Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.120
7.288
Zo, mijn lijstje wat ik wil zien heeft zijn update gekregen. Dit is wat ik op dit moment graag zou willen zien.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik enkele clashes tegemoet ga en ben er mentaal nog niet klaar voor om te kiezen.
Vetgedrukte bands zijn bands die ik echt zeker gezien wil hebben, niet vetgedrukte is geen ramp als ik ze moet missen :)
DO:
Alter bridge
Arch Enemy
As I Lay Dying
Butcher babies
Cancer bats
Epica
Escape the fate
Ghost
Guns n roses
Motionless in White
Papa roach
Sick of it all
Spiritbox
Stray from the path
The raven age

VR:
Amon Amarth
Asking Alexandria
Bad Wolves
Behemoth
Black mirrors
Disturbed
Fever 333
Finntroll
Gojira
Hatebreed
Heidevolk
Ice Nine Kills
LANDMVRKS
Machine head
The Amity Affliction

ZA:
Architects
Danko Jones
Halestorm
I Prevail
In flames
Less then Jake
Korpiklaani
Oceans
Pantera
Parkway drive
Sleep token
Slipknot
The ghost inside

ZO:
Anti-Flag
Avatar
Billy Talent
Bloodywood
Chelsea Grin
Def Leppard
Enter Shikari
Hellmut Lotti
Hippotraktor
Hollwood Vampires
Lorna Shore
Motly Crue
Polaris
Stand Atlantic
The Halo Effect
Three days grace
wij gaan elkaar echt heel veel tegen komen :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572

Nieuwe podcast van Stubru. Zware klap! Met vaste hosts Thomas Michiels van Psychonaut en Peter Mulders van Brutus. Elke podcast blikken ze vooruit naar alle nieuwtjes van die maand.
Toch ongelooflijk hoeveel café vortn vis bovenkomt in zo'n gesprekken. Heel blij dat ik opgegroeid ben met dit stukje hardcore/metaalgeschiedenis van België.
 
  • Leuk
Waarderingen: ironman en MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.355
2.841
Toch maar eens voorzichtig navraag gedaan bij de organisatie wanneer we blokkenschema mogen verwachten.
Zie antwoord hieronder.

Nu alle groepen gekend zijn worden de laatste stukjes van de puzzel gelegd voor het blokschema.

Eens dat rond is plaatsen we het online.



Metalen groeten,

GMM-Team


Worden we dus niet veel wijzer van🤔🤔
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.120
7.288
Toch maar eens voorzichtig navraag gedaan bij de organisatie wanneer we blokkenschema mogen verwachten.
Zie antwoord hieronder.

Nu alle groepen gekend zijn worden de laatste stukjes van de puzzel gelegd voor het blokschema.

Eens dat rond is plaatsen we het online.



Metalen groeten,

GMM-Team


Worden we dus niet veel wijzer van🤔🤔
In ieder geval zijn ze in de paasvakantie aan het werken aan het blokkenschema begrijp ik hieruit, dat is wel fijn :)
 

DV91

Playlistbediener
21 jan 2015
7
1
Hoi, is er iemand die vorig jaar geweest is en weet of de (gratis) pendelbussen vanaf onder andere station Mol nog steeds rijden naar het festival / camping Boneyard ? Op de website lees ik alleen informatie over betaalde shuttlebussen. Alvast bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
388
661
Viel niet mee om van 30 tot 10 beste nummers te komen maar na heel wat luisteruren is dit het geworden.
Ben geen diehard fan van het eerste uur maar deze moeten er op.
Bij deze m'n laatste spam over katatonia.
Kijk er nu wel erg naar uit om ze te zien ..probeer beetje rechts vooraan en beetje op tijd...😝
#katatonia
#gmm23
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230403_202545_Spotify.jpg
    Screenshot_20230403_202545_Spotify.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 14

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Weet er iemand of de eerste 600 zwaarste platen opnieuw te horen zijn op stubru bruut?
Zover ik mee ben, denk ik van niet.
Jammer, want met zo'n top 666 had je een veel ruimere lijst dan nu. En ja, ik trachtte telkens zoveel mogelijk mee te luisteren en heb hierdoor effectief nieuwe bands leren kennen.
Had graag op bv. Lorna Shore willen stemmen, maar als dat nummer oorspronkelijk niet bij de lijst staat, weet je al dat 't waarschijnlijk geen schijn van kans maakt in een top 66. In tegenstelling tot een top 666. Jammer!
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Zover ik mee ben, denk ik van niet.
Jammer, want met zo'n top 666 had je een veel ruimere lijst dan nu. En ja, ik trachtte telkens zoveel mogelijk mee te luisteren en heb hierdoor effectief nieuwe bands leren kennen.
Had graag op bv. Lorna Shore willen stemmen, maar als dat nummer oorspronkelijk niet bij de lijst staat, weet je al dat 't waarschijnlijk geen schijn van kans maakt in een top 66. In tegenstelling tot een top 666. Jammer!
Ik heb er aleszins op gestemd. En ik denk dat wel meer mensen dit gedaan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Inderdaad, ik herinner me in hun beginjaren een optreden van Venom! Da was niet geweune als je beseft dat indertijd Metallica nog in het voorprogramma speelde van Venom..
Dat was tijdens heavy sound. Metallica was daar dan ook zelfs als bezoeker maar waren dan uiteindelijk uit het café gezet omdat ze zich te veel misdraagden
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Zover ik mee ben, denk ik van niet.
Jammer, want met zo'n top 666 had je een veel ruimere lijst dan nu. En ja, ik trachtte telkens zoveel mogelijk mee te luisteren en heb hierdoor effectief nieuwe bands leren kennen.
Had graag op bv. Lorna Shore willen stemmen, maar als dat nummer oorspronkelijk niet bij de lijst staat, weet je al dat 't waarschijnlijk geen schijn van kans maakt in een top 66. In tegenstelling tot een top 666. Jammer!

Ik vind het ook niet meteen terug maar normaal kan je nummer 666 tot 67 op Bruut horen vanaf zaterdag.
Dat is alleszins het format sinds 2021, toen Thomas Michiels de presentatie heeft overgenomen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.297
5.704
Voor de geïnteresseerde: ik heb in het nieuwe topic van @ThijsDB en het sfeerbeheer team, over een mogelijke nieuwe forumindeling, een vrij uitgebreid bericht gestuurd waarin ik wat gedachten deel die sinds de discussie daarover in dit topic, enkele weken terug, door mijn hoofd spoken. Ik zie nog weinig reacties daar van veel actieve gebruikers hier, dus ik dacht, laat ik het hele gebeuren ook hier weer even onder de aandacht brengen:

Klinkt goed! Het kan zeker geen kwaad om wat minder populaire off-topic draadjes te bundelen, om de populairdere onderwerpen wat meer ruimte te geven.

Specifiek voor het Graspop topic ben ik echter benieuwd of dit voorstel veel verandert. Uit de discussie die hier enkele weken geleden over ontstond kreeg ik de indruk dat er twee conflicterende opinies zijn. Aan de ene kant is er een flinke groep gebruikers die enthousiast worden van de enorme hoeveelheid activiteit in dat topic, zij willen graag dat het een plek is waar Graspop bezoekers het met elkaar over metal kunnen hebben, of het nu direct aan de Graspop editie van dat jaar gelinkt is of niet. Het topic heeft ook opvallend veel nieuwe forum gebruikers aangetrokken met de manier waarop het nu functioneert, dat lijkt een indicatie dat het een succesvolle formule is. Aan de andere kant is er ook een groep gebruikers, voornamelijk mensen die door het gehele forum heen actief zijn, die moeite hebben met de enorme hoeveelheid berichten waarin het lastig is het kaf van het koren te scheiden. Zij hebben behoefte aan een meer gefocust Graspop topic waar concrete aankondigingen en geruchten bijgehouden worden, terwijl concert reviews of album releases beter in de specifiek daarvoor bestemde topics geplaats kunnen worden, volgens hen.

Sinds die discussie vraag ik mij af in hoeverre die beide kanten tegelijkertijd tevreden gestemd kunnen worden. Niemand zit te wachten op strenge moderatie die gaat eisen dat men on-topic blijft, of je gaat dwingen het concert review dat je met je online Graspop vrienden wilde delen opeens in het wat onpersoonlijk aanvoelende algemene concert review topic te plaatsen. Maar er is ook niemand die wil dat mensen hun interesse in Graspop verliezen omdat ze door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Het enige wat ik zelf wel zie werken, heeft inderdaad de vorm van een soort "metal hub", of zoals Graspop het zelf al in haar volledige naam noemt: een Metal Meeting.

Wat als het hoofd topic, van zowel de metal hub als van Graspop als focus festival, een topic is waarin de nadruk meer op het Metal Meeting aspect ligt, precies zoals het huidige Graspop topic dus. De verbindende factor is Graspop, als grootste metal festival in de Benelux, maar het onderwerp van gesprek hoeft zich niet te beperken tot Graspop zelf. Zie het als een soort chatroom voor Graspop bezoekers. Dan kan er daaronder een lijst topics zijn die meer toegespitst zijn op de verschillende metal festivals zelf: voor concreet nieuws omtrent Graspop, concreet nieuws omtrent Alcatraz, concreet nieuws omtrent Hellfest, etc. Meer in de stijl van het Concert Aankondigingen topic, waar concrete informatie de boventoon voert, met af en toe een kort gesprek tussendoor zonder al te veel off-topic te raken.

Zoals ik het voor me zie, ontstaat er dan ook de mogelijkheid om informatie uit het algemenere Graspop Metal Meeting topic te bundelen in de specifiekere sub-topics, wanneer dat relevant is. De meest metalheads zullen wellicht in eerste instantie hun gedachten in het Graspop Metal Meeting topic delen, maar als dat bijvoorbeeld een mooie overzichtspost van de huidige geruchten voor Graspop betreft, kan die ook heel goed even met een repost in het Graspop geruchten topic gedeeld worden, terwijl een concert review van een metal band die dit jaar helemaal niet op Graspop staat wel prima in zowel het Graspop Metal Meeting topic als in het concert reviews topic gedeeld kan worden. Dat hoeft niet eens altijd door de gebruiker die de originele post plaatst zelf gedaan te worden: sommigen gaven aan echt liever alleen maar 1 topic te gebruiken en daar alles in te zetten, dat is prima, dan kan iemand anders die wel het hele forum gebuikt dmv de quote functie het bericht heel makkelijk delen in het daarvoor relevante topic. Dat vraagt een kleine extra inzet van de actievere forum gebruikers, maar het is denk ik een stuk vriendelijker en werkbaarder dan gebruikers die specifiek voor de Graspop/metal niche komen vertellen dat ze zelf hun bericht moeten verplaatsen naar een ander topic. Zie het als een stukje archivering door de community zelf, zonder dat er sterke moderatie nodig is.

Nouja, het is een heel essay geworden. Zoals gezegd spelen deze gedachten al sinds die discussie enkele weken terug door mijn hoofd, ik heb geprobeerd ze zo goed mogelijk uit te schrijven hier. Geen idee of het een beetje helder is wat ik voor me zie, en of de rest van het forum er ook warm voor loopt. Voor mij persoonlijk hoeft het niet zo nodig te veranderen. Maar als tegemoetkoming naar mijn mede-forumgebruikers zou ik mij best willen inzetten om de informatie omtrent Graspop wat beter behapbaar te maken, dus wil ik op zijn minst mijn gedachten daarover gedeeld hebben :)
 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Wat een gedoe van als ik het zo lees vooral mensen die helemaal niet naar Graspop gaan dat er hier meer moderatie moet komen en dat t geen GMM forum is, ik denk dan blijf vooral waar je interesse wel ligt als dit topic je zo irriteert. Maar goed, als het zo doorgaat dan verandert juist het gezellige wat we hier met zijn allen hebben, en ik heb persoonlijk helemaal geen zin in overal op t forum wat nieuws en als het dan even off topic gaat dat er gelijk op wordt aangesproken en heb al helemaal geen zin om telkens op te letten of wat ik zeg wel degelijk met Graspop te maken heeft. Jammer zo, maar ik ga wel weer het nieuws zelf volgen zonder forum. /rant off
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Toch maar eens voorzichtig navraag gedaan bij de organisatie wanneer we blokkenschema mogen verwachten.
Zie antwoord hieronder.

Nu alle groepen gekend zijn worden de laatste stukjes van de puzzel gelegd voor het blokschema.

Eens dat rond is plaatsen we het online.



Metalen groeten,

GMM-Team


Worden we dus niet veel wijzer van🤔🤔
Ik gok eind april, begin mei. Zou nog mooi op tijd zijn. Dan kunnen ze na het paasverlof de coverbands bekend maken.

Zouden de (grotere) bands eigenlijk veel inspraak hebben op het blokkenschema? Of is het festival compleet de baas?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken