Graspop Metal Meeting 2023

Al dat enthousiasme voor MC, ik ben écht benieuwd of jullie wel door de live "kwaliteit" geraken en er alsnog van kunnen genieten.
het verbaasde mij ook behoorlijk hoe veel mensen er enthousiast zijn voor MC. ik wist dat er een paar fans waren had verder niet zo veel mensen verwacht die ze hoog hadden staan. zo zie je toch maar dat exclusiviteit een grote rol speelt in de wereld van live muziek.
dan toch vreemd dat de kaartverkoop dit niet reflecteert.
Zwakste dag vind ik dan juist weer de zondag. Komt ook doordat ik met MC en Def Leppard niks heb.
exact dit ja, voor mij is zondag de zwakste dag en komt niet eens in de buurt van de andere dagen. zal inderdaad wel zijn omdat ik niks met het genre heb ja. die 3 grootste namen zullen veel van het budget hebben gekost daar.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Al dat enthousiasme voor MC, ik ben écht benieuwd of jullie wel door de live "kwaliteit" geraken en er alsnog van kunnen genieten.

Dat komt helemaal goed!

Het grote verschil is dat iedereen weet dat de verwachtingen (qua zang) hoe dan ook niet al te hoog liggen.

Voor mij persoonlijk is het puur om ze eens gezien te hebben. Ben helaas pas écht fan geworden nadat ze al waren gestopt. Dus voor mij echt wel een must-see komende zomer. Kijk er echt naar uit.

En ben wel fan van hun werk op album. Heb zelf zo'n RIAA Platinum Award van ze (Theatre Of Pain) in m'n living hangen.

Oh vet! Is dat net zo als bij Kiss dat je zo’n gepersonaliseerde plaat kan kopen?

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Zie net dat deze sinds vandaag online staat ook:
Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik kom maar niet echt in die hype rond Sleep Token..
De muziek is nog wel ok, maar met name de zang staat me nogal tegen.
Ook hun performance vind ik een beetje vreemd, lijkt niet echt bij de muziek te passen (je zou eerder een black metal band verwachten als je hen ziet).

Maar waarschijnlijk zal ik toch wel ernaar gaan kijken als het tijdschema het toelaat, wie weet dat het me live wel aanspreekt.

• Leuk
Ik blijf de aankondigingsstrategie van Graspop een heel vreemde vinden.
- 20 oktober: Mötley Crüe (North)+ Def Leppard (South)
- 3 november: Slipknot (South)
- 7 november: Parkway Drive (North)
- 10 november: Ghost (North)
- 17 november: Gojira (North)
- 24 november: pakket met 103 acts, maar nog geen poster
- 18 januari: nog steeds geen enkele indicatie dat er binnenkort meer gaat volgen.

Ik had deze strategie nog wel begrepen als ze op 24 november ook een poster hadden gelanceerd, desnoods op de zes headliners na alles per dag op alfabet gerangschikt zodat je geen ego's van bands en bandmanagements raakt.

Maar nu heb je toch al bijna twee maanden alles wat op een hype leek kapotgemaakt? Mensen die er niet zo op zitten als wij zijn al lang weer vergeten dat Graspop iets heeft aangekondigd en al helemaal wat. Als ze dan op de website kijken, zien ze ook maar een bijeengeraapt zootje van namen zonder enige vorm van structuur (een poster).

Je zult weer helemaal opnieuw moeten beginnen met het opbouwen van hype. Een naam als Guns N' Roses helpt dan wel natuurlijk wel.

- 18 januari: nog steeds geen enkele indicatie dat er binnenkort meer gaat volgen.

Ik had deze strategie nog wel begrepen als ze op 24 november ook een poster hadden gelanceerd, desnoods op de zes headliners na alles per dag op alfabet gerangschikt zodat je geen ego's van bands en bandmanagements raakt.

Maar nu heb je toch al bijna twee maanden alles wat op een hype leek kapotgemaakt? Mensen die er niet zo op zitten als wij zijn al lang weer vergeten dat Graspop iets heeft aangekondigd en al helemaal wat. Als ze dan op de website kijken, zien ze ook maar een bijeengeraapt zootje van namen zonder enige vorm van structuur (een poster).

Je zult weer helemaal opnieuw moeten beginnen met het opbouwen van hype. Een naam als Guns N' Roses helpt dan wel natuurlijk wel.
Je bent wel nog 6 januari vergeten: zaterdag die uitverkocht is.. Puur naar hype en verkoop niet onbelangrijk

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

In het GnR topic kwam voorbij dat hun tour eigenlijk eind vorig jaar al aangekondigd had moeten worden, maar uitgesteld is geraakt. Als dat klopt, en Graspop daar haar strategie op afgestemd had, kan dat een verklaring zijn voor het plotselinge gat.

Dat ze geen poster naar buiten willen brengen met twee missende headliners, snap ik dan weer wel. Geeft waarschijnlijk toch veel volk de indruk dat Ghost en Gojira de grote headliners zijn op het eerste oog. Plus inderdaad het extra gedoe van iedereens ego tevreden stellen. Als je het toch op alfabetische volgorde moet doen om die reden, kun je het net zo goed bij de lijst op de webpagina houden denk ik.

Mijn 3 (of 4 of 5) per dag van dingen die ik wil zien in willekeurige volgorde. Niet direct een "top" maar gewoon dingen die ik sowieso ga checken normaal

Donderdag

Unearth
As I lay dying
Stray from the path

Vrijdag

Fever 333
Hatebreed
Meshuggah

Zaterdag

The Ghost Inside
Architects
In Flames
Slipknot
Pantera

Zondag

Lorna Shore
Anti-flag
Enter Shikari
Lionheart

Dying Fetus stond afgelopen jaar al op GMM, en komend jaar op Alcatraz, dus lijkt me uitgesloten.
Suffocation vandaag overigens als laatste naam bekend gemaakt voor Durbuy Rock Festival.
Dat klopt, heb ook van ze genoten afgelopen editie.....oh van Suffocation wist ik nog niet, heb die line-up van Durbuy ff bekeken en dat ziet er wel aardig uit, thanks voor tip!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
In het GnR topic kwam voorbij dat hun tour eigenlijk eind vorig jaar al aangekondigd had moeten worden, maar uitgesteld is geraakt. Als dat klopt, en Graspop daar haar strategie op afgestemd had, kan dat een verklaring zijn voor het plotselinge gat.

Dat ze geen poster naar buiten willen brengen met twee missende headliners, snap ik dan weer wel. Geeft waarschijnlijk toch veel volk de indruk dat Ghost en Gojira de grote headliners zijn op het eerste oog. Plus inderdaad het extra gedoe van iedereens ego tevreden stellen. Als je het toch op alfabetische volgorde moet doen om die reden, kun je het net zo goed bij de lijst op de webpagina houden denk ik.
Het zou toch niet te moeilijk kunnen zijn om de twee headliner plekken te vullen met een tekst als 'to be announced' als ze de poster per dag doen zoals vorig jaar. Maarja ik zie ook geen andere reden dus waarschijnlijk heb je gelijk

• Leuk
Kijk he. Ik ben pas fan geworden na hun laatste show in België. Dus ik wil ze echt wel eens zien. Tommy is en blijft een beest op drums. En op Vince zijn stem ben ik al sinds september ofzo (sinds het duidelijk was dat MC voor Graspop ging worden aangekondigd) mentaal aan het voorbereiden. Dus het zal wel lukken.

Ik zal ook een poging doen, ik zal het format van @MetalLimbo maar stelen maar dan een top 5 per dag. Een top 3 van alle bands vond ik te moeilijk:

Donderdag
1. Motionless in white
2. Arch Enemy
3. Epica
4. As I lay dying
5. Spiritbox

Vrijdag
1. Disturbed
2. The Amity Affliction
3. Any Given Day
4. Gojira
5. Fever 333

Zaterdag
1. Parkway Drive
2. Slipknot
3. Skindred
4. The Ghost Inside
5. I prevail
6. Architects

Hier maar een top 6, aangezien het alle 6 absolute must sees zijn.

Zondag
1. Avatar
2. Bloodywood
3. The halo effect
4. Polaris
5. Billy Talent

Totaal
1 Parkway Drive. Deze band heeft een speciaal plekje in mijn hart, ik ga al naar hun live shows sinds ze in kleine zaaltjes spelen, en ze voor het eerst een mainstage zien headlinen op mijn favoriete festivals gaat magisch zijn. Zelfs ook al zijn de nieuwe nummers wat minder, live zal het wel gaan werken gok ik.
2. Slipknot. 2 keer op graspop gezien, 2 keer genoten.
3. Motionless in white *
4. Skindred *
5. Bloodywood *
6. Avatar *
7. Arch Enemy (paar maanden geleden nog live gezien maar man wat zijn ze toch sterk live)
8. The Ghost Inside*
9. Any Given Day*
10. Architects

Eerste keer (vrij groot gat tussen 4 en 5)
1. Motionless in White
2. Avatar
3. Skindred
4. Bloodywood
5. Architects (ooit 10 jaar geleden een keer gezien in voorprogramma pwd, maar kan me er nog weinig van herinneren)
6. The Ghost Inside
7. Any Given Day
8. The Amity Affliction
9. As I lay dying
10. Landmvrks
11. I prevail
12. Polaris
13. Billy Talent
14. The Halo Effect
Loek ik raad je aan eens Orbit Culture te gaan luisteren. Nummers
1. Strangler
2. Saw
3. Mirror Slave (breekt het geweld ;))
4. North Star of Nija
5. Redfog

Leuk, die voorpret! Mijn duit in het zakje:

Donderdag:
1. Ghost
2. Epica
3. Molybaron (eerste keer)

Vrijdag:
1. Gojira
2. Loathe (eerste keer)
3. Meshuggah (eerste keer, als ze niet clashen met Gojira)

Zaterdag:
1. Draconian
2. Sleep Token (eerste keer)
3. Solstafir (eerste keer)

Zondag:
1. Lorna Shore (eerste keer)
2. Katatonia
3. Hippotraktor (eerste keer)

Totaal:
1. Draconian
2. Gojira
3. Lorna Shore

Nensha en Open Eye van hun laatste album zijn ook aanraders. Mooi om zoveel Orbit Culture hype te lezen.
Een aanrader voor black/death liefhebbers (en met name de combinatie van deze genres): 1914 uit Oekraïne. Helaas nog niet voorbij zien komen in de lijstjes.
Staan voor mij beide bovenaan maar nog geen tijd voor een lijstje. Beide bands zijn live ook echt sterk dus die staan voor een doorbraak op Graspop.

Users who are viewing this thread