Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.231
7.502
Nog voor de oorlog was Jinjer toch plots groot geworden en geliefd bij een breed publiek?
Ja maar er was een korte periode vorig jaar rond Graspop waarin de band 3x populairder was als normaal. de oorlog was overal in de media op dat moment en veel artiesten en festivals posten erover op social media. zorgde er gewoon voor dat veel meer mensen interesse hadden in die band als normaal. dit had de organisatie duidelijk niet aan zien komen. nu is dat weer wat gaan liggen denk ik. ik zeg dit als groot fan trouwens, heb de band 3x gezien in het afgelopen jaar en waren iedere keer fantastisch.
Heb zelfs het gevoel dat dit nu net wat gaan liggen is en Lorna Shore die vibe heeft overgenomen.
denk inderdaad dat lorna shore populairder zal zijn op dit moment
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en HerveBe

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.587
4.543
I was wondering, aren't the (approximate) stage times etc negotiated when signing the band? So, if a band like Jinjer or Sleep Token is booked a year before the festival, they might play the Jupiler Stage even though their popularity has increased significantly by that time.

I could certainly see a scenario like that for Lorna Shore and Sleep Token this year.
Ja maar er verandert zoveel achter de schermen, dat die ook gwn hoger kunnen gezet worden later, wanneer men doorheeft dat ze meer populair zijn. Bijvoorbeeld door het wegvallen van een aantal bands, gewoon hen naar een hogere spot verschuiven en een kleinere band boeken voor hun oorspronkelijke spot.
 

slipknot.collector.nl

Playlistbediener
9 feb 2023
44
45
Mja... maar Alcatraz is pas in augustus. Pinkpop inderdaad wel in de zelfde week, maar is in NL.
Ik blijf goeie hoop houden. Het zou me tegenvallen van GMM als ze ze niet zouden boeken dit jaar eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.048
2.685
Mja... maar Alcatraz is pas in augustus. Pinkpop inderdaad wel in de zelfde week, maar is in NL.
Ik blijf goeie hoop houden. Het zou me tegenvallen van GMM als ze ze niet zouden boeken dit jaar eerlijk gezegd.
Als er bands geboekt worden door GMM en Alcatraz in hetzelfde jaar, dan wordt die meestal eerst aangekondigd door GMM en daarna pas door Alcatraz (wanneer GMM voorbij is).

Ik zou niet op Electric Callboy hopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
414
702
Mag toch hopen dat lamb of god wat meer nummers van omens op de setlist gaat knallen .Alleen 'ditch' is wel heel mager.
#eindebericht
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
Ik zou dat oprecht een hele mooie move vinden. Top band die volgens mij al jaren goed en hard werkt. Verdienen dat podium wel, ook al is de ticketverkoop er waarschijnlijk nog niet helemaal genoeg voor. Toegankelijk genoeg maar wel stevige metal, en geniet toch aardig wat naamsbekendheid wel denk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.231
7.502
Ik zou dat oprecht een hele mooie move vinden. Top band die volgens mij al jaren goed en hard werkt. Verdienen dat podium wel, ook al is de ticketverkoop er waarschijnlijk nog niet helemaal genoeg voor. Toegankelijk genoeg maar wel stevige metal, en geniet toch aardig wat naamsbekendheid wel denk.
ik zou Lamb of god ook echt een fantastische headliner vinden. al zie ik het helaas niet gebeuren boven Gojira en Disturbed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
ik zou Lamb of god ook echt een fantastische headliner vinden. al zie ik het helaas niet gebeuren boven Gojira en Disturbed.
Hmm ja. Gojira als MS2 afsluiter daarna werkt goed als een soort co headliner vind ik. Maar wellicht dat het dan toch logischer is om idd zoals eerder genoemd Disturbed door te schuiven naar de headliner positie en Lamb of God er direct onder te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
Gojira is toch de enige headliner vrijdag tot nog toe? Kunnen prima de dag afsluiten, Lamb of God ervoor. Andersom ook prima.
Dat vind ik ook ja, tussen die twee werkt het wel, maar een snelle schatting op basis van spotify monthly plays is wel dat Disturbed een stuk groter is dan Lamb of God (verbaast me ook niet) dus die passen daar dan toch niet helemaal onder.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.127
Lamb of God als headliner? Ik ga wel naar 013, maar het zou niet meteen mijn eerste keuze zijn. Al zou ik het wel toejuichen als Graspop het aandurft. Guns N' Roses, Slipknot en Def Leppard als MS-1 headliners zijn natuurlijk weinig toekomstgericht te noemen.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
LoG bestaat ongeveer even lang als Slipknot hoor

Inderdaad, allebei bijna 30 jaar, Meeste leden zijn ondertussen gewoon vijftigers. Blijf het raar vinden dat bands die zo lang bestaan toch als wissel voor de toekomst worden gezien, dat is hooguit erkenning voor bewezen diensten na een mooi en lang parcours.

Bij Bring me the Horizon en Ghost kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar de anderen (zoals ook Gojira) zijn gewoon al oude bands.

Metal (en het bijhorend publiek) zjn gewoon erg conservatief. Nu metal groepen werden pas echte headliners toen het genre al een tijd voorbijgestreefd was. Nu zie je ook overal plots metalcore-groepen die hoog staan, terwijl dat genre ook al jaren over zijn hoogtepunt zit.
 
Laatst bewerkt:

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Inderdaad, allebei bijna 30 jaar, Meeste leden zijn ondertussen gewoon vijftigers. Blijf het raar vinden dat bands die zo lang bestaan toch als wissel voor de toekomst worden gezien, dat is hooguit erkenning voor bewezen diensten na een mooi en lang parcours.

Bij Bring me the Horizon en Ghost kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar de anderen (zoals ook Gojira) zijn gewoon al oude bands.
Inderdaad, Amon Amarth bestaat ook al bijna 30 jaar. In flames en Behemoth zijn zelfs nog ouder.

Natuurlijk goed voor bands als Behemoth, Amon Amarth en LoG dat die nu populairder zijn dan ooit. Alhoewel LoG toch al lang groot is, tourden begin 2000 ook al mee met de unholy alliance tours met slayer en slipknot
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken