Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
voor een festival die dan nog eens een stuk kleiner is dan graspop. denk dat hellfest aan 35k cap zit en graspop aan 52k ?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Jezus, dat zijn toch al serieuze bedragen, hoor.
Nu ja, dat is ook "maar" €84,75 per dag, terwijl je dat soms neertelt voor één artiest...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
voor een festival die dan nog eens een stuk kleiner is dan graspop. denk dat hellfest aan 35k cap zit en graspop aan 52k ?
Nee Hellfest zit aan 60.000 capaciteit geloof ik
Ik dacht dat het zo zat dat ze 50.000 combi's verkopen, en de rest gereserveerd is voor jongeren.
Als je daar als 16-jarige aan komt zetten krijg je een ticket voor de halve prijs (mits je een volwassene met een ticket bij je hebt) en zo komen ze dan tegen de 60.000 mensen.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
292
522
Hopelijk wat deathmetal/extreme metal dit jaar.
De laatste edities toch ferm ondermaats.
Zoniet zal het weer Alcatraz worden, blijkbaar hebben zij veel minder schrik van het zwaardere werk 🤷

Hopende op Kataklysm, Deicide, Behemoth, God Dethroned, Nile, Orbit Culture, Thy Art Is Murder, Amon Amarth, Gojira, Alien Weaponry, Aborted, Suffocation, Hate, Cannibal Corpse, Fear Factory, Lamb of God, Decapitated, Krisiun, Rivers Of Nihil, Belphegor, Carnation, Immolation, Misery Index, Vomitory, Origin, Baest, Divine Heresy, Gorod, Carnifex Legion of the Damned ...

Nog liefhebbers aanwezig?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nee Hellfest zit aan 60.000 capaciteit geloof ik
Ik dacht dat het zo zat dat ze 50.000 combi's verkopen, en de rest gereserveerd is voor jongeren.
Als je daar als 16-jarige aan komt zetten krijg je een ticket voor de halve prijs (mits je een volwassene met een ticket bij je hebt) en zo komen ze dan tegen de 60.000 mensen.
Getallen weet ik niet, maar Hellfest voelde veel, maar dan ook veel drukker aan dan Graspop.
Waar ik bij GMM zelden of nooit in een rij hoef te staan voor drank, eten, toilet e.d. (of deze kan vermijden door even een paar meter verder te lopen), en zelfs mijn vrouw nooit heel lang in de rij stond voor een toilet, stonden we op Hellfest steevast voor alles in een lange rij. Bij ieder eetkraampje, iedere bar, ieder toilet, waar of wanneer ook, moest je meestal minutenlang (soms veel langer) wachten.
Erg lastig met plannen dus ook, zeker als je veel optredens wil zien (ook al omdat alle bars en toiletten vrij ver van de main stages verwijderd lagen, en je dus niet even snel tijdens een optreden ernaartoe kon).

Ik vermoed dan ook dat Hellfest heel andere grenzen hanteert qua maximale capaciteit dan een festival als GMM.
Of toch i.i.g. voor afgelopen editie, wellicht ter compensatie van die ongetwijfeld hele grote hap uit hun budget (alleen Metallica en GnR al..)?
Ik sla in ieder geval over dit jaar (ga dan veel liever terug naar Summer Breeze, als het programma me voldoende aanspreekt 😉 ).
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Getallen weet ik niet, maar Hellfest voelde veel, maar dan ook veel drukker aan dan Graspop.
Waar ik bij GMM zelden of nooit in een rij hoef te staan voor drank, eten, toilet e.d. (of deze kan vermijden door even een paar meter verder te lopen), en zelfs mijn vrouw nooit heel lang in de rij stond voor een toilet, stonden we op Hellfest steevast voor alles in een lange rij. Bij ieder eetkraampje, iedere bar, ieder toilet, waar of wanneer ook, moest je meestal minutenlang wachten.
Erg lastig met plannen dus ook, zeker als je veel optredens wil zien (ook al omdat alle bars en toiletten vrij ver van de main stages verwijderd lagen, en je dus niet even snel tijdens een optreden ernaartoe kon).

Ik vermoed dan ook dat Hellfest heel andere grenzen hanteert qua maximale capaciteit dan een festival als GMM.
Of toch i.i.g. voor afgelopen editie, wellicht ter compensatie van die ongetwijfeld hele grote hap uit hun budget (alleen Metallica en GnR al..)?
Ik sla in ieder geval over dit jaar (ga dan veel liever terug naar Summer Breeze, als het programma me voldoende aanspreekt 😉 ).
Er zijn ook wat geruchten dat ze op de metallica dag op de 80k zaten, ruim over hun max capaciteit. geen idee of het waar is natuurlijk.
Maar ik geloof graag dat het die dag erg druk was :) heb je gemerkt dat die dag nog drukker was dan de andere dagen?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.006
Getallen weet ik niet, maar Hellfest voelde veel, maar dan ook veel drukker aan dan Graspop.
Waar ik bij GMM zelden of nooit in een rij hoef te staan voor drank, eten, toilet e.d. (of deze kan vermijden door even een paar meter verder te lopen), en zelfs mijn vrouw nooit heel lang in de rij stond voor een toilet, stonden we op Hellfest steevast voor alles in een lange rij. Bij ieder eetkraampje, iedere bar, ieder toilet, waar of wanneer ook, moest je meestal minutenlang wachten.
Erg lastig met plannen dus ook, zeker als je veel optredens wil zien (ook al omdat alle bars en toiletten vrij ver van de main stages verwijderd lagen, en je dus niet even snel tijdens een optreden ernaartoe kon).

Ik vermoed dan ook dat Hellfest heel andere grenzen hanteert qua maximale capaciteit dan een festival als GMM.
Of toch i.i.g. voor afgelopen editie, wellicht ter compensatie van die ongetwijfeld hele grote hap uit hun budget (alleen Metallica en GnR al..)?
Ik sla in ieder geval over dit jaar (ga dan veel liever terug naar Summer Breeze, als het programma me voldoende aanspreekt 😉 ).
Graspop is wat dat betreft volgens mij ook wel uniek hoor. Nooit bij een event geweest waar de wachtrijen zo kort waren als bij Graspop. 1 van de redenen waarom ik geen noodzaak zie om een keer ergens anders te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Er zijn ook wat geruchten dat ze op de metallica dag op de 80k zaten, ruim over hun max capaciteit. geen idee of het waar is natuurlijk.
Maar ik geloof graag dat het die dag erg druk was :) heb je gemerkt dat die dag nog drukker was dan de andere dagen?
Nee, niet dat ik me kan herinneren.
Voor mijn gevoel was het alle 4 dagen (2e weekend) even druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
984
1.069
Nee, ook dat niet volgens mij.
Denk dat er qua oppervlakte niet zo heel veer verschil in zit (misschien is Hellfest zelfs iets groter).
Hier ter vergelijking (schaal rechts onderin):

Bekijk bijlage 2715

Bekijk bijlage 2716
Bij Hellfest zit je wel met heel wat vaste infrastructuur. Neem al wat plaats in, ook veel bomen. Goed voor schaduw, maar ook weer veel plaats innemend.
Graspoo is een open vlakte, Hellfest meer hoeken en kantjes.
Dit is wat ik ervan maak alesinds.
Als je op het terrein van hellfest 50.000 man moet steken is het wel krap.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Bij Hellfest zit je wel met heel wat vaste infrastructuur. Neem al wat plaats in, ook veel bomen. Goed voor schaduw, maar ook weer veel plaats innemend.
Graspoo is een open vlakte, Hellfest meer hoeken en kantjes.
Dit is wat ik ervan maak alesinds.
Als je op het terrein van hellfest 50.000 man moet steken is het wel krap.
hehe Graspoo 💩
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken