Eindelijk bijgelezen
Donderdag pas vertrokken omdat ik liever een nacht extra goed sliep. Best laat vertrokken en door nog wat file etc onderweg best laat op de camping.
Toch even moeten zoeken naar een plekje want stond eigenlijk al vol tot het einde. Toch nog ergens een plekje gevonden, en daarmee ook een nieuwe maat.
Waren daar allebei alleen en was echt wel tof om 's morgens bij te babbelen over de dag ervoor. Gaandeweg ook meer met elkaar beginnen op te trekken op het terrein zelf
Terwijl ik de lineup dit jaar toch niet super vond op verschillende momenten, me uiteindelijk 99% van de tijd rot geamuseerd!
Mijn overzicht: Als er geen commentaar bij staat betekent dat eigenlijk dat ik ze wel goed vond, maar weinig memorabel.
Donderdag
Mammoth WVH - Echt een prima opwarmer, ik kreeg er eigenlijk wat Alter Bridge vibes van, en da's toch wel een topband voor mij.
Spiritbox
Butcher Babies - Dat was best een ramp van een optreden. De sound zat echt slecht en er was ook maar weinig zin langs beide kanten. Als zelfs je grootste hits maar weinig reactie uitlokken bij het publiek klopt er toch echt iets niet.
Tom Morello
The Raven Age
Papa Roach - Gedaan wat ik nog hiet liefste doe van allemaal. Lekker ver vooraan gaan staan, moshen, crowdsurfers helpen, echt helemaal opgaan in de sfeer. Dat lukte met een band als PR volledig!
Arch Enemy - Alhoewel het niet echt mn favoriete band is, toch een heel goeie set gespeeld en van genoten.
Alter Bridge - Veruit mijn favoriete band op donderdag. Miles Kennedy heeft een stem die echt wel binnenkomt. Vandaag vond ik hem iets minder klinken dan andere keren maar dat heeft weinig afgedaan van het optreden.
Ghost
GNR - Ik denk dat hier al genoeg over gezegd is. Geef die een normale set (lengte) ergens zondagnamiddag en die komen tot hun recht, echt niet als headliner. Met tot hun recht komen, bedoel ik dan vooral dat hun grootste fans kunnen gaan kijken en de rest naar andere optredens kan
Vrijdag
Blind Channel - Best veel volk weer voor de eerste band. Was lekker veel sfeer en vond ze ook echt goed klinken. Wat me toch blijft opvallen is dat de eerste bands toch altijd met meer energie op het podium staan. Om twaalf uur al grote circlepits in gang krijgen is echt niet veel bands weggelegd
Thundermother - Ik kende de band nog niet maar iemand had me verteld 'Airbourne maar dan met vrouwen'. Nou, dat was het toch echt niet. Kwamen nog niet een beetje aan hun energieniveau en sound. Ben redelijk snel doorgegaan naar de volgende.
Vanaheim - Niet direct mijn type muziek, maar wat een sfeer was er in die zaal. Uiteindelijk een van de toppers van de dag geweest.
Loathe
Asking Alexandria
Airbourne - Heb ze ondertussen al echt vaak gezien, en eigenlijk telkens dezelfde ervaring, rock 'n roll op standje 11. Ik geloof dat hierna mijn stem al volledig weg was.
Municipal Waste - Zalige trash metal zoals het hoort, lekker dirty. Er was legit een circlepit bezig van begin tot einde van hun set. Zo erg dat ze op bepaald moment zelfs vroegen om ff de pit wouden sluiten om wat crowdsurfers hun ding te laten doen
Amon Amarth
Disturbed
VV - Moeilijkste keuze van het weekend, om Gojira hiervoor te laten. Voor mij wel de moeite waard geweest. Ville stond hier echt veel beter dan toen ik ze zag met hun HIM-afscheidstournee. Tweede liedje was poison girl en ik was meteen vergeten dat Gojira ook speelde.
Gojira - Uiteraard enkel de laatste nummers nog kunnen meepikken, maar nog steeds omver geblazen.
Machine head - Goeie show maar was echt al verdorie moe waardoor ook er minder van heb genoten. Eerst ver vooraan maar uiteindelijk gekozen om van de tribune verder te kijken.
Zaterdag
Vended - Veel commentaar hier van 'zoontje van..' maar ik zag toch vooral een band die zich echt volledig gaf.
Nothing more
Skindred - Dacht dat ik de groep kende maar dat bleek iets totaal anders te zijn
Die mens kent toch wel iets van publieksinteractie, ging al best hard zo vroeg in de dag qua beleving.
I prevail
Danko Jones
Halestorm
In Flames - Voor mij zitten die in de schuif samen met Papa Roach. Verschillende muziek maar de beleving is eigenlijk heel gelijk. Ook nog nooit zien teleurstellen live.
Architects - Ik geloof dat deze in 2019 ook al net voor of achter In Flames speelden. Toen bij beide bands alles gegeven vooraan, maar dit jaar voor gepast. Deze keer van iets verder van genoten. Vooral ook enorm gelachen met "None of that fucking rowing shit guys, you're not on a boat".
Rancid - Mijn zaterdagplanning kon wel wat afwisseling gebruiken en daar waren ze ideaal voor. Lekker dansbare punk.
Pantera - Toch wel uniek om dit nog te kunnen meemaken. Enorm veel energie van publiek als band, die set was precies echt super snel voorbij omdat ik het zo naar m'n zin had.
Parkway Drive - Vanuit het andere vak meegemaakt, Dit was wel echt iets speciaal. Terecht dat ze zo hoog staan in de meeste hun lijstjes. Een set die je nog lang gaat gebruiken als referentie.
Slipknot - Speciaal klaar gaan staan, getracht wat energie over te hebben opt einde van de dag.. maar helaas een beetje op mijn honger moeten blijven zitten. Het begon echt zonder al te veel gevoel. Gaandeweg ging het op zich wel beter. Als ik dit moet vergelijken met wat ik er al van heb ervaren (echt compleet omver geblazen worden) bleef ik toch met wat honger achter. Op zich geen slechte set hoor, maar ik weet dat het echt nog pak beter kan.
Zondag
Eclipse
Hippotraktor - Kende ze nog niet, maar hier al paar keer voorbij zien komen + even uit de regen. Niet iets dat ik direct zou gaan zien, en toch maar weer van genoten. Combinatie van enorm goed spelen en sfeer zorgt er voor dat het genre minder uit maakt
Kissin' dynamite
Elegant weapons
Bloodywood - Niet echt iets dat ik anders zou opzetten maar wou ze toch echt live meemaken. Was wel echt een feestje zoals verwacht.
Deathstars - Echt nul sfeer in de zaal, maar vond dat de band wel echt goed speelde. Lekker duistere metal, en voor mij ook de eerste keer dat ik ze zag.
Three days Grace
Anti flag - Toch wel het zotste feestje van de dag. Letterlijk partying like there's no tomorrow (alé, toch niet op gmm).
Hollywood Vampires
Motley Crue - Deze hadden echt als afsluiter moeten staan voor mij. Stond heel toevallig bij enkele toffe mensen, dus de sfeer was top. Dan die hele show er nog bij inclusief lasers etc, voor mij was het echt af.
Def Leppard - Ik zocht nog een feestje en kwam terecht in het bejaardenhuis. Eigenlijk heeft GNR me zelfs minder teleurgesteld dan deze band. Echt mijn ding niet, tenzij ik ergens een dutje wil doen in een hangmat oid... Snap echt niet dat die als afsluiter staan. Op zich ligt het wel aan mij ook, had echt naar kreator moeten gaan. De enige keuze waar ik spijt van heb gehad achteraf.
"s Avonds op de camping nog tot in de vroege uurtjes gezellig bij een gemixte groep gezeten uit verschillende landen. was nog een betere afsluiter dan Def leppard