Graspop Metal Meeting 2023

Uiteraard kan je er uren over discussiëren of bepaalde bands bij een bepaald genre horen, dat geld niet alleen voor metalcore.
In Flames staat op de website onder het genre Alternative. Papa Roach ook. Had ze zelf onder melodic death en nu-metal gezet maar dat ben ik.
Onder welk genre zou jij parkway drive en architects zetten trouwens dan? ik begrijp het argument wel dat ze ver van huis zijn qua nieuwe muziek maar ik heb toch wel het idee dat metalcore nog steeds het best past als genre. Daarnaast zijn er natuurlijk veel bands waar je over kunt discussieren of het metalcore is zoals spiritbox, the raven age, escape the fate, I prevail, the amity afflction. Dan zijn er ook nog bands die juist niet onder metalcore staan waarvan je zou kunnen zeggen dat die daar wel horen, zoals Any Given Day.

Verder denk ik als we uitgebreid gaan discussiëren over welk genre iedere band is van de line up dat we op 15 juni nog steeds aan het discussiëren zijn. al is het wel een gemakkelijke manier om de 1000 pagina's te halen dit jaar.
stadium metal(core)? vind het raar om te definiëren maar denk dat dit bands als parkway drive, bring me the horizon en architects beter beschrijft

stadium metal(core)? vind het raar om te definiëren maar denk dat dit bands als parkway drive, bring me the horizon en architects beter beschrijft
blijft dan nog steeds wel een subgenre van metalcore.
Verder vind ik zelf deze 3 bands zo uiteenlopend dat je ze alle 3 in een ander hokje zou kunnen plaatsen.
BMTH heeft veel meer pop invloeden dan de rest, en speelt hun oude songs vrijwel niet meer.
Architects is denk ik wel een stukje harder dan de andere 2, los van hun laatste album zijn die wel een stuk meer traditioneel metalcore. in hun setlist komen ook nog genoeg oudere bangers voorbij. al zullen ze niet zo veel speeltijd krijgen op graspop helaas (50-60min?)
Parkway Drive speelt ook nauwelijks nog oude nummers maar je zou kunnen zeggen dat Ire, Atlas en Reverence toch nog wel dichter bij de traditionele metalcore zitten als hun laatste album Darker Still en 'the classic symptoms of a broken spirit' van architects en de laatste albums van BMTH.

De enige metalcore band die redelijk groot is en toch bij hun eigen sound is gebleven is August Burnd Red volgens mij. Weinig bands die zo consistent zijn met hun muziek.

blijft dan nog steeds wel een subgenre van metalcore.
Verder vind ik zelf deze 3 bands zo uiteenlopend dat je ze alle 3 in een ander hokje zou kunnen plaatsen.
BMTH heeft veel meer pop invloeden dan de rest, en speelt hun oude songs vrijwel niet meer.
Architects is denk ik wel een stukje harder dan de andere 2, los van hun laatste album zijn die wel een stuk meer traditioneel metalcore. in hun setlist komen ook nog genoeg oudere bangers voorbij. al zullen ze niet zo veel speeltijd krijgen op graspop helaas (50-60min?)
Parkway Drive speelt ook nauwelijks nog oude nummers maar je zou kunnen zeggen dat Ire, Atlas en Reverence toch nog wel dichter bij de traditionele metalcore zitten als hun laatste album Darker Still en 'the classic symptoms of a broken spirit' van architects en de laatste albums van BMTH.

De enige metalcore band die redelijk groot is en toch bij hun eigen sound is gebleven is August Burnd Red volgens mij. Weinig bands die zo consistent zijn met hun muziek.
Mee eens en August Burns Red is idd behoorlijk consistent met hun sound, een sound die ik overigens wel kan waarderen. Volgens mij stond August Burns Red ook op de originele line-up van 2020 als ik mij niet vergis?

Naar welke 3 bands kijken jullie het meest uit tot nu toe voor graspop 2023?
Van mij..
1.Kreator
2.Seether
3.Testament
Het niet-aflatende Kreator enthousiasme van jou werkt wel aanstekelijk hoor, ook al weer zin om die te gaan zien!

Persoonlijke top 3 is als volgt:
1. Gojira (altijd sterk live, hoop dat ze inderdaad rond middernacht mogen afsluiten dan wordt het echt magisch)
2. Draconian (wat een ontdekking, heerlijke muziek, kijk uit naar hoe het live zal zijn)
3. Slipknot/Parkway Drive (wordt mijn eerste keer Slipknot, Parkway al wel vaker gezien, maar geweldig 1-2tje zo op de zaterdag avond)

helloween, hammerfall, ad infinitum, amaranthe, evanescence, beyond the black??
Ik hoop nog op namen als Stratovarius, Sonata Arctica, Lacuna Coil, Orden Ogan, Therion, Unleash The Archers, DragonForce, Gamma Ray, Visions Of Atlantis, Leaves' Eyes, Rhapsody Of Fire (of Turilli / Lione Rhapsody), Orphaned Land, Myrath, Xandria, Tristania, Sirenia.
Avantasia en Kamelot zouden ook zeer welkom zijn, maar lijken me onwaarschijnlijk.
En Nightwish natuurlijk, maar dat zie ik helaas niet meer zo snel gebeuren...

Naar welke 3 bands kijken jullie het meest uit tot nu toe voor graspop 2023?
Van mij..
1.Kreator
2.Seether
3.Testament
Slipknot, altijd - al hoop ik dat ze weinig nummers van het nieuwe album in de set steken :(
Maar iets origineler, mijn first timers - heel benieuwd wie van hen mij live het hardste zal omver blazen, voorlopig zet ik ze zo als volgorde
1. Antimatter
2. Sleep token
3. Greg Puciato
4. Molybaron
5. Draconian

Slipknot, altijd - al hoop ik dat ze weinig nummers van het nieuwe album in de set steken :(
Maar iets origineler, mijn first timers - heel benieuwd wie van hen mij live het hardste zal omver blazen, voorlopig zet ik ze zo als volgorde
1. Antimatter
2. Sleep token
3. Greg Puciato
4. Molybaron
5. Draconian
Ik hoop op dat ze van we are not your kind een paar nummers spelen: solway firth, orphan, nero forte en unsainted

1. Antimatter
2. Sleep token
3. Greg Puciato
4. Molybaron
5. Draconian
Ik hoop vooral dat Slipknot de typische singles zoals Before I Forget en Psychosocial eens laat vallen.
Niet dat ze dat per se moeten vervangen door ouder werk zoals Pulse of the Maggots of Everything Ends. The Negative One en Birth of the Cruel zijn ook uitstekende nummers om de weide te domineren.

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian
Ik hoop vooral dat Slipknot de typische singles zoals Before I Forget en Psychosocial eens laat vallen.
Niet dat ze dat per se moeten vervangen door ouder werk zoals Pulse of the Maggots of Everything Ends. The Negative One en Birth of the Cruel zijn ook uitstekende nummers om de weide te domineren.
Tja, voor mij wordt het de eerste keer Slipknot dus ik hoop toch wel op de klassiekers. Maar ik kan me voorstellen dat de meeste bezoekers ze al wel vaker gezien hebben inderdaad. Ik moet nog eens naar dat laatste album luisteren, daar zal ongetwijfeld ook flink wat van gespeeld worden, maar dat werd helaas niet heel goed ontvangen zag ik?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread