Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Net aangekondigd bmth
BMTH speelt een tour met Fall Out Boy in de us vanaf 27 juni.
Eerste data van de tour zijn vanaf 21 juni, daarop staat bmth niet, pas vanaf de 27e.
Maken dus nog steeds kans op graspop headliner.
Klinkt inderdaad alsof ze die eerste paar FOB data nog elders bezet zijn dan. Sluit ze wel uit voor Werchter. Schrijf maar op voor Graspop inderdaad hoor…

Yup, all signs point to BMTH.
Don't forget that their RAR/RIP shows were announced as exclusive "at Central European festivals". If they only played RAR/RIP and Download UK, we'd probably be talking about exclusivity for "Continental Europe", no?
That means, BMTH will announce at least one more festival appearance outside of Central Europe.
With the Fall Out Boy tour in mind, Graspop and Copenhell are the only options that I can think of.
Any other ideas?

Edit: BMTH aren't playing in Denmark on their upcoming tour, so why would they wait with a Copenhell announcement? 🤔
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
@nikita Hoe waren Epica en apocalypse? Vooral die laatste heb ik altijd wel een leuke live band gevonden.
Eindelijk een beetje tijd.
Ik heb genoten van begin tot eind, maar dan toch vooral van het middenstuk, namelijk Apocalyptica.

Wheel was vermakelijk en brachten al mooi sfeer, en heel goede stem en ik kan er muzikaal ook weinig op aanmerken, maar ze hebben me niet echt omver geblazen. Set was ook best kort natuurlijk met nog een dubbele hoofdact te gaan.

Zowel Apocalyptica als Epica al meer dan 10x live gezien, dus geen verrassingen op vlak van verwachtingen.
Ik ben door Apocalyptica als 13/14-jarige verliefd geworden op de klank van cello en de enorme diversiteit die het instrument te bieden heeft. Hoe die mannen er headbangend en rondspringend mee werken en op momenten absoluut willen gaan voor die rauwe, snijdende klanken in plaats van enkel het zuivere, klassieke gebruik geeft er ook gewoon ontzettend veel rock&roll aan. Hun enthousiasme was weer als vanouds (ik voelde echt nog eens die "hier hebben we 2 jaar op moeten wachten" bij de band), maar op dat vlak stellen ze eigenlijk nooit teleur. Al heb ik Paavo eens erg sober geweten (een beetje zoals Price dit weekend op de masters, voor de dartsliefhebbers), waar hij nu weer de grapjas en entertainer van dienst was. Franky Perez had blijkbaar ook weer niets beter te doen, dus was hij er deze tour opnieuw bij. Gelukkig voor 4 nummers en niet voor de (bijna) gehele set zoals enkele jaren geleden, dus het evenwicht zat daar wel goed. Ook bij de verdere nummerkeuze niets op aan te merken, een paar bangers van Metallica, de verplichte Nothing else matters, wat eigen werk - oud en nieuw - en het heerlijke The hall of the Mountain king om mee af te ronden. Wanneer ze komen, zal ik er altijd proberen bij zijn.
Ohja, ik stond 50 centimeter te ver opzij om mijn 3e Apo-drumstok te vangen, het scheelde niet veel haha. Al gun ik het een ander, ik heb al een mooie set.

Daarna was het de beurt aan Epica. Simone was ontzettend goed bij stem, ook Mark zijn stem was behoorlijk en hij was wel erg vrolijk, elk stukje dat hij zong werd beëindigd met een big smile, Coen zoals altijd een beetje ergerlijk druk met zijn ADHD gedrag, maar de rest van de band geniet duidelijk wel van z'n momentjes (elke show dezelfde) van vermaak. De band doet alleszins altijd moeite om er op het podium energie en beweging in te houden. Op een gegeven moment kwamen de 3 cellisten van Apocalyptica meespelen op het bloedmooie 'Rivers'. Ik ben zelf niet meer helemaal mee met hun nieuwere werk, dus meezingen zat er enkel de laatste nummers in met klassiekers Cry for the moon en Consign to oblivion.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Eindelijk een beetje tijd.
Ik heb genoten van begin tot eind, maar dan toch vooral van het middenstuk, namelijk Apocalyptica.

Wheel was vermakelijk en brachten al mooi sfeer, en heel goede stem en ik kan er muzikaal ook weinig op aanmerken, maar ze hebben me niet echt omver geblazen. Set was ook best kort natuurlijk met nog een dubbele hoofdact te gaan.

Zowel Apocalyptica als Epica al meer dan 10x live gezien, dus geen verrassingen op vlak van verwachtingen.
Ik ben door Apocalyptica als 13/14-jarige verliefd geworden op de klank van cello en de enorme diversiteit die het instrument te bieden heeft. Hoe die mannen er headbangend en rondspringend mee werken en op momenten absoluut willen gaan voor die rauwe, snijdende klanken in plaats van enkel het zuivere, klassieke gebruik geeft er ook gewoon ontzettend veel rock&roll aan. Hun enthousiasme was weer als vanouds (ik voelde echt nog eens die "hier hebben we 2 jaar op moeten wachten" bij de band), maar op dat vlak stellen ze eigenlijk nooit teleur. Al heb ik Paavo eens erg sober geweten (een beetje zoals Price dit weekend op de masters, voor de dartsliefhebbers), waar hij nu weer de grapjas en entertainer van dienst was. Franky Perez had blijkbaar ook weer niets beter te doen, dus was hij er deze tour opnieuw bij. Gelukkig voor 4 nummers en niet voor de (bijna) gehele set zoals enkele jaren geleden, dus het evenwicht zat daar wel goed. Ook bij de verdere nummerkeuze niets op aan te merken, een paar bangers van Metallica, de verplichte Nothing else matters, wat eigen werk - oud en nieuw - en het heerlijke The hall of the Mountain king om mee af te ronden. Wanneer ze komen, zal ik er altijd proberen bij zijn.
Ohja, ik stond 50 centimeter te ver opzij om mijn 3e Apo-drumstok te vangen, het scheelde niet veel haha. Al gun ik het een ander, ik heb al een mooie set.

Daarna was het de beurt aan Epica. Simone was ontzettend goed bij stem, ook Mark zijn stem was behoorlijk en hij was wel erg vrolijk, elk stukje dat hij zong werd beëindigd met een big smile, Coen zoals altijd een beetje ergerlijk druk met zijn ADHD gedrag, maar de rest van de band geniet duidelijk wel van z'n momentjes (elke show dezelfde) van vermaak. De band doet alleszins altijd moeite om er op het podium energie en beweging in te houden. Op een gegeven moment kwamen de 3 cellisten van Apocalyptica meespelen op het bloedmooie 'Rivers'. Ik ben zelf niet meer helemaal mee met hun nieuwere werk, dus meezingen zat er enkel de laatste nummers in met klassiekers Cry for the moon en Consign to oblivion.
Ik was er ook (bij mij voor beide bands de eerste keer dat ik ze zag, geen tien haha). Ik ben volledig akkoord met wat je schrijft. Apocalyptica voor mij de blikvanger van de avond, wat ze met die cello's kunnen, wauw! Werd volledig mee opgezogen in hun optreden.

Epica ook goed hoor, Simone kan uitmuntend zingen zeg! En een mooie combinatie en afwisseling met de stem van Mark Jansen. Ik heb me eerlijk gezegd wel geërgerd aan die toetsenist met zijn draaiend toetsenbord, die Coen Janssen dus. Wat enthousiasme kan geen kwaad, maar dit was er over.

Alleszins mooie avond gehad daar!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik was er ook (bij mij voor beide bands de eerste keer dat ik ze zag, geen tien haha). Ik ben volledig akkoord met wat je schrijft. Apocalyptica voor mij de blikvanger van de avond, wat ze met die cello's kunnen, wauw! Werd volledig mee opgezogen in hun optreden.

Epica ook goed hoor, Simone kan uitmuntend zingen zeg! En een mooie combinatie en afwisseling met de stem van Mark Jansen. Ik heb me eerlijk gezegd wel geërgerd aan die toetsenist met zijn draaiend toetsenbord, die Coen Janssen dus. Wat enthousiasme kan geen kwaad, maar dit was er over.

Alleszins mooie avond gehad daar!
Helemaal eens. Maar ik denk wel dat die echt zo is, als je de filmpjes van achter de schermen ziet en hij ligt ook heel goed in de groep bij alle bandleden. Maar bon, ik vind Sid bij slipknot wat gelijkaardig. Het voelt zo aan alsof de muziek zo makkelijk en saai is, dat je er clownesk gedrag bij moet creëren om er toch iets leuks van te maken voor jezelf. Doet dus naar mijn gevoel wat afbreuk aan de songs.

Iemand uit het publiek stal de show daarbij voor mij dan weer wel op de goede manier. Stoere gast (lees: kaal, stevige baard, groot, gespierd) die helemaal opging in Epica. De stukken van Mark vol overtuiging aan het meedoen, zowel in tekst als de bijhorende 'stoerheid' (niet zo verrassend), als de delen van Simone, zowel in zang - weliswaar enkele octaven lager - als in bijhorende sierlijkheid (heel erg verrassend haha). Heerlijk gewoon!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: duck

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik vind bij Epica het contrast tussen de complexe muziek + zware lyrics en het blije gedrag van de bandleden tijdens liveshows juist wel weer leuk. Het voelt ook oprecht en niet geacteerd, dat scheelt ook wel. En nee, ik ben totaal niet objectief. Epica was mijn eerste grote metal liefde en ik ga ze op Graspop voor de 29e keer live zien. 😅
 

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
This is probably one of the hardest things I’ve ever had to share with my loyal fans. As you may all know, four years ago, this month, I had a major accident, where I damaged my spine.
My one and only purpose during this time has been to get back on stage. My singing voice is fine. However, after three operations, stem cell treatments, endless physical therapy sessions, and most recently groundbreaking Cybernics (HAL) Treatment, my body is still physically weak.
I am honestly humbled by the way you’ve all patiently held onto your tickets for all this time, but in all good conscience, I have now come to the realization that I’m not physically capable of doing my upcoming European/UK tour dates, as I know I couldn’t deal with the travel required. Believe me when I say that the thought of disappointing my fans really FUCKS ME UP, more than you will ever know.
Never would I have imagined that my touring days would have ended this way. My team is currently coming up with ideas for where I will be able to perform without having to travel from city to city and country to country.
I want to thank my family……my band…….my crew……my longtime friends, Judas Priest, and of course, my fans for their endless dedication, loyalty, and support, and for giving me the life that I never ever dreamed I would have.
I love you all…
Bericht op Ozzy Osbourne zijn Facebook. Zoals verwacht wordt zijn tour geannuleerd.
Jammer genoeg denk ik ook dat dit het einde van een tijdperk is. Ik zie hem niet meer optreden ookal spreekt hij zelf nog over concerten zonder het reizen..
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Bericht op Ozzy Osbourne zijn Facebook. Zoals verwacht wordt zijn tour geannuleerd.
Jammer genoeg denk ik ook dat dit het einde van een tijdperk is. Ik zie hem niet meer optreden ookal spreekt hij zelf nog over concerten zonder het reizen..
Sneu voor de beste man. Maar je moet als artiest ook kunnen en durven ergens een punt achter te zetten, dat maakt je nog grootser.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ozzy kon dus ook wel de vierde headliner zijn. Gewacht op de toestand van zijn gezondheid, en nu voor een oplossing moeten zoeken. Is plausibel
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Bericht op Ozzy Osbourne zijn Facebook. Zoals verwacht wordt zijn tour geannuleerd.
Jammer genoeg denk ik ook dat dit het einde van een tijdperk is. Ik zie hem niet meer optreden ookal spreekt hij zelf nog over concerten zonder het reizen..
Beter zo denk ik, hij is allang niet meer de artiest die hij ooit was. Laatste keer op Graspop was al niet veel soeps meer, stoppen is beter voor de mooie herinneringen dan
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Deze week lijkt de week van Pukkelpop te worden. die gaan iedere dag één of meerdere namen droppen blijkbaar de rest van de week
Volgende week zal het worden voor Graspop dan lijkt me.

Die leak van Vended lijkt er trouwens wel op te duiden dat we volgende week niet alleen een headliner krijgen maar ook een pakketje? of is dat geen goede conclusie. ik hoop op 3 aankondigingen. 2 losse voor de headliners en een derde met klein pakketje en poster!
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Deze week lijkt de week van Pukkelpop te worden. die gaan iedere dag één of meerdere namen droppen blijkbaar de rest van de week
Volgende week zal het worden voor Graspop dan lijkt me.

Die leak van Vended lijkt er trouwens wel op te duiden dat we volgende week niet alleen een headliner krijgen maar ook een pakketje? of is dat geen goede conclusie. ik hoop op 3 aankondigingen. 2 losse voor de headliners en een derde met klein pakketje en poster!
Hmm. Met dat de poster heel snel terug offline werd gehaald, staan we in principe terug bij af. Ze kunnen echt eender wanneer aan komen draven met dat laatste pakketje... :(
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Zou fijn zijn als we volgende week weer wat krijgen. Ik vind de line-up nu al geweldig en heb nog maar twee wensen: Der Weg Einer Freiheit en een band die ik nu nog niet ken maar die zich na wat luisterbeurten op mijn mustsee lijst gaat plaatsen. En als het even kan allebei niet op die volle zaterdag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Zou fijn zijn als we volgende week weer wat krijgen. Ik vind de line-up nu al geweldig en heb nog maar twee wensen: Der Weg Einer Freiheit en een band die ik nu nog niet ken maar die zich na wat luisterbeurten op mijn mustsee lijst gaat plaatsen. En als het even kan allebei niet op die volle zaterdag.
vooral dat laatste, nog een must see op de zaterdag kan ik er niet bij hebben. doe maar op de zondag iets leuks graag :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Ozzy was idd booked for Graspop
I was planning a hell ride from Birmingham, including an overnight ferry, to get to Graspop Metal Meeting 2023.

Sad but travel plans suddenly made much easier. Farewell Ozzy. Refunds in 5 tickets will be a silver lining.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ozzy was idd booked for Graspop
I was planning a hell ride from Birmingham, including an overnight ferry, to get to Graspop Metal Meeting 2023.

Sad but travel plans suddenly made much easier. Farewell Ozzy. Refunds in 5 tickets will be a silver lining.
van waaar heb je dat?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken