Graspop Metal Meeting 2023

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
Voor degenen die het leuk vinden, ik hou een concert archief bij online. Weet niet of deze website al bekend is onder forumleden.
Ik heb net mijn afgelopen Graspop toegevoegd in ieder geval. Dit is mijn profiel: https://www.concertarchives.org/davidu

Super leuk dat je van elkaar kan zien waar je heen bent geweest, welke artiesten hoe vaak etc.
Het werkt niet mega handig, maar zodra je de knelpunten door hebt is het mooi om te zien.

Mocht iemand dit ook hebben of gaan gebruiken, leuk als je me toevoegd. Kan me voorstellen dat de meesten hier een best mooi archiefje bij elkaar kunnen hebben šŸ˜

Edit: er is ook een app, die werkt beter!
Dit is die van mijn vriendin: https://www.concertarchives.org/sabrina-donkers
Heel leuk inderdaad! Vind alleen de app vaak erg onhandig en ook tegenwerken. Moet Graspop nog toevoegen!
 

davidfcutreg

Playlistbediener
21 jul 2019
17
29
Als ik het goed heb moet je wel echt alles er zelf inzetten? Als ik bv. graspop 2023 opzoek kom ik enkel met lijstjes van mensen die hun lineup al 'ingevuld' hebben. Geen optie om uit alle bands te kiezen?
Ja dat is wel echt onhandig met festivals.
Je kan wel selecteren welke bands je daadwerkelijk gezien hebt. Maar dan moet je er wel 1 vinden die letterlijke het hele festival er goed in gezet heeft.

Zelfde geldt trouwens voor artiesten selecteren. Ze staan er soms onder verschillende spelling etc in. Dus als je niet iedere keer dezelfde kiest qua artiest of venue herkent hij dit als 2 verschillende dingen.
Voorbeeld: dan zegt hij dat je naar Parkway Drive en Parkway-Drive bent geweest alsof dit 2 artiest zijn. Of Afas Live en Afas-Live.

Gedoe wel dus šŸ˜…
 

Imuret

Playlistbediener
20 jun 2023
6
24
Afgelopen week na jaren uitstellen toch voor het eerst naar Graspop geweest! (en ook maar meteen hier een account aangemaakt om mee te lezen, en deze ervaring te delen)

De week begon op woensdag met de heenreis vanuit het hoge Noord-Holland naar het vakantiehuisje (op 25 minuutjes rijden van het terrein af), om daar rustig te installeren voor de rest van de dagen. 's Nachts bijna niet kunnen slapen door de (positieve) spanningšŸ„²

Donderdag:
Ging rond 9 uur de wekker, naar de winkel geweest voor een ontbijtje, en zo rond de middag op naar Dessel! Parkeren was zo gedaan (net als de andere dagen overigens, top!), en het stukje lopen ging erg vlot.
Het bandje was zo opgehaald, en toen konden we door naar binnen voor een drankje, wat ook wel nodig was, want wat een hittešŸ„µ
Deze dag waren er niet zoveel bands die ik graag wou zien, maar samen met de groep hier en daar nog wezen kijken.
Papa Roach, Arch Enemy, en At the Gates waren wel hoogtepunten van de dag!
Verder nog gezien: Spiritbox, Butcher Babies, Epica, en van As I Lay Dying en Cradle of Filth allebei een halve set gezien.

Vrijdag:
Weer een beetje uitgeslapen, rond de middag weer op naar het terrein voor een dag met toch wel wat meer (voor mij) geliefde bands.
Dag begonnen met Fever 333, wat een energie en chaos op het podium om de dag mee te starten. Hierna Asking Alexandria, erg sterk, klonk goed.
Hierna even een plek met schaduw opgezocht om bij te komen, en later nog wat te eten.
Daarna was het tijd voor Amon Amarth, tof om te kunnen zien! Halverwege de set alvast een mooi plekje uitgezocht voor Disturbed, wat was dat gaaf om weer te zien! Ondanks dat David niet helemaal goed bij stem was, was het onwijs tof om weer te zien, en een sterke setlist gespeeld.
Toen door naar Gojira, deels zittend meegekregen, want benen moe, maar wauw, wat was dat tof!
Laatste optreden van de dag alweer, Machine Head! Wat keek ik hier naar uit, de laatste keer dat ik ze zag was in 2018. Onwijs genoten, wat een goed geluid, en een prachtige show meegenomen, 10/10!

Zaterdag:
Vroeg opstaan, want we wouden heel graag Vended zien, erg benieuwd waar deze jongens over een aantal jaar gaan komen.
Tijdens Skindred een korte powernap gedaan, daarna weer vol energie voor I Prevail en Danko Jones.
Daarna weer bij de North/South stage belandt voor Halestorm, wat een strot heeft die dame, geweldig!
Daarna was het wederom tijd voor een persoonlijke favoriet van het weekend, In Flames! Ook deze heren hadden een hele sterke setlist meegenomen, en wisten het publiek goed enthousiast te maken voor crowdsurfen. Ware het niet dat de mensen om mij heen daar totaal niet op aan het letten waren, en ik uiteindelijk door het gewicht van een van de crowdsurfers op de grond terecht ben gekomen met een licht verzwikte enkel aan de ene kanten een gekneusde enkel aan de andere door het opvangen van deze persoon met mijn voet.. Mindere ervaring. Toch braaf de set uitgezongen (letterlijk en figuurlijk). Geen spijt van, was het waard!
Tijdens Rancid en Architects wat gegeten, en bijgekomen met de schoenen uit (een van de enkels was toch wel flink pijnlijk..)
Hierna nog een stukje Korpiklaani meegepakt, en daarna weer terug naar de North/South stage voor Parkway Drive!
Na de mindere ervaring in Afas live afgelopen jaar (veel agressief volk, er werd gemept als je niet mee de moshpit in wou, en crowdsurfen ging ook niet zoals het zou moeten) maakte dit een hele hoop goed! Ondanks mijn aardig stukke enkels toch flink gesprongen en losgegaan.
Afsluiter van de dag was Slipknot, de heren afgelopen dinsdag ook al mogen zien in de Ziggo Dome, waar Clown toen wel aanwezig was, de afwezigheid op Graspop was een verassing en een gemis.
Uiteindelijk viel Slipknot toch wel een beetje tegen, er zat minder energie in dan de Ziggo Dome show, en het geheel kwam (zoals eerder genoemd) wat matig en chaotisch over. De stiltes tussen de nummers worden ondertussen ook wel een beetje vervelend.. Daarentegen blijft Snuff live een tranentrekker, onwijs mooi!
Flink kapot op naar het huisje, en dan nog de zondag...

Zondag:
De vroege middag weinig waar we enthousiast van werden, Avatar iets voor vijven zou het eerste zijn.
Deze dag dus ook even gebruikt om uit te slapen, bij te komen, lekker rustig aan.
Ook nog m'n hoofd gestoten aan de punt van het raamkozijn, zucht, gelukkig schade beperkt en zonder EHBO geintjes weer op naar het terrein.
Hierna doorgeschoven voor Three Days Grace, jeugdsentiment!
Generation Sex op de achtergrond gevolgd tijdens het avondeten, klonk niet heel erg bijzonder.
Hierna redelijk op tijd doorgelopen naar de Jupiler Stage voor Enter Shikari, toch wel echt een van m'n allerfavorietste bandjes. Het was nog erg rustig, dus konden op de tweede rij vooraan aanschuiven. Wederom weer een heel gaaf optreden, met de zanger nog tijdens een nummer op de tent. Al 6 keer mogen zien, en iedere keer blijft deze band verrassen. Publiek was ook heel fijn, genoeg de ruimte vooraan om lekker te kunnen springen, dansen, alles!
Hierna was toch echt het allerlaatste restje energie eruit, dus werd het tijd om voor de regen te schuilen in de Belgian Beer Bar en Motley Crue te beluisteren. Als allerlaatste nog naar Kreator geweest, en toen zat het er weer op!

Niet geheel ongehavend teruggekomen van dit fantastische weekend (het thuisfront zag me alweer aankomen..šŸ¤Ŗ) maar het was het allemaal waard. Zo onwijs genoten van de fijne mensen, de goede sfeer, en vooral de steengoede muziek!

Volgend jaar zeker weer! Staat al in de agenda genoteerdšŸ˜šŸ¤˜
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.593
4.561
Afgelopen week na jaren uitstellen toch voor het eerst naar Graspop geweest! (en ook maar meteen hier een account aangemaakt om mee te lezen, en deze ervaring te delen)

De week begon op woensdag met de heenreis vanuit het hoge Noord-Holland naar het vakantiehuisje (op 25 minuutjes rijden van het terrein af), om daar rustig te installeren voor de rest van de dagen. 's Nachts bijna niet kunnen slapen door de (positieve) spanningšŸ„²

Donderdag:
Ging rond 9 uur de wekker, naar de winkel geweest voor een ontbijtje, en zo rond de middag op naar Dessel! Parkeren was zo gedaan (net als de andere dagen overigens, top!), en het stukje lopen ging erg vlot.
Het bandje was zo opgehaald, en toen konden we door naar binnen voor een drankje, wat ook wel nodig was, want wat een hittešŸ„µ
Deze dag waren er niet zoveel bands die ik graag wou zien, maar samen met de groep hier en daar nog wezen kijken.
Papa Roach, Arch Enemy, en At the Gates waren wel hoogtepunten van de dag!
Verder nog gezien: Spiritbox, Butcher Babies, Epica, en van As I Lay Dying en Cradle of Filth allebei een halve set gezien.

Vrijdag:
Weer een beetje uitgeslapen, rond de middag weer op naar het terrein voor een dag met toch wel wat meer (voor mij) geliefde bands.
Dag begonnen met Fever 333, wat een energie en chaos op het podium om de dag mee te starten. Hierna Asking Alexandria, erg sterk, klonk goed.
Hierna even een plek met schaduw opgezocht om bij te komen, en later nog wat te eten.
Daarna was het tijd voor Amon Amarth, tof om te kunnen zien! Halverwege de set alvast een mooi plekje uitgezocht voor Disturbed, wat was dat gaaf om weer te zien! Ondanks dat David niet helemaal goed bij stem was, was het onwijs tof om weer te zien, en een sterke setlist gespeeld.
Toen door naar Gojira, deels zittend meegekregen, want benen moe, maar wauw, wat was dat tof!
Laatste optreden van de dag alweer, Machine Head! Wat keek ik hier naar uit, de laatste keer dat ik ze zag was in 2018. Onwijs genoten, wat een goed geluid, en een prachtige show meegenomen, 10/10!

Zaterdag:
Vroeg opstaan, want we wouden heel graag Vended zien, erg benieuwd waar deze jongens over een aantal jaar gaan komen.
Tijdens Skindred een korte powernap gedaan, daarna weer vol energie voor I Prevail en Danko Jones.
Daarna weer bij de North/South stage belandt voor Halestorm, wat een strot heeft die dame, geweldig!
Daarna was het wederom tijd voor een persoonlijke favoriet van het weekend, In Flames! Ook deze heren hadden een hele sterke setlist meegenomen, en wisten het publiek goed enthousiast te maken voor crowdsurfen. Ware het niet dat de mensen om mij heen daar totaal niet op aan het letten waren, en ik uiteindelijk door het gewicht van een van de crowdsurfers op de grond terecht ben gekomen met een licht verzwikte enkel aan de ene kanten een gekneusde enkel aan de andere door het opvangen van deze persoon met mijn voet.. Mindere ervaring. Toch braaf de set uitgezongen (letterlijk en figuurlijk). Geen spijt van, was het waard!
Tijdens Rancid en Architects wat gegeten, en bijgekomen met de schoenen uit (een van de enkels was toch wel flink pijnlijk..)
Hierna nog een stukje Korpiklaani meegepakt, en daarna weer terug naar de North/South stage voor Parkway Drive!
Na de mindere ervaring in Afas live afgelopen jaar (veel agressief volk, er werd gemept als je niet mee de moshpit in wou, en crowdsurfen ging ook niet zoals het zou moeten) maakte dit een hele hoop goed! Ondanks mijn aardig stukke enkels toch flink gesprongen en losgegaan.
Afsluiter van de dag was Slipknot, de heren afgelopen dinsdag ook al mogen zien in de Ziggo Dome, waar Clown toen wel aanwezig was, de afwezigheid op Graspop was een verassing en een gemis.
Uiteindelijk viel Slipknot toch wel een beetje tegen, er zat minder energie in dan de Ziggo Dome show, en het geheel kwam (zoals eerder genoemd) wat matig en chaotisch over. De stiltes tussen de nummers worden ondertussen ook wel een beetje vervelend.. Daarentegen blijft Snuff live een tranentrekker, onwijs mooi!
Flink kapot op naar het huisje, en dan nog de zondag...

Zondag:
De vroege middag weinig waar we enthousiast van werden, Avatar iets voor vijven zou het eerste zijn.
Deze dag dus ook even gebruikt om uit te slapen, bij te komen, lekker rustig aan.
Ook nog m'n hoofd gestoten aan de punt van het raamkozijn, zucht, gelukkig schade beperkt en zonder EHBO geintjes weer op naar het terrein.
Hierna doorgeschoven voor Three Days Grace, jeugdsentiment!
Generation Sex op de achtergrond gevolgd tijdens het avondeten, klonk niet heel erg bijzonder.
Hierna redelijk op tijd doorgelopen naar de Jupiler Stage voor Enter Shikari, toch wel echt een van m'n allerfavorietste bandjes. Het was nog erg rustig, dus konden op de tweede rij vooraan aanschuiven. Wederom weer een heel gaaf optreden, met de zanger nog tijdens een nummer op de tent. Al 6 keer mogen zien, en iedere keer blijft deze band verrassen. Publiek was ook heel fijn, genoeg de ruimte vooraan om lekker te kunnen springen, dansen, alles!
Hierna was toch echt het allerlaatste restje energie eruit, dus werd het tijd om voor de regen te schuilen in de Belgian Beer Bar en Motley Crue te beluisteren. Als allerlaatste nog naar Kreator geweest, en toen zat het er weer op!

Niet geheel ongehavend teruggekomen van dit fantastische weekend (het thuisfront zag me alweer aankomen..šŸ¤Ŗ) maar het was het allemaal waard. Zo onwijs genoten van de fijne mensen, de goede sfeer, en vooral de steengoede muziek!

Volgend jaar zeker weer! Staat al in de agenda genoteerdšŸ˜šŸ¤˜
Tip van een ervaringsdeskundige in omgeslagen enkels :)
Schoenen niet uitdoen zolang je er geen ijs op kan leggen, anders wordt die sneller dik, wat enkel ambetanter en vaak pijnlijker is.
Ook welkom op het forum
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Imuret

Playlistbediener
20 jun 2023
6
24
Tip van een ervaringsdeskundige in omgeslagen enkels :)
Schoenen niet uitdoen zolang je er geen ijs op kan leggen, anders wordt die sneller dik, wat enkel ambetanter en vaak pijnlijker is.
Ook welkom op het forum
Achteraf gezien misschien beter niet kunnen doen nee, maar wou toch ook even beoordelen of het een wandeling naar de EHBO waard was. Na een halfuurtje zitten werd het niet dikker of pijnlijker, resultaat nu na een paar dagen is alleen een regenboog aan blauwe plek daar. šŸŒˆ
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ok na al die fantastische verhalen voel ik mij toch ook verplicht om een stukje te schrijven over de afgelopen editie. Ik heb nog nooit zo lang voorpret gehad voor een festival en dat is grotendeels te danken aan jullie allemaal! Het forum de app bedankt daarvoor!! :) Vanwege mijn fysieke gesteldheid leek het mij verstandig om woensdagavond al te arriveren op de camping (Inferno). Vanwege de voor mij dramatische bedden was dit achteraf misschien niet de beste keuze hahahaha.

Donderdag: Vanwege mijn fysieke gesteldheid de keuze moeten maken om niet te vroeg te beginnen op het festival terrein en eenmaal daar aangekomen besloten eerst maar wat te gaan eten want dat had ik in de ochtend te weinig gedaan. Uiteindelijk gekozen voor een GMM burger oid waarvoor ik gezien de kosten mijn linker nier heb moeten af staan om deze te kunnen financieren. Gezellig in het gras half geluisterd naar Mammoth WVH derhalve geen cijfer. Ondertussen even gezellig gekletst met @Koekdoos en @InsaniTiny . Toch leuk al die vandaag is de dag shirts :).

Spiritbox (7) : Het grootste gedeelte van de set meegepakt. Ik had ze vorig jaar al gezien maar toen kwam het er mede door het gebroken been van Courtney toch niet helemaal uit. De band was nu beter in vorm en het spelplezier van ze was duidelijk terug te horen. Al met al een goede opener van het festival.

De Meeting (10) Wat was dit tof om mee te maken zoveel veel mensen die je eigenlijk alleen (kent) via een schermpje nu in levende lijve te ontmoeten en leuke gesprekken mee te hebben. En natuurlijk het fotomoment. Legendarisch met alle vandaag is de dag T-Shirts.

Marduk (8) Als een pletwals raasde de geoliede black metal machine Marduk over het publiek heen in de Marquee heerlijk om mee te maken. Ik heb Marduk al vaak gezien en het is elke keer weer een genot om bij te zijn. strak, hard en bloed uit je oren dat is BM zoals BM bedoeld is.

Septic Flesh (9) Hier had ik echt naar uitgekeken!! En Septic Flesh leverde een weergaloos optreden af. Al vanaf de eerste tonen van Portrait of a headless Man zat het hele publiek er in. Ik zou dit zo graag een keer willen meemaken op het MS met volledige symfonie orkest erbij (een mens mag dromen toch?) voor mij was dit 1 van de uitblinkers van GMM 2023. bombastische symfonische death metal ik ga er goed op.

Omdat hierna bij mij de energie ook echt op was ben ik maar gaan slapen en heb Arch enemy volledig gemist. Omdat ik niet fit was steeds keuzes mnoeten maken tussen wat mijn hoofd wilde en lichaam toeliet. En soms hield dat in bands missen die ik normaliter graag zou zien.

Cradle of Filth
(6) Waarom een 6 tja iedereen was in vorm behalve Dani en dat is jammer. Zijn zangeres / toetseniste maakte een hoop goed maar kon toch niet verbloemen dat Dhr. Filth klonk als een verkouden chinchilla on steroids. Maar het was leuk om even meegepakt te hebben.

Guns & Roses (-10) Jonges Jonges wat een ellende... Dit was zo slecht dat zelfs mijn gehoorbescherming spontaan begon te bloeden. Op deze manier de geweldige nummers die de mannen hebben met je stem zo verkrachten zou strafbaar moeiten zijn. Als hier mensen speciaal een kaartje voor hebben gekocht moeten ze hun geld terug krijgen. Dus uiteraard gevlucht naar de camping...Mijn gehoorbescherming krijgt inmiddels therapie en heeft aangegeven wellicht ooit weer in de toekomst in mijn oor te willen zitten. met de juiste medicatie kunnen we de paniekaanvallen veroorzaakt door Axl redelijk onder controle houden :p

Vrijdag: Omdat ik wist dat vandaag een latertje zou worden specifiek de keuze gemaakt om echt goed en lang uit te rusten. Hierdoor pas rond 16:00 naar het terrein gegaan en een aantal bands moeten missen.

Landmvrks (8)
Vanaf de tribune op een redelijk afgeladen jupiler stage genoten van deze jonge franse honden. In het zonnetje een koud watertje en metalcore. wat wil een mens nog meer voor het ontbijt. Florent Salfati ging helemaal los op het podium, het geluid was erg goed. Zowel live als op plaat een goede band. Voor wie het niet gezien heeft het hele concert staat op vod.graspop.be.

Delain (8)
Ik geef eerlijk toe ik heb een iet wat gekleurde bril omdat Martijn persoonlijk ken maar dit was de eerste keer dat ik ze live zag met de nieuwe zangeres. Ik stond helemaal vooraan en het geluid was super de marquee goed gevuld en het werd gewoon een feestje :). Persoonlijk vind ik Diana t.o.v. Charlotte zeker geen verslechtering ik bedoel ze klinkt anders maar daardoor niet minder tof. Het was een goede mix van nieuw en oud werk. Paolo Ribaldini als gast artiest voor 3 nummers en ballonnen. Als ik tegen grote ballonnen mag meppen tijdens een metal concert dan krijg je van mij een bonus punt!! (just kidding) Anyway het was een goed feestje.

Gojira (9)
Laat ik beginnen met WOW! wat een show, Gojira kwam zag en overwon......Bijna :). Echte een steengoed optreden met een paar van mijn persoonlijke favoriete nummers. The Gift of Guilt en The Art of Dying. Ik stond op een perfecte locatie voor het geluid en kon ook alles perfect zien. na deze shows dacht ik echt dat niets op Graspop dit meer ging overtreffen. De band trok alles uit de kast om het publiek te vermaken en dat lukte goed. Ik zag voor mij helaas wel wat figuren waar of te veel drank in zat of te weinig hersencellen terwijl ze zich al ellebogend naar voren probeerde te werken.. Not Cool!! Als je de show gemist hebt ga hem terugkijken! zelfs als dit je genre niet is ga je deze performance toch waarderen.


Machine head (11)

Een 11 jasper? denk je. dat kan niet. In dit geval zeker wel! het bonuspunt is omdat ze voor 1 show in Europa (Graspop dus) even overkwamen uit de states. En Hoe! Als 1 zijn jonge jaren dirigeerde Robb Flynn zijn Graspop publiek. Circle pits, walls of death crowdsurfers en bloot vrouwelijk schoon alles kwam voorbij. En de muziek tja alles was aanwezig een enorme dosis spelplezier wat echt van alle bandleden afstraalde was terug te horen in alle nummers en op het moment dat je uit minstens 30.000 kelen Let freedom ring with a shotgun blast hoort schreeuwen dan weet je dat het goed is. MH groovde, scheurde en beukte en man wat was het lekker. Als dit het laatste optreden zou zijn wat ik van de heren zie dan kan ik daar nu mee leven. Klassiekers als Old, davidian, Locust en Imperium en ook het nieuwe werk zoals CHƘKE ƘN THE ASHES ƘF YƘUR HATE en RƘTTEN. Voor mij was deze show de absolute winner van GMM 2023 en niet allen vanwege het vuurwerk van de pyro maar vooral vanwege het vuurwerk wat door deze mannen op het podium werd geleverd.

Zaterdag:

Omdat ik vrijdag ver over mijn grens was gegaan qua energie werd ik daar zaterdag ochtend voor gestraft met een gruwelijk zware migraine tot gevolg. Uiteraard hielp de hitte ook niet veel mee maar nadat ik mezelf weer tijdelijk in een chemische coma had gebracht kon ik dan eindelijk rond 17:00 naar de weide. Omdat ik daar rustig wat ben gaan eten en niet specifiek echt naar optredens geluisterd heb kan ik geen cijfers geven aan bijv Architects, Rancid en Dark Angel. Ze klonken allen op zich prima maar zoals gezegd ik was er niet helemaal bij :p.

Pantera (9,5)
Kijk Axl zo moet het voor je een grote tour gaat doen en je bent niet zeker van je stem. dan neem je gewoon extra zangles zoals Phil heeft gedaan!
deze tour moest een ode worden aan de gebroeders Abbott en man dat is gelukt. Dit was een optreden wat met rood omcirkeld was in mijn programmaboekje. Zack Wylde die zich in dienst stelde van de muziek en de groep en Charlie Benante die met de zelfde set up als Vinnie Paul speelde. Phil klonk goed bij stem iets wat van Axl op donderdag niet gezegd kon worden :). Een van de mooiste momenten van de show voor mij was toch wel de tribute voor Dimebag en Vinnie Paul, cemetary gates op de achtergrond met schitterende beelden. Hierna kwamen de knallers Walk en Cowboys from Hell nog voorbij die uit volle borst werden meegezongen door het publiek. Ik vond het zo goed dat ik ze eigenlijk vandaag in de AFAS nog een keer wilde gaan zien maar helaas de fysieke gesteldheid laat het niet toe.

Parkway Drive (10)
Zodra ze als headliner werden aangekondigd samen met Gojira wist ik al dat ik een kaartje wilde hebben. deze band is zo gegroeid de afgelopen jaren. Zware Metalcore en progressieve Deathmetal headliners 10/15 jaar gelden misschien niet maar nu kan het! Parkway Drive was afgelopen jaar in AFAS heel goed. In Dessel waren ze absoluut geweldig. De mix van brute metalcore en geweldige pyro maakte het een show om nooit te vergeten. En dan heb ik het nog niet eens over de strijkers die meededen op Shadowboxing en het intro van de encore voor Crushed. Toen de nieuwe plaat voor het eerst uitkwam en ik de ballad hoorde dacht ik dit past niet bij PWD of metalcore. maar na een paar luisterbeurten kom je er achter dat dit niet het geval is (maar daarom ben ik ook geen muzikant :p. Het zorgde in de set ook voor een hoog nodig rustmoment. Even herpakken en wat water naar binnen tjakken voor we met zijn allen weer los gingen op bottom feeder. Ire en Reverence zijn mijn 2 favoriete albums dus met 7 van de 14 nummers van die albums was ik een happy camper. was er dan niks negatiefs te melden...jazeker het feit dat het concert stopte. Dit was voor mij het hoogtepunt van de dag. Het was jammer dat ze clashte met testament want die wilde ik ook graag zien maar je kunt niet alles hebben in het leven. Maar wel bijna alles en op zaterdagavond was dat Parkway drive.

Slipknot (5)
Wat een totale anitclimax na Parway Drive.... Alsof je een date beloofd is met Alicia Vikander en Rachel Hazes komt opdraven..........:eek:. wat zal ik zeggen ze speelden redelijk strak maar Corey klonk slecht bij stem en ongeĆÆnteresseerd. En dan nog de waardeloze stiltes tussen de nummers met een soort elektronische ellende. na 5 nummers was ik er klaar mee en ben ik de tent gaan opzoeken. Jammer dat de 2 (ik denk duurste ) headliners van Graspop dit jaar beiden waardeloos waren. nou ja de ene nog iets minder dan waardeloos.

Zondag:

Omdat weer ietsje teveel energie verbruikt had op de zaterdag (geen idee hoe dat nou kan) moest ik zondag iets langer bijkomen. De bedoeling was om de meeting na Hippotraktor mee te pakken. Toen ik eenmaal op de weide was kreeg ik en melding van mijn auto dat iemand hem probeerde te lenen. dus helaas de meeting moeten missen :(. er kwam een kennis met zij n dochter langs dus gezellig met hun staan kletsen bij Skid Row maar die dus niet echt goed meegekregen. Wat ik er van mee kreeg klonk goed zeker de nieuwe jonge zanger.

Carnation (8)
Vlaamse Deathmetal op de vroege middag! dit was een tip van een vriend want ik kende ze eerlijk gezegd nog niet. maar een klein uur lang platgewalst door de loodzware riffs! en zeer goed verstaanbare grunts, Heerlijk!! voor fans van Deathmetal en onbekend met de band? ze staan op vod.graspop.be.

Insomnium (8,5)
Dit was de eerste keer dat i ze live zag. Finse melodeath waarbij je heerlijk weg kunt dromen (nou ja ik dan hahah) Na 2 nummers sloegen volgens mij vrij letterlijk de stopen door maar dit was gelukkig binnen enkele minuten gefikst. Ik zag volgens mij @RubenJS nog staan maar die was net zo hard aan het genieten als ik dus heb ik hem maar niet gestoord :).

Het oorspronkelijke plan was na Insomnium naar Helmut Lotti maar aangezien het daar een beetje druk was heb maar maar wat over de wei gezworevn en wat gegeten en een klein tukkie gedaan ter voorbereiding op het avondprogramma (nou ja 1 band).

Voivod (1)
een 1 voor de moeite want ze konden hun eigen naam spellen (denk ik). ik was door @Ghostattack getipt dat het al volliep met lorna Shore aanhangers en aangezien dat voor mij de absolutre must see van zondag was heb ik ook Voivod meegepakt. Ik geloof dat we het samen vrij snel eens waren dat deze band niets is, niets was en ook nooit wat zou worden. Ondertussen was ook @RubenJS gearriveerd en heeft ook hij deze parel van de metal muziek moeten ondergaan. gelukkig leek het of de band er net zo veel zin in had als wij. Ik ga liever naar de tandarts dan nog een keer een concert van Voivod....

Lorna Shore (9,5)

dan de band waar ik en vele mede forummers wiens naam ik vergeten ben al op hadden staan wachten (getuige onze mini meeting voorin de Metaldome). Wat een sfeer wat een band en wat een mensen (er kwamen van ver buiten de tent mensen naar binnen gecrowdsurfed om maar iets mee te krijgen van dit optreden. Blackened Deathcore en meezingers ja hoor dat bestaat nu, emotionele ballads en deathcore? ja hoor vinkje. deze band heeft het allemaal en dat alles gebracht door de zeer charismatische Will Ramos. als hij spreekt de aardige buurjongen en als hij zingt een demon uit de 4e ring van de hel. wat ook uiteraard bleek uit de openener Into The hellfire. Adam de Micco was weergaloos op de gitaar en zelfs het stukgaan van dat instrument 1 minuut voor een solo gaf de man ogenschijnlijk 0 stress hij wandelde rsutig weg pakte een nieuwe gitaar en door! En ja dit was de eerste keer dat ik drumgigant Austin Archey hoorde omdat bij de vorige optredens hij door de bassist werd vervangen vanwege een hernia. Niks meer of minder dan een drumgod! Ogenschijnlijk ontspannen slaat hij met 300/350 bmp op de vellen. Het eindige zoals verwacht met de Pain Remains Trilogie en met tranen in mijn ogen moet ik bekennen dat ik zelden zo ben geraakt door een stevig Metal nummer. Dit was beter dan goed en voor mij een waardige afsluiter van de dag. En dit samen mogen beleen met mede forumleden maakte de beleving nog een beetje extra mooieršŸ¤˜

Ik heb nog een groot stuk Kreator meegepakt maar het was duidelijk dat ik leeg was dus de auto in en zu hause.

Al met een een zeer geslaagde Graspop 2023. lessons learned neem een grotere tent of huisje de volgende keer en regenboog krukjes zijn awsome! peace out.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Voordat ik andere bevindingen geef over het festival: Even een kort vraagje:
Heeft iemand al een versie van tiritomba / painkiller van helmut lotti gevonden op internet?
Bonuspunten voor Elvis / motorhead. Maar ben daar niet zo op zoek naar als tiritomba.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.186
1.246
Ik was nog drie reviews vergeten van zondag, mijn excuses!
Chelsea Grin: Klein stukje ongepland gezien. Bleek op het einde Will Ramos een klein stukje mee te komen doen. Ik vond Clelsea Grin echter redelijk saai klinken. Heel raar misschien om te horen uit iemand die Lorna Shore fantastisch vind, maar het is nu een maal zo. Het gastoptreden van Will kon het helaas ook niet goed maken voor mij
Voivod: Deze band vind ik wel leuk. In een ver verleden speelde Jason Newsted bij deze band, daarom dat ik ze al een beetje kende. Nooit grote fan van geweest maar ik kan ze wel pruimen zodus. Het optreden vond ik zeer leuk. Ik had natuurlijk nog liever The Halo Effect of Anti-Flag gezien waarvan ik nog grotere fan ben, maar ik wou ook deftig staan bij Lorna Shore vooral. Ze klonken vond ik goed. Maar ik vond de band wel wat levenloos overkomen. Misschien omdat er zoveel levenloze Lorna Shore fans stonden die invloed hadden op de band haar speelplezier?
Enter Shikari: Na Lorna Shore heb ik nog een stukje gezien van deze band. Het enige nummer dat ik van hen ken is Brabo (eigenlijk niet zeker of dat ook de naam van het nummer is maar het nummer gaat in elk geval over die ene reus uit Antwerpen ja, vandaar ook dat ik dat nummer ken maar ik ken de tekst beter dan de titel van het nummer :ROFLMAO: ) en uiteraard Sorry, You're Not A Winner. Ik ken de recente setlisten wel van deze band (nuja het is te zeggen: ik weet dat ze dat nummer over Antwerpen niet meer live spelen en ik weet dat SYNAW meestal ergens rond het midden is) via setlist.fm zodus. Dus ik hoopte (zeker omdat we in Belgiƫ waren) dat ze dat nummer over Antwerpen toch op het einde zouden spelen of SYNAW voor een rare reden eens op het einde zouden spelen. Niet dus. En het was echt vreselijk, wat ik zag. Op plaat kan ik dat nog wel iets of wat waarderen (want ja, ik heb al een paar keer die band geluisterd maar ken slechts twee nummers zodus iets of wat). Maar wat was dit? Wat was dit voor onzin!? Sorry, maar dit was vreselijk om te horen en te zien. Podium slecht ingedeeld en leek meer op Tomorrowland dan op Graspop. Ik wist niet dat het live zo vreselijk was. Had wel ooit al eens een ticket gekocht voor een live show van hun omdat ik die twee nummers live wou horen maar was toen iets tussen gekomen. Nu blij dat ik daar mijn avond en tijd niet aan verspild heb. Het ergste van al is wel: ik ga die band toch ooit voor die twee nummers eens live moeten ondergaan. En dan uiteraard hopend dat ze tijdens die twee nummers wel goed klinken. Amai, ik besef juist dat ik een van mijn langste teksten aan het zeiken ben over een band die ik slechts 5 minuten zag :ROFLMAO: .
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jimmeh07

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.648
3.297
Word nog een hel om alle vorige edities er ook in te zetten o_O
Dat werkt met setlist.fm wel gemakkelijk. Daar krijg je gewoon een overzicht van alles wat er op het festival speelde en kan je zo per show aanduiden dat je erbij was. Ook bij losse shows geeft die onderaan de andere bands aan (voorprogramma's en dergelijke) die dezelfde dag op die locatie speelde (als iemand deze erin heeft gezet, maar dat is meestal wel het geval).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Voila ik ga er ook eens aan beginnen.
WOENSDAG
Gewoon gewerkt, erna de auto ingeladen, gewacht tot de vriendin gedaan had met werken en schoonmoeder hier was om op de kat te komen passen.
Samen avondeten gegeten en dan de trip van 52 km aangevat, een groot stuk binnendoor gereden en dat loonde want zonder stil te staan in Dessel aangekomen.
Wat ons opviel was dat ze eerst de verder gelegen parkings vulden en de dichtsbijzijnde voorlopig dichtlieten. Ook vanuit de andere richting stond er een kleine file maar niet noemenswaardig lang.
Onze parkeerplaats was verzekerd via camping inferno dus gewoon doorrijden en dan het veldbaantje op waar we een dubbel controle kregen voor ons parkingticket.
De wagen geparkeerd en ingecheckt zonder problemen te hebben of zonder te moeten aanschuiven.
De spullen uitgeladen, bandjes en skullies gaan halen en dan de eerste biertjes opengetrokken en kennis gemaakt met de buren.

DONDERDAG
Na een rustige nacht rond 8u30 wakker geworden gereed gemaakt en opt gemak ontbeten.
Een eerste wandeltocht gemaakt richting festivalzone daat was alles nog dicht dan maar eens kijken voor merchandise op de boneyard camping maar tot onze verbazing was de merchandisestand daar ook dicht.
Dan maar een locker gaan huren, en terug richting camping, om onze spullen te halen en rond 11u het festivalterrein te betreden voor de eerste keer.
Ten opzichte van de meeste andere hier gestart met:
END: (7.5/10)
Meteen stevig starten met een mokerslag, van deze superband in het metalcore genre
Ze kregen het publiek ook dadelijk mee dus de eerste pits lieten niet lang op zich wachten.
ORBIT CULTURE: (9/10)
Een band die er duidelijk zin in had en die niet verwacht had dat er zo een grote belangstelling was voor hun.
Lekkere deathmetalriffs met een prima geluid kan ik altijd wel smaken.
SPIRITBOX: (6.5/10)
Niet helemaal mijn ding, vond ze ook niet echt passen op de mainstage, ze kregen het publiek niet echt mee had ik de indruk.
Het begon pas leuk te worden aan het einde van de set nadat Andrew van stray from the path mee kwam doen.
TOM MORELLO: (8/10)
Ik vind het altijd wel leuk als er een sologitarist komt, is toch altijd wat speciaals om te zien en dit is toch wel een legende.
Zonder enige moeite de riffs uit zn mouw schudden.
En natuurlijk met de nodige klassiekers iedereen mee laten brullen.
MARDUK: (8/10)
Tjah wat valt er over Marduk nog te vertellen ze staan er steeds en altijd even strak.
Zelfs met d nodige problemen in de band is er live niks van te merken. knap.
PAPA ROACH: (7/10)
Mijn allereerste band die ik ooit op graspop heb gezien in hun hoogdagen dan ook nog 2007.
Nu vooral uit nostalgie nog eens gaan kijken en ze krijgen het publiek nog steeds mee.
Wat voor mij absoluut niet hoefde waren de vele covers en rapintro's die ze gebbruikten.
We zijn nog altijd een metalfestival.
AGNOSTIC FRONT: (8/10)
Ze stonden allang op mn lijstje om eens te zien en heb het mij zeker niet beklaagd dit was een hardcorefeestje zoals het moet zijn.
Perfecte band op het perfecte podium voor hen.
Ik ben wel blij met de uitbreiding van de jupiler stage een groot verbeterpunt ten opzichte van vorig jaar.
SYMPHONY X: (6,5/10)
Meegegaan met een vriend omdat ik geen must see had op dit moment, maar kwam er niet echt in.
Ook de vaart kwam er precies niet in bij de band zelf.
Wel vond ik de metaldome zoals steeds weer leuk ingericht.
Eventjes gaan rusten in het classic rockcafe en ook hier is het positief verbeterd met een aparte in en uitgang.
SICK OF IT ALL: (8/10)
Nogmaals newyork hardcore op zn best eender welke plek je deze mannen zet overal breken ze de boel af!
GUNS & ROSES: (1/10)
Jammer genoeg nemen deze mannen zoveel speeltijd in voor andere bands.
Na 1nr snapte ik waarom ze in Nederland het pinkpop terrein niet uitverkocht krijgen.
Jammer...
CARPENTER BRUT: (8,5/10)
Had het niet verwacht vorig jaar pertubator gaan kijken met de vrouw en kon het wel apprecieren en vond het wel vernieuwend voor mij.
Carpenter Brut vond ik nog een stapje beter omdat ze hier ook effectief met 3 personen live die nrs spelen en de hele metaldown uit hun dak laten gaan.
Is ook wel het ideale podium hiervoor omdat je hier een prachtige lichtshow kan geven met de verlichting die al in de tent hangt.

We hadden erna nog een stukje Guns willen meepikken maar we hoorden al op afstand dat er niks verbeterd was.
Dus het is bij een hapje eten in de tent achter de tribune gebleven en dan de camping opgezocht en we waren niet alleen precies aan de uittocht te zien.

VRIJDAG
Wakker geworden rond 8u alweer gereed gemaakt ontbeten, de eerste spullen alvast naar de wagen gebracht.
Rond 10u vertrokken richting festivalterrein om zeker bij de eerste de weide op te kunnen lopen richting merchandisestand.
Om 11u30 was het dan zover enja eerste rij bij de merch rap gekocht wat we moesten hebben en in ons kluisje gaan leggen.
BLACK MIRRORS: (8,5/10)
Wow als openingsact kon dit tellen, de zangeres was zelf onder de indruk ervan meermaals fotos gemaakt van het publiek.
Graag meer Belgische bands van dit caliber op graspop.
FATAL MOVE: (5/10)
Gaan kijken omdat mijn partner een van de ouders van de zanger kent, maar ik kon er niet veel mee.
Halverwege ook doorgegaan richting Marquee
VANAHEIM: (7,5/10)
Ik ben wel folkmetalfan en had ze nog nooit aant werk gezien, ze waren zeker leuk en ga er meer van opoeken voor een volgende keer.
Viel mij ook op dat er al een goed gevulde marquee stond op dit uur van de dag.
PRO-PAIN: (7/10)
Heb ze al enkele keren gezien en vind ze toch beter tot hun recht komen indoor of op een kleiner podium.
Na 3/4de optreden ook richting marquee gegaan.
CROWBAR: (7,5/10)
Een van de optredens waar ik wel naar uitkeek maar door de warmte in de marquee en de loge zware riffs ben ik tegen het einde naar buiten gegaan voor wat fris te drinken en eventjes op adem te komen.
FEVER 333: (7/10)
Niet van het begin gezien maar wat een energie heeft deze kerel amai nog niet, ben blij dat ik er eindelijk een stukje van heb kunnen zien maar weet niet als het volgende keer nog een must see gaat zijn.
HEIDEVOLK: (8,5/10)
Amai ik had het wel vol verwacht maar zo vol, de marquee was bomvol.
De sfeer zat er ook dadelijk goed in.
En dit voor een folkband die grotendeels in het nederllands zingt je zag ook duidelijk dat ze plezier hadden op het podium en zichtbaar genoten van de belangstelling.
AIRBOURNE: (9/10)
Sowieso een van mn favoriete bands, alle hardrockcliches kloppen bij ze je weet wat je moet verwachten en ze maken het ook steeds weer waar.
FINNTROLL: (8/10)
Enkele maanden geleden nog in Tilburg gaan kijken omdat ik vreesde voor een clash op graspop.
Terecht dat ze er nog eens stonden heerlijke mix tussen black en folkmetal in.
Hopelijk moeten we nu niet opnieuw 12 jaar wachten tot ze nog eens op de affiche verschijnen.
BEHEMOTH: (7,5/10)
Ik begrijp dat ze Nergal en co op de main zetten maar zet ze dan eens in het donker dan komt hun show veel beter over.
AMON AMARTH: (8,5/10)
Wat een sfeer brengt Johan en zn mannen toch altijd mee
De vrouw voelde haar een beetje onwel dus ze is tijdens amon eventjes een pilletje gaan halen op de camping.
Hierdoor erna ook eventjes rust genomen in het classic rockcafe.
VV: (8,5/10)
18 jaar geleden HIM gezien op pukkelpop.
Erna nooit meer de moeite gedaan om een optreden te gaan kijken van ze of van hem solo.
Maar dit was heerlijk een 3/4 gevulde metaldome met allemaal liefhebbers.
Ook heerlijke de fragieliteit van deze kerel.
Opkomen tijdens de intro en vertrekken terwijl de band nog aan het spelen is.
Het is en blijft een speciale kerel.
MESHUGGAH: (9/10)
WOW terwijl Machine head de main aan flarden speelde deed MESHUGGAH hetzelfde in de marquee
Hij was voller als verwacht toch voor 70% gevuld denk ik.
Maar wat een muzikale toppers zijn dit toch maar. Geluid en lichtshow was ook perfect afgesteld.

Erna rustig naar de camping gewandeld om daar nog wat te drinken met de buren.

ZATERDAG
VENDED:
(7.5/10)
Je hoort en merkt gewoon aan alles dat ze het met de paplepel binnen hebben gekregen.
Deze jongens zouden wel eens heel groot kunnen worden maar ik had ze nu liever op een kleiner stage gezien.
NOCTEM: (7/10)
Muzikaal technicisch zeer goed maar het was te vroeg ervoor voor mij.
SCHIZOPHRENIA: (8/10)
Deze mannen verdienen een plek op de affiche en staan aan de rand van hun internationale doorbraak.
En beseffen dat zelf ook.
MINI KISS: (5/10)
Rap eventjes het rockcafe in voor deze heren te zien.
Gelukkig kunnen ze er zelf mee lachen want eigenlijk is het niet meer verantwoord in deze tijden zeker?
Ze kregen wel heel de tent mee.
CYCLONE: (9/10)
Eerste hoogtepunt van de dag, jammer dat ze zolang stil gelegen hebben anders hadden we een van de grootste heavy metal bands in de wereld in ons land rondlopen.
SUICIDAL ANGELS: (8/10)
Blijven hangen in de buurt van de marquee een betere vervanger voor exodus had graspop niet kunnen boeken.
Deze Grieken hebben altijd zin in een feestje en dat was vandaag niet anders.
IN FLAMES: (8/10)
Wegens de verwachte drukte bij sleep token naar in flames gaan kijken en zeker geen spijt ervan eender op welk uur van de dag deze mannen breken altijd de boel af.
DARK ANGEL: (7,5/10)
Ik had ze nog nooit gezien en wou ze al langer wel eens zien.
PANTERA: (9,5/10)
Jawatte ik had verwacht dat dit een patat ging worden en het was ook boenk erop amai wat was dat
Dat uur is omgevlogen. Meer van dit graag.
Ik vraag mij nu nog meer af wat een knal het moet zijn geweest in de jaren 90 met de originele line up.
PARKWAY DRIVE: (9,5/10)
Nog zo een knal ik had ze nog nooit gezien en ze stonden allang op mn lijstje om eens te zien.
En wat voor een intense show was dit wel niet.
Ik had op voorhand gezegd ik ga naar testament ik kijk naar het begin van parkway en dan verhuis ik maar ik ben blijven staan en heb met open mond staan kijken wat een show.
SLIPKNOT: (8/10)
Ik keer er op voorhand wel naar uit maar door de problemen de afgelopen weken bij de band was ik toch wel een beetje bang en idd ze kwammen niet over als een band in topvorm bij mij.
Ze stonden er nog daar niet van maar ik heb ze al veel beter gezien.

ZONDAG:
PALEDUSK:
(6.5/10)
Ik weet het nog altijd niet wat ik ervan vind, ik ben gaan kijken omdat we op het terrein waren maar vond het speciaal niet slecht maar ook niet goed.
KISSIN DYNAMITE: (8,5/10)
Al een vroeg hoogtepunt vandaag en dit had ik niet zien aankomen.
Ik kende de band wel maar had ze nog nooit gezien.
Leuke show, catchy nummers, alles klopte wel.
ELEGANT WEAPONS: (7/10)
Hier had ik hoge verwachtingen van maar ze zijn maar deels ingelost
Muzikaal kwam het niet goed over bij mij.
SKID ROW: (8/10)
Wel maar een stukje gezien maar de nieuwe zanger is veel beter dan de vorige
Hoop ze snel nog eens volledig te kunnen zien.
BLOODYWOOD: (8/10)
Leuk feestje bij een bomvolle jupilerstage
Geen spijt dat ik ben vertrokken bij Skid row voor deze te zien
DIRKSCHNEIDER: (8/10)
Stukje wat ik gezien heb was enorm goed hij was goed bij stem en had er duidelijk zin net zoals het publiek.
AVATAR: (8,5/10)
Wat is dit toch altijd leuk om te zien, altijd feest van mij mogen die in de toekomst wel eens een dag afsluiten.
HELLMUT LOTTI: (9/10)
Niet zozeer het optreden zelf maar wel de sfeer die er was maakte dit optreden zo uniek een echt meezingfestijn.
Van mij mag er ieder jaar gerust zoiets ingepland worden.
GENERATION SEX: (2/10)
Hier had ik veel meer van verwacht maar er zat absoluut geen vaart in.
Ze kregen ook totaal geen sfeer op de wei.
THE HALO EFFECT: (8,5/10)
Vorig jaar een livestream van ze gezien en dat vond ik al enorm goed.
Nu heb ik ze eindelijk live gezien en amai ik was er toch van onder de indruk.
Duidelijk te zien dat deze mannen massas ervaring hebben.
ENTER SHIKARI: (7/10)
Wegens te vol bij Lorna shore hier terechtgekomen en het ws niet slecht maar ook niet helemaal mijn ding.
Heb het ook niet afgekeken, halverwege richting mainstage gegaan voor het begin van motley crue te zien.
MOTLEY CRUE: (7/10)
Ik had ze al 2 keer gezien en toen waren ze toch pakken beter.
Gelukkig is Vince nog redelijk bij stem.
Maar moeten nu echt alle cliches bovengehaald worden mannen.
KREATOR: (9.5/10)
Op tijd vertrokken richting marquee voor Mille en zn mannen aan het werk te zien.
Wat een brok energie is deze man toch.
Ik was moe bij het begin van het optreden maar was klaarwakker erna.
Kreator maakt altijd iets in mij wakker, en kijk nu al uit naar de volgende keer dat ik ze kan zien.

Erna nog rustig wat nagekaart op de camping met de buren en dan bedje in.
Maandag rond 9u wakker geworden opgeruimd en rond 11u waren we alweer terug thuis.
En kon het aftellen beginnen richting de volgende editie.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik lees bij Slipknot vooral de kritiek dat de tussenstukken tussen de nummers te lang duurde.
Ik vond het integendeel vlot knallen,kan verkeerd zijn maar heb de indruk dat ze tijdens de vorige optredens die ik van hen gezien (GMM19 en PKP22) heb nog langer waren.
Corey sprak ook veel minder tussen de nummers door,af en toe wel mar dat is normaal er moet toch interactie zijn met het publiek,vroeger chatterde hij praktisch na elk nummer.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.391
6.016
@Querulante Partij @Jamel jullie zijn in de verkeerde jaargang aan het praten ;) of manifesteren jullie bij dezen alvast dat MDB in 2024 terugkomt? Want daar ben ik zelf helemaal okay mee hoor!

Mijn hoogtepunt was absoluut Turn Loose The Swans. Ik ben enorm van dat nummer gaan houden op plaat, en wist dat ze er praktisch altijd mee afsloten, dus leefde erg naar dat moment toe. In de zware breakdown midden in dat nummer werd ik er volledig in gezogen, voelde mezelf zowat opstijgen haha, hele gave ervaring.

Had wel heel graag nog And My Father Left Forever willen horen, dat is me ook een machtig nummer zeg! Niks mis met wat ze wel speelden, maar die track erbij had het helemaal af gemaakt voor mij...
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Waren er dit jaar nog posters beschikbaar? ik heb er helaas geen 1 kunnen bemachtigen heeft er iemand 1 over? Ik heb er altijd 1 in de woonkamer hangen van het jaar. ik wil er gerust voor betalen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Lagen er hier nog personen op camping inferno? En wat zijn hun bevindingen ten opzichte van de vorige jaren?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Eerst waren de 6 headliners redelijk te voorspellen.
Within Temptation, Volbeat, Sabaton hebben een grote kans als headliners....maar sindsdien zijn er kleinere namen gepromoveerd.
Dus ze kunnen vrij veel bands plaatsen.
Nightwish is ook al een tijd niet geweest.
Verder kun je FNM, A7x, Aerosmith en Ozzy nog toevoegen aan de geruchtenmolen.
Alle 4 onder het motto "ze zouden voorgaande jaren komen"...maar dat zegt veelal niks.
Ozzy is ook discutabel, omdat hij geen grote tour meer doet...dus als hij komt zal het relatief een dure keuze zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken