. Wat betekent dat hij pas ná Graspop '24 66 wordt. En in 2025 wordt de pensioenleeftijd in België verhoogd naar 66. Dus zelfs dat zou nog kunnen, omdat hij pas 66 wordt ná Graspop '25.

(Waarbij ik voor mijn argument even achterwege laat dat dat natuurlijk de leeftijd is waarop je met pensioen gaat en niet pas na die leeftijd...)

Maar in alle serieusheid, uiteindelijk wil je gewoon een divers programma met van alle genres wat, ook de oudjes. Anders krijg je én een eenzijdig en saai affiche en veel te veel clashes. Je kan niet alleen maar oudjes neerzetten, alleen maar death metal, alleen maar jonge bands, alleen maar progmetal. Kost je veel te veel ticketverkoop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Een compromis dan: wel rollators en dan de rest wat jij wil😜

Oke, ik geef je wel gelijk, Whitesnake en Ozzy kan en hoeft niet meer. En Twisted Sister is met pensioen. Dat scheelt al weer. Scorpions is inmiddels ook op het randje, maar die stonden niet in de lijst, blij dat dat dan nog wel mag!

Maar het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die nog wel op deze namen zit te wachten…

Er zit wel een heel groot verschil in kwaliteit in de rollatorwereld. Een Def Leppard steekt er wat dat betreft wel met kop en schouders bovenuit (ookal is dat volgens mij qua muziek de ergste als ik @Joslittel moet geloven?). Binnen Kiss merk je ook een enorm verschil tussen Gene en Paul, maar dat is verder natuurlijk de totale show die telt, net als Alice Cooper, geweldige show en daar wordt het gebrek aan zang opgelost door de backing vocals actief mee te laten doen.

Het hoort er allemaal toch gewoon bij vind ik. Mainstage is voor mij dé stage qua namen altijd, mede door de oudjes, maar ook het andere lijstje is mooi
Ik houd ook van een mooie mix van oude en jonge bands, en een grote variatie aan (sub)genres.
Dat maakt een groot festival als GMM juist zo mooi in mijn ogen, voor ieder wat wils.

Natuurlijk hoop ik ook dat jongere bands als Nightwish, Epica, Ghost, Amon Amarth, Parkway Drive, Gojira, Avatar (in navolging van bv. Avenged Sevenfold, Volbeat, Sabaton) uiteindelijk tot headliner worden gepromoveerd, en dat zal uiteindelijk ook gaan gebeuren voor de meesten.
Maar dat hoeft voor mij niet ten koste te gaan van goede oude, klassieke bands (die toch de basis hebben gelegd voor onze favoriete muziek en de inspiratie zijn geweest voor al die jonge bands, laten we dat niet vergeten).

Bands als Def Leppard, Aerosmith, KISS, Queensrÿche, Journey, Toto zie ik dan ook graag komen volgend jaar (Mötley Crüe heb ik dan weer niet veel mee).
Daarnaast hoop ik op wat namen uit het rijtje Nightwish, Ghost, Avenged Sevenfold, Parkway Drive, Epica, Amon Amarth, Arch Enemy, Faith No More, Disturbed, In Flames, Avatar, Gojira, Lamb of God, Slipknot, Sonata Arctica, Delain.
Een Porcupine Tree, Ayreon of Avantasia zou ook geweldig zijn, maar durf ik bijna niet hopen..
En natuurlijk blijven we (wellicht tegen beter weten in) altijd nog hopen op die ene grote klapper (Metallica, Rammstein, My Chemical Romance, Rage Against The Machine, System Of A Down, Tool)...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Def Leppard vind ik qua muziek echt veel te cringy, Bon Jovi niveau maar eigenlijk nog erger. Veel van de andere genoemde rollatorbands maken toch wat stevigere en betere muziek.

Mijn mening over die bands is hier wel bekend, evenals IM. Uiteindelijk gaat het mij om een goede mix van oud en nieuw. Die mix was de laatste edities echt een beetje zoek met teveel oldies die niet allemaal meer presteren. En naast de balans in het programma waren het ook bands die recent al veel geweest zijn. Zo vind ik het perspectief op Motley Crue en Journey verfrissend voor de komende editie. Toch wat nieuwere namen in het rollatorrock genre.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Def Leppard vind ik qua muziek echt veel te cringy, Bon Jovi niveau maar eigenlijk nog erger. Veel van de andere genoemde rollatorbands maken toch wat stevigere en betere muziek.

Mijn mening over die bands is hier wel bekend, evenals IM. Uiteindelijk gaat het mij om een goede mix van oud en nieuw. Die mix was de laatste edities echt een beetje zoek met teveel oldies die niet allemaal meer presteren. En naast de balans in het programma waren het ook bands die recent al veel geweest zijn. Zo vind ik het perspectief op Motley Crue en Journey verfrissend voor de komende editie. Toch wat nieuwere namen in het rollatorrock genre.
Akkoord met Def Leppard. Ook al waren die goed begonnen, op een bepaald moment zijn ze helemaal de verkeerde richting uit gegaan.
Niet akkoord met Motley Crue want dat vind ik nog een graad erger dan Def Leppard.
Mijn mening over IM ken je ook ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Inderdaad, onder vernieuwing versta ik ook een evenwichtige mix van nieuwkomers en klassiekers. Niet exclusief jonge bands, dat is even problematisch als een line-up die grotendeels uit een een woonzorgcentrum lijkt te komen, zoals ook al een paar keer is gebeurd op Graspop.

Heb niet zoveel met de mentaliteit waarbij men een groep niet leuk vindt en dan hoopt dat die band dan nooit meer naar Graspop zou komen, want IK heb het toch al gezien. Ik heb helemaal niets met Avenged Sevenfold en heb ze ook al vaker gezien, maar voor mij allemaal best dat die om de 3/4 jaar naar het festival komen, ik ga dan wel wat anders kijken. Leuken voor de fans of zij die het nog nooit hebben gezien, denk ik dan maar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Akkoord met Def Leppard. Ook al waren die goed begonnen, op een bepaald moment zijn ze helemaal de verkeerde richting uit gegaan.
Niet akkoord met Motley Crue want dat vind ik nog een graad erger dan Def Leppard.
Mijn mening over IM ken je ook ;)
Def Leppard is inderdaad ook wel een beetje cringy en cheesy, maar op de een of andere manier kan ik dat van hen prima hebben. 😉
Liedjes als Pour Some Sugar On Me, Hysteria, Rock Of Ages, Rocket, Armageddon It, Animal, en zelfs Love Bites zijn heerlijk aanstekelijk en vermakelijk.
Daarnaast vind ik het gewoon een heel sympathieke, positieve, feel-good band (niet in de laatste plaats door Rick Allen).

Mötley Crüe heeft die gunfactor voor mij veel minder, en ook de muziek spreekt me minder aan (hoewel ik die ook minder geluisterd heb).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Def Leppard is inderdaad ook wel een beetje cringy en cheesy, maar op de een of andere manier kan ik dat van hen prima hebben. 😉
Liedjes als Pour Some Sugar On Me, Hysteria, Rock Of Ages, Rocket, Armageddon It, Animal, en zelfs Love Bites zijn heerlijk aanstekelijk en vermakelijk.
Daarnaast vind ik het gewoon een heel sympathieke, positieve, feel-good band (niet in de laatste plaats door Rick Allen).

Mötley Crüe heeft die gunfactor voor mij veel minder, en ook de muziek spreekt me minder aan (hoewel ik die ook minder geluisterd heb).

En live klinkt het ook nog echt goed voor de leeftijd.

Mötley inderdaad een stuk minder de gunfactor met alle rare verhalen en het gedrag, maar volgens mij tegenwoordig een stuk normaler nu ze denk ik allemaal sober zijn. De gehele setlist is best vet van de stadiumtour. Alleen dat nummer van de film The Dirt ken ik verder niet.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
Al paar pagina's terug gezegd geweest maar schrijf Helmut Lotti ook maar in potlood. Zijn cover van run to the hills, zijn mogelijkheden met groots orkest,... ideaal voor donderdagavond om 21u opwarming...
zeker nadat radio willy gisteren er nog voor opgeroepen heeft, een aantal jaren geleden was er ook brides of lucifer dan moet helmut lotti ook kunnen en die zijn stem kan gerust wel wat metalklassiekers aan!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Wat vinden jullie van het nieuwe Lamb of God album? Vind het zelf weer een erg goed album.
III Designs en Ditch springen er wel uit maar staan eigenlijk alleen maar goede nummers op
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Gisteren nog wat interessant en verrassend nieuws gehoord. Psychonaut is op dit moment nog niet bevestigd, maar die andere band heeft wel al hun plekje in de marquee (!) bemachtigd.

Die volgorde had ik niet verwacht gezien de uitverkochte ab-show ter promotie van album 2 van psychonaut.

Ik had nog 100 vragen over hoe dat dan gaat, benadert graspop hen of worden die contacten gestart door hun booking agent, komt die show op metal days via Alcatraz, maar daar wist hij allemaal niet veel over. 😂
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Gisteren nog wat interessant en verrassend nieuws gehoord. Psychonaut is op dit moment nog niet bevestigd, maar die andere band heeft wel al hun plekje in de marquee (!) bemachtigd.

Die volgorde had ik niet verwacht gezien de uitverkochte ab-show ter promotie van album 2 van psychonaut.

Ik had nog 100 vragen over hoe dat dan gaat, benadert graspop hen of worden die contacten gestart door hun booking agent, komt die show op metal days via Alcatraz, maar daar wist hij allemaal niet veel over. 😂
Hippotraktor dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Gisteren nog wat interessant en verrassend nieuws gehoord. Psychonaut is op dit moment nog niet bevestigd, maar die andere band heeft wel al hun plekje in de marquee (!) bemachtigd.

Die volgorde had ik niet verwacht gezien de uitverkochte ab-show ter promotie van album 2 van psychonaut.

Ik had nog 100 vragen over hoe dat dan gaat, benadert graspop hen of worden die contacten gestart door hun booking agent, komt die show op metal days via Alcatraz, maar daar wist hij allemaal niet veel over. 😂

Wist ook zeker niet wanneer Graspop zou gaan aankondigen? 😅
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Gisteren nog wat interessant en verrassend nieuws gehoord. Psychonaut is op dit moment nog niet bevestigd, maar die andere band heeft wel al hun plekje in de marquee (!) bemachtigd.

Die volgorde had ik niet verwacht gezien de uitverkochte ab-show ter promotie van album 2 van psychonaut.

Ik had nog 100 vragen over hoe dat dan gaat, benadert graspop hen of worden die contacten gestart door hun booking agent, komt die show op metal days via Alcatraz, maar daar wist hij allemaal niet veel over. 😂
Nice! Hippotraktor is ook een hele gave band. Hopelijk komen ze gewoon allebei!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en theblackmadness

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Aja eee, in de marquee dan nog. Had ook wel eerder Psychonaut verwacht, die vind ik persoonlijk ook beter
Mogelijk op donderdag? Als niet officiële festivaldag om het volk te spreiden zoals in 2019. Al hoop ik eerlijk gezegd stiekem nog steeds op een Knotfest dag (waar Hippotraktor ook perfect zou kunnen geboekt worden?)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Hippotraktor in de Marque joh? Mooie leak! Zou me ook niet verbazen voor de donderdag als een van de red bull bands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken