Graspop Metal Meeting 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.018
8.662
Waarom gaan we er vanuit dat A7X op vrijdag zou spelen als ze er staan? Ik hoop zelf dat ze de donderdag zouden spelen om een mooie Ghost A7X combinatie te krijgen
Is toch een veel te kleine naam om naast kleinere coheads als Ghost en Gojira te zetten? Daar moet echt wel wat groter geschut naast.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Ik verwacht inderdaad vanavond of anders morgenochtend Avenged Sevenfold als deze groep bij het pakketje van Hellfest zitten.
Wat dan de donderdag-headliner wordt is volstrekt onduidelijk. Hier zijn sowieso nog weinig echt grote Main Stage namen in vergelijking tot de andere dagen dus er komt een ijzersterk duo nog bij of een act die meer speeltijd verlangt / dusdanig groot is dat er geen geld meer is voor andere acts. Guns N' Roses had heel lang de beste papieren maar zullen die het echt gaan trekken om op donderdag GMM te doen en vrijdag Firenze Rocks? Denk het niet.
ik ben echt de weg kwijt inmiddels.

48 uur geleden had ik gezegd:
GNR komt met 90% zekerheid, en de andere headliner weet ik niet zo goed.

Nu zou ik zeggen:
Avenged Sevenfold komt met 90% zekerheid, en de andere headliner weet ik niet zo goed.

Als GNR niet komt ben ik echt benieuwd waar ze mee gaan komen. Tool/SOAD geloof ik niet zo in. Avenged Sevenfold is ook niet zo groot dat ze er een kleine headliner bij kunnen zetten op een andere dag en vervolgens alles uitverkopen. Bon Jovi of The Who zie ik ook gewoon echt niet gebeuren.

Avenged Sevenfold/SOAD/Tool vind ik allemaal fantastische bands (ja die eerste ook, sorry) en als 1 van deze 3 komt maakt het me niet zo veel uit wat er op die andere dag staat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Is toch een veel te kleine naam om naast kleinere coheads als Ghost en Gojira te zetten? Daar moet echt wel wat groter geschut naast.
Ghost is toch niet zo klein? Die staan op andere metalfestivals in Europa gewoon als headliner. a7x is ook gewoon een volwaardige headliner en geen kleine cohead. denk dat a7x en ghost prima een dag kunnen dragen samen. zou het zelf een sterke bovenkant durven noemen.

Avenged Sevenfold - Gojira - Disturbed vind ik ook geen klein rijtje, lijkt me een prima coheadline constructie. Zoals we dit jaar op de zaterdag hadden. disturbed dan op de positie van ffdp.

dit jaar was het plan trouwens Avenged Sevenfold en FNM of Avenged Sevenfold en Within Temptation. zijn ook niet bepaald grote namen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.458
4.619
Ghost is toch niet zo klein? Die staan op andere metalfestivals in Europa gewoon als headliner. a7x is ook gewoon een volwaardige headliner en geen kleine cohead. denk dat a7x en ghost prima een dag kunnen dragen samen. zou het zelf een sterke bovenkant durven noemen.

Avenged Sevenfold - Gojira - Disturbed vind ik ook geen klein rijtje, lijkt me een prima coheadline constructie. Zoals we dit jaar op de zaterdag hadden. disturbed dan op de positie van ffdp.

dit jaar was het plan trouwens Avenged Sevenfold en FNM of Avenged Sevenfold en Within Temptation. zijn ook niet bepaald grote namen
dat was wel de opgelapte versie, origineel was de bedoeling dat FNM die zondag ging headlinen met een brede undercard als deep purple, deftones, the offspring etc en dat aerosmith de vrijdag ging headlinen met de minder brede undercard, maar door de planning van aerosmith kwamen die plots op de zondag en was de vrijdag heel mager, dat is dan in 2020 en 2021 uitgesteld en hebben ze nog wat aan die vrijdag gesleuteld maar die dag was gewoon veel minder verkocht dan de andere dagen. denk dus dat we bij FNM of A7X wel wat meer mogen verwachten
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
A7x stond de vorige keer ook als headliner aangekondigd. Toen wel samen op de dag met Slayer er voor en Sabaton er na... 😅
We schrijven wel 2014 op, maar lijkt me niet dat ze in die jaren veel populairder zijn geworden.

Ik zou dus ook vrijdag zeggen rekening houdend met de undercard dan.

+ Graspop besliste doorheen het jaar opnieuw om 4 dagen te doen (ipv de aangekondigde 3), dus je zou vermoeden dat er toch een grote vis binnen te hengelen was die de 4e dag moet verantwoorden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Lijkt er voor mij op dat ze geen Firenze en Graspop meer kunnen doen aangezien ze bij FIrenze alleen nog een Donderdag en Vrijdag headliner missen, en bij Graspop ook. en begreep van jou dat ze daar al hadden zitten teasen met GNR-liedjes?
Correct me if I'm wrong but I don't think Firenze Rock teased GNR, they just teased an incoming announcement on their website.

Mad Cool Festival (with their "Guess The Band" posts) were teasing GNR and Welcome To Rockville used Welcome To The Jungle in an ad and because of the timing we just assumed that Firenze Rock would also be an option, no?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.018
8.662
Correct me if I'm wrong but I don't think Firenze Rock teased GNR, they just teased an incoming announcement on their website.

Mad Cool Festival (with their "Guess The Band" posts) were teasing GNR and Welcome To Rockville used Welcome To The Jungle in an ad and because of the timing we just assumed that Firenze Rock would also be an option, no?
That Mad Cool teaser turned out to be for Rina Sawayama, not? (This Hell)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
A7x stond de vorige keer ook als headliner aangekondigd. Toen wel samen op de dag met Slayer er voor en Sabaton er na... 😅
We schrijven wel 2014 op, maar lijkt me niet dat ze in die jaren veel populairder zijn geworden.

Ik zou dus ook vrijdag zeggen rekening houdend met de undercard dan.

+ Graspop besliste doorheen het jaar opnieuw om 4 dagen te doen (ipv de aangekondigde 3), dus je zou vermoeden dat er toch een grote vis binnen te hengelen was die de 4e dag moet verantwoorden...
laatste keer dat a7x er stond speelden ze voor maiden en parkway drive. 2014 speelden inderdaad sabaton en slayer op dezelfde dag maar waren ze wel de mainstage 1 headliner. sabaton was toen ook nog niet de band dat het nu is. vergelijkbaar met ghost/gojira/disturbed nu lijkt me.

klinkt verder logisch wat je zegt maar welke grote vis verwacht je dan nog die aan touren is tijdens graspop of nog een tour zou aankondigen? heb wat moeite met mogelijke headliners te bedenken als GNR het niet zou worden. welke andere band zou er nog aangekondigd kunnen worden die een dag kan dragen zoals GNR dat kan?

Yes, I think so. I'm just saying, that's where we got the "GNR at Firenze Rock" idea, if I remember correctly.
I thought @DennisvdBr mentioned that Firenze used some GNR songs in their teasers, but could be another festival. I'm not sure either.
they were supposed to play there in 2020 though so I still think it is likely for them to return there instead of coming to graspop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Het blijft gissen naar de laatste headliners. Ook al sloeg die Mad Cool teaser niet op GnR, het zou mij niks verbazen als ze daar alsnog staan, die hebben nog een groot vraagteken boven QOTSA op de poster op te vullen. Hoeft natuurlijk geen rockband te zijn maar zou wel bijzonder mooi passen. Of ze moeten daar ook The Who neerzetten?

Hopelijk vanavond meer duidelijkheid, als we de Hellfest poster hebben. Al ben ik er bang voor dat die misschien eerder afvallers dan nieuwe opties gaat brengen, ivm overlap in dagen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
Zou het niet kunnen dat Graspop die vierde dag had toegevoegd voor Metallica maar dat die uiteindelijk een beter aanbod kregen uit Zweden en dat Graspop nu in de problemen zit? Want een vierde dag toevoegen enkel voor Ghost lijkt mij Overkill. Dan hadden die donderdagbands perfect over de drie andere dagen verspreid kunnen worden
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
Zou het niet kunnen dat Graspop die vierde dag had toegevoegd voor Metallica maar dat die uiteindelijk een beter aanbod kregen uit Zweden en dat Graspop nu in de problemen zit? Want een vierde dag toevoegen enkel voor Ghost lijkt mij Overkill. Dan hadden die donderdagbands perfect over de drie andere dagen verspreid kunnen worden
Al blijft ik ook wel geloven in GNR. Afwachten wat het wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.018
8.662
Zou het niet kunnen dat Graspop die vierde dag had toegevoegd voor Metallica maar dat die uiteindelijk een beter aanbod kregen uit Zweden en dat Graspop nu in de problemen zit? Want een vierde dag toevoegen enkel voor Ghost lijkt mij Overkill. Dan hadden die donderdagbands perfect over de drie andere dagen verspreid kunnen worden
Maar Metallica tourt nu met dat ‘2 shows in 3 dagen’ concept. Dus sowieso niet heel relevant voor veel festivals.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Maar Metallica tourt nu met dat ‘2 shows in 3 dagen’ concept. Dus sowieso niet heel relevant voor veel festivals.
Ik kan mij voorstellen dat Graspop ze met alle liefde 2 dagen zou laten headlinen hoor. Zou ook gelijk de extra dag verklaren, drie reguliere headline posities plus eentje extra voor de tweede Metallica show. Maar ik denk niet dat die mogelijkheid überhaupt op tafel heeft gelegen. Helaas.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken