Totaal eens met wat je zegt hier. Ik ken Leon als een rustige en gedegen directeur die iedereen in zijn waarde laat. En juist staat voor een cultuur waar iedereen welkom is. Daarom vermoed ik dat dit verhaal compleet uit context is getrokken. Maae hoe dan ook klinkt dit niet als een frisse band waar Baroeg zich mee moet willen associëren. Dus afzeggen dat optreden inclusief een persbericht dat men bij nader inzien een andere conclusie heeft getrokkenValt me wel tegen, dit. Baroeg krijgt (zeer terecht) de credits als een veilige plek voor iedereen. Daar horen dit soort figuren niet thuis. Al moet ik zeggen dat ik me ook erger aan zo'n populistische uitspraak van die vrouw van GroenLinks. Want ik weet uit persoonlijke ervaring op welke manieren Baroeg zich positief profileert op het gebied van inclusie. Maar daar hoor je dit soort mensen dan niet over. Het is jammer dat je het 99 keer goed kan doen en bij die ene keer dat je de plank misslaat, zo'n vrouw dan gelijk vragen gaat stellen over je subsidie. Dat is trouwens niet alleen iets wat zij doet, maar een steeds groter groeiend soort gezwel in onze samenleving wat ik echt heel schadelijk vind. De nuance is steeds vaker zoek, we roepen allemaal om het hardst en schieten in een cancelstuip zodra we iets horen of zien wat niet in ons ideale wereldbeeld past, zonder de hele context te kennen.
Ik denk dat Leon in dit geval wel eieren voor zijn geld gaat kiezen en dat lijkt me ook verstandig. Want nogmaals, extreem rechts gedachtengoed past niet bij de uitgangspunten van Baroeg, daar is iedere bezoeker het denk ik wel over eens. Maar het lijkt me nog minder chique als dit nog een vervelend staartje gaat krijgen.