Uiteraard kan je er uren over discussiëren of bepaalde bands bij een bepaald genre horen, dat geld niet alleen voor metalcore.
In Flames staat op de website onder het genre Alternative. Papa Roach ook. Had ze zelf onder melodic death en nu-metal gezet maar dat ben ik.
Onder welk genre zou jij parkway drive en architects zetten trouwens dan? ik begrijp het argument wel dat ze ver van huis zijn qua nieuwe muziek maar ik heb toch wel het idee dat metalcore nog steeds het best past als genre. Daarnaast zijn er natuurlijk veel bands waar je over kunt discussieren of het metalcore is zoals spiritbox, the raven age, escape the fate, I prevail, the amity afflction. Dan zijn er ook nog bands die juist niet onder metalcore staan waarvan je zou kunnen zeggen dat die daar wel horen, zoals Any Given Day.
Verder denk ik als we uitgebreid gaan discussiëren over welk genre iedere band is van de line up dat we op 15 juni nog steeds aan het discussiëren zijn. al is het wel een gemakkelijke manier om de 1000 pagina's te halen dit jaar.