Graspop Metal Meeting 2023

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Maar ff serieus hadden ze niet van te voren kunnen laten weten wie ze niet konden uitzenden? Voor mn gevoel hebben ze de helft niet mogen uitzenden. Sowieso gewoon ook gaar van die bands, willen ze de exposure niet ofzo?
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
62
158
Alright, here we go!

1. Pantera
Must see. Ook al is het "anders". Ik heb ze nog nooit gezien maar ben al sinds mijn vroegere tienerjaren hooked on their sound.

2. Gojira
Op uitnodiging van ne maat voor 't eerst in den Biebob gezien. Zeker een jaar of 10 geleden al ondertussen. Gaven daar een voor mij legendarische show, wat een gebeuk en wat een setlist ook.

3. Orbit Culture
Sinds enkele weken zwaar aan 't beluisteren en klinkt echt heel nice. Die set van Bloodstock 2022 (check YouTube) ook echt fantastisch. Wordt een prachtige start van de jaarlijkse hoogmis.

4. Slipknot
Mja, ook niet te missen natuurlijk. Altijd een geweldig energieke live show geven die mannen, heb hun muziek de laatste jaren ook weten herwaarderen. Heerlijke afsluiter voor een zware zaterdag.

5. Machine Head
Nostalgie! En misschien een unieke kans om ze eens te zien. Heb de indruk dat ze live ook zwaar weten te overtuigen. Heel benieuwd naar.

Uiteraard staat er nog heel wat op het wens lijstje maar ik pak het wat dat betreft relaxed aan. Gewoon lekker gaan en zien waar we uitkomen. Hier en daar een verrassing meepikken is ook altijd mooi. Heb er zwaar zin in!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
787
2.205
I'm hanging out at the Nürburgring right now, watching some Carpenter Brut (the show is really good) and I can assure you: Architects delivered!
How was Gojira yesterday? And any chance you remember their setlist? It’s not on setlist.fm yet..
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
How was Gojira yesterday? And any chance you remember their setlist? It’s not on setlist.fm yet..
Die van Rock Im Park, zal wel dezelfde zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

festivalryo

Support act
9 feb 2019
831
1.616
Die van Rock Im Park, zal wel dezelfde zijn
How was Gojira yesterday? And any chance you remember their setlist? It’s not on setlist.fm yet..
Almost identical, after Another World they played Amazonia and The Chant. Then Silvera as the final song.

The show was great, best of the weekend if I had to pick (Meshuggah as close second).
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
961
984
weet iemand waarom ik geen upcoming tour dates kan vinden van symlphony x? Ik wou weten wanneer de tour begint om te weten wat de kans is dat ik the odyssey kan zien. Moest het zo zijn zorgt wel dat de moeilijkste clash van het festival opgelost geraakt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
als iemand toevallig een spotify playlist heeft van de nummers die Gojira mogelijk gaat spelen in hun setlist op graspop, hoor ik het graag
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
787
2.205
als iemand toevallig een spotify playlist heeft van de nummers die ze mogelijk gaan spelen in hun setlist op graspop, hoor ik het graag
Bedoel je een specifieke band? Ik heb voor alle bands die op ons lijstje staan/ stonden (deel afzeggingen staat nog in de lijst) een afspeellijst gemaakt obv setlist.fm per band. 55 uur aan nummers, maar dus niet alle aanwezige bands.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.399
6.952
Bedoel je een specifieke band? Ik heb voor alle bands die op ons lijstje staan/ stonden (deel afzeggingen staat nog in de lijst) een afspeellijst gemaakt obv setlist.fm per band. 55 uur aan nummers, maar dus niet alle aanwezige bands.

van Gojira
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
Bedoel je een specifieke band? Ik heb voor alle bands die op ons lijstje staan/ stonden (deel afzeggingen staat nog in de lijst) een afspeellijst gemaakt obv setlist.fm per band. 55 uur aan nummers, maar dus niet alle aanwezige bands.
ja was even vergeten te zeggen, heb nu mijn comment aangepast. Ik bedoelde Gojira
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.690
Graspop werkt niet met kruizen oid en het is zelden dat een tent echt overvol is. Bijna altijd is er nog plek als je bij de start of 5 minuten eerder aan komt zetten. Maar er zijn uitzonderingen bij echt populaire acts zoals Zeal & Ardor vorig jaar. Dan heb je gewoon pech als je bij de start aan komt lopen. De collectieve verwachting hier is dat je bij Sleep Token zeker wel 15 tot 20 minuten op voorhand in de tent moet zijn. Daar richt ik zelf op in ieder geval
Ik denk dat dat nog veel meer zal gelden voor Helmut Lotti, dat wordt volgens mij met afstand de allerdrukste act in de Metal Dome dit jaar..
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
zoals ook al in het andere topic vermeld, check die BMTH set op de RaR livestream. wat een band. wat een productie.
voor de mensen die nog wakker zijn, zou dit zeker even checken
die moet je als graspop gewoon hebben als 1 van de north stage headliners volgend jaar

EDIT: Ook nog even een gastoptreden van Courtney van Spiritbox erbij holy shit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MarcoReusel en WOOOSH

won666

Support act
17 mei 2019
1.133
1.192
Ik blijf ambetantig kijken naar die timetable bij het stuk op zondagavond vlak voor Lorna Shore. Anti-Flag is een super band maar al vaak live gezien. Voivod kan misschien wel tof zijn. Maar mijn voorkeur ligt toch echt wel ruimschoots bij The Halo Effect die ik nog maar een maal zag. Alleen ... ik heb schrik niet meer binnen te geraken in de Metal Dome na The Halo Effect voor Lorna Shore, een van mijn must see's. Ik ben keihard aan het stressen daarvoor! :(
Op Jera On Air de week erna is wel een optie maar daar spelen ze een kortere set.
Misschien dat ik gewoon 2 pinten ga halen en doe als ik juist drinken voor iemand ben gaan halen. Als ik iemand twee pinten aanbied, neem maar gewoon aan dus :). Zelf ga ik ze niet op drinken want in de Metal Dome (en Marquee) wordt toch altijd gerookt (desondanks rookverbod) en dat pakt teveel op mijn longen bij het drinken ook al zijn de openingen daar (vooral langs achter) gigantisch. Ik drink (en eet) zelf enkel in open lucht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
Ik blijf ambetantig kijken naar die timetable bij het stuk op zondagavond vlak voor Lorna Shore. Anti-Flag is een super band maar al vaak live gezien. Voivod kan misschien wel tof zijn. Maar mijn voorkeur ligt toch echt wel ruimschoots bij The Halo Effect die ik nog maar een maal zag. Alleen ... ik heb schrik niet meer binnen te geraken in de Metal Dome na The Halo Effect voor Lorna Shore, een van mijn must see's. Ik ben keihard aan het stressen daarvoor! :(
Op Jera On Air de week erna is wel een optie maar daar spelen ze een kortere set.
Misschien dat ik gewoon 2 pinten ga halen en doe als ik juist drinken voor iemand ben gaan halen. Als ik iemand twee pinten aanbied, neem maar gewoon aan dus :). Zelf ga ik ze niet op drinken want in de Metal Dome (en Marquee) wordt toch altijd gerookt (desondanks rookverbod) en dat pakt teveel op mijn longen bij het drinken ook al zijn de openingen daar (vooral langs achter) gigantisch. Ik drink (en eet) zelf enkel in open lucht.
Ik denk dat je altijd wel naar voren kan geraken als je het maar graag genoeg wilt, zeker als je alleen bent.

als je zeker wilt zijn van je zaak ga je tijdens het laatste nummer van The Halo Effect alvast weg, dan ben je de drukte voor en ben je ook alle anderen voor die dezelfde route nemen (Halo effect naar LS) en dat zullen er aardig wat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken