you and me both, but at this point it's still guessing.Hello can someone tell me when will we receive the stage split?
I do think someone here made a clashfinder with a guess of what the stage split would look like
you and me both, but at this point it's still guessing.Hello can someone tell me when will we receive the stage split?
Begrijpelijk dat veel mensen dit vinden, het voelt hoe dan ook als een 'stap terug'.vind sabaton zeker erg gaaf zeker live altijd een feest, maar als vervanger van aerosmith om een graspopdag te dragen ? laatste graspop nog op ms2 met kiss als headliner.
Dat weten we dus niet, maar het is wel zo dat je nog zeker vier maanden had om een vervanger te zoeken. Waarschijnlijk had je dan wel iemand bereid gevonden om het gat op te vangen, zeker omdat het al uitverkocht is en ook omdat er met Aerosmith een aardig budget vrijkwam.Begrijpelijk dat veel mensen dit vinden, het voelt hoe dan ook als een 'stap terug'.
Maar wie was dan wel een waardige én realistische vervanger geweest?
Nou, geen idee hoe waarschijnlijk dat zou zijn geweest.Dat weten we dus niet, maar het is wel zo dat je nog zeker vier maanden had om een vervanger te zoeken. Waarschijnlijk had je dan wel iemand bereid gevonden om het gat op te vangen, zeker omdat het al uitverkocht is en ook omdat er met Aerosmith een aardig budget vrijkwam.
Mooie opsomming. Ik ben van mening dat Graspop prima heeft gehandeld hiermee en naar omstandigheden het beste ervan heeft gemaakt. Vergeet ook niet dat dit al de tweede headliner is die ze hebben moeten vervangen.Nou, geen idee hoe waarschijnlijk dat zou zijn geweest.
Maar dan nog, wie? Volgens mij hebben we hier al een hoop namen de revue laten passeren, en die waren stuk voor stuk:
- niet beschikbaar of zeer onwaarschijnlijk, dan wel niet wenselijk (bv. Scorpions, KISS, Ozzy, Guns N' Roses, Slipknot, Rammstein, Nine Inch Nails, Twisted Sister, Manowar);
- van een zelfde kaliber als of lager kaliber dan Sabaton (bv. Nightwish, Ghost, Gojira, Amon Amarth, Epica, Lamb Of God);
- wishful thinking/niet passend (bv. AC/DC, Metallica, SOAD, RATM, Foo Fighters, Muse);
- een combinatie van bovenstaande.
Waar zou Hellfest dan in godsnaam mee komen? Bazart?Mooie opsomming. Ik ben van mening dat Graspop prima heeft gehandeld hiermee en naar omstandigheden het beste ervan heeft gemaakt. Vergeet ook niet dat dit al de tweede headliner is die ze hebben moeten vervangen.
Mee eens.Mooie opsomming. Ik ben van mening dat Graspop prima heeft gehandeld hiermee en naar omstandigheden het beste ervan heeft gemaakt. Vergeet ook niet dat dit al de tweede headliner is die ze hebben moeten vervangen.
Exact, net zoals Lokerse Feesten doet. Die geven het geld voor de mensen die voor Lionel Richie kwamen gewoon terug.Aerosmith en Sabaton ligt wel behoorlijk uit elkaar. Qua muziek. Qua grootte van de naam. Het zou imo wel netjes zijn als ze mensen met een dagticket ergens tegemoet komen en de optie geven om te wisselen of een voucher voor 2023 aan te vragen.
qua muziek misschien maar in het opzicht van, 2 shows waar het showelement en spektakel een belangrijke rol speelt is het een 1 op 1 overlapping. en om eerlijk te zijn denk ik dat een groot deel van de mensen ook wel daarvoor kwamenAerosmith en Sabaton ligt wel behoorlijk uit elkaar. Qua muziek. Qua grootte van de naam. Het zou imo wel netjes zijn als ze mensen met een dagticket ergens tegemoet komen en de optie geven om te wisselen of een voucher voor 2023 aan te vragen.
dat is wel anders, daar was nog maar 1 naam aangekondigd voor die dagExact, net zoals Lokerse Feesten doet. Die geven het geld voor de mensen die voor Lionel Richie kwamen gewoon terug.
Ik denk het niet. Ik denk dat het grootste gedeelte dat een dagkaart voor de Aerosmithdag heeft gekocht dat echt puur voor de muziek en show van Aerosmith heeft gedaan.qua muziek misschien maar in het opzicht van, 2 shows waar het showelement en spektakel een belangrijke rol speelt is het een 1 op 1 overlapping. en om eerlijk te zijn denk ik dat een groot deel van de mensen ook wel daarvoor kwamen
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb niet vaak gehoord dat grote festivals geld terug geven wanneer een headliner of andere grote band wegvalt?Ik denk het niet. Ik denk dat het grootste gedeelte dat een dagkaart voor de Aerosmithdag heeft gekocht dat echt puur voor de muziek en show van Aerosmith heeft gedaan.
Nee, Mart Hoogkamer heeft nog een gaatje in zijn agenda.Waar zou Hellfest dan in godsnaam mee komen? Bazart?
Ligt ook niet per se aan Graspop zelf, maar aan de gehele festivalindustrie. Het moet gewoon mogelijk worden om je ticket in te leveren als je dat wil. Zeker bij festivals die teren op grotere namen, zoals bij Graspop vaak het geval is, Pinkpop, etc. het geval is. En tot dan toe is het gewoon netjes om dat vanuit een festival te regelen.Misschien ligt het aan mij, maar ik heb niet vaak gehoord dat grote festivals geld terug geven wanneer een headliner of andere grote band wegvalt?
Dat gebeurde bv. toch ook niet toen Foo Fighters cancelde voor o.a. Pinkpop (vervanger Triggerfinger, Pharell Williams doorgeschoven als headliner) en Rock Werchter (vervangers Faith No More en Royal Blood)?
Dat bands (ook headliners) wegvallen is helaas nu eenmaal altijd een reële mogelijkheid bij festivals (zeker in deze corona-tijd). Het blijft dan ook altijd een beetje een gok als je een festivalticket koopt voor specifiek één of enkele bands (zo baalde ik ook enorm toen Depeche Mode afzegde voor Pinkpop 2009, en werd vervangen door Krezip..), maar dat geeft je dus geen recht op een refund. Bij losse concerten is dat natuurlijk een ander verhaal.
Overigens kunnen mensen natuurlijk altijd nog hun tickets verkopen op Ticketswap o.i.d. Lijkt me makkelijk zat.
Mooi.Nee, Mart Hoogkamer heeft nog een gaatje in zijn agenda.
Geen excuses nodig hoor, lieven.'k Wil hier mijn excuses aanbieden aan de fans van Sabaton, heb me bij mijn vorige post (omwille het cancelen van Aerosmith) een beetje laten gaan. Ook al is hun powermetal niets voor, ze verdienen niet om afgebroken te worden, ze werken keihard voor hun schare fans!
Iets anders, ik vrees dat er nog Amerikaanse bands zullen cancelen voor de Europese festivals dit jaar, hopelijk kan GMM met een deftige line-up doorgaan!