Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Porcupine Tree was meer hoop van ons dan écht kanshebber vrees ik. Riverside had heel erg mooi geweest ja, die vind ik ook zonde.
Maar wel blij met Haken, Symphony X nog eens zien als het qua schema meevalt, Planet of Zeus, VV, Vended (al wisten we die al), Coheed and Cambria en eigenlijk wel benieuwd naar Generation Sex.


Noctem ziet er op't zicht black uit?
Edit: en municipal waste is thrash uiteraard!

5 volgens Graspop zelf (code orange, vended, blackgold, ice nine kills, chelsea grin)
dat zijn toch gewoon hardcore bands en chelsea grin is deathcore . blackgold ken ik niet en vended zou ik eigenlijk gewoon als metal wegzetten zonder veel subgenre
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
Porcupine Tree was meer hoop van ons dan écht kanshebber vrees ik. Riverside had heel erg mooi geweest ja, die vind ik ook zonde.
Maar wel blij met Haken, Symphony X nog eens zien als het qua schema meevalt, Planet of Zeus, VV, Vended (al wisten we die al), Coheed and Cambria en eigenlijk wel benieuwd naar Generation Sex.


Noctem ziet er op't zicht black uit?
Edit: en municipal waste is thrash uiteraard!

5 volgens Graspop zelf (code orange, vended, blackgold, ice nine kills, chelsea grin)
Ik schatte de kans van PT ongeveer 50-50 in de Marquee, maar daar zat wel wat wishful thinking bij. Al leek het mij oprecht wel mogelijk.

Verder eens met alles wat je zegt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
Het zwaartepunt van de gehele line up ligt ook veel te veel bij core bands naar mijn smaak hoor. Een goeie tech death band als Vektor had er beter bij kunnen komen. Sowieso teleurstellend weinig van de undercard pareltjes van Hellfest overgekomen helaas.

Edit: naast core staat er ook best veel hardrock trouwens. Denk echt wel dat Graspop haar vaste bezoekers beter zou vasthouden met wat meer thrash/death/black metal op de planken. En vind ik zelf ook vetter, naast prog en stoner. Vandaar eens met @redbaron.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
dat zijn toch gewoon hardcore bands en chelsea grin is deathcore . blackgold ken ik niet en vended zou ik eigenlijk gewoon als metal wegzetten zonder veel subgenre
Mijn kennis van metalcore is 0,0 :LOL: ik zeg gewoon wat de website vertelt.
De meeste -core komt bij het inluisteren al vanaf nummer 1 in't rood bij mij, enkel hardcore is soms een uitzondering.
Alleen al daarom zou ik Vended inderdaad nooit onder metalcore zetten, het heeft er elementen van, maar ook zoveel wat hen anders maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken