Graspop Metal Meeting 2023

moet eerlijk zijn dat ik de laatste 5 jaar niks meer van trivium beluisterd heb. enige plaatjes die ik toch eens een kans moet geven?
In mijn ogen enorme progressie gemaakt de laatste jaren. Hun laatste album In The Court Of The Dragon staat bij mij toch hoog op de ranglijst beste albums 2021 en voelt als een samenvatting van Trivium doorheen hun carrière.

WTDMS voelt voor mij eerder als een intermezzo, minder samenhangend. De voorganger TSATS had dan weer dat afgewerkte gevoel.

Morgenavond naar Blind Guardian in 'minizaal' Volt in Sittard. Enorm eind rijden, maar moet wel de moeite waard worden. Erg benieuwd hoe zij dat met hun epische show doen in een intieme setting. Oh en ze moeten nu eindelijk weer eens terugkeren naar Graspop!
ik ben er morgen ook kijk er echt naar uit denk dat het een topavond gaat worden

ik ben er morgen ook kijk er echt naar uit denk dat het een topavond gaat worden
Ik ben er ook bij :)
Wordt nog druk daar.
Ben erg benieuwd naar de show, wat ik wel bijzonder vond is dat in het tekstje op de website van Volt staat dat de show 2.5 uur duurt, maar dat er een update staat waarin staat vermeldt dat de show minder dan 2 uur duurt.

Hoe dan ook zal het vast en zeker een topavond worden.

de 4 dagen tickets van hellfest gaan 18 okt. in de vvk. kan nog geen prijzen vinden maar bij meer info sta dat de line-up pas eind 2022 bekend wordt gemaakt.
hoop dat graspop niet zolang wacht. hellfest maakt altijd hun hele line-up in 1 x bekend.
In die laatste zin, zeg je alles.

Hellfest maakt altijd hun line-up in één keer bekend. Graspop niet, dus ik zie geen enkele reden waarom GMM zo lang zou wachten met het droppen van namen. Geef het nog max. 2 weken en we krijgen ons eerste worpje namen.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
ik denk dat we RAR en download als barometer moeten nemen, denk niet dat graspop al ooit heeft aangekondigd voor die festivals hun eerste worp

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Geen idee of dit hier al eerder is gepost maar ik zou Electric Callboy ook al met stift durven noteren voor GMM.
Net even op hun website zitten rondneuzen en ze zijn ondertussen al bevestigd voor Full Force Festival in Duitsland, de week na Graspop.

Van datzelfde festival zullen er wel meer namen de wei van Dessel aandoen lijkt me (https://full-force.de/lineup)

zeker na alcatraz en gewoon de grote hype die ze mee hebben lijkt dit ook wel een grote kanshebber.

die maiden tickets hakken er toch wel serieus in, 92 staandplaats, 102 zitplaats. ik begin meer en meer te vermoeden dat festivals toch wel een enorme prijsstijging gaan doorvoeren.

Ondanks mijn hoop op het scoren van een ticketswapje, vreselijk hard mislukt, want de weinige tickets die erop kwamen waren weg aan lichtsnelheid.
Anyway, enjoy festileaks-vriendjes. Spaar mij een beetje nadien, oké? 🥺
Balen zeg, Nikita! Wellicht komt er vandaag nog wat vrij. Wanneer wil je uiterlijk een beslissing nemen of je alsnog gaat? Wil het nog wel even in de gaten houden voor je, of er nog een ticket vrij komt.

die maiden tickets hakken er toch wel serieus in, 92 staandplaats, 102 zitplaats. ik begin meer en meer te vermoeden dat festivals toch wel een enorme prijsstijging gaan doorvoeren.
Dat festivals een flinke prijs stijging krijgen was al even duidelijk geloof ik, richting de 250 voor 3 dagen en 300 voor 4 dagen zou ik gokken
Dat je voor iets als Iron Maiden of Rammstein richting de 100 euro gaat kan ik nog wel relativeren maar tegenwoordig is ieder concert in ziggo/sportpaleis deze prijs. 73 euro voor Blink? 60 euro voor architects? wordt hier wel aardig moe van.

Was zelf al blij dat Alestorm + Gloryhammer niet ineens 50 euro zou kosten.

Wij hebben in ieder geval al besloten eigenlijk die dure concerten niet meer te doen en gewoon dat soort bands mee te pakken op een Graspop.
Uitzondering voor bands die we nog niet hebben gezien zoals Rammstein (als ze niet in Groningen staan) en hopelijk de Motley / Def Lep combo (als deze niet op Graspop staan)

Was zelf al blij dat Alestorm + Gloryhammer niet ineens 50 euro zou kosten.

Wij hebben in ieder geval al besloten eigenlijk die dure concerten niet meer te doen en gewoon dat soort bands mee te pakken op een Graspop.
Uitzondering voor bands die we nog niet hebben gezien zoals Rammstein (als ze niet in Groningen staan) en hopelijk de Motley / Def Lep combo (als deze niet op Graspop staan)
Dat doe ik ook ja. Scheelt ook wel dat mijn gehele bucketlist zo ongeveer bekeken is inmiddels.

Zijn ook genoeg echt goede artiesten met acceptabele ticketprijzen. De meeste shows in de 013 zijn prima geprijsd, komen niet snel boven de 40 euro. En dan heb je vaak ook nog 3 tot 4 bands.

Daarom was ik ook wel aangenaam verrast dat kaarten voor Muse 'slechts' 80 euro zijn. Nog steeds een hoop geld, maar voor zo'n band vind ik het in deze tijd nog wel meevallen. Zeker als je ziet wat andere bands kosten.

Dat doe ik ook ja. Scheelt ook wel dat mijn gehele bucketlist zo ongeveer bekeken is inmiddels.

Zijn ook genoeg echt goede artiesten met acceptabele ticketprijzen. De meeste shows in de 013 zijn prima geprijsd, komen niet snel boven de 40 euro. En dan heb je vaak ook nog 3 tot 4 bands.

Klopt, heb daar nu Devin Townsend en Airbourne nog staan voor ook beiden +-35 euro. Ook Powerwolf in de AFAS met DragonForce als voorprogramma is voor 45 nog wel te doen. Maar Iron Maiden nog maals voor 100 euro is te gek voor woorden, dan wachten we gewoon een jaar tot Graspop 2024.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik laat IM toch ook aan me voorbijgaan. De tour zegt me trouwens ook niet zo héél erg veel.
Zelfde gedachtengang als @Koekdoos eigenlijk. De meeste namen neem ik mee op Graspop. Enkel voor het duo Motley / Def Leppard zou ik nog wel een duurder ticketje willen kopen mochten ze niet op GMM staan maar apart ergens neergezet worden.

Bij grote shows die niet uitverkocht zijn ga ik ook meer de focus leggen op Ticketswap. Toen een vriendin me meevroegnaar Volbeat een paar jaar terug kocht ik op de dag zelf voor €30 een ticket, dan is het nog wel goed te doen

Ik laat IM toch ook aan me voorbijgaan. De tour zegt me trouwens ook niet zo héél erg veel.
Zelfde gedachtengang als @Koekdoos eigenlijk. De meeste namen neem ik mee op Graspop. Enkel voor het duo Motley / Def Leppard zou ik nog wel een duurder ticketje willen kopen mochten ze niet op GMM staan maar apart ergens neergezet worden.
idem, de groep ook al zo veel gezien de laatste 15 jaar.
En hun nieuwe CD heb ik zelfs nog niet beluisterd, dus ik pas ook.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Balen zeg, Nikita! Wellicht komt er vandaag nog wat vrij. Wanneer wil je uiterlijk een beslissing nemen of je alsnog gaat? Wil het nog wel even in de gaten houden voor je, of er nog een ticket vrij komt.
Da's erg lief. Ik vrees dat ik het zelf gisterenavond heb opgegeven. Ik ben vandaag op kantoor, dus ga 20u daar zelfs niet meer halen.
Geniet maar voor mij bij.
Hopelijk komen Hansi en zijn vrienden nog eens langs op Graspop. Al is dat natuurlijk een héééél andere sfeer dan jullie vanavond krijgen.

Users who are viewing this thread