Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
480
1.507
The Blackening album!
Verdient eigenlijk meer liefde (incl van de band door er weinig live van te spelen nog).
Hopelijk met de headline show.
Toevallig heeft Robb Flynn anderhalve dag geleden een livestream gedaan waarbij ze The Blackening van begin tot eind spelen. Misschien heeft hij ten tijde van Graspop ook zin om wat meer van The Blackening te spelen, superplaat. Covers en wat extraatjes komen ook langs. Hij klinkt heel goed bij stem, dus belooft veel goeds.

 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Mocht het de hype helpen... In oktober 2022 heb ik Machine Head in Brussel live gezien, samen met Amon Amarth en The Halo Effect.
Ik kende Machine Head wel, maar was niet bekend met zijn hele discografie. Deze band heeft me live toch wel echt weggeblazen. Zeker naar het einde van de set... Zalig. Zelfs voor iemand die stiekem niet zo'n fan is van thrashmetaltoestanden. Ik was zelfs oprecht tevreden met deze aankondiging, net omdat ik ze afgelopen jaar zo goed vond.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
807
2.293
En toch Ruben.....Satan is a lawyer live. Die zou toch wel heel gaaf zijn 🤘
Het een sluit het ander niet uit :) zou inderdaad erg gaaf zijn! Gezien de summiere hoeveelheid oud werk die ze live spelen, ben ik al lang blij met wat nummers van the way of all flesh. Meest recente setlist stemt me in ieder geval alvast hoopvol. The art of dying is terug!!

Van the link en terra incognita wordt nog wel weinig gespeeld, maar misschien spelen ze na de fortitude tour, als headliner op festivals wel andere setlists. Kunnen we alvast samen met de time table verwachtingen over gissen..
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Ben niet bekend met de hele discografie, heb hun 1e album veel gedraaid vroeger en daar kan ik deze 4 nog met stip van aanraden:
- A Thousand Lies, dit is wel een nummer aan de bekendere kant zou ik zeggen, dik kans dat ze hem live spelen, kan niet in de luisterlijst ontbreken, een van mijn favorieten
- Block, fantastische baslijnen, keiharde groovende riff en energie in dit nummer, een van de meest underrated MH-nummers
- Blood for Blood, ik krijg een beetje Slayer vibes bij dit nummer, Flynn laat hier duidelijk z'n thrash roots horen, dit schreeuwt om grote circle pits
- A Nation on Fire, prachtig sfeervolle intro, en wordt steeds beter naarmate je verder komt in het nummer en het vaker opzet
Ja was een top album destijds en nu nog! Ik ben nog naar de "Burn My Eyes 25th anniversary tour" geweest met hun originele bezetting, zowel band als het publiek was compleet "on fire", was trouwens ook het geval bij hun uitgebreide concert "An Evening with Machine Head! Beide staan toch wel in mijn top van live optredens! Mooi dat ze nu op GMM staan🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Van the link en terra incognita wordt nog wel weinig gespeeld, maar misschien spelen ze na de fortitude tour, als headliner op festivals wel andere setlists.
Eens, zal het alleen maar toejuichen als daar weer wat nummers van terugkomen, hopelijk hebben ze idd een andere setlist en gaan ze ons verassen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.341
2.812
Machine Head is wel een band om redelijk moeilijk op voor te bereiden. Tijdens een tour wisselen vele nummers elkaar vaak af en nu is er geen enkele referentiesetlist want het is een exclusieve show. Waarschijnlijk spelen ze wel Imperium en vaak is dat in het begin van de show (de opener)maar vorige keer in Brussel was dat opeens het vierde nummer.

Ohja en over de coverbands gesproken trouwens (daar straks): er ontbreekt nog iets viel daarjuist mijn frank. De Red Bull bands. Of is die contest dit jaar niet? Is er nog plaats op donderdag?
Gewoon alles luisteren won666. Ja met de 666. Dan ben je voorbereid op Machine Head. Je kan inderdaad alles van hun headline set verwachten. Het zal dus ook absoluut niet tegenvallen. Wat ze ook spelen van hun catalogus. Het zal de weide totaal in vuur en vlam zetten. 🤘🤘🤘💥💥
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.125
10.382
Heeft iemand nog tips voor machine head buiten de bekende hits om? Ben cd’s aan het maken voor in de auto en voor vrienden.

Tot dusver:
1. Imperium
2. Davidian
3. Locust
4. Old
5. Is there anybody out there
6. Game over
7. Circle the drain
8. Days turn blue to gray
9. From this day
10. Ten Ton Hammer
11. Halo
12. No gods no Masters
13. Unhallowed
14. Beyond the Pale
15. Aesthetics of hate

Hoor graag of ik iets belangrijks vergeten ben. Er kan nu nog gewisseld worden namelijk 😜

En ja cd’s en ik zijn oldschool. Ik stuur mijn brieven ook nog per postduif!
Je mist voor mij nog twee belangrijke nummers van ze die veel live gespeeld worden. I am Hell en Darkness Within!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.341
2.812
Zal die van mij ook even invullen . Moet alleen iets verder terug. Even mijn geheugen opfrissen. Komt deze week👍👍
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

J00st

Playlistbediener
3 apr 2023
13
48
Goeiemorgen!

ik ben nieuw op het forum, althans, ik lees al twee maanden mee en heb genoten van jullie complotten en weetjes en kennis en inside information!

ik ga dit jaar voor het eerst naar graspop, een heel weekend!

Vind zelf de niet headliners oof de bands die ik niet ken op een festival stiekem toch het leukste achteraf, omdat ik daar de nieuwe dingen ontdek!
Voordal de belgische bands ( nederlander hier)
maar als we het over headlines en dagen hebben, vind ik Machine Head, Gojira, Amon Amarth echt heel sick! ( ik ga niet veel naar concerten, dus machine head en amon amarth heb ik live nog niet gezien)

Verder kijk ik uit naar:
Donderdag:
Epice
Winery dogs ( Portnoy = God)
Carpenter Brut (vaag en anders)
S.O.I.A
1914
Haken

Vrijdag:
Machine Head
Amon Amarth
Airborne
Orange Goblin
Thundermother
Black Mirrors

Zaterdag:
Pantera
Rancid
Testament
Skindred
The chats ( is live echt lachen!)
Solstafir
Danko Jones
Soen

Zondag:
Hollywood Vampires ( ben echt een sucker voor Alice Cooper en Johnny depp<3)
Kreator
Monster Magnet
Hellmut goes Metal ( uiteraard, dit moet ook op een groot podium eigenlijk)
Dieth ( ben ik wel benieuwd naar)
Bloodywood
Hoppotraktor

Zal een hoop heen en weer lopen worden :rolleyes:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Goeiemorgen!

ik ben nieuw op het forum, althans, ik lees al twee maanden mee en heb genoten van jullie complotten en weetjes en kennis en inside information!

ik ga dit jaar voor het eerst naar graspop, een heel weekend!

Vind zelf de niet headliners oof de bands die ik niet ken op een festival stiekem toch het leukste achteraf, omdat ik daar de nieuwe dingen ontdek!
Voordal de belgische bands ( nederlander hier)
maar als we het over headlines en dagen hebben, vind ik Machine Head, Gojira, Amon Amarth echt heel sick! ( ik ga niet veel naar concerten, dus machine head en amon amarth heb ik live nog niet gezien)

Verder kijk ik uit naar:
Donderdag:
Epice
Winery dogs ( Portnoy = God)
Carpenter Brut (vaag en anders)
S.O.I.A
1914
Haken

Vrijdag:
Machine Head
Amon Amarth
Airborne
Orange Goblin
Thundermother
Black Mirrors

Zaterdag:
Pantera
Rancid
Testament
Skindred
The chats ( is live echt lachen!)
Solstafir
Danko Jones
Soen

Zondag:
Hollywood Vampires ( ben echt een sucker voor Alice Cooper en Johnny depp<3)
Kreator
Monster Magnet
Hellmut goes Metal ( uiteraard, dit moet ook op een groot podium eigenlijk)
Dieth ( ben ik wel benieuwd naar)
Bloodywood
Hoppotraktor

Zal een hoop heen en weer lopen worden :rolleyes:
Welkom op het forum en veel plezier je eerste keer Graspop, zal vast niet teleur stellen
Je zal je alvast niet vervelen, je hebt al een flinke lijst :)

Je hebt gelijk dat de kleine bands veel toevoegen aan zo'n festivalervaring, maar zou ook zeker de headliners niet skippen, zo'n show in het donker met al die showelementen heeft toch altijd iets bijzonders.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
807
2.293
Goeiemorgen!

ik ben nieuw op het forum, althans, ik lees al twee maanden mee en heb genoten van jullie complotten en weetjes en kennis en inside information!

ik ga dit jaar voor het eerst naar graspop, een heel weekend!

Vind zelf de niet headliners oof de bands die ik niet ken op een festival stiekem toch het leukste achteraf, omdat ik daar de nieuwe dingen ontdek!
Voordal de belgische bands ( nederlander hier)
maar als we het over headlines en dagen hebben, vind ik Machine Head, Gojira, Amon Amarth echt heel sick! ( ik ga niet veel naar concerten, dus machine head en amon amarth heb ik live nog niet gezien)

Verder kijk ik uit naar:
Donderdag:
Epice
Winery dogs ( Portnoy = God)
Carpenter Brut (vaag en anders)
S.O.I.A
1914
Haken

Vrijdag:
Machine Head
Amon Amarth
Airborne
Orange Goblin
Thundermother
Black Mirrors

Zaterdag:
Pantera
Rancid
Testament
Skindred
The chats ( is live echt lachen!)
Solstafir
Danko Jones
Soen

Zondag:
Hollywood Vampires ( ben echt een sucker voor Alice Cooper en Johnny depp<3)
Kreator
Monster Magnet
Hellmut goes Metal ( uiteraard, dit moet ook op een groot podium eigenlijk)
Dieth ( ben ik wel benieuwd naar)
Bloodywood
Hoppotraktor

Zal een hoop heen en weer lopen worden :rolleyes:
Welkom! Als ik je lijstje zo zie, dan zou ik als ik jou was ook zeker Orbit Culture en Arch Enemy (donderdag) en Insomnium (zondag) checken!
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
92
269
Hier nog een nieuwe eend in de vijver!
Ga dit jaar voor de vierde keer naar GMM, helaas alleen op vrijdag en zaterdag.

Voor mij gaan de hoogtepunten zijn: Gojira, Parkway Drive, Slipknot en Architects.

Maar ik loop ook warm voor Fever 333 (pun intended), Asking Alexandria en Disturbed (deze drie al eerder gezien) en ik ben erg benieuwd naar Machinehead, Pantera, In Flames, Vended en Loathe (allen eerste kennismaking).

Tenslotte zijn er altijd veel mooie verrassingen en ik heb al vele interessante tips mogen lezen op het forum hier (o.a. Draconian en Antimatter).

Eerst nog even Amenra (en Igorrr) over een goede week in Groningen! Kijk er erg naar uit. Zijn er forumleden in 013 of de Melkweg geweest?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
En ook hier is de knoop doorgehakt.
Wij gaan in elk geval de donderdag en vrijdag.
Ik zit alleen in dubio hoe, met zo`n shuttle vanaf Turnhout, of toch zelf doorrijden naar de parkeerplaatsen.
Iemand ervaring met dan wel de shuttle, dan wel dag parkeren? Hoe wev weg zijn deze
Ik heb enkel ervaring met de shuttlebussen. Vorig jaar, mede door de nieuwe vormgeving van het hele terrein, was dat op donderdagnacht wel nog een soep tijdens de uittocht. De dagen nadien wel heel wat beter. Het is wel nog een flink eind stappen (circa 10 minuten goed doorstappen, gok ik) tot de ingang van het festivalterrein. Je moet eerst nog langs de camping en festival market, vooraleer je dus aan de poortjes van het festivalterrein komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken