Graspop Metal Meeting 2023

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
195
302
Generation Sex (1/10)
Aan het eind hiervan zat ik op de wc, en toen zag ik een sticker hangen. "Scan deze QR-code als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag, dan komt iemand van de crew je helpen". Ik heb die meteen maar ff gescand, want ik hoorde dat op de North Stage "My Way" werd verkracht.
Ik moest hier echt te hard om lachen
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
122
388
Dit jaar had een geweldige line-up! Vind het spijtig dat het alweer gedaan is. Heb me afgelopen 4 dagen rot geamuseerd! 😍🔥

Mijn top 10:
1. Parkway Drive 🔥(geen woorden voor)
2. Billy talent (niet mijn meest favoriete band, maar de sfeer op dat moment in de regen was magisch. letterlijk en figuurlijk Rusted from the rain 🎼 Misschien ook omdat het bijna gedaan was en we nog alles wouden geven 🙃)
3. Architects (op voorhand beetje bang dat Sam het vocaal niet meer aan kan maar dat maakt hij volledig goed door zijn enthousiasme! Ook hun nieuwere songs klonken echt goed. Eerste keer in de circle pit gegaan 🤘 en Winston tijdens impermanence 🥰)
4. Papa Roach (wat een lekkere energie heeft die kerel! Klonk ook gewoon super goed)
5. Three Days Grace (heerlijk om allemaal onze jeugdhits keihard mee te brullen! Ook hun nieuwe muziek klinkt zeker niet verkeerd)
6. Motionless in White (vette band! Ik vergelijk hun beetje met Breaking Benjamin, maar dan nog heviger. Lekkere meezingers en ook stevigere nummers zoals Slaughterhouse met de 'one mutilation .... under god!' 🥰
7. Disturbed (ondanks de stemproblemen vond ik hem vokaal sterk, heel emotioneel moment toen hij sprak over depressie, kon de tranen niet stoppen. Spijtig dat ze Stricken niet gespeeld hebben :( )
8. Halestorm (wow wat een stem heeft Lizzy Hale! A familiar Taste of Poison was heerlijk)
9. I Prevail (leuke show!)
10. Sleep Token (had meer volk verwacht, maar gelukkig nog een plaatsje gevonden. De djent riffs ware heerlijk om op te headbangen!)

Tegenvallers:
  1. Het geluid in de metaldome (hangt misschien af van waar je staat? Klinkt vaak zo dof, stond vaker wel meer achteraan)
  2. Slipknot (keek enorm uit maar op de een of andere manier ben ik niet omver geblazen. Ofwel stond de bas te hoog waardoor het soms een beetje melancholisch werd. Spit it out op het einde was wel af, als nu metal fan miste ik Before I Forget 😭).
  3. merch lange wachttijden (kunnen ze hier geen gestructureerde cues maken?)
Pluspunten:
  1. Jupiler stage uitbreiding
  2. Precies meer mensen (van crew) die tijdens het festival afval ophalen. Was me vorig jaar allesinds niet opgevallen.
  3. Top organisatie 👏👏👏
  4. De top sfeer (bedankt allemaal 🥰)
dit jaar stond ik bij de meeste bands wat meer van voor, kei veel crowdsurfers geholpen en paar keer meegedaan in de moshpit. Zo fijn om te zien dat we het allemaal kei hard gunnen en van zodra er iemand dreigt te vallen direct ingrijpen.

Op naar volgend jaar! 🤘🤘🤘
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Iedereen spreekt hier over regen,heb niet anders dan paar druppen gevoeld.
Paar keer kap van van mijn hoodie opgezet,maar die kon snel terug af.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.198
10.581
Iedereen spreekt hier over regen,heb niet anders dan paar druppen gevoeld.
Paar keer kap van van mijn hoodie opgezet,maar die kon snel terug af.
Viel overdag goed mee inderdaad. Alleen in de avond een stevigere bui maar stond toen lekker bij Monster Magnet. Daarom alleen mijn shirt aan kunnen houden. Heerlijk een heel festival zonder eenmaal een trui, poncho of wat dan ook aan te trekken
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Viel overdag goed mee inderdaad. Alleen in de avond een stevigere bui maar stond toen lekker bij Monster Magnet. Daarom alleen mijn shirt aan kunnen houden. Heerlijk een heel festival zonder eenmaal een trui, poncho of wat dan ook aan te trekken
Kom ik aan met een vest over mn shirt, een 2e vest om mn middel geknoopt en een poncho over alles :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: saurus en Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
5 dagen en 43 bands later, ben ik eindelijk bijgelezen. Excuses voor de afwezigheid op dit forum, alsook op de meeting. Ik was er erg graag bijgeweest, maar ik heb dit festival echt enorm intens beleefd. Het was heerlijk, het was zalig. Ik heb geen idee of er iemand überhaupt interesse heeft in een recensie over mijn 43 bands, noch twijfel ik te veel aan mijn eigen schrijfvaardigheid om boeiend genoeg te blijven. Een hele dag bekomen met examens van de leerlingen verbeteren heeft geen positief effect hierop gehad.

Wat ben ik droef dat het gedaan is. Wat kijk ik weer uit naar volgend jaar. Heerlijk festival.

Camping Inferno was weer legendarisch.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Zowat in het mideen voor de main stage halverwege die platen.
Desondanks amper iets gevoeld,het heeft wat staan druppen,maar echt regen is er toch niet geweest ?
Ik stond veilig droog bij de Jim Beam stand, waar ik van de zalige crew zomaar 2 gratis shirts van Jim Beam kreeg en mogelijks ook een gratis shotje. Heb de regen dus niet gevoeld, maar hij was er wel 😁
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.128
Inmiddels weer teruggekomen van een geweldig festival. Tijd voor een verslag dus.

Woensdag
De woensdag begint erg vermoeiend: vroeg in de weer richting het noorden van het land voor een teamdag van het werk. Na een bezoek aan het gevangenismuseum en de plaatselijke brouwerij ‘Maallust’ is het dan toch tijd om de reis te wagen naar EuroParcs Zilverstrand. Mijn maat is alvast de chalet wezen verkennen, in verband met de openingstijden van de receptie.

Donderdag
Op de eerste en tweede dag kunnen we nog geen gebruikmaken van de pendeldiensten. We gaan dus eerst naar station Mol met de auto om vanuit daar de pendeldienst te nemen. We zijn er net voor de drukte dus kunnen meteen instappen.

Bij de ingang blijkt er helaas een best grote rij te staan voor de incheckbalies. De medewerkers lijken nog niet goed geïnstrueerd, want het duurt per persoon veel langer dan dat ik van Graspop gewoon ben.

Uiteindelijk toch op het terrein aangekomen, inmiddels al te laat voor de start van Haken en daarom willen we nog even een stukje van Mammoth WVH meepikken op de Main Stage. Door de brandende zon is echter noodzakelijk om eerst water te scoren (ik dronk per dag 0.5-1l bier, vond ik genoeg met deze temperaturen).

Dit plan wordt meteen erna in het water gegooid door een tekortkoming van de organisatie rond de skullies, en zonder enige vorm van uitleg wordt ons verteld dat we maar moeten aanschuiven in de rij van de Helpdesk.
Net voordat wij aan de beurt zijn, besluiten de helpdesk-medewerkers naar buiten te lopen om snel ieder zijn bandje te scannen.

Spiritbox
Aan alles komt een eind, zo ook aan de perikelen rond de opstart. Het is dus eindelijk de tijd voor de eerste band. Aan Spiritbox de eer, een band die ik vorig jaar op de Jupiler Stage zag. Destijds had de zangeres een kwetsuur aan haar been, maar ze zong desondanks goed. Het optreden deze keer begint echter niet zo sterk. Aan het einde van de set wordt het wel een stuk beter, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Main Stage nog een stapje te groot is voor deze band.

Epica
Het volgende optreden van de dag is ook weer op de Main Stage, en wederom met een frontvrouw. Het is mijn eerste keer Epica en de vergelijking met Within Temptation en Nightwish/Floor Jansen is vooraf dan ook snel gemaakt. Op wie zal het meer lijken? Epica lijkt op helemaal niemand van deze twee. Epica is gewoon Epica: een zeer sterke frontvrouw en een zeer sterke grunter. Kortom, ik heb genoten!

Septicflesh
Hierna duiken we de Marquee in voor een gig van Septicflesh. Het wordt meteen duidelijk dat de Marquee de place to be is dit festival, want wat een goede sfeer hangt daar. Septicflesh levert mede hierdoor een erg sterke show af.

Alter Bridge
Door naar de band die ik op voorhand als mijn favoriet van de dag bestempelde. De show van Alter Bridge vind ik helaas minder sterk dan de vorige keer dat ik ze zag. Nog steeds blijft het een fantastische band met een fantastisch nummer in Blackbird, maar het échte gevoel waarop ik had gehoopt, ontbreekt vandaag helaas.

Ghost
Enkele jaren geleden stond deze band in het voorprogramma van Metallica. Ik vond Ghost toen niet zoveel. In de tussentijd ben ik veel naar Ghost gaan luisteren en vooral de nieuwe plaat vind ik sterk. Ik besluit derhalve om de band een eerlijke kans te geven. En ze hebben me overtuigd: wat een lekkere show! En wat zit het publiek er lekker in! Tijdens Dance Macabre gaat iedereen om mij heen compleet uit zijn plaat. Men kijkt elkaar aan en schreeuwt vol overgave de lyrics mee tegen elkaar: “Just wanna be, I wanna bewitch you in the moonlight. Just wanna be, I wanna bewitch you all night.”
Kortom, Ghost is voor mij dé act van de dag en Dance Macabre hét festivalanthem van het jaar!

Guns N’ Roses
Tja, wat moet ik hier nou van zeggen. We zijn na drie nummers de shuttlebus ingegaan. Volgende dag nieuwe ronde nieuwe kansen.

Vrijdag
Deze keer hebben hetzelfde reisplan als donderdag, maar er blijkt een ellenlange rij te staan voor de gratis pendeldiensten op station. We besluiten ad-hoc om een parkeerticket te kopen via Ticketmaster.

Airbourne
Ondanks al het gedoe zijn we ruim op tijd gearriveerd voor de eerste band van deze dag welke we willen zien: Airbourne. Voor mij de vijfde keer (als ik mijn setlist.fm account goed heb bijgehouden) dat ik deze groep zie, dus ik weet precies wat ik kan verwachten van ze. De band doet dan ook exact hetzelfde als de vier vorige keren: gewoon een uur lang rammen. Prima band om een dag mee te starten, niets meer en niets minder.

Municipal Waste
Op naar de Marquee voor Municipal Waste. Oorspronkelijk stond Behemoth op het programma, maar door de hete zon kozen we ervoor naar de tent te gaan. Municipal Waste was tenslotte erg sterk als voorprogramma van de gedeelde headlineshows van Kreator/Lamb of God in de 013. Vandaag doet de groep er nog een schepje bovenop. Werkelijk genoten de hele show!

Amon Amarth
Ik heb altijd al snel last van mijn voeten, dus bij Amon Amarth kies ik ervoor om me alvast te settelen op de South Stage. Zittend genoten van een goede show, welke ik hopelijk (later meer daarover) woensdag wel helemaal goed kan bewonderen in de 013.

Disturbed
Disturbed is mijn favoriete band van de dag, qua naam. In 2019 heb ik in het voorvak een belachelijk goede set gezien, dus ook voor deze set besluit ik het voorvak in te duiken. Een terechte beslissing! De band speelt iets minder goed dan in 2019, maar nog steeds blijft het een van mijn favoriete liveacts. Wat een feest aan het einde van de set. Heel erg blij dat de show op Graspop nog wel doorging.

Gojira
Meteen door naar de andere Main Stage voor Gojira. Ook hier hebben we een mooi plekje weten te bemachtigen. En wat een waanzinnige show! Ik zag ze al eerder, maar deze keer oversteeg het alles. Zelfs mijn favoriete nummer The Art of Dying wordt uitgevoerd! Gojira heeft zich ontwikkeld als een echte headliner, net als Ghost en Parkway Drive, en hiermee kan Graspop de komende tien jaren nog mooi vooruit.

Machine Head
Zoals gezegd, heb ik snel last van mijn voeten. Het is dan ook geen doen voor mij om deze show staand te bekijken. Ik besluit in het achterveld zittend naar de schermen te kijken, maar kom niet echt in de show. Ook vind ik het kunstmatige geouwehoer van de zanger gericht op publieksinteractie erg storend. Machine Head is niet mijn band, al kan ik dat niet met zekerheid stellen. Maar dat maakt ook niks uit op een dag, waarop ik ook al heel erg genoten heb van Gojira, Disturbed en Municipal Waste.

Zaterdag
De eerste dag dat er pendelbussen rijden vanaf EuroParcs Zilverstrand naar het festivalterrein en weer terug. Het is de heenweg spannend of we de band naar wie ik het meest uitkijk haal: Antimatter. De bus laat namelijk lang op zich wachten.

Antimatter
Uiteindelijk precies op tijd voor Antimatter gearriveerd. Mijn eerste optreden in de Metal Dome dit weekend. Wat een heerlijke show geven ze weg, zeg! Ik vind het wel jammer dat ze speciaal voor Graspop een hardere set hebben meegenomen. Ik hoor bijvoorbeeld heel graag het nummer No Contact. Dit nummer ontbreekt nu in de set. Helaas zullen ze )(voor zover ik weet) voorlopig niet optreden, want ik wil Antimatter heel graag zien in een concertzaal of zelfs in een akoestische setting.

Infected Rain
Het is ook op de zaterdag erg warm. Dus in plaats van het vooraf geplande The Ghost Inside kies ik ervoor om opnieuw de Metal Dome in te duiken. Wat een geweldige keuze is dit gebleken! De band speelde wel behoorlijk luid, maar ik vond het nog net gaan. Het is niet meteen mijn stijl (metalcore heb ik het niet zo op normaal), maar toch blazen ze me compleet weg. Heel fijn zo'n aangename positieve verrassing die je vooraf niet verwacht. Ook dit is Graspop.

Soen
En weer een show in de Metal Dome, ditmaal van Soen. Eerder op de dag stond Sleep Token nog in de tent, maar we waren na één nummer vertrokken, omdat het er te druk was. Het geluid staat gedurende de show niet optimaal, maar desondanks is het een weergaloos uur. Deze progressieve muziek (welke ook door Antimatter wordt geproduceerd) is helemaal mijn muziek, en dat blijkt ook nu weer.

Pantera
De zon is bijna onder, dus we kunnen weer naar de Main Stage. Daar staat niemand minder dan Pantera op het punt van beginnen. Wat me direct opvalt is het aanwezige publiek. Het lijkt bij vlagen op een rechts-extremistische partijbijeenkomst. Het gedrag van mensen sloeg helemaal nergens op. Van twerkende mensen tot grensoverschrijdend gedrag: ik heb alles gezien tijdens de show. Nu link ik dit niet meteen aan rechts-extremisme maar wel de houding van veel mensen om mij heen, die ik gedurende de rest van het weekend toch heel anders heb ervaren.

De show zelf daarentegen is heel erg goed, maar dan ook echt héél erg goed. Phil H. Anselmo heeft zijn naam natuurlijk niet mee, maar op deze zaterdag gedraagt hij zich zoals een frontman dat zou moeten: volledig gericht op de muzikale en energieke show. Een zeer prettige verrassing voor mij dat Pantera erg goed blijkt te zijn. En ook de regenboogvlag boven het voorvak die gedurende lange tijd te zien is, doet me tijdens de show heel erg goed. Toch wat tegengas aan die hele gloed van nazisme die boven Pantera en zijn die-hard fans hangt.

Slipknot
Huh, Slipknot? Wat zeg je me nu, vergeet je niet iemand? Nee, het klopt wat er staat. Volgens velen de show van het weekend Parkway Drive heb ik bewust niet meegepikt. De pijn in mijn voeten wordt erger en ik zie Parkway Drive aanstaande donderdag ook al op Jera On Air. Dus een bewuste keuze om te eten en erna bij Slipknot te kijken. Helaas valt de show van Slipknot behoorlijk tegen. Ik heb ze veel beter gezien een paar jaar geleden. Vooral de chemie tussen de bandleden lijkt te ontbreken. Wellicht komt dit door de recente gebeurtenissen van de bandleden. Ook speelt de band met minder enthousiasme dan gebruikelijk. De momenten tussen de nummers kan ik hiernaast ook niet bepaald waarderen, waarin het lijkt alsof ze wat aan het rotzooien zijn met elektronische muziek. Als klap op de vuurpijl houden ze er ook nog te vroeg mee op. In de toekomst ga ik Slipknot wel weer opnieuw zien en dan zal het vast weer zijn, zoals ik dat van ze gewend ben.

Zondag
Vandaag een heel rustig dagje, met alleen Avatar, Katatonia en Billy Talent op het programma.

Avatar
Avatar is de band naar wie ik al zeker vijf jaar uitkijk om ze te zien, maar het kwam er nooit van. Op deze zondag is het dan eindelijk de eerste keer. Helaas is de show niet helemaal wat ik ervan had verwacht. De frontman komt als een soort van gimmick over op mij. Het dieptepunt is dat hij uitgebreid aan het vertellen is dat ze nog zo weinig tijd hebben voor extra nummers. Als hij dat geouwehoer achterwege laat, is er ruimte voor een extra nummer. De hits als Bloody Angel en Hail The Apocalypse zijn wel heel erg sterk, maar de algemene indruk is toch wel dat het beter had gekund.

Katatonia
De eerste band bij wie ik mijn oordoppen in deed. Ik kom meestal nooit zo goed in shows met oordoppen in en dat is deze keer niet anders. Er is echter geen serieuze optie om ze uit te doen, want het geluid staat echt te hard. Toch is de show heel erg goed en de mensen om mij heen genieten er ook intens van. Voor mij dus helaas te luid. Hierna besluiten we om een hapje te eten en om de Formule 1 te kijken. Lorna Shore is de enige band die nog op het programma stond in de vroege avond voor ons die we wel een kans willen geven, maar met de ervaring van Sleep Token en in de wetenschap van de uitpuilende tent bij Hellmut Lotti besluiten we om naar racen te kijken op de mobiel. Hierna begint het te regenen en besluiten we al naar de chalet terug te keren. De zevende keer dat ik de heren van Billy Talent wel ga zien is deze week alweer, op de donderdag van Jera On Air.

Algemene indruk
Voor mij is vier dagen festivallen net een dag te veel door de te pijnlijke voeten. Ook vind ik het qua mentale stemming erg lastig om heel lang in deze drukte te moeten verblijven. Drie dagen wil nog wel, maar de vierde is doorgaans net eentje te veel. Helaas heeft Graspop ook volgend jaar weer een vierde dag toegevoegd aan het festival. De line-up van dit festival is echter de beste van alle festivals waar ik ooit ben geweest. Ook na afloop. Ik heb zelden zo veel zeer goede bands gezien. Het is dan ook lastig om echt te rangschikken. Ik ga toch een poging doen.

Rangschikking
1. Gojira
2. Ghost
3. Pantera
4. Soen
5. Disturbed
6. Antimatter
7. Epica
8. Municipal Waste
9. Infected Rain
10. Alter Bridge
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.423
6.741
Bij dezen ook maar eens mijn kleine boekwerk met impressies van een heerlijk weekendje Graspop 2023 plaatsen. Sorry alvast, het is een beetje uit de hand gelopen. Scroll vooral over de stukken heen die je niet interessant vind.

Eerst wat algemene zaken:

Positief:
  • Het allereerste wat ik graag zou willen doen is de loftrompet steken over alle mensen van de Graspop crew. Of het nou barpersoneel, security of schoonmaakpersoneel was, wat een helden! Keihard werken in de bloedhitte om ons festival zo aangenaam mogelijk te maken. En zonder uitzondering was een ieder waar ik mee in contact kwam, door een bestelling of iets anders, even vriendelijk.
  • De aanpassingen bij de Jupiler Stage zijn allemaal geweldig uitgepakt. Dat gedeelte van het terrein is nu een stuk ruimer. En door de foodtrucks te verplaatsen, is er onder de bomen ruimte om ietwat verhoogd en in de schaduw met perfect zicht een optreden op de stage te volgen. En uiteraard is een extra tribune ook geen overbodige luxe, evenals het overdekte gedeelte erachter. Prima!
  • De gemoedelijke sfeer, zoals elk jaar weer. Metalheads zijn gewoon een fijn volkje bij elkaar. Bijna iedereen probeert waar nodig rekening te houden met (de aanwezigheid van) een ander. Ook nog eens extra blij met dat ik bij de meer intieme shows van begin tot eind volledig op ben kunnen gaan in de muziek, zonder gestoord te worden door Carla en Gerard naast me die de laatste roddels en het avondeten van vanavond keihard met elkaar doorspreken. Heerlijk!
  • De Graspop Festileaks groep. Met name donderdag vond ik geweldig, met zoveel mensen die ons speciale shirt aan hadden. Dat was zo gaaf, om gedurende de hele dag mensen tegen te komen met zo’n shirt. Eigenlijk zelfs een beetje jammer dat we er niet vier per persoon hebben laten printen, haha. Maar sowieso gedurende het hele weekend bij diverse shows met hele fijne mensen van hier kunnen genieten. Aan diegenen: nogmaals dank daarvoor. Dat was echt een supertoffe toevoeging op mijn festival-ervaring.
  • De nieuwe headliners! Dat was vooraf een gok, maar man wat pakte dat goed uit. Heerlijk om bands met zoveel zichtbare trots de weide helemaal plat te zien spelen en wat voor energie dat losmaakte in het publiek. Dikke, dikke hulde voor deze keuzes. Voor het eerst in alle jaren Graspop dat de meeste van mijn meest memorabele shows op de mainstage stonden. Maar daarover later meer.
  • Het geluid.. Want wow, wat stond het vaak goed! Helaas had de Dome gedurende bijna het hele weekend problemen. Maar dat werd gecompenseerd door het beste geluid wat ik ooit heb gehoord in de Marquee en zeker ook bij de grotere acts op de Mainstages. Wat dat betreft is Graspop zo gigantisch vooruit gegaan ten opzichte van mijn eerste edities, toen ik al standaard rekening hield met rommelig geluid, zeker op het open veld. Maar nu is het gros van de concerten echt meer dan prima te volgen, tot zelfs niet onder doen voor losse veldconcerten van de grootste bands van de wereld, zoals Muse, Metallica en de Stones. Heerlijk!
Minder positief:
  • Het ging op donderdagochtend bij een hoop bezoekers mis met het nieuwe betalingssysteem. Aangekochte munten verschenen niet op de bandjes of pasjes. Mensen werden gestuurd naar de helpdesk, maar dat waren er op een gegeven moment zoveel dat die mensen daar twee uur in de rij hebben gestaan. Dat kan écht niet. En ook al waren de problemen verderop in het weekend opgelost, ik reken Graspop deze blunder aan. Zorg dat je shit het doet. Bezoekers betalen de hoofdprijs om een zorgeloze festivalervaring te hebben. Kun je niet maken om die mensen een fiks deel van hun tijd te laten besteden aan problemen die gewoon voorkomen hadden kunnen worden. En het is ook nog eens onverantwoord met die hitte om mensen urenlang in de rij en zonder munten te laten staan. Het was trouwens ook heel omslachtig om in de app je saldo te checken. Moest je eerst voor inloggen via een link waar het zoeken naar was. Kon daar niet een gemakkelijke knop voor komen in het menu? Maar goed, bij de bars ging het vanaf dag 2 wel heel vlot, toen het personeel er ook aan gewend was geraakt. Dus dat stemt me wel hoopvol naar volgend jaar toe.
  • Kritiekpunt nummer twee: toiletblokken. Echt, hoe is het mogelijk dat heel veld C en D van de camping het moet doen met slechts één toiletblok? Hoeveel mensen staan daar in totaal? 10.000? En dan één toiletblok. Was vorig jaar ook al zo, toen was er ook al kritiek op de extreme wachtrijen bij dat blok. Maar met die kritiek is niets gedaan. Kan toch niet zo zijn dat je voor elk toiletbezoek minimaal 20 minuten in de rij moet gaan staan.
  • De kwaliteit van het eten is met de verandering van leverancier flink achteruit gegaan. Goed, ik denk dat Graspop zelf daar weinig over te zeggen heeft en dat het bij Live Nation vandaan komt. Want lijkt me logisch dat Graspop graag was blijven samenwerken met hun buren. Maar neemt niet weg dat het erg jammer is. Bij de foodtrucks was de kwaliteit wel even goed als altijd, maar daar was rond etenstijd dan weer heel lang aanschuiven in de rij. Dit was de eerste editie dat een etenspauze een moetje werd, in plaats van een extra iets om naar uit te kijken.
Tot zover mijn algemene impressies. Eindconclusie wat dit betreft is bovenal dat het gewoon weer een topweekend was. Tuurlijk kunnen er altijd zaken beter en ik denk ook dat we dit moeten benoemen. Maar het neemt niet weg dat ik me nu alweer zit te verkneukelen op de eerste aankondigingen voor 2024. Het is en blijft een fantastisch festival, waar ik tegen een ieder die het horen wil (en ook soms diegenen die dat niet willen) vol liefde over zal blijven vertellen.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Bloodywood: 'OVER CAPACITY! Our buds at @graspopmetalmeeting told us you guys packed the Jupiler Stage and pushed it to 20000 instead of the 15000 it was intended for and it felt SURREAL
🔥
'
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken