Graspop Metal Meeting 2023

offspring speelde echt super strak ja, had ik ook niet verwacht. Blink zou wel jeugdsentiment zijn voor mij, nog nooit gezien ook.
al ben ik bang dat blink niet dit effect zouden hebben, afgaande op dit forum lijkt het niet de sterkste live act.
Green day zou ik ook verwelkomen maar zie ik nooit gebeuren, zo breed boekt graspop niet qua headliners helaas.

EDIT: als we het dan toch over punkrock hebben, sum 41 zou ik graag zien langs komen op graspop volgend jaar. ik weet dat ze er al eens gestaan hebben, maar toen was ik er helaas niet bij.

offspring speelde echt super strak ja, had ik ook niet verwacht. Blink zou wel jeugdsentiment zijn voor mij, nog nooit gezien ook.
al ben ik bang dat blink niet dit effect zouden hebben, afgaande op dit forum lijkt het niet de sterkste live act.
Green day zou ik ook verwelkomen maar zie ik nooit gebeuren, zo breed boekt graspop niet qua headliners helaas.
het werchter segment van dit forum overdrijft wel graag eens. het was geen goed optreden rw 2017 maar het was ook niet zo rampzalig.

over dat breed booken voor headliners heb je wel gelijk. ik merk wel dat er efforts gedaan worden, the offspring is als groot voorbeeld al was dit misschien wel omdat die niet zo moeilijk deden over positie.

nu dat blink 182 terug is, zie ik wel een venster waar blink 182 of green day ofzo gewoon graspop kunnen spelen. Het success van the offspring vorig jaar heeft gewoon aangetoond dat dit ook gewoon gesmaakt wordt.
Past wel hoor. Punk heeft altijd dicht tegen de metalwereld aangeschuurd en andersom. Al beweer ik hier helemaal niet meer dat Blink erg punk is. Maar Sum41 was eerder al een hit, Rise Against ook. Dus het kan best wel eens ja,.

het werchter segment van dit forum overdrijft wel graag eens. het was geen goed optreden rw 2017 maar het was ook niet zo rampzalig.

over dat breed booken voor headliners heb je wel gelijk. ik merk wel dat er efforts gedaan worden, the offspring is als groot voorbeeld al was dit misschien wel omdat die niet zo moeilijk deden over positie.
Ja eens. Ik heb me vermaakt bij Blink-182 op RW en was verbaasd door de zeer negatieve reacties. Misschien verblind door jeugdsentiment maar het was een vermakelijke boel.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en xydroh
Het kan ook zijn dat er bij velen de verwachtingen van een optreden wat te hoog liggen.
Ik ging redelijk in de meute staan bij The Offspring voor "die paar nummers die ik nog kende van vroeger", zonder veel meer.
Bleek dat ik gewoon 3/4e van die setlist kon meebrullen en staat voor mij binnen de top 5 optredens van dit jaar.

Blink 182 toch van een andere categorie dan The Offspring imo.
The Offspring heeft altijd meer krediet gehad in de metalwereld, terwijl Blink vanaf het begin als puberaal werd omschreven.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ik zie blink ook niet zo snel geboekt worden door graspop, al zou ik het graag zien.
Hellfest zie ik zo'n band wel eerder boeken.

sum 41 zou ik graag zien langs komen op graspop volgend jaar. ik weet dat ze er al eens gestaan hebben, maar toen was ik er helaas niet bij.
Ik was er "ook niet bij" om de simpele reden dat je gewoon op geen enkele manier dat deel van het terrein kon bereiken. De jupiler stage stond propvol tot aan de kraampjes achteraan dat veld (dus rechterkant als je richting de metal dome wandelde) en dat helemaal tot aan die versmalling.
Was een beetje het Jinjer verhaal van dit jaar. Dus ja, die mogen eigenlijk echt wel eens terugkomen.

Als ze al op de festivals spelen in Europa zal het pas 2024 zijn volgens mij. Tour stopt momenteel in Nieuw Zeeland in maart 2024 dus kan perfect een vervolg aan gebreid worden.

Het is wel beter dan Deep Fake in ieder geval, terug weer iets meer de kant uit van hun eerdere werk. Ben ik wel blij mee.
Wat vind je zelf van de nieuwe singles?
Vind hem ook beter dan Deep fake. Klinkt idd veel meer op de iconische Architects sound.
Ik ben ook eens met Xydroh, Architects is lang een voorbeeld geweest voor zoveel andere bands, maar nu heb ik ook zowat het gevoel dat ze nieuwere dinge willen uitproberen en daarom inspiratie halen van andere bands. Ik vond hun vorige album 'For those that whish to exist' heel sterk, daar hebben ze een fan een nieuwe fan bijgekregen. Hun oudere werk is ook goed, maar sommige vind ik net iets te hard.
Architects is een van de bands waar ik het meest naar uitkijk om ze live te zien :D

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Indertijd naar Behemoth/Slipknot geweest daar. Zeer vermakelijke zaal waar vaak (grotere) bands staan voor een mindere prijs, terwijl de capaciteit merkelijk kleiner is dan pakweg sportpaleis.
Grappig stadje ook, mix van oude, industriele gebouwen en nieuwe kantoren/appartementen. Zeker de moeite wat vroeger af te zakken en de hippe cafétjes te proberen! Voor de zaal stonden ook een tiental foodtrucks. Overnachten was er ook spotgoedkoop toen.

Ahja, daar was ik ook!
Inderdaad een zaaltje met capaciteit van 6000 als ik me niet vergis. Geluid was oke en sfeer was erg fijn. Hotel vlakbij de zaal, op zondag was die buurt wel extreem dood. We wilden ergens een ontbijtje zoeken, maar zijn uiteindelijk dan toch maar geëindigd bij het buffet in het hotel omdat er helemaal niks open was en het slecht weer was. Op zaterdag was het er inderdaad wel gezellig in de cafeetjes met alle metalheads die het daar overnamen.
Mooi, klinkt heel goed!
Dat pakt dan hopelijk goed uit voor mij, ik vind een kleinere zaal veel sfeervoller dan zo'n megazaal als het Sportpaleis...
Hotel heb ik idd aan de overkant van de straat (Ibis), en ik zal zeker nog proberen wat leuks mee te pikken van het stadje (ook dat hoort voor mij bij een concertbezoek, zeker op een nog onbekende plek)!

Ook wel aan te raden na de show in Luxemburg city zelf. Er is daar een bar waar volop metal wordt gedraaid. Naakte paaldansacts worden er ook opgevoerd maar in de eerste plaats is het een metalcafe. Ik was op 16 juli na de show van Blind Guardian (wist op voorhand niet over de stripteaseacts). Naam vergeten, indien interesse zoek ik hem wel ff terug op
Ah, de Rock Box! Daar ben ik toevallig vorig jaar ook geweest, vermakelijk barretje inderdaad! 😁
https://www.google.com/maps/place/R...cee08f86866f2ea7!8m2!3d49.6130227!4d6.1432667

• Leuk
Waarderingen: won666

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread