Een compromis dan: wel rollators en dan de rest wat jij wil
Oke, ik geef je wel gelijk, Whitesnake en Ozzy kan en hoeft niet meer. En Twisted Sister is met pensioen. Dat scheelt al weer. Scorpions is inmiddels ook op het randje, maar die stonden niet in de lijst, blij dat dat dan nog wel mag!
Maar het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die nog wel op deze namen zit te wachten…
Er zit wel een heel groot verschil in kwaliteit in de rollatorwereld. Een Def Leppard steekt er wat dat betreft wel met kop en schouders bovenuit (ookal is dat volgens mij qua muziek de ergste als ik
@Joslittel moet geloven?). Binnen Kiss merk je ook een enorm verschil tussen Gene en Paul, maar dat is verder natuurlijk de totale show die telt, net als Alice Cooper, geweldige show en daar wordt het gebrek aan zang opgelost door de backing vocals actief mee te laten doen.
Het hoort er allemaal toch gewoon bij vind ik. Mainstage is voor mij dé stage qua namen altijd, mede door de oudjes, maar ook het andere lijstje is mooi
Ik houd ook van een mooie mix van oude en jonge bands, en een grote variatie aan (sub)genres.
Dat maakt een groot festival als GMM juist zo mooi in mijn ogen, voor ieder wat wils.
Natuurlijk hoop ik ook dat jongere bands als Nightwish, Epica, Ghost, Amon Amarth, Parkway Drive, Gojira, Avatar (in navolging van bv. Avenged Sevenfold, Volbeat, Sabaton) uiteindelijk tot headliner worden gepromoveerd, en dat zal uiteindelijk ook gaan gebeuren voor de meesten.
Maar dat hoeft voor mij niet ten koste te gaan van goede oude, klassieke bands (die toch de basis hebben gelegd voor onze favoriete muziek en de inspiratie zijn geweest voor al die jonge bands, laten we dat niet vergeten).
Bands als Def Leppard, Aerosmith, KISS, Queensrÿche, Journey, Toto zie ik dan ook graag komen volgend jaar (Mötley Crüe heb ik dan weer niet veel mee).
Daarnaast hoop ik op wat namen uit het rijtje Nightwish, Ghost, Avenged Sevenfold, Parkway Drive, Epica, Amon Amarth, Arch Enemy, Faith No More, Disturbed, In Flames, Avatar, Gojira, Lamb of God, Slipknot, Sonata Arctica, Delain.
Een Porcupine Tree, Ayreon of Avantasia zou ook geweldig zijn, maar durf ik bijna niet hopen..
En natuurlijk blijven we (wellicht tegen beter weten in) altijd nog hopen op die ene grote klapper (Metallica, Rammstein, My Chemical Romance, Rage Against The Machine, System Of A Down, Tool)...