Graspop Metal Meeting 2023

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
lijkt mij meer dat graspop gewoon zo een groot aanbod aan metalbands gekregen heeft dat het makkelijker te spreiden was over 4 dagen dan over 3 dagen. Met als gevolg dat je een band als Ghost/Gojira moet promoveren om aan je headliners te komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
lijkt mij meer dat graspop gewoon zo een groot aanbod aan metalbands gekregen heeft dat het makkelijker te spreiden was over 4 dagen dan over 3 dagen. Met als gevolg dat je een band als Ghost/Gojira moet promoveren om aan je headliners te komen.
Kleinere north stage headliners heb je toch ieder jaar? Zoals Deftones dit jaar bijvoorbeeld.

Ghost is niet gepromoveerd trouwens, die staan op exact dezelfde positie als de vorige keer dat ze er stonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Dr. Hannibal

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Weet niet of het al vernoemd is maar volgens iemand op efestivals - topic Hellfest. Zou de line-up van hellfest vanavond om 19u bekendgemaakt worden. Dat doet mij toch uitkijken naar vandaag 16u of 19u of morgen 10u/16u.

misschien is vandaag dan wel de dag
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Maar Metallica tourt nu met dat ‘2 shows in 3 dagen’ concept. Dus sowieso niet heel relevant voor veel festivals.

Ik kan mij voorstellen dat Graspop ze met alle liefde 2 dagen zou laten headlinen hoor. Zou ook gelijk de extra dag verklaren, drie reguliere headline posities plus eentje extra voor de tweede Metallica show. Maar ik denk niet dat die mogelijkheid überhaupt op tafel heeft gelegen. Helaas.
Misschien dat ze op donderdag gingen spelen en op zaterdag. Met Slipknot en Parkway Drive viel gerust nog te spelen. Bv Parkway Drive vrijdag headliner samen met Gojira. En dan op zaterdag Slipknot en Metallica. Beide bands hebben vaker samen gespeeld, ondermeer in Australië.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Weet niet of het al vernoemd is maar volgens iemand op efestivals - topic Hellfest. Zou de line-up van hellfest vanavond om 19u bekendgemaakt worden. Dat doet mij toch uitkijken naar vandaag 16u of 19u of morgen 10u/16u.

misschien is vandaag dan wel de dag
Schattig, te denken dat we hier aan 500 pagina's komen en zo'n nieuws van gisteren gemist hebben :)
Hellfest heeft dat trouwens zelf gemeld, dus niet bepaald spannende insider info van iemand op efestivals.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
vandaag is hellfest dag, denk dat het niet heel slim is voor graspop om op zo'n moment aan te kondigen, dan wordt je gewoon maar verdronken door de hellfest aankondiging. Ik denk dat we eerder naar volgende week moeten kijken.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.564
4.488
vandaag is hellfest dag, denk dat het niet heel slim is voor graspop om op zo'n moment aan te kondigen, dan wordt je gewoon maar verdronken door de hellfest aankondiging. Ik denk dat we eerder naar volgende week moeten kijken.
Volgende week is de warmste week, dus geen aandacht van stubru vandaar wss deze week of januari
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Tenzij Hellfest en GMM dezelfde klapper hebben, die zelf tegelijk de volledige tour vrijgeeft.
Maar die kansen lijken snel te slinken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
Nog een dik uurtje tot de Hellfest aankondiging! Ik ben heel benieuwd of we na vanavond ietsje wijzer zijn voor Graspop. Al moet ik zeggen dat ik nerveuzer ben of Hypno5e bij hun aankondiging zit en dat dus een kanshebber voor Graspop is, nadat @gman1977 die google tags van de week gespot heeft. Heb gisteren de hele avond naar hun muziek zitten luisteren en net bij thuiskomst gelijk weer opgezet. Wat een band! Ontdekking van het jaar voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: gman1977

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Nog een dik uurtje tot de Hellfest aankondiging! Ik ben heel benieuwd of we na vanavond ietsje wijzer zijn voor Graspop. Al moet ik zeggen dat ik nerveuzer ben of Hypno5e bij hun aankondiging zit en dat dus een kanshebber voor Graspop is, nadat @gman1977 die google tags van de week gespot heeft. Heb gisteren de hele avond naar hun muziek zitten luisteren en net bij thuiskomst gelijk weer opgezet. Wat een band! Ontdekking van het jaar voor mij.
Vol verwachting klopt ons hart… moet zeggen dat ik zelf weinig sterke wensen heb, op de zeer onrealistische na. Op headliner gebied kan alleen Metallica/Tool/SOAD me echt interesseren, dus de kans dat daar iets voor mij bij zit is vrijwel nihil. Al zou ik wellicht een Hellfest dagticket gaan overwegen als die wel een van die drie hebben. Porcupine Tree reken ik ook niet meer op, aangezien die alleen lijken te willen headlinen, maar daar zou een Hellfest tent afsluiter bevestiging natuurlijk verandering in brengen. Dus laat ik daar maar op hopen. Verder laat ik me verrassen ✌🏼
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
Vol verwachting klopt ons hart… moet zeggen dat ik zelf weinig sterke wensen heb, op de zeer onrealistische na. Op headliner gebied kan alleen Metallica/Tool/SOAD me echt interesseren, dus de kans dat daar iets voor mij bij zit is vrijwel nihil. Al zou ik wellicht een Hellfest dagticket gaan overwegen als die wel een van die drie hebben. Porcupine Tree reken ik ook niet meer op, aangezien die alleen lijken te willen headlinen, maar daar zou een Hellfest tent afsluiter bevestiging natuurlijk verandering in brengen. Dus laat ik daar maar op hopen. Verder laat ik me verrassen ✌🏼
Je gaat niet naar Graspop?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken