Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.425
6.766
In mijn tienerjaren luisterde ik alleen naar Slipknot, Rammstein, Korn, Manowar, SOAD, Metallica etc.
Daarna ben ik wat afgeslagen, maar kan het op zijn tijd nog wel waarderen natuurlijk.

Heb veel vrienden die heel graag eens naar Graspop willen en gister bij verjaardag van 1 van hen hebben we min of meer afgesproken volgend jaar te gaan. Dus ik ben nu al benieuwd naar de line up en of we dan ook daadwerkelijk gaan 😅
Wat Timothy al zegt, de line-up is eigenlijk altijd wel goed. Genoeg moois te ontdekken ook, met meer dan 100 bands op de line-up.

Ik zeg eigenlijk tegen iedereen dat als je metal op z'n minst aan kunt horen, dat je een keertje Graspop (of Hellfest) moet meemaken. De sfeer met metalheads is echt geweldig. Bij onze groep gaan er inmiddels ook mensen mee die nooit naar metal luisteren en die vinden het geweldig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Ja Graspop is gewoon erg fijn hoor. Alleen ben ik persoonlijk niet echt metal genoeg om 4 dagen lang het te doen. Maar het volk is super relaxed. Een van mijn maatjes die altijd mee gaat is laten we zeggen, best wel gezet. Op andere festivals word hij daar steeds op aangesproken (op BKS moest iemand nog Holle Bolle Gijs roepen naar hem, terwijl het de liefste persoon op aarde is) en beland ik weer bijna in een ruzie om voor hem op te komen. Maar op een Graspop kan hij gewoon lekker zijn wie hij is.

De line-up is altijd prima zeker als je van het hardere segment houd. En er zit ook genoeg vernieuwing in de line-ups in combinatie met juist mooie oldies.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.290
3.875
Ja Graspop is gewoon erg fijn hoor. Alleen ben ik persoonlijk niet echt metal genoeg om 4 dagen lang het te doen. Maar het volk is super relaxed. Een van mijn maatjes die altijd mee gaat is laten we zeggen, best wel gezet. Op andere festivals word hij daar steeds op aangesproken (op BKS moest iemand nog Holle Bolle Gijs roepen naar hem, terwijl het de liefste persoon op aarde is) en beland ik weer bijna in een ruzie om voor hem op te komen. Maar op een Graspop kan hij gewoon lekker zijn wie hij is.

De line-up is altijd prima zeker als je van het hardere segment houd. En er zit ook genoeg vernieuwing in de line-ups in combinatie met juist mooie oldies.
Ja, bijzonder is dat. Ik ben jarenlang als vrijwilliger met een groep jongeren met syndroom van down naar festivals gegaan om vrijwilligerswerk te doen. Op Pinkpop werden ze zelfs bekogeld met zakjes friet en mayonaise. Dat heb ik daarna (als privépersoon) uiteraard rechtgezet met wat pedagogische tikken. Op Lowlands kregen we applaus, maar op GMM kwamen zelfs meerdere festivalbezoekers een praatje maken en meehelpen (zonder het werk over te nemen).
 

davidfcutreg

Playlistbediener
21 jul 2019
17
29
Is er nog wel iemand daar? Wij zitten op de camping en er komt hier al 3 kwartier een ongekende stroom mensen langs 😂
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.582
Lorna Shore was vandaag de definitie van een zegetocht. Wat een loeistrakke set voor een volgepakte en euforische Metal Dome. Dat zulke technische en complexe muziek zo reactie kan veroorzaken. Heel goed! En tegen mijn verwachting in vond zelfs de misses het vet.

Daarna nog genoten van de helft van Eluveitie. Geconstateerd dat Motley Crue een toffe show speelde (wat er precies live van was kan je je afvragen) en heerlijk staan spacen daarna bij Monster Magnet die zorgde voor een waardig slot. Mooi om met de Metal Dome los te mogen gaan op oa Powertrip en Spacelord.

Uitgebreid verslag volgt later. Maar wat was het weer mooi. En ik sluit me helemaal aan bij de opmerkingen over het publiek. Weer ongelofelijk relax en geen enkel onvertogen woord. Grote plus was de vele praatjes met de medeforumleden hier en de mooie concerten die we samen beleefd hebben.

Ticket Graspop 2024 wordt blind gekocht
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Lorna Shore was vandaag de definitie van een zegetocht. Wat een loeistrakke set voor een volgepakte en euforische Metal Dome. Dat zulke technische en complexe muziek zo reactie kan veroorzaken. Heel goed! En tegen mijn verwachting in vond zelfs de misses het vet.

Daarna nog genoten van de helft van Eluveitie. Geconstateerd dat Motley Crue een toffe show speelde (wat er precies live van was kan je je afvragen) en heerlijk staan spacen daarna bij Monster Magnet die zorgde voor een waardig slot. Mooi om met de Metal Dome los te mogen gaan op oa Powertrip en Spacelord.

Uitgebreid verslag volgt later. Maar wat was het weer mooi. En ik sluit me helemaal aan bij de opmerkingen over het publiek. Weer ongelofelijk relax en geen enkel onvertogen woord. Grote plus was de vele praatjes met de medeforumleden hier en de mooie concerten die we samen beleefd hebben.

Ticket Graspop 2024 wordt blind gekocht
Lorna shore was niet meer te doen, en helaas was de setup van de metal dome en jupiler stage niet heel tof als je niet in de dome past.

Qua laatste alinea helemaal mee eens, alleen volgend jaar toch maar eens zoeken (op het forum) naar de meetings.

2024 idd blind als ‘t aan mij ligt!
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
4 dagen kapot gaan. Ga na de zomer wat festivaltrainingen doen zodat ik niet, zo als nu, overal pijn heb. En nee heb niet gezopen🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken