Alestorm was gisteren wel oke in Torhout. Had ze nog nooit in een zaal gezien. Vond altijd dat ze ook wel eens een headlinerspot konden krijgen bij een net iets mindere line up.
Na gisteren heb ik er net een minder gevoel bij. Was nog altijd dik okƩ, maar had het gevoel dat het wat grof zou zijn tegenover bands die lyrisch en muzikaal net wat beter zijn, maar minder volk in Jack n Jones en Ralph Lauren truitjes aantrekken, om ze als headliner te plaatsen.
De helft van West-Vlaanderen was er weer bij, net zoals bij Rammstein vorig jaar. Alestorm is dus wel een band die wat volk kan trekken, maar ik miste iets... Geen idee wat juist, met om headliner te zijn is het net niet.
Zat me ook te bedenken, Epica verkoopt net de AB in Brussel uit, net zoals Trivium/HSB op dinsdag. Die staan hoog, tot headliner op Alcatraz. Alestorm speelt in een sporthal in Torhout...geen idee of het management nog niet mee is, er geen andere zaal in gans Belgiƫ vrij was, of het effectief hun niveau nu is. Als je in een sporthal speel in Januari, dan ben je toch nog een paar jaar van headliner status vanaf.
Alestorm blijft leuk, maar waarschijnlijk op hun hoogtepunt. Kan er natuurlijk heeeeel ver naast zitten.